גיי(ם) טיים!

סטטיסטיקה? הצחקתם אותו? רצון לבלוט? גם לא. מניירות של כוכב? מה פתאום! האיש שתמיד אהב לתת עבודה שקטה ויעילה והיה נכס לכל מאמן שאימן אותו רצה רק דבר אחד, שקולו יישמע.

ג'ייסון קולינס אינו שחקן NBA ממוצע ורגיל. האיש, שחוגג היום 38, מעולם לא חיפש את חיי הזוהר, מכוניות היוקרה, דוגמנית בכל צד ואולי איזו מסיבה פרטית עם כוכב היפ-הופ מזדמן במהלך הפגרה. עליו לא הייתם שומעים במדורי הרכילות, חוץ מעל הפרקט, לא הייתם מצליחים לראות אותו בשום מקום ואפילו שם, באמצע המשחק לא תמיד הוא בלט. ממוצע חד ספרתי של נקודות, ריבאונדים ואסיסטים היו לו, ולא, לא בגלל שבקושי שיחק אלא בגלל שזה הדבר האחרון שעניין אותו. אם לעשות את ההשוואה לכדורגל, ג'ייסון קולינס הוא סרז'י בוסקטס או קאסמירו. הקילר השקט ב"זון" שלך שלא נותן לך אופציה לשפר את תוצאת המשחק לטובתך.

קולינס במדי ניו ג׳רזי (br)
קולינס במדי ניו ג׳רזי (br)

קולינס נולד וגדל בנורת'יג', קליפורניה ויחד עם אחיו התאום טיפס כל הדרך אל הליגה הטובה בעולם. יוסטון הייתה זו שבחרה בו במקום ה-18 הכללי בדראפט של 2001 אבל שלחה אותו מהר מאוד לניו ג'רזי נטס. הנטס אמרו תודה רבה ונתנו לרוקי הצעיר תפקיד משני בסגל הקבוצה אך במהרה הבינו שמדובר כאן בקילר שקט שעושה את העבודה השחורה והחלו להזרים לו יותר דקות משחק. קולינס היה דמות מרכזית בהעפלה של הקבוצה מניו ג'רזי לגמר הNBA של 2002 אך אפילו יכולת דפסניבית נפלאה שלו לא יכלה לעצור את קובי בראיינט ושות' בדרך לאליפות.

עונה אחת לאחר מכן לאף אחד לא היה ספק מי יהיה הסנטר הפותח בניו ג'רזי. כן, הוא ממש לא הרבה לעלות על דפי הסטטיסטיקה והתרכז בעיקר בהגנה, ניווט משחק ומנהיגות אבל היה דמות חיונית על הפרקט. "איתו אני מרגיש בטוח יותר לצאת לקרב" אמר כוכב הקבוצה ג'ייסון קיד. למרות שקולינס לא דרש בכך, המועדון שדרג לו את החוזה והחתים אותו עם חוזה חדש של 25 מיליון דולר ל5 שנים (עד 2010), פעולה שבדיעבד פגעה בקבוצה וגרמה לה לפגיעה כלכלית לא קלה. כדי להקל על ההוצאות שכר של המועדון הם נאלצו לוותר על קולינס והוא נשלח בטרייד לממפיס גריזליס. מספר חודשים לאחר מכן קולינס שוב נדד, יחד עם קווין לאב הצעיר, מהגריזליס למינסוטה כאשר או. ג'יי. מאיו עושה את המסלול ההפוך כחלק מעסקה שהיו מעורבים בה עוד 5 שחקנים.

קולינס במדי הטי-וולבס, מעבר שגרם לדעיכה? (גטי אימג׳ס)
קולינס במדי הטי-וולבס, מעבר שגרם לדעיכה? (גטי אימג׳ס)

מכאן והאלה היה נדמה שמשהו השתבש. הקריירה של השחקן שהרגיש תמיד בבית החלה לדעוך והוא לא נשאר אצל הטי-וולבס לאחר אותה עונה. אטלאנטה הייתה זו שקפצה על המציאה של שחקן חופשי וענה לאחר מכן זה השתלם לה במאני טיים (קולינס ידע לתת את משחקיו הגדולים כשהרבה מאוד מונח על הכף) כשהם עברו בפלייאוף את אורלאנדו העדיפה כשקולינס בעזרת עבודה קשה ושקטה משתק את דווייט האוורד מה שגרם למאמן ארלאנדו סטן ואן גאנדי לומר : "זה היה משחק ההגנה השמירה של קולינס על האווארד) הטוב ביותר שראיתי השנה". למרות הכל גם ב"הוקס" הוא לא נשאר הרבה ולאחר מכן נדד לבוסטון ומיד אחר כך לוושינגטון וייזארדס. שם הוא היה אחראי על הרגע החשוב ביותר בקריירה שלו שאף סטטיסטיקה, תואר MVP או כל דבר אחרי יכול להשתוות אליו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בסוף חודש אפריל, כשהעונה הרגילה כבר הגיעה לסיומה וה"וויזארדס" כרגיל לא הגיעו לפלייאוף, קולינס כתב טור במגזין ספורטס אילוסטרייטד ובו הוא באופן גלוי הכריז על נטייטו החד-מינית. הוא הפך בכך לספורטאי הראשון באחד מארבעת ענפי הספורט הפופולריים ביותר בארה"ב (כדורסל, פוטבול,בייסבול והוקי קרח) שיוצא בתור שחקן פעיל מהארון.

שער המגזין של ספורטס איליוסטרייטד שבו יצא קולינס מהארון
שער המגזין של ספורטס איליוסטרייטד שבו יצא קולינס מהארון

הוא נותר ללא קבוצה (לא בגלל ההכרזה שלו אלא מקצועית נטו) ורק בחודש פברואר סגר מעגל וחזר ל"נטס, שכבר העתיקו את הכתובת מניו ג'רזי לברוקלין. מאמנו היה לא אחר אשר חברו הטוב ג'ייסון קיד שנתן לו 11 דק' במשחק החזרה שלו מול הלייקרס מה שסופית נתן לקולינס את התואר "ההומוסקסואל המוצהר הראשון ששיחק באחד מענפי הספורט הבכירים בארצות הברית". מאוחר יותר גילה קולינס כי מספר הגופיה שלו, 98, הוא לזכרו של מתיו שפרד, שנרצח בגלל נטייטו המינית בשנת 1998.

קולינס עם המספר בעל המשמעות על הגופיה (br)
קולינס עם המספר בעל המשמעות על הגופיה (br)

המכירות של הגופייה שלו זינקו במאות אחוזים, הוא הפך להיות מוביל המאבק של הקהילה הלהט,בית בארצות הברית וקיבל תמיכה מהקהל של כל קבוצות הליגה. הוא מינף את הפופולריות שצבר כדי לתמוך באירגונים שקשורים לקהילה הגאה ותרם אחוזים נכבדים מרווחי מכירת החולצות שלו לאותם. אירגונים, כל זה כמובן בתיאום עם המועדון.

קולינס אמנם הודיע על פרישה לא מזמן ולמרות שעדיין לא ברור אם הלבטים על קאמבק עברו או לא, מה שבטוח, שאת המאבק הכי גדול שלו נגד ההומופוביה הוא ימשיך להוביל.

קולינס באירוע תמיכה בקהילה הגאה (טוויטר)
קולינס באירוע תמיכה בקהילה הגאה (טוויטר)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort