נלחמים על המיקום עד הרגע האחרון

מה היה לנו במחזור הקודם

המנצחות הגדולה של המחזור

בני הרצליה – בני הרצליה הגיעו למשחק החשוב ביותר של העונה בידיעה שהמשמעות של הפסד היא כנראה ירידה לליגה הלאומית. לכן הניצחון 76-72 על נהריה בחוץ היה כל כך חשוב. לא רק שהרצליה התרחקה משחק אחד מנהריה, היא גם השיגה שובר שוויון ולכן בפועל נמצאת במרחק של שני משחקים מהקבוצה הצפונית. למרות יכולת חלשה של ג'רום דייסון וג'ף אדריאן, משחק נהדר של מייז (28 נקודות) והתעלות ברגעי ההכרעה של בליזניוק הכריעו את המשחק.

עירוני נס ציונה הקבוצה של נדב זילברשטיין השיגה ניצחון גדול 100-98 על הפועל ת"א לאחר הארכה. בזכות הניצחון עלתה נס ציונה למקום החמישי בטבלה והיא יכולה להיות מעודדת במיוחד מהיכולת של גארי בראון רמירז, שבשבועות האחרונים משחק נהדר וגם מלוח המשחקים הנוח יחסית, שנשאר לה עד סוף העונה.

המפסידות הגדולות של המחזור

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

עירוני נהריה – בדיוק כמו הרצליה רק הפוך. לוח המשחקים של נהריה אמנם נוח יותר מאשר של הרצליה, אך במרחק של שני משחקים יהיה לה מאוד קשה להישאר בליגה. הבעיה של נהריה היא ללא ספק היעדר העומק בסגל. במשחק מול הרצליה יפתח זיו, אריק גריפין וטרי אלן קלעו יחד 56 מתוך 72 הנקודות של הקבוצה. בהיעדר תרומה   משמעותית יותר מיתר השחקנים, לנהריה אין סיכוי להישאר.

מכבי אשדוד – מביך. דווקא אחרי מומנטום חיובי ותחושה שאפשר להגיע לפלייאוף, הציגה אשדוד את אחד המשחקים החלשים של קבוצה ישראלית בליגה בשנים האחרונות. זה אמנם נגמר "רק" 93-66, אבל בפועל אחרי רבע ראשון צמוד אשדוד פשוט הפסיקה לשחק כאשר ההפרש בין הקבוצות עמד על 50 נקודות בתחילת הרבע הרביעי.

הושפל – בראד גרינברג (עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי אשדוד באר טוביה)

מה יש לנו השבוע

אז אחרי מחזור נהדר וחג הפסח, במוקד המשחקים של המחזור ה-29 – קרב קצוות בין מכבי תל אביב ובני הרצליה שעדיין נאבקת נגד הירידה, והמפגש המסקרן בין הפועל באר שבע להפועל ירושלים.

המשחק המרכזי: מכבי תל אביב נגד בני הרצליה (יום שבת 20:25)

אחרי הניצחון על נהריה אריק שיבק אמר: "זה זמן לשמוח אך לא לחגוג". הסיבה לכך היא שלמרות הפער מנהריה, להרצליה לוח משחקים מאוד קשה עד לסיום העונה והוא מתחיל בהיכל מנורה מבטחים. הרצליה לא ניצחה את מכבי כבר שנתיים וקשה להאמין שזה יקרה ביום שבת.

לאחר שבמשחק האחרון היה חולה ולא הצליח להפגין יכולת גבוהה, בהרצליה מקווים שג'רום דייסון יחזור לעניינים. הפעם האחרונה שהוא שיחק נגד מכבי הייתה לפני קצת יותר משנה, כאשר הוא ניצח אותה במדי הפועל ירושלים. באותו משחק קלע דייסון 21 נקודות, מתוכן 14 ברבע האחרון, שהובילו למהפך.

עוד שניים שיודעים איך זה לנצח את מכבי תל אביב הם ג'ף אדריאן וכרם משעור. לפני שנתיים, הם היו שותפים לעונה בה הרצליה ניצחה את מכבי שלוש פעמים (סוויפ עונתי), כאשר שניהם הפגינו יכולת טובה ותרמו בממוצע 23 ו-19 נקודות למשחק בהתאמה.

מנגד, במכבי יקוו לנצח ואפילו לתת הצגה ערב הפתיחה של מכירת המינויים לעונה הבאה. במשחק האחרון מכבי לא התקשתה יותר מדי מול גלבוע\גליל וניצלה את ההזדמנות כדי לתת דקות לדני אבדיה ואפילו לדורי סהר הצעירים. לא מן הנמנע שבמידה והמשחק מול הרצליה יתפתח לטובתם של הצהובים, ימשיך ספרופולוס עם המגמה וייתן דקות רבות לישראלים הצעירים שלו.

יקוו למשוך כמה שיותר מנויים (האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

הפועל באר שבע נגד הפועל ירושלים (יום שני 20:00)

בפעם האחרונה שירושלים הגיעה לשחק באולם "הקונכיה" קיבלנו את אחד מהמשחקים המהנים והמותחים שהיו העונה, כאשר הפועל ירושלים ניצחה 89-88 בזכות שלשת ניצחון של ג'יימס פלדין על הבאזר. שלושה שחקנים בלטו בשורות האדומים מהבירה באותה משחק – תמיר בלאט עם 18 נקודות ושמונה אסיסטים, ג'יימס פלדין עם 28 נקודות ושלשת ניצחון וטיישון תומאס עם משחק מפלצתי של 18 נקודות ו19 ריבאונדים.

מאז הרבה דברים השתנו ובראשם אזרוחו של אמארה סטודמאייר. למרות זאת, להפועל עדיין יש לא מעט צרות בגזרת הישראלים הבכירים שלה. כאשר בר טימור לא בעניינים, ליאור אליהו לא נספר ויוגב אוחיון לא מסוגל לסחוב את הקבוצה על הגב, הירידה החדה ביכולת של תמיר בלאט  משמעותית מתמיד. במשחקים האחרונים בלאט לא הצליח להיכנס לעניינים הרבה בגלל שהשלשות לא נכנסות כמו בתחילת העונה.

פלדין – ינסה לסחוב את קבוצתו לעוד ניצחו (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל ירושלים)

בצד השני, חניכיו של רמי הדר מגיעים למשחק במומנטום שלילי עם ניצחון אחד בלבד בחמשת המחזורים האחרונים. במידה והמומנטום השלילי יימשך וכאשר נראה שטיילר ברון לא יחלים בקרוב, עלולה באר שבע למצוא את עצמה פתאום מחוץ לפלייאוף. לכן נעשים בקבוצה מאמצים גדולים למצוא שחקן חיזוק לפני סגירת מועד ההעברות ביום ראשון, זאת אחרי שעסקת העברתו של מרקו רמיליאק הקרואטי נפלה.

משחקים נוספים

מכבי ראשון לציון – עירוני נהריה (יום ראשון 20:15): נהריה ניצחה משחק אחד בלבד בעשרת המשחקים האחרונים ואם היא רוצה לשרוד היא חייבת להתחיל לנצח. אחרי שבמחזור הקודם ראשון לציון ניצחה בקלות את אשדוד האומללה, היא תנסה להמשיך בביסוס מעמדה לקראת הפלייאוף. ראשון לציון ניצחה את שלושת משחקי הבית האחרונים שלה וקשה לראות את נהריה מצליחה לקטוע את הרצף הזה.

הפועל גלבוע\גליל – הפועל חולון (יום ראשון 20:30): למרות ההפסד מול מכבי תל אביב, חניכיו של אריאל בית הלחמי יצאו מעודדים, בעיקר בגלל הדקות שקיבל אייל ננקין הצעיר. אמנם גלבוע\גליל רחוקה רק משחק אחד מהמקום השמיני המוביל לפלייאוף, אך נדמה שבשונה משנים קודמות, השנה לשחקנים יש פחות רעל בעיניים. מהעבר השני, אחרי תקופה פחות טובה, הצליחה חולון לנצח את באר שבע והיא בעיקר מעודדת מהיכולת הטובה שהציג איגור קולשוב. כאשר המקום הראשון נמצא עדיין בהישג יד, לחניכים של דן שמיר יש בהחלט על מה לשחק.

הפועל אילת – עירוני נס ציונה  (יום שני 19:45): עוד משחק צמרת לדרומיים אחרי הניצחון הגדול על הפועל ירושלים. באילת מגיעים למשחק במצב רוח נהדר ומאמינים שאין סיבה לא להמשיך במסלול הניצחונות גם נגד נס ציונה. בהתחשב בעובדה שאילת רושמת כבר חמישה נצחונות רצופים באולם בגין ונס ציונה היא קבוצה הרבה פחות טובה במשחקי חוץ, צפו לניצחון ביתי.

הפועל תל אביב – מכבי אשדוד (יום שני 20:15): משחק חשוב עבור החניכים של דני פרנקו, שצריכים לתרגם את היכולת הטובה לניצחונות. נגד נס ציונה זה כמעט הספיק אבל כדי להבטיח את מקומם בפלייאוף ולהימנע מסדרה מול מכבי תל אביב ברבע הגמר, צריכים האדומים לנצל את שני המשחקים הנוחים שעוד נשארו להם (אשדוד ונהריה במחזור הבא) בידיעה כי בשלושת המחזורים האחרונים הם  יפגשו את מכבי תל אביב, הפועל חולון והפועל ירושלים. באשדוד ינסו להתאושש אחרי המפלה מול ראשון לציון ויתעודדו מהעובדה כי בשני המשחקים שהיו עד כה נגד האדומים מתל אביב הם ניצחו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית