צילום: שאול גרינפלד

המכביה ה-21 הושקה רשמית באירוע חגיגי: לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט ידליקו את הלפיד

יו"ר המכביה, אריק זאבי, הכריז באירוע כי לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט ידליקו את לפיד המכביה באירוע הפתיחה וכן הציג את ענפי הספורט החדשים שיהיו חלק מאירוע הספורט הגדול של עם ישראל לראשונה. זאבי: "חגיגת ספורט ייחודית שטרם נראתה כמוה בישראל"

לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט ידליקו את לפיד המכביה באירוע הפתיחה, כך הכריז היום יו"ר המכביה, אריק זאבי באירוע השקה חגיגי למכביה ה-21 שנערך הערב (שני) על גג מלון סלינה בתל אביב בהשתתפות כ-250 אורחים. עוד סיפר זאבי כי באירוע הפתיחה שייערך ב-14 ביולי לעיני 30 אלף צופים באיצטדיון טדי בירושלים, יישאו את הלפיד טרם הדלקתו חמישה ספורטאיות וספורטאים: המדליסטית האולימפית מטוקיו אבישג סמברג; אלופת עולם בבריכת 25 מטר ומי שקבעה אמש את הישג השיא הישראלי בבריכות ארוכות- מקום חמישי באליפות העולם, אנסטסיה גורבנקו; האלופים הפאראלימפים בשחייה, מארק מליאר ואיאד שלבי ושחקן הבייסבול היהודי-אמריקאי, איאן קינסלר.

באירוע ההשקה השתתפו בין היתר: יו"ר מכבי תנועה עולמית, אמיר פלד; מנכ"ל מכבי תנועה עולמית, איל טיברגר, מנכ"ל המכביה, רואי הסינג וספורטאי עבר והווה רבים: אגדות הכדורסל לשעבר: טל ברודי, מיקי ברקוביץ ודורון ג'מצ'י; המדליסטים האולימפיים: לינוי אשרם, ארטיום דולגופיאט; המתעמלים אלכס שטילוב וניקול זליקמן;; הכדורסלן הפאראלימפי, עשאל שבו, כוכבי הנינג'ה: יובל שמלא, מתן בלו, אדם ברוטמן, אמור פז וסול בוסיאן ועוד.

במהלך האירוע הכריז זאבי על חמישה ענפי ספורט חדשים שיהיו חלק מהמכביה השנה: גלישת גלים, טיפוס, כדורסל 3X3, מוטוקרוס ופאדל. בנוסף, תחרות הרמת המשקולות חוזרת לענפי הספורט של המכביה אחרי היעדרות של 33 שנים. עוד סיפר זאבי כי השנה לראשונה לפיד המכביה הודפס בטכנולוגיה מיוחדת במדפסת תל מימדית וכי לראשונה כל המשחקים ישודרו בשידור חי לכל העולם באמצעות חברת 'פיקסלוט'- דבר שיאפשר לבני המשפחות לצפות ביקיריהם מתחרים מרחוק. בתום האירוע נהנו האורחים מהופעה מיוחדת של סטטיק ובן אל שחשפו לראשונה את הקליפ לשיר המכביה הרשמי, 'קרנבל' אותו נבחרו לבצע ושצפוי לצאת כבר מחר.

לינוי אשרם, ניקול זליקמן, אלכס שטילוב וארטיום דולגופיאט (צילום: שאול גרינפלד)

"המכביה גדלה במהלך השנים, ואין כפר אולימפי אחד שיכול להכיל אותה. לכן מדינת ישראל כולה הולכת להיות הכפר האולימפי שלנו השנה, עם תחרויות ואירועים בכל רחבי הארץ", אמר יו"ר המכביה אריק זאבי. "המכביה היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, וככזאת, גם השנה המכביה תארח משחקים פארלימפים במגוון שענפי ספורט כמו גם תחרויות בקטגוריית Special Needs" לספורטאים עם צרכים מיוחדים. במהלך טקס הפתיחה נציגים מעמותות ומארגונים חברתיים אף יזכו לשאת את דגל ישראל בדרך להנפתו. אני מבקש להודות לשותפים הרבים שלנו, בראשם ממשלת ישראל בהובלת משרד התרבות והספורט, ועל התמיכה הגדולה אותה אנחנו מקבלים מהמוסדות הלאומיים והחברות המסחריות שמסייעות לנו להפוך את המכביה לכזו גדולה ועוצמתית. אנחנו הולכים להביא לקהל הישראלי חגיגת ספורט ייחודית שלא נראתה כמוה בישראל", סיכם זאבי.

המכביה ה-21 היא אירוע הספורט הגדול של עם ישראל והשני בגודלו בעולם המתקיימת אחת לארבע שנים בהשתתפות ספורטאים ישראלים ויהודים מכל רחבי העולם. אל המכביה שתיפתח ב-14 ביולי ותימשך שבועיים, צפויים להגיע כ-10,000 ספורטאים מכ-60 מדינות שיתחרו ביניהם בעשרות ענפי ספורט, לצד אלפי מלווים, אוהדים ותיירים. במסגרת המכביה ייערכו בכל רחבי הארץ עשרות אירועי ספורט הפתוחים לקהל הרחב שיתקיימו תחת הכותרת 'ישראל חוגגת ספורט' בנוסף לשורה ארוכה של אירועים חברתיים המציעים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת למשתתפים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית