חגיגה איטלקית?

בשבוע הבא (יום רביעי ה-16 בינואר), שתי הקבוצות הגדולות בכדורגל האיטלקי, מילאן ויובנטוס ייפגשו במסגרת משחק הסופר-קאפ האיטלקי. אך מה שהיה אמור להיות חגיגת כדורגל ענקית וקרב יוקרתי על שבירת שיא הזכיות במפעל, הפך לדיון פוליטי, מגדרי וערכי סביב המקום בו ייערך המשחק- אצטדיון המלך עבדאללה שבסעודיה.

אף אחד כבר לא מתעסק במשחק עצמו (Main-Bet.Com)

ראשית, חשוב להבין מדוע קברניטי ההתאחדות האיטלקית לכדורגל בחרו לקיים את המשחק מחוץ לגבולות איטליה. זו לא השנה הראשונה בה מתקיים הסופר-קאפ האיטלקי מעבר לים- בייג'ינג, וושינגטון וטריפולי, כולן אירחו בעבר את המשחק לו מעניקים אוהדי הכדורגל באיטליה חשיבות רבה, כחלק מקידום כלכלי ופרסומי של הסרייה א' ברחבי העולם. אך השנה, תהיו בטוחים כי רוברטו פבריסיני, יו"ר ההתאחדות וחבריו לא סתם סובבו את הגלובוס אשר במשרדם ואצבעם בחרה באקראיות מוחלטת בערב-הסעודית שתהיה זו שתארח את המשחק, אלא שמדובר בלחצים כלכליים מצד הסעודים וחזירות פיננסית מצדם של מקבלי ההחלטות בכדורגל האיטלקי שרמסו יד ביד את אוהדי ואוהדות הקבוצות בשביל עוד צ'ק שמן.

מכר את האוהדים. פבריסיני (Eco di Savona)

הבעיה המרכזית בקיום המשחק מחוץ לאיטליה הינה פשוטה ומובנת לכל- הכדורגל האיטלקי-לאיטלקים! בימינו ישנם עשרות טורנירים ברחבי אסיה שהוקמו בדיוק בשביל המטרה הנעלה הבאה- להפוך את מרכז הבמה של הכדורגל העולמי לנגיש יותר עבור המעריצים האסיאתיים. יחד עם זאת, האוהדים האיטלקיים של הקבוצות לא אמורים להיות טפלים לאוהדים בערב-הסעודית ולשלם סכומי כסף גדולים מאד על כרטיסי טיסה ומלונות עבור משחק שהיה צריך להתקיים במרחק נסיעה מביתם.
אך הבעיה הקשה ביותר בקיום המשחק בסעודיה אינה מסתכמת רק באוהדים אלא דווקא באוהדות של הקבוצות. אם חשבתם ששיא הצביעות בכדורגל העולמי נשבר כאשר בחרו לקיים, אמנם בעקבות אילוצים ביטחוניים את משחק הגומלין של גמר הליברטדורס, גביע המוקדש כולו ללוחמים האמיצים ששחררו את מדינות דרום אמריקה מהשליטה הספרדית, דווקא במדריד, אז תחשבו שוב- ההתאחדות לכדורגל באיטליה, מדינה ששואפת להיות נאורה, מערבית, שוויונית ומתקדמת שלמשחקי קבוצותיה מגיעות עשרות אלפי נשים בשנה, תקיים את משחק הסופר-קאפ שלה במדינה שלא מסכימה לנשים להיכנס בכלל לאצטדיוני כדורגל. כמובן שאחרי בירור בין ההתאחדות האיטלקית למארגני המשחק, נשות איטליה יכולות להירגע כי יש מי ש"דואג" להן- האוהדות, או אלו שישרדו את היחס המבזה כלפי נשים בסעודיה, יוכלו להיכנס למשחק, אך רק עם מלווה ממין זכר וכניסתן תאושר רק ליציעי המשפחות. נכון, אני יודע שאתם חושבים שמדובר בהחלטה מאד מפלה וחסרת הגינות, אך אני רק מזכיר שמדובר במדינה שרק בשנים האחרונות, חוקקה שמותר לנשים לנהוג ברכב. בושה וחרפה.

הורחקו מהמשחק. אוהדות יובנטוס (juventus.com)

הכדורגל האירופי ממשיך ללכת כעיוור אחר הכסף הגדול במפרץ ושוכח בדרך את האוהדים, האוהדות, האופי, הערכים ולמעשה את זהותו שלו כולה. כדור השלג שהתחיל במתן חסויות והשקעת כספים בקבוצות האירופאיות, המשיך להתגלגל ולהתעצם עד כדי שליטה אבסולוטית בהתאחדויות לכדורגל ברחבי אירופה. לא רחוק היום שגם גמר ליגת האלופות ייערך בקטאר או באיחוד האמירויות וכמו שאמר אריק איינשטיין בשירו "סע לאט"- ואיזה מסכנים האוהדים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. כתבה מעולה ומקיפה
    כבוד !

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort