פרוייקט דור העתיד שלב ההתקדמות: הטופ-10

לפני כשנתיים לקחתי על עצמי פרוייקט שבו עקבתי אחרי שחקנים עד גיל 21 בכדורגל הישראלי. רציתי לראות מי יהיו כוכבי העתיד שלנו, איפה הם נמצאים באותו רגע לפני שנתיים ולאן יגיעו. חלקם התקדמו ממש יפה, חלקכם די דורכים במקום, חלק עושים עלייה הדרגתית ושקטה וחלק עלו וצנחו. שנתיים אחרי, החלטתי לבדוק איפה כל אחד מהם נמצא ולעשות מין דירוג התקדמות של אותם 51 כדורגלנים. הדירוג אינו רק לפי יכולת, השיקולים שנכנסים לשם הם גם ההתקדמות שביצע השחקן והמעמד שנמצא בו כיום ברמה הקבוצתית וברמת הנבחרת. כמובן שכל הנכתב היא דעתי האישית בלבד אז אחרי ההקדמה הזו ואחרי שזכיתם לראות כבר את מקומות 11-50, אלו הם השחקנים שמרכיבים את הטופ-10 שלי:

למקומות 41-50 לחצו כאן

למקומות 31-40 לחצו כאן

למקומות 21-30 לחצו כאן

למקומות 11-20 לחצו כאן

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

10. עומרי אלטמן

כישרון תמיד היה לו אבל הפעם הוא גם בא לידי ביטוי. אחרי ששיחק לפני שנתיים בהפועל פ"ת וירד ליגה, הוא עבר להפועל ת"א וכבר אשתקד היה אחד השחקנים המשמעותיים ביותר של הקבוצה. תוסיפו לזה קמפיין נפלא עם הנבחרת הצעירה (מינוס הבילוי הלילי בפורטוגל) ואת העונה הנוכחית באדום בה, למרות כל הדיבורים על עזיבה בעקבות המצב, הוא עדיין מצליח להשתיק את הרעש מסביב ולתת את התפוקה הרגילה שלו ותקבלו שחקן שבהחלט ראוי לטופ-10 של הפרוייקט הזה. עכשיו כשיש קצת יותר שקט בעזרת האחים ניסנוב, הוא יהיה זה שימשוך את האדומים החוצה מתחת לקו האדום ובתקווה בעונה הבאה יוכל להתרכז יותר בכדורגל.

9. עומר דנינו

האמת. הייתה בטוח שבזמן הזה הוא כבר יהיה מדורג אצלי בטופ-3 אבל לאחרונה חלה דעיכה במעמדו ויכולתו ולכן הוא מצא את עצמו "רק" תשיעי. שחקן הרכב לגיטימי בקבוצת צמרת בליגת העל, זימון לסגל הרחב של הנבחרת הבוגרת. לא רע עבור דנינו שחייב מהר מאוד לצאת מהתקופה הרעה שפקדה אותו ולחזור להיות הבלם חסר הפשרות שכולנו מכירים.

8. עומר אצילי

טוב זה שהוא היה השחקן הישראלי הטוב ביותר אשתקד בליגה אחרי ערן זהבי זה די ברור לכולם (ועדיין הפרס הלך לברדה) אבל הבחירה שלו ללכת דווקא לקבוצה שנשענת על לא פחות מ-14 שחקנים מושאלים מקבוצות אחרות גרמה לכך שהוא לא מוצא את עצמו בספרד. אצילי שרף לעצמו את העונה הנוכחית וחייב לבקש ממאמנו להוריד אותו לקבוצת המילואים של גראנאדה (ליגה שלישית9 כדי שלפחות ישמור על כושר למשחקי הנבחרת, בהם אגב הוא הצטיין עד כה בדקות שקיבל. בקיץ הוא חייב קבוצה אחרת. או חזרה הביתה לבית"ר (סיכוי נמוך), או חזרה בית המקורי במכבי ת"א (עדיף שלא כי לא חסר שם שחקנים בעמדתו) או קבוצה שחייבת יצירתיות התקפית בחו"ל (סגנון לה קורוניה למשל או אולי אחת מהעולות החדשות בספרד/צרפת).

7. יונתן כהן

מי הוא ולמה הוא מדורג כל כך גבוה? אבכן החלוץ הנפלא הזה שגדל במכבי ת"א חורר רשתות בגילאי הנוער ואשתקד כשהושאל לבית"ר ת"א/רמלה הוא הפגיז 13 שערים. העונה הוא קיבל שדרוג לבני יהודה ועדיין לא ממש נחשב לשחקן הרכב אצל הכתומים אבל הם כבר ביקשו אותו גם לעונה הבאה. אם ימשיך להתקדם ברוטציה אצל הכתומים עתידו יהיה ורוד יותר וגם כמות השערים תעלה, בהחלט מדובר בפוטנציאל לשחקן נפלא.

6. דין דוד

הקשר היצירתי אך חמום המוח של אשדוד חייב לתפוס את עצמו בידיים. יותר מדי דברים שלא קשורים ליכולת על המגרש לפעמים מיוחסים לו וחבל. בעיקר זה כולל עימותים עם שחקנים יריבים (הוא גם הורחק בעקבות) אבל אם להסתכל נטו על מה שיש ברגליים, הוא שחקן הרכב קלאסי במועדון מעיר הנמל ומרגע לרגע משתדרג עוד יותר. אם גרף ההתמדה שלו ימשיך לעלות, לא מן הנמנע שיגיע לקבוצה גדולה יותר כבר הקיץ או שנה הבאה לכל היותר כשגם אופציית חו"ל קיימת, בעיקר כששירותו הצבאי על סף סיום.

5. אופיר מזרחי

שלום ללגיונר הכי שקט שלנו, אופיר מזרחי. בחור מרוויח את מיקומו בטופ-5 בצדק. מי שכבש 13 שערים בק"ש אשתקד מעמדת הקשר ההתקפי, עושה זאת בקבוצת תחתית בליגה קשה יותר (שוויץ) 5 פעמים ב-19 משחקים ולפי הקצב הזה אמור לסיים על גבול הדו-ספרתי את העונה, לא רע בכלל! מכאן, תחנה הבאה: נבחרת ישראל.

4. מקסים פלאקושצ'נקו

"קשר העתיד של הפועל חיפה מועמד ל________" היו הכותרות בחודשים האחרונים שקישרו את היהלום האדום מעיר הכרמל לכמעט כל קבוצה גדולה. בפועל? הוא נשאר בחיפה אך דעך מעט ביכולת. אם להסתכל באופן כללי, אז משחקן הספסל של קבוצת הנוער של חיפה מלפני שנתיים לשחקן הרכב לגיטימי של הקבוצה הבוגרת כעט נבע תהליך שדרוג מטאורי במהלכו פלאקושצ'נקו ינק כל פיסת מידע לשדרוג היכול שרק יכל. חלק בלתי נפרד מקמפיין הנבחרת הצעירה שכאומר הסתיים במפח נפש אבל הדרך שלו לטופ די סלולה אם יתמיד ביכולת הזו.

3. נטע לביא

התנדנד בין עמדת הבלם והקשר האחורי בקבוצת הנוער עד שמצא את עצמו עם סרט הקפטן של הקבוצה הבוגרת במספר משחקים. יכולת נפלאה של השחקן הכי טוב של מכבי חיפה בחצי הראשון של העונה ואם לא הירידה הקלה בחודשים האחרונים הוא גם היה תופס את המקום הראשון בוודאות. תוסיפו גם זימון לנבחרת והופעת בכורה במשחק הידידות מול סרביה ותפנימו שזה הולך להיות אחד מהשחקנים הבולטים של הכדורגל הישראלי בעשור וחצי הקרובים.

2. עומרי גלזר

לפני שנתיים-שוער קבוצת הנוער של הפועל רעננה, כעת- השוער שחייב לפתוח במכבי חיפה למרות השגיאות בחלק מהמשחקים. שכר לימוד זה משהו שחובה לקחת בחשבון וגלזר, יחד עם השגיאות שלו, לא פעם ולא פעמיים הציל את הירוקים העונה.

1. דוד קלטינס

מאיפה להתחיל? מלפני שנתיים שם היה כוכב קבוצת הנוער ופשוט שיחק בכל תפקיד על המגרש? הגול מול מכבי ת"א אשתקד שהיה בונוס נפלא על העובדה שדראפיץ' סמך על הילד לעשות את העבודה בקבוצה החלוצה ביותר במדינה? העובדה שגם בבוגרים הוא מתנייד מתפקיד לתפקיד ללא בעיה וירידה ביכולת או שאולי הזימון לנבחרת. דוד קלטינס-ללא ספק מודל לחיקוי בכל הקשור למקצוענות, להתמדה ולדבקות במטרה. כעת נותר רק להתברג להרכבה של הנבחרת הבוגרת, שם כבר העסק הרבה יותר קשה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort