העונה שאחרי האליפות

התשעה  ביוני 2016 נחשב ובוודאי ייחשב כתאריך היסטורי עבור  קבוצת הכדורסל הבכירה של העיר ראשון לציון, אם התרגלנו עד השנה האחרונה שהעיר הרביעית בגודלה מבחינת גידול האוכלוסין הייתה ידועה בעיקר בשל ענף הכדוריד שלה (הפועל ומכבי ראשון), הרי שקבוצת הכדורסל הכתומה הוכיחה לכל חובבי הספורט שגם הם חזק מאוד על המפה.

האחריות הבלעדית על הרבולוציה שעברה על הקבוצה מעיר היין נישאת לשתי דמויות עיקריות:

הראשון אפי בירנבוים המאמן-  עד לעונת 2009\2010 קבוצת הכדורסל של מכבי ראשון הייתה קבוצת תחתית לגיטימית שנשארת בעור שיניה במחזורים האחרונים של העונה, אלא שאז הגיע  לקבוצה המאמן הותיק אפי בירנבוים שסימן היכרו ניחן גם על ידי אשתו דבורה וביחד עם חבורת ישראלים לוחמניים בראשותם של ניצן חנוכי בצעירותו וגדול השחקנים הישראלים בעשור האחרון מאיר טפירו הובילו את הקבוצה אל החלק העליון של הטבלה, הישג שלא אבד על היום.

ואם כבר עסקינן בניצן חנוכי הרי שהוא הדמות השנייה  שאחראית על ההתקדמות המרשימה של הקבוצה.  הגארד בן ה30 סגר העונה  עונה חמישית במדי הכתומים בשתי קדנציות שונות שביניהם נדד עונה אחת להפועל אילת הדרומית. חנוכי המנוסה אמנם  לא העמיד העונה נתונים מרשימים כמו בעונות האחרונות, אבל משחק הלחימה שלו על כל כדור וחכמת הניהול שלו גרמו לקבוצה הצלחה רבה גם בזכייה באליפות הליגה המקומית וגם באירופה במסגרת היורופקאפ.

כמעט חודשיים אם כך עברו להם מרגע הנפת הצלחת וסימני שאלה רבים נותרים באויר בנוגע לאיך תראה אלופת המדינה בעונה הבאה, בשביל לקוות ולשמור על התואר הנכסף הקבוצה של יצחק פרי תצטרך לבצע עבודה רבה, אך בעיקר לנסות ושמור כמה שיותר על השלד מהעונה שעברה ובדגש ספציפי על גזרת הישראלים, כזכור אף קבוצה חוץ ממכבי תל אביב לא הצליחה לשמור על תואר האליפות שתי עונות ברציפות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בגזרת הזרים- הקבוצה לא הצליחה לשמר על  אף לא אחד מארבעת הזרים מהעונה שעברה.

דריל מונרו ומארק ליונס שהיו הבולטים מגיבורי האליפות עזבו לטורקיה, כשגם כריס רייט הרחפן במובן הטוב של המילה  וקווין פאלמר לא ימשיכו, במקומם הגיעו עד עתה למועדון שני זרים חדשים:

הראשון הוא צ'ארלס תומאס הפורוורד המצויין שהגיע ממכבי אשדוד באר טוביה- תומאס היה אחד הזרים המצטיינים בעונה שעברה כשהביא את הקבוצה מעיל הנמל הדרומית כמעט במו ידיו עד לגמר הגביע מול מכבי תל אביב תוך כדי שגבר בחצי הגמר עם יכולת שיא על קבוצתו החדשה מראשון, הזר השני הוא הסווינגמן פטריק ריצ'ארד.

בגזרת הישראלים סימן השאלה הגדול שמרחף מגיע מכיוונו של שון דאוסן- הטאלנט הבלתי מעורער של הקבוצה שיחק הקיץ בליגת ה"סאמר ליג" ולמרות שלא נצץ במדי וושינגטון עלול לקבל חוזרה קצר בליגה הטובה בעולם ולהשאיר חור לא קטן במדי קבוצת נעוריו. חוץ ממנו רוב השחקנים הישראלים נשארו מלבד טוני יאנגר המתאזרח שחתם בשכנה מחולון, כמו כן צורף הסנטר אלישי כדיר שנחשב לאחד הסנטרים הישראלים המובילים בשנים האחרונות. מה שבטוח למאמן האלוף אריק שיבק שימשיך עונה נוספת בקבוצה מצפה עבודה לא קלה כשגם בעונה הקרובה הקבוצה תשתתף במסגרת אירופאית נוספת בנוסף לליגת המקומית, ותנסה לשחזר את הישגיה מהעונה שחלפה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית