עומדים למשפט על כך שנולדו

בכדורגל המודרני כוכבים מסומנים עוד כשהם עדיין בחיתולים, וכמעט על כל ילדון מוכשר מודבקת תווית "יורשו של" איזושהי אגדת כדורגל נוסטלגית. מכאן ואילך הלחץ מכה בו ולרוב זה מסתיים בכישלון, או בתחושת פספוס טורדנית. ריקארדו קווארסמה, רוביניו, ג'ונתן וודגייט, השמות האלו תרתי משמע נפלו תחת המשוואה הזאת.  אך האתגר הקורא להצלחה יכול להיות מכביד עוד יותר, אם אותה אגדה ששמך נקשר אליה – הביאה אותך לעולם הזה מלכתחילה. הנה כמה מהצעירים העולים בכדורגל שמהרגע בו פקחו את עיניהם לראשונה, ראו את תהילת אביהם המאיימת מלווה אותם לכל מקום אשר ילכו .  

"צ'וליטו" סימאונה: חלוץ הגנתי

ג'ובאני סימאונה, ג'יו כפי שמכונה, הוא חלוץ מטרה שגדל בריבר פלייט הארגנטינאית ופרץ בעונה החולפת בגנואה מהסרייה א', שם כבש 16 שערים ב- 36 הופעות, כולל צמד מרשים בניצחון הגדול והמפתיע על יובנטוס בנובמבר. לג'יו אזרחות ארגנטינאית לצד אזרחות ספרדית במקביל הודות לעובדה כי נולד במדריד. הוא בחר להשתייך לנבחרת האלביסלסטה ולרדוף אחר הצלחתו של האבא דייגו סימאונה, ואף זכה עם הנבחרת באליפות דרום אמריקה לנבחרות עד גיל 20 כשסיים כמלך הכיבושים של הטורניר עם 9 שערים.

מלמעלה התמונה מהשער של דייגו סימאונה מול יובנטוס, למטה הבן חוגג את שערו הראשון מול הגברת הזקנה באותה הצורה (agentianonimi).

"לג'ובאני יש איכויות שאני אוהב מאוד", ציין דייגו "צ'ולו" סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד. יכולת הסיום של ג'יו הצעיר מול השער היא חדה ומלוטשת, והמהירות שלו מסחררת. אך למרות שהחלוץ בן ה- 21 משחק בחוד ההתקפה, דמו של צ'ולו הזורם בעורקיו לא מניח לו להרפות מהאספקט ההגנתי במשחק – אתה יכול אולי להוציא את סימאונה מההגנה, אבל אתה לא יכול להוציא את ההגנה מסימאונה. הילד ג'יו מביא איתו אקס פקטור לחלק ההתקפי בדמות לחץ אגרסיבי ושטח עבודה רחב יריעה, ובעונה החולפת הצליח לשמור על ממוצע גבוה של תיקולים פר משחק, כשהוא מגלם את האופי העיקש והנשכני בזמן שהכדור לא בשליטתו – בדיוק כמו אבא דייגו. אלכסנדרו קוסטקורטה שחקן העבר התמוגג ב-SKY italia מסימאונה הצעיר כשסיפר: "אביו היה שחקן קשוח ואני חטפתי ממנו כמה מרפקים ממנו אני זוכר, אפשר לראות שזה הבן של דייגו לפי האופי הלוחמני שלו על המגרש". יחד עם זאת, יכולת הכדרור של ג'יו כמו גם הדיוק במסירות שלו עדיין לוקות בחסר כשמדברים על הרמות הגבוהות יותר, אך אלו כישורים שעוד אפשר לשפר בשלב כה מוקדם בקריירה.

הדיווחים האחרונים מצביעים על מעבר אפשרי של ג'יו סימאונה לפריימר-ליג, כנראה לצרעות מווטפורד, בזמן ששמה של פסז' גם הוא עלה על הפרק. ומה לגביי שיתוף פעולה אפשרי עם אבא? דייגו סימאונה פחות מתרגש מהמהלך והצהיר בלב שלם: "הוא בהחלט יהיה שחקן כדורגל גדול, אבל לא בקבוצה שלי. זה יהיה קורבן גדול מדי וכדורגל לא צריך להיות כזה".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

 

שושלת מאלדיני: החולצה מספר 3

השם מאלדיני מלווה את הכדורגל האיטלקי בכלל ואת מילאן בפרט כבר קרוב לשבעים שנה. הוא טומן בחובו דינסטיה מלכותית שהחלה לה אי שם בשנות ה-50' עם הסב צ'זארה מאלדיני, הראשון לשם המהולל ששלט בהגנת הרוסונרי במשך 12 שנים, חמש מתוכן עם סרט הקפטן על ידו. צ'זארה רכש את אהבת הקהל המילאנזי והעניק לו בתמורה לכך ארבע צלחות של ה'סקודאטו' בנוסף לגביע אירופי ראשון בשנת 63'. עד שלהי שנות השישים כיכב צ'זארה במדי הרוסונרי, עד שאפסו כוחותיו והוא ירד מכס המלכות. צ'זארה פשט מגופו את החולצה מספר 3' כדי לפצוח במסלול אימון, והותיר אחריו חלל עמוק בחלק ההגנתי. את החלל הזה תפס בנו אחרי שני עשורים כמעט יתומים מתארים למילאן, והחזיר את הזהות לרוסונרי כמו גם את השם מאלדיני אל מפת הכדורגל העולמית.

צ'זארה מאלדיני מציג למילאן את הבן פאולו מאלדיני (קרדיט: Pinterest).

מאלדיני השני ירש את חולצתו הכבדה והמחייבת של אביו בשנת 85', שם ערך את הבכורה שלו כשהוא בן 16 בלבד. תחילה נכנס פאולו בחשש לנעליו הגדולות של אביו צ'זארה, ובחלוף השנים הצליח לצמוח בתוכן עד שהפכו קטנות מדי עבורו. הוא היה מנהיג מלידה פאולו מאלדיני, אהוב ונערץ על כל סובביו. עם 902 הופעות הנחתמות ב-26 תארים,חמישה מהם זה גביע אירופה לאלופות (שני רק לחאנטו מריאל מדריד) – מאלדיני נחתם בדפי ההיסטוריה של מילאן כמנהיג הנצחי של מועדון הפאר האיטלקי.הוא לבש בגאווה את החולצה מספר 3 במשך כל המסע בן 25 השנים שלו במילאן, וכשירד המסך על הקריירה של פאולו ב- 2009, החולצה מספר 3' נתלתה לה גבוה למעלה עד שיגיע הבן הבא למשפחת מאלדיני, שימשיך את שושלת המלוכה הנערצת. הנה חלפו להן רק שנים אחדות והחולצה הזו אולי תשוב לככב בסאן-סירו בקרוב. הפעם, היא עתידה לעטוף את בנו הבכור של פאולו ונכדו של צ'זארה, כריסטיאן מאלדיני השלישי.

צ'זארה מאלדיני והבן פאולו מציגים לראווה את גביעי אירופה אותם שניהם הניפו כקפטנים במילאן (milanobsession)

הילד הבכור מצמד הבנים של פאולו חשק במורשת אביו וסבו צ'זארה, ולכן פצח במחלקת הנוער של מילאן בתפקיד הבלם וגם שימש כקפטן הקבוצה הצעירה. נכון לשלב זה, כריסטיאן בן ה-21 עדיין לא הוכיח שהוא ראוי ללבוש את החולצה שפיארה את אביו וסבו לפניו, והוא משחק בקבוצה קטנה מהליגה הרביעית באיטליה. אך ממש מעבר לפינה מחכה גם האח הקטן דניאל בן ה-16 להזדמנות להוכיח כי הוא ראוי לרשת את החולצה המחייבת, ובאיטליה מספרים כי הוא גם מחזיק בפוטנציאל יותר גדול לכך מאשר אחיו הבכור כריסטיאן. בזמן שהבכור מתקשה להתקרב אל הרף הגבוה באילן היוחסין המשפחתי, ודניאל הקטן מטפס לו לאיטו במחלקות הנוער של מילאן, אוהדי הרוסונרי ממתינים בסבלנות לרגע בו החולצה האלמותית תופיע בשלישית על כר הדשא בסאן סירו, והשם מאלדיני הגדול יחזור שוב לחיים.

שושלת משפחת מאלדיני: סבא צ'זארה, אבא פאולו והבן כריסטיאן (La Gazzetta dello sport).

ריבאלדיניו משתף פעולה עם אבא:

לא צריך להרבות במילים באשר לזהות כוכב העבר שהביא לעולם את ריבאלדיניו הצעיר, השם המסגיר לא משאיר מקום לטעויות. מה שנאחל רק לילד שלו זה שיכוון יותר לחקות את כישרונו של אביו, החקוק בסלע עם המספרת המדהימה מול ולנסיה בקאמפ-נואו, ולא את כישורי התיאטרליות המשובבים בתקרית ההיא מגביע העולם 2002.

ריבאלדיניו כבר הספיק להיכנס לדפי ההיסטוריה ביחד עם אבא ריבאלדו, כשהפכו לצמד האב והבן הראשון אי פעם אשר שיחק ביחד במשחק רשמי. זה קרה בעונת 2015 במדי מוג'י מירים מהליגה השנייה בברזיל, שם החל ריבאלדיניו את הקריירה. האבא והבן שמו את ידם על עוד פיסת היסטוריה קטנה ולא פחות מרגשת, כאשר זכו לכבוש יחדיו באותו משחק, בניצחון 1-3 על מקאה חברתה לליגה השנייה. .

ריבאלדו והבן במשחק בו כבשו יחדיו (קרדיט: 101greatgoals).

ריבאלדו ויטור בורבה פריירה ג'וניור, זה השם של הילד בן ה-22 המוצב בתור חלוץ מטרה. הקריירה שלו עדיין בתחילת דרכה אך הוא כבר הספיק  עד כה לנדוד לבואבישטה הפורטוגלית וחזר ארצה לברזיל כדי להמשיך לטייל בין עוד שלוש קבוצות מהליגה הראשונה. במאזנו 11 כיבושים מתוך 47 הופעות בסך הכול, והקיץ הוא שוב ינסה את מזלו באירופה לאחר שחתם בדינמו בוקרשט מרומניה. ריבאלדו שניסה לקדם את בנו דווקא לאיטליה אמר: "יובנטוס, רומא, אינטר, מילאן, לאציו- כל הקבוצות האלה יהיו טובות עבורו. אבל הוא צריך לעבוד קשה קודם כדי להוכיח את עצמו ולהפגין את הכישרון העצום שיש לו, ולא בגלל שהוא הבן שלי".

משפחת זידאן עושה את מדריד:

כבר הרבה שנים שהכדורגל מחפש אחר היורש של זידאן. כישרונות צעירים הוטחו בפנינו במעטפת שקרית של  "הזינדין זידאן הבא", ואלו נפלו כמו זבובים אחד אחרי השני – החל מיוהאן גורקוף בבורדו, דרך סמיר נאסרי במארסיי ועד לברונו קיירו בליברפול. כולם נזרקו אל המים העמוקים כשעל ידיהם מצופים מבטון, ולאחר שלא הצליחו להצדיק את התואר המחמיא נדבקו באות קלון שתרדוף אותם עד שיתלו את הנעליים. סמיר נאסרי סיפר על ההשוואה הזו לזידאן שעשתה עמו רק עוול: "אני לא חושב שזה הוגן להפיל כזה לחץ על שחקן צעיר" סיפר הקשר הצרפתי, "יש רק זינדין זידאן אחד". הגיעה העת והמשא האדיר והתובעני של השם זידאן מצא לעצמו עכשיו קורבן מבית, ונחת הישר על כתפיו של בנו הבכור של זינדין זידאן – אנזו פרננדס.

זינדין זידאן מדריך את בנו אנזו לפני הבכורה בגביע (קרדיט: sportskeeda).

ארבעה בנים נולדו למאמן הצרפתי, כולם אגב נקלטו כבר ב'קאנטרה' של ריאל מדריד ומחכים לפריצה שלהם בעתיד. אנזו הבכור בן ה-22 שאל את שם המשפחה מאמו כדי לנסות ולחמוק מההשוואות המתבקשות אל האבא, בעוד שמו הפרטי נבחר על ידי זיזו כמחווה לאליל האורוגוואי שלו – הפליימייקר הנהדר אנזו פרנצ'סקולי. אנזו הצעיר ערך העונה את צעדיו הראשונים בקבוצה הבוגרת תחת הדרכת אביו, ואף כבש בהופעת הבכורה שלו כמחליף בניצחון על לאונסה הקטנה בגביע המלך.

אנזו משחק בעיקר באגפים אך לעיתים גם כקשר התקפי כמו זיזו, והוא היה אחד משני הקפטנים של ריאל מדריד ב' המשחקת בליגה השלישית בספרד. בעונה החולפת כבש חמישה שערים אליהם הוסיף חמישה בישולים ב-32 הופעות בקבוצת המילואים של הבלאנקוס. אך את קפיצת המדרגה בקריירה הוא לא יוכל לעשות בריאל מדריד, גם לא עם אבא זידאן על הקווים. חבריו ממחלקת הנוער מרקו אסנסיו ולוקאס ואסקז מקדימים את אנזו בהיררכיית הספסל של הבלאנקוס, וכדי לקבל דקות משחק ב'לה-ליגה' הוא יודע שהוא חייב לעזוב את בית אביו, וכך עשה השבוע כשחתם בדפורטיבו אלאבס סגנית מחזיקת הגביע הספרדי.

אנזו פרננדס כובש בבכורה שלו במדי ריאל מדריד תחת אביו (קרדיט: irishmirror).

הרומנטיקה וההתרפקות על העבר לעולם ילכו יד ביד עם הכדורגל. הענף הזה גדוש בהצלחות בניהם של כוכבי עבר בכדורגל, כאלו כמו דימיטרי פייט, דייגו פורלאן, האחים אלקנטרה, קספר שמייכל, איידור גודיונסון, צ'אבי אלונסו ועוד שמות גדולים שלא קרסו בשעת מבחן. הפיקנטריה חוגגת בשעה שהביטוי מעשה אבות סימן לבנים מגשים את עצמו, אך בל נשכח גם את הסיכון הגדול המצוי בסיטואציה , סיכון שמתפקד כסוכן כפול בראשם של הצעירים. דוגמאות לכך גם כן ניתן למצוא בשפע – אדיניו (בנו של פלה) הצליח להכתים במעט את השם הדגול של אביו, סטפן בקנבאואר הבן של ה'קייזר', ואפילו ברוקלין בקהאם פצח בקריירה קצרצרה של שנתיים כושלות בכדורגל. נחזיק אצבעות מכאן לאותם כישרונות צעירים שצוינו למעלה וינסו ללכת בעקבות אביהם או לנסות איכשהו ליצור עקבות משלהם, ונקווה ששם משפחתם לא יהווה עבורפ מכשול מנטלי, אלא יסייע להם להחזיר אל המסך שלנו קמצוץ מן הקלאסה הנשכחת של האבא.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort