שובו של הבן האובד – אלברו מוראטה לאן ?

לריאל מדריד, אלופת אירופה, יש ללא ספק חוליית חוד מפחידה, אחת המפחידות באירופה (אם לא ה…) הכוללת את קרים בנזמה, גארת' בייל וכמובן גם את כריסטיאנו רונאלדו.

ואם זה לא מספיק, העונה חזר אליה אחד השחקנים האהובים במועדון, ואחד הכישרונות הבולטים, שהחל את דרכו בקבוצת הנוער של היריבה העירונית דווקא – אתלטיקו מדריד , ולאחר עונה אחת בחטאפה הגיע לקבוצת המילואים של המועדון ריאל מדריד קסטילייה  שם הראה את יכולותיו, כשהוא כובש 45 שערים ב 83 משחקים, דבר שלא נעלם מעיני מאמן הקבוצה הראשית דאז- ז'וזה מוריניו שהזמין אותו להשתייך לסגל הקבוצה הבוגרת.

באותה תקופה הוא סומן כ"הבטחה" , והוא התחבב מאד על אוהדי הקבוצה. את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת ערך תחת שרביטו של מוריניו בדצמבר 2010 בניצחון ריאל 3-1 על סראגוסה, כשהוא מחליף את אנחל די מריה 2 דקות לפני תום המשחק.

כעבור עשרה ימים נכנס כמחליף גם במשחק גביע המלך. מכאן ואילך ידעה הקריירה של מוראטה בריאל מדריד עליות ומורדות, אך בעיקר מורדות.

בינואר 2011 כאשר נפצע גונזלו היגוואין, טענו כלי התקשורת במדריד, שמוראטה הוא השחקן הראוי להחליפו, וזאת בעיקר לנוכח העובדה שבארבעת משחקיו  האחרונים  במדי הקסטייה (לפני הפציעה של היגוואין) הוא כבש חמישה שערים ונראה רעב שאפתן, וחדור מוטיבציה. אך מאמן ריאל דאז ז'וזה מוריניו, דווקא זה שהעלה אותו לקבוצה הבוגרת, סרב להיכנע ללחץ התקשורתי וטען שמוראטה עוד לא בשל להיות שחקן הרכב בקבוצה הבוגרת, ושחקן אחר (עמנואל אדבאיור) הובא במקומו  להחליף את היגוואין.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מוראטה המשיך לשחק גם בקסטייה וגם בקבוצה הבוגרת לסירוגין לפי הצרכים, ואת שערו הרשמי הראשון במדי הקבוצה הראשונה כבש בנובמבר 2012 שתי דקות בלבד לאחר שעלה מהספסל, במשחק החוץ מול לבאנטה, שער שהעניק לריאל ניצחון 2:1.

רק בעונת 2013/14  תחת המאמן האיטלקי קרלו אנצ'לוטי הפך מוראטה לשחקן מן המניין בסגל הקבוצה, אך עדיין שימש רוב הזמן כשחקן מחליף .באותה עונה גם כבש את שערו הראשון במסגרת ליגת האלופות בניצחון הבייתי על שאלקה הגרמנית 3-1.

מוראטה במדי הנבחרת הצעירה ביורו הצעירות בישראל 2013 (7msport)

ביורו הצעירות שנערך בשנת 2013 בישראל כיכב מוראטה במדי נבחרת ספרד, שזכתה בטורניר, כשהוא מוכתר למלך שערי הטורניר עם 4 שערים.

בסה"כ כבש מוראטה ב 4 עונותיו בריאל מדריד הבוגרת 10 שערים ב 37 הופעות בלבד.

ב 2014 החליט מוראטה שהוא לא מוכן להמשיך לייבש את הספסל ולקבל פירורי דקות במשחקי הקבוצה, וביקש לעזוב. הוא הושאל ליובנטוס אלופת איטליה במדיה שיחק במשך שתי עונות וכבש 15 שערים ב 63 הופעות .

השאלתו ליבונטוס לא התאימה רק לרצונו של מוראטה לקבל יותר דקות משחק, אלא גם לקונספציה חדשה במועדון, להשאיל שחקנים לקבוצות מחוץ לגבולות ספרד, כדי שגם יקבלו יותר דקות משחק גם כדי שיכירו סגנונות כדורגל אחרים, אך בעיקר כדי שיתחשלו יתחזקו ויחזרו "משודרגים", הקונספציה הזאת הצליחה יפה עם שני שחקנים אחרים במועדון : דני קרבחאל שהושאל לבאייר לברקוזן הגרמנית וקאסמירו שהושאל לפורטו.

מוראטה עזר ליובנטוס  גם במפעל ליגת האלופות, כשהוא כובש כמעט בכל אחד ממשחקי הנוקאאוט, כולל למרבה האירוניה שער בכל אחד מצמד המשחקים מול…ריאל מדריד בשלב חצי הגמר, מה שגורם לריאל להדחתה, מוראטה כובש גם בגמר מול ברצלונה, שער שיוויון זמני שלא הספיק ליובנטוס כדי לזכות גם בתואר הנכסף.

העונה כאמור חזר מוראטה לריאל מדריד, אחרי שריאל הפעילה את סעיף הביי-בק שלו ולקחה אותו בחזרה מיובנטוס ונראה שהוא מרוצה מאד משובו לקבוצה, בראיון לאתר הרשמי של המועדון הוא אמר : "זה נהדר להיות כאן שוב, זה חלום שהתגשם, ואני כבר משתוקק להתחיל (לשחק) "

עדיין מוקדם לדעת האם  תקופת הההתחשלות ביובנטוס תעשה טוב למוראטה, כי בניגוד לקרבחאל וקאסמירו, שחזרו מהשאלה לתפקיד כמעט נטול תחרות, הרי שמוראטה חוזר לחוליית התקפה קטלנית הכוללת שניים מהשחקנים היקרים ביותר בהסטוריה של הכדורגל : גארת' בייל וכריסטיאנו רונאלדו, וקרים בנזמה שנתן עונה מצויינת, מה שאומר שצפויה לו תחרות רצינית ביותר.

לא סביר שמישהו מהשלושה האלה יפנה את מקומו בהרכב למוראטה, ועוד פחות סביר מכך שזידאן ישנה את המערך שלו, כדי לשלב את מוראטה בהרכב, אבל לפחות מבחינתו של זידאן, מוראטה כאן כדי להשאר, ועל כך יעיד אולי  הציטוט הבא מפיו לגבי השחקן :

"אנחנו שמחים שהוא חזר לביתו המקורי, הוא עומד להשאר שחקן ריאל מדריד".

האם השידוך המחודש יצליח ? קשה לדעת אך את ההזדמנות הראושנה להוכיח שזה יכול להצליח יקבל מוראטה, ככל הנראה כבר ב 9/8 במשחק הסופרקאפ האירופי מול סביליה, בו תחסר ריאל גם את גארת' בייל וגם את כריסטיאנו רונאלדו , וזידאן כבר הצהיר שיפתח עם מוראטה בחוד לצד קרים בנזמה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort