כל יום מימונה: סיפורו ועלייתו של אשרף חכימי

אמנם עוני הוא הדבר הנפוץ בעולם מלבד מים, אך למזלנו לא חסרים סיפורים על ילדים משכונות עוני שהצליחו להתגבר על מעגל העוני של משפחתם ולקבל הזדמנות לחיות בכבוד. לא מעט מהסיפורים הללו מתקשרים ישירות אל הכדורגל. מפלה ועד סאדיו מאנה, דרך ג'ורג' וואה ומשם לאיבן פרישיץ' ולעוד המון אחרים. סיפורו של שחקן בורוסיה דורטמונד המושאל מריאל מדריד, אשרף חכימי, לא שונה בהמון מסיפורים בסגנון, אך הוא גם לא פחות מעניין.

אשרף, או בכינויו "ארה", נולד בעיר מדריד שנמצאת בספרד לזוג מהגרים מרוקאים, והוא הבכור מבין שלושת האחים למשפחת חכימי. כילד, אשרף גדל בפרברים של חטאפה, והיה מאוד אנרגטי. אימו של אשרף רצתה שילך להתאמן באתלטיקה, אבל חכימי ידע שייעודו הוא לשחק כדורגל, ובכך קיווה להרוויח כסף, ולהוציא את משפחתו מהמצב הכלכלי הקשה. אביו של אשרף היה מוכר דברים ברחובות בספרד, ואימו הייתה מנקת בתים. ההורים של הילד שיהפוך לכוכב נבחרת מרוקו נאלצו לעבוד קשה מאוד על מנת לפרנס את אימוני הכדורגל שלו.

המרוקאי החל לשחק תחילה במחלקת הנוער של קבוצת דפורטיבו קולוניה, קבוצה קטנה מהעיר חטאפה במטרופולין מדריד. חכימי שם את הכדורגל בראש סדר העדיפויות, והדחיק את הלימודים. הוריו של אשרף לא אהבו כל כך את העובדה שהוא לא השקיע בלימודים, אבל מהר מאוד הם התגבשו עם הדעה שמקומו של חכימי הוא בכדורגל, והם העדיפו לראות אותו שמח וחייכן, מאשר לראות אותו עצוב, בגלל שהם מחזיקים אותו בכלוב ולא נותנים לו לצאת לשחק.

חכימי עם הוריו (עמוד האינסטגרם של אשרף חכימי)

המעבר לבלאנקוס

כבר מגיל צעיר מאוד ראו את אשרף כשחקן מבטיח, והילד זכה למעקב צמוד ממערך הסקאוטינג של ריאל. כבר בגיל שמונה הצטרף חכימי לאקדמיית הנוער של ריאל מדריד, ואפשר רק לדמיין כמה הגשמת החלום הייתה משמעותית עבור הבחור הצעיר מפרוורי הבירה הספרדית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לאט לאט עלה אשרף יותר ויותר קבוצות גיל, היה שותף פעמיים בקמפיין ליגת האלופות לנוער והגיע פעמיים לשלב חצי הגמר. בעונת 2016/17 עשה חכימי את השינוי המשמעותי ביותר, כאשר הועלה לקבוצת המילואים של ריאל מדריד, קסטיליה. אמנם קודם לכן יצא המרוקאי עם הקבוצה הבוגרת למשחקי ידידות בארצות הברית, אך הוא לא המשיך כחלק מהסגל לאותה עונה. בנוסף, חכימי גם הוזמן בפעם הראשונה לסגל הנבחרת הבוגרת של מרוקו, אותה בחר לייצג במקום ספרד. אשרף בלט מאוד בקסטיליה והפגין יכולות התקפה מרשימות ביותר יחד עם מהירות אדירה.

לאחר שסיים את העונה בקסטיליה עם שער אחד ושמונה בישולים, הגיע נקודת המפנה של המגן הצעיר. באותה תקופה החלו להתגלות בעיות בליבו של דני קרבאחל, שאייש בצורה אבסולוטית את עמדת המגן הימני באותה התקופה, ולזינדין זידאן הייתה בעיה קשה במציאת מחליף למגן הספרדי. בסופו של דבר החליט המאמן הצרפתי להעלות את אשרף חכימי הצעיר להופעת בכורה. חכימי ביצע מספר פעולות טובות, גם בהגנה וגם בהתקפה, ולבסוף ריאל ניצחה 2:0. קצת יותר מחודשיים לאחר מכן, הבקיע אשרף את השער הראשון במדי הקבוצה הבכירה של הבלאנקוס. חכימי פתח מבערים, השאיר אבק לשחקנים כמו נוליטו, ולבסוף נעץ את הכדור החמישי ברשת של סביליה, ככה כובשים שער בכורה, בסטייל ענק. לאחר השער חכימי לא חגג יותר מדי, וכששאלו אותו מדוע לא חגג בטירוף הוא ענה שהוא נעמד כי הוא לא ידע מה לעשות. הוא מעולם לא כבש שער במדי הקבוצה הבוגרת, ושזה רגע שהוא לא ישכח לעולם. בתום אותה העונה, ריאל מדריד זכתה בליגת האלופות, והמגן שיחק בשתי הופעות בשלב הבתים נגד טוטנהאם. לאחר עונה שכללה שבע עשרה הופעות, שני שערים ובישול בודד, החליטו בריאל מדריד להעביר את חכימי מסלול דומה לזה שעבר קרבאחל בעצמו, מעבר לבונדסליגה בשביל לקבל יותר דקות, למצות את הפוטנציאל ולהשתפר. בסופו של דבר, אשרף הושאל לבורוסיה דורטומנד לתקופה של שנתיים.

חכימי וכריסטיאנו במדי ריאל מדריד. נראה את שניהם שוב בלבן? (קרדיט: עמוד האינסטגרם הרשמי של ריאל מדריד)

כבר במשחק הבכורה שלו נגד נירנברג שהסתיים בתוצאה האדירה 7:0 לדורטמונד, כבש חכימי את הראשון שלו במדי השוורצגלבן. בדקה הארבעים ותשע הצטרף חכימי במהירות להתקפה, ואחרי מסירה של מרקו רויס, בעט המרוקאי מקצה הרחבה והכניע את ברדלו. מאז חכימי קיבל כמעט תמיד את חולצת ההרכב. לאשרף יש עד היום בדורטמונד אחד עשר שערים ושבעה עשר בישולים בשישים ושבע הופעות.

לאחר שחכימי פרח בדורטמונד, הועלו הרבה מאוד ספקולציות בנוגע לאן ישחק בעונה הבאה. חלק מהדיווחים עסקו בכך שהמרוקאי יתעקש להישאר עונה נוספת אצל הצהובים, בעוד שפרסומים שונים אמרו שיחזור לריאל, ואולי גם יעבור לקבוצה אחרת מאריות אירופה. לפני כמה ימים סוכנו של אשרף חכימי, אלחנדרו קאמנו, שם סוף לשמועות ואמר שהמרוקאי יחזור לריאל מדריד בקיץ. לאשרף יש את היכולות להתפתח לרמה שבה יוכל להוביל את הגנת הבלאנקוס בעתיד הקרוב, וריאל תהמר עליו עם הרבה מאוד ז'יטונים.

חכימי במעמד החתימה בדורטמונד. יחסר לשוורצגלבן? (קרדיט: עמוד האינסטגרם הרשמי של אשרף חכימי)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית