ילדה של אבא

לא קל לחיות בצילו הספורטיבי של אחד ההורים, בטח שלא בספורט יחידים ולא קבוצתי. תוסיפו לכך את העובדה שמדובר בענף שזקוק להמון פיזיות ותקנחו בעבודה שמדובר בכלל בבחורה. עם כל הלייבלים האלה נאלצה להתמודד ליילה עלי, בתו של המתאגרף המנוח האגדי, מוחמד עלי, כאשר החליטה שהיא רוצה ללכת בדרכו של אביה הדגול.

עלי בצעירותה יחד עם אביה ואחותה (גטי אימג'ס)
עלי בצעירותה יחד עם אביה ואחותה (גטי אימג'ס)

ליילה בת ה-16 דאז, סיימה את התיכון שלה בהצטיינות וסיימה קורסים של קוסמטיקאית. כבר בגיל 17 היא פתחה מכון יופי שבו הייתה עושה ציפורניים ללקוחותיה אבל כנראה שהגנים של אבא קאסיוס קליי פעמו חזק מספיק בגופה של הטינאייג'רית הלוחמנית והיא הודיעה חגיגית לאב המודאג שהיא מתכוונת ללכת בעקבותיו. עלי עצמו לא התלהב בלשון המעטה מההחלטה של בתו ללכת לענף מסוכן כמו אגרוף. הוא נאלץ לסבול מסע ארוך של שכנועים מצד הבת שזהו הייעוד שלה בחיים ולבסוף נכנע לרצונה של הילדה השאפתנית.

עלי החלה את הקריירה שלה בגיל 18 וקצת וכבר בקרב הראשון שלה שלחה נוקאאוט אדיר ליריבתה. את הקרב הבא שלה ניצחה בTKO שלוש שניות לסיום והחלה לצבור רצף נפלא של 8 נצחונות, כולם בנוקאאוט. בעקבות ההצלחה הגיע גם הפרסום כאשר שם משפחתה הדהד בחלומותיהם של כל אמרגני האגרוף. החזון הקסום לתת לעלי להתחרות מול הבת של ג'ורג' פורמן או ג'ו פרייזר, לזכר הקרבות האגדיים של האבות, היה מאז ומעולם מהרגע שבו עלי התפרסמה בזכות עצמה. בשמיני ליוני 2001 עלי וג'קי פרייזר-לייד (הבת של ג'ו) סוף סוף נפגשו במה שכונה עלי/פרייזר טייק ארבע, כסיקוול לשלושת הקרבות האדירים של מוחמד וג'ו. זה היה הקרב הראשון בין נשים שהפך לאירוע המרכזי של אותו יום קרבות. עלי ניצחה לאחר החלטת שופטים בתום 8 סיבובים מלאי אקשן, גישושים הדדיים המספר פעולות שלבטח הסבו המון גאווה לאבותיהן.

כבר לא ,הבנות של". עלי ופרייז'ר מול שלט הפרסום לקראת הקרב ביניהן (USA Today)
כבר לא "הבנות של". עלי ופרייז'ר מול שלט הפרסום לקראת הקרב ביניהן (USA Today)

עלי יצאה לשנת שבתון לאחר מכן אבל כשחזרה, היא שמה מיידית את ידיה על אליפות ה-IBA והוסיפה לעצמה גם את תארי ה-WIBA וה-IBWF. היא איחדה אותם לתואר אוניברסלי והחלה עימות מתוקשר עם יריבתה האחרונה ברצף התארים הללו, ולרי מחפוד. היא פגשה את מחפוד בקרב נוסף בו האחרונה ניסתה לקחת בחזרה את התואר שהיה שייך לה, אבל שוב הפסידה לעלי הלוהטת בתום שישה סיבובים אנטנסיביים כאשר גולת הכותרת שבהם הייתה העובדה שלראשונה, עלי דיממה באחד הקרבות שלה (חתך מעל גבה ימנית ואף שבור).

ליילה עלי עם תואר האליפות ואביה (רוייטרס)

עלי המשיכה להיות דומיננטית בסקטור הנשי של הענף כאשר בין היתר ניצחה את אלילתה קריסטי מרטין. היא המשיכה לזרוע הרס בענף וניצחה את מוניקה נונייז וארין טאפהיל בקרבות שהיו חלק מהאנדרקארד לקרבות מרכזיים של מייק טייסון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ליילה עלי ניהלה את הקרב האחרון שלה ב3.2.2007 וניצחה (שוב) את גוונדולין אוניל. היא פרשה עם 24 נצחונות מתוך 24 קרבות (מאזן מושלם) אך היו כאלה שהטילו ספק בו מאחר ועלי נמנעה להיפגש מול אן וולף (מאזן 24-1), משהו שיכל בהחלט להשפיע על המאזן האישי שלה. עלי הפריכה את התענות שהיא חששה שמאזנה המושלם ייפגע ולכן התחמקה מוולף בכך שאמרה "יש פיגורות בענף שלנו שדורשות סכומי עתק עבור מפגש איתי כי הן יודעות שאחרי אותו מפגש הן לא יהיו שוות כלום, אז הן רוצות הבטחה כלכלית לסוף הקריירה".

ליילה עלי נשארה באור הזרקורים גם לאחר סיום הקריירה והופיעה באינספור תוכניות אירוח שאת חלקן היא הנחתה בעצמה. היא הקדישה המון מזמנה כדי לתמוך בכוכב ההיאבקות לשעבר האלק הוגן כאשר האחרון שקע בדיכאון ועליה הוא אמר שהוא חייב לה את חייו.

עלי לא נתנה לשם של אביה להשתלט עליה, וגם לא את הדת שבה אביה בחר. למרות שחונכה למוסלמית, היא אינה מאמינה וכפי שהתרגלה, עושה רק מה שהלב חושב לנכון.

בהלווית אביו כיבדה את הדת. עלי עם כיסוי בעת הלווית אביה. (John Moore/Getty Images)
בהלווית אביו כיבדה את הדת. עלי עם כיסוי בעת הלווית אביה.
(John Moore/Getty Images)

כעת עלי מנהלת אתר אינטרנט של לייפסטייל בו היא נותנת טיפים לתזונה נכונה ואורח חיים בריא.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort