ארצות הברית אלופת העולם בפעם הרביעית

היום לפני 45 שנה, נבחרת הגברים של הולנד בהובלת יוהאן קרויף שיחקה בגמר המונדיאל הראשון שלה. נבחרת הנשים של הולנד מגיעה ממש היום לגמר מונדיאל ראשון שלה, וכמו לפני 45 שנה, היא פוגשת ענקית כדורגל. ענקית אותה היא יכולה לנצח, אבל בעיקר יכולה לחלום ולהאמין. נבחרת ארצות הברית הגאה מגיעה שוב כאלופת העולם, שוב כנבחרת הטובה ביותר בו, והיא רחוקה ניצחון אחד על אלופת אירופה, בדיוק כפי שניצחה ארבע אירופיות לפניה, כדי להוסיף עוד כוכב מעל הסמל ולהפוך לראשונה מאז גרמניה ששומרת על תואר אלופת העולם. החודש הגדול בתולדות כדורגל הנשים הגיע לשיאו ולסיומו הערב, עם מפגש בין אלופת העולם לאלופת אירופה, בין אימפריה נצחית לאימפריה בעלייה מטאורית. קשה לצפות ליותר מזה, מכל טורניר כדורגל שהוא.

הרכבים פותחים:

ארה"ב: אליסה נייהר; קלי אוהרה, קריסטל דאן, בקי סאוורברון, אבי דאלקמפר; ג'ולי ארץ, רוז לאבל, סאם מיואיס; טובין הית', מגאן ראפינו, אלכס מורגן.

הולנד: סארי ואן פננדאל; דזירה ואן לונטרן, דומיניק בלאדוורת', אנוק דקר, סטפני ואן דר חראחט; שרידה ספיטסה, ג'קי חרונן, דניאל ואן דה דונק; לינט ברנסטיין, ליקה מרטנס, ויויאן מידמה.

כל השחקניות שהיו בספק, עקב פציעות שונות, פתחו בהרכב כרגיל – מגאן ראפינו, שנעדרה מהמפגש מול אנגליה, חזרה להרכב עם סרט הקפטנית על זרועה, וגם רוז לאבל שיצאה ממנו עלתה כרגיל בהרכב. בצד ההולנדי, הפציעה שספגה השוערת והקפטנית סארי ואן פננדאל בכף ידה התבררה כזמיחה יחסית, וגם פציעת הבוהן של ליקה מרטנס לא מנעה ממנה לפתוח בגמר הזה – אם כי כדאי לעקוב אחרי מצבה, שכן היא נאלצה לצאת במחצית חצי הגמר מול שבדיה. שינוי מעניין כן חל בהרכב ההולנדי, כאשר דומיניק בלאדוורת' הבלמת הוסטה לעמדת המגנה השמאלית, בעוד אנוק דקר תפסה את העמדה לצד ואן דה חראחט.

באופן לא מפתיע, האמריקאיות פתחו באופן דומיננטי את המשחק. אך הנבחרת שכבשה ברבע השעה הראשונה של כל משחק עד עכשיו בטורניר נעצרה הפעם על ידי ההולנדיות.

המצב המסוכן הראשון הגיע כתוצאה מקרן אמריקאית. החסימה הראשונית לא הייתה מספיק טובה ונהדפה אל ג'ולי ארץ, שהצליחה לשחרר בעיטה אבל לא עברה את ואן פננדאל, שנשארה עירנית.

האמריקאיות המשיכו לסדוק את הקיר ההולנדי. בדקה ה-38 ראפינו הגיעה מאגף שמאל ומצאה את מיואיס בכדור טוב לאמצע, אבל ואן פננדאל המשיכה את הטורניר הנהדר שלה עם הצלה נוספת מנגיחה שלא התלבשה למיואיס. ההתקפה לא הסתיימה כאן, ושוב ראפינו הרימה מאגף שמאל. הפעם מורגן הגיעה טוב לכדור, אבל גם הפעם ואן פננדאל הייתה מוכנה.

סארי בשטח. (FIFA WWC Twitter)

ואן פננדאל שוב עצרה את מורגן בדקה ה-40. כדור חכם של ארץ מצא את מורגן על סף הרחבה, אבל הכדור החד שלה נעצר אצל קפטנית הולנד.

בכך הסתיימה מחצית ראשונה חיובית למדי מבחינת הולנד, שאמנם לא סיכנה את השער אבל הצליחה לתסכל את האמריקאיות למשך רוב המחצית הראשונה, ועמדה טוב מאוד בהגנה.

קרב עיקש באגף הזה. (FIFA WWC Twitter)

מפגש ראשים בין ליקה מרטנס לקלי אוהרה אילץ את ג'יל אליס להכניס את אלי קריגר על חשבונה.

פתיחה מבולגנת של המחצית הראשונה באה לידי ביטוי בדקה ה-57. הגבהה מצד ימין של ההתקפה האמריקאית הורחקה רע פעם אחת, ובמאבק עם אלכס מורגן, סטפני ואן דר חראחט הרימה רגל גבוהה ופגעה בכתפה של אלכס מורגן. בעזרת שופטי הוידאו, נשרק פנדל לארה"ב. על השעון הדקה ה-61. מגאן ראפינו ניגשה לבעוט, הקפיאה את ואן פננדאל וקבעה 1:0 לארה"ב.

הולנד ירדה לפיגור לראשונה במונדיאל, ונאלצה לפתוח את עצמה למתפרצות האמריקאיות המסוכנות. זה עלה לה ביוקר בדקה ה-69, כאשר רוז לאבל קיבלה את הכדור עם המון שטח לפני הרחבה, חלפה על פני ואן דר חראחט ובעטה כדור חד לפינה. 2:0 לארה"ב, שמתקרבת לגביע נוסף.

כך מרגישה אלופה. (FIFA WWC Twitter)

ארצות הברית המשיכה לסכן את השער ובדקה ה-76 כמעט סגרה עניין, כאשר דאן קיבלה כדור לבד ברחבה, חלפה על פני ואן דר חראחט אבל לא הצליחה לסיים מול ואן פננדאל, שהמשיכה את המשחק הנפלא שלה.

למרות שניסתה בכל כוחה, גם הולנד לא הצליחה לעמוד מול העוצמה האמריקאית. המסע ההולנדי מביא לידי ביטוי את ההשקעה העצומה של המדינה בכדורגל הנשים, ואין סםק שהםערים מצטמצמים, אבל כרגע, האמריקאיות הן עדיין מלכות הענף. לארצות הברית יש אותה כמות אליפויות עולם בכדורגל נשים כמו לכל שאר מדינות העולם – אין ביטוי טוב יותר למעמדו של כדורגל הנשים האמריקאי במפה העולמית.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort