מאימונים נגד כבשים עד לזכייה במונדיאל?

אחרי הזכייה הנהדרת של נבחרת הולנד באליפות אירופה לנשים ב-2017, דווקא במוקדמות המונדיאל נתקלה הולנד בקשיים. במוקדמות המונדיאל, רק נבחרת אחת מכל בית הכולל חמש נבחרות עולה לטורניר, כאשר ארבע הסגניות הטובות מתחרות על כרטיס אחד בפורמט של פלייאוף (חצי גמר וגמר בפורמט של משחקי בית וחוץ). לצערן של ההולנדיות, הן הוגרלו לבית עם נבחרת נורבגיה החזקה שאיבדה אך ורק 3 נקודות במהלך שלב הבתים. לכן למרות 6 ניצחונות, תוצאת תיקו והפסד בודד, ההולנדיות סיימו רק במקום השני עם המאזן הכי טוב מבין הסגניות. את הפלייאוף הן צלחו באמצעות שני ניצחונות בחצי הגמר מול נבחרת דנמרק וניצחון גדול 3-0 על שוויץ שסידר 4-1 לטובת ההולנדיות בסיכומו של הגמר.

הכוכבת הגדולה של נבחרת הולנד באליפות אירופה, ויויאן מיידמה, שכבשה 4 שערים בדרך לזכייה של הכתומות באליפות אירופה, הייתה גם הכובשת המצטיינת של הנבחרת בשלב המוקדמות. מיידמה סיפרה שלטעמה הלחץ הגדול שהיה על הנבחרת אחרי הזכיה באליפות אירופה, הקשה על השחקניות ועשוי להתברר כיתרון משמעותי לקראת המונדיאל, שם הציפיות יהיו קצת פחות גבוהות.

התקשו בשלב המקודמות (insoccer)

דווקא העונה מיידמה עצמה הייתה נתונה תחת לחץ גדול. אחרי המעבר הגדול מבאיירן מינכן לארסנל ב-2017, הציפייה הייתה שתצליח להוביל את הקבוצה האנגלית לאליפות ראשונה מאז 2012. אחרי עונת התאקלמות בינונית, בה כבשה 8 שערים ב-19 משחקיה בכל המסגרות, הוכיחה מיידמה העונה שהיא השחקנית הכי טובה באנגליה. מיידמה כבשה 22 שערים ב-20 משחקים בליגה (הכי הרבה מבין כל השחקניות) והוסיפה גם 10 בישולים (מקום שני בליגה). יחד עם זכייה ראשונה באליפות, לא פלא שמיידמה נבחרה לשחקנית השנה באנגליה.

זכתה יחד עם ואן דייק בתואר שחקני העונה באנגליה (The Guardian)

סיפורה של מיידמה הוא בכלל מדהים –  היא גדלה בכפר חקלאי קטן בהולנד ואת מרבית ילדותה בילתה במשחק כדורגל מול כבשים, מהן כיום היא כבר פוחדת.  כאשר הכבשים כבר לא היוו עבורה יריב ראוי, עברה מיידמה לשחק בעיקר בקבוצות של בנים, כדי להתאמן ברמה גבוהה יותר. בראייתה, האימון יחד עם גברים בגילאים המוקדמים היה מאוד משמעותי, והיא ממליצה לכל ילדה שמתחילה את צעדיה במשחק לעשות זאת. לא פלא שמיידמה גדלה להיות שחקנית כדורגל – היא נולדה לבית ספורטיבי, כאשר גם אביה וגם אחיה שיחקו כדורגל מקצועני ואמה הייתה שחקנית הוקי. לטענתה בכלל לא הייתה לה אפשרות בחירה והיא נולדה לתוך המשחק.

כבר בגיל 14 מיידמה התחילה את הקריירה המקצוענית שלה, כאשר ההורים שלה נאלצו לחתום בשמה על החוזה הראשון שלה בהולנד. אחרי שלוש שנים נהדרות בהירנביין, אחרי עונה בה כבשה 39 שערים ב-26 משחקים וזכתה בתואר שחקנית השנה בהולנד (כל זה בגיל 17 בלבד, כן?) היא עברה לבאיירן מינכן. לאחר 3 שנים בבאיירן עם שתי אליפויות ו-52 שערים היא עברה לארסנל, בה כאמור היא משחקת גם היום.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סגנון המשחק של מיידמה מזכיר מאוד את סגנונו את אחד המודלים שלה לחיקוי. בתור ילדה צעירה היא אהדה את פיינורד וניסתה לשחק כמו רובין ואן פרסי, שהתחיל את הקריירה שלו בקבוצה. מיידמה היא חלוצה מחוננת עם סיומת קטלנית מול השער, שיודעת תמיד בדיוק איפה לעמוד. במידה רבה כמו ואן פרסי, היכולת הכי בולטת שלה היא לגרום למשחק להיראות פשוט.

משחקת כמו האליל שלה ואן פרסי (Fox Sports)

מעבר ליכולת המקצועית הנהדרת של מיידמה, בשנים האחרונות ולמרות גילה הצעיר, היא גם הפכה לדמות מאוד משפיעה בהולנד. בראייתה, יש לה תפקיד מאוד חשוב בלעודד שחקניות צעירות לשחק כדורגל ובאופן כללי לשפר את התדמית של כדורגל הנשים במדינה. חוץ מכדורגל, מיידמה כותבת ספרי ילדים, שמטרתם המרכזית לעודד ילדות צעירות לקחת חלק במשחק ולעזור להתמודד עם חלק מהקשיים שעלולים לעלות.

במונדיאל הקרוב הולנד היא הפייבוריטית הגדולה לצלוח את בית ה' ולהגיע לשלבים המאוחרים של המפעל. מיידמה, יחד עם השותפה שלה לחוד, לייקה מרטנס, יצרו את אחת מחוליות ההתקפה הכי חזקות בטורניר. בגיל 22, כאשר באמתחתה כבר 8 שנים של כדורגל מקצועני, מיידמה צוחקת שהיא כבר מרגישה קצת זקנה. לכן, אחרי הזכייה באליפות אירופה, באליפויות אנגליה וגרמניה והרבה מאוד תארים אישיים, זכייה בגביע העולם תאפשר למיידמה הצעירה להתחיל לתכנן את הפנסיה.

אחרי אליפות אירופה אולי עכשיו גם דאבל? (DNA India)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית