צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד/אנגליה

ומי שלא בא מפסיד

חודש נהדר של מונדיאל 2023 יסתכם באלופה חדשה!

אחרי חודש של משחקים, דרמות, בכי, צהלות שמחה ומה לא, הכל מתכנס למשחק אחד שיהיה על כל הקופה, גמר מונדיאל 2023.שתיה הנבחרות שמגיעות אליו הינן ספרד ואנגליה וכל אחת מהן מביאה משהו שונה לגמרי להתמודדות.

הדרך אל הגמר:

ספרד עשתה את דרכה לגמר בצורה די דומיננטית, העיקר בפן ההתקפי. 3:0 על קוסטה ריקה במשחק הפתיחה לווה ב-5:0 על זמביה במשחק השני של שלב הבתים. אמנם לאחר מכן הגיעה תבוסה 4:0 הזויה מול נבחרת יפן, מה שגרם לספרד לססים רק במקום השני בבית, אבל אולי בדיעבד הקל עליה בנוקאאוט. 5:1 על שוויץ (שסיימה כראש בית בבית שלה) בשמינית הגמר אותת שהספרדיות בהחלט בדרך הנכונה להגיע רחוק בטורניר הזה ומשחק רבע הגמר מול הולנד החזקה שם לזה חותמת סופית שהסתיימה בניצחון 2:1 בהארכה. בחצי הגמר ספרד גברה על שבדיה באותה תוצאה אך ב-90 דקות והיא בהחלט ראויה למקום אליו היא הגיעה.

פינאליסטית ראויה. שחקניות ספרד חוגגות (צילום: פיפ"א)

מאידך, אנגליה פתחה את הטורניר בצורה מהוססת יותר. 1:0 קטן על האיטי לווה בתוצאה זהה גם מול דנמרק. ההתפוצצות של החניכות של סרינה וויחמן הגיעה במחזור הנעילה של שלב הבתים, 6:1 אדיר על סין בכיכובה של לורן ג'יימס. לצערה של ג'יימס ושל הנבחרת, בשמינית הגמר ראינו צד אחר שלה, כזה שדרך על מישל אלוזי מנבחרת ניגריה והותיר את הלביאות בעשרה שחקניות. למרות החיסורן המספרי אנגליה גברה על יריבתה בפנדלים אחרי 0:0 בתום ההארכה. רבע הגמר האנגליות עברו את קולומביה העיקשת עם 2:1 סולידי אבל בחצי הגמר כבר הפגינו יכולת עילאית כדי לגבור 3:1 על אחת המארחות, אוסטרליה.

It's coming home? שחקניות אנגליה חוגגות (צילום: ההתאחדוצת לכדורגל של אנלגיה)

על הקווים:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אי אפשר לייצר קונטרסט גדול יותר מבחינת אופי מאשר בהשוואה בין סרינה וויחמן לחורחה וילדה. וויחמן היא "האמא" של השחקניות שלה, אוזן קשבת, אחת שתמיד נלחמת עבור החניכות שלה ומגבה אותן בכל הזדמנות.

האמא של השחקניות. סרינה וויחמן (צילום: ההתאחדות לכדורגל של אנגליה)

וילדה מצד שני הוא העצם בגרון של שחקניות הסגל, עצם שההתאחדות תקעה להן למרות לא מעט תלונות על שיטות האימון שלו, על המשטר האובר-קפדי (ויש שיגידו חודר לפרטיות) וגולת הכותרת בכל הנושא היא לא פחות מ-12 שחקניות שהחליטו להחרים את הנבחרת כל עוד הוא ממשיך לעמוד על הקווים.

עצם בגרון. חורחה וילדה (צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד)

ייעדרו מהאירוע:

אם כבר מזכירים את מי שלא יהיה כאן, שימו לב לרשימה הבא: דולורוס גייארדו, סנדרה פאניוס, ליילה ווהאבי, אנדראה פריירה, איינהואה ויסנטה, ליילה אלכסנדרי, מאפי לאון, פטרי גוויחארו, אמאיור סרייגי ולוסיה גרסיה כולן ייעדרו מכיוון שהחליטו לא לקבל זימון לנבחרת כל עוד וילדה (ואיפלו יו"ר ההתאחדות לואיס רוביאלס שלטענן לא גיבה אותן) הם חלק מהמערכת. תוסיפו את שיילה גרסיה הפצועה וגם את מריה אסונסיון קיניונס, מרטה קרדונה ונהיקארי גרסיה שפשוט נופו מהסגל הרחב ותקבלו סגל שלם של נבחרת שיכולה בעצמה להגיע לפחות שמינית הגמר, אם לא יותר.

חיסרון משמעותי. פטריסיה גוויחארו (צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד)

אצל האנגליות העניינים פשוטים יותר. אין החרמות, אבל יש מגפה של פציעות ברצועה הצולבת כשגם בת' מיד, גם פראן קירבי והכי חשוב, הקפטנית לאה וויילאמסון, כולן נעדרו מהטורניר בגלל הפציעה הזו. תוסיפו את דמי סטוקס וניקיטה פאריס שהפעם לא עברו את הסינון הקפדני של וויחמן וגם באנגליה יש שמות בלוטים מאוד שלא יזכו להיות חלק מההיסטוריה הזו.

לאה וויליאמסון וניקיטה פאריס. כל אחת מהן לא כאן מהסיבות שלה (צילום: ההתאחדות לכדורגל של אנגליה)

תחת זכוכית המגדלת:

אז מי כן נמצאות כאן ועל מי לשים את הדגש?

לא מעט מההצלחה של ספרד נמצאת על הכתפיים של אלבה רדונדו. הווינגרית/חלוצה של לבאנטה מפגינה טורניר נהדר ומכפרת על התפקיד הדי שולי של אלכסיה פוטייאס בסגל הזה, אם כי יש לומר, עקב ההתאוששות של מי שעל הנייר הכדורגלנית הטובה בעולם מפציעה קשה. האס מהספסל של חורחה וילדה היא ללא ספק סלמה פראייוולו. שחקנית הכנף בת ה-19 מברצלונה יכולה להיות הראשונה בהיסטוריה שתחזיק באותו הזמן באליפות העולם עד גיל 20, ליגת האלופות ואליפות העולם לבוגרות. מטורף לחשוב שעד לא מזמן היא עוד התחרתה באתלטיקה בנוסף, ליתר דיוק בריצות 400 מטר.

סופר סאב! פראייוולו חוגגת את השער שלה בחצי הגמר (צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד)

אצל האנגליות אור הזרקורים הוא על לורן ג'יימס שעד ההרחקה שלה מול ניגריה הייתה מבריקה בחוד של סרינה וויחמן וכעת אחרי השעייה של 2 משחקים, תרצה לכפר על הטעות שלה על ידי הובלת הנבחרת שלה לזכייה בתואר. אבל לא רק ג'יימס מצטיינת בחוד, לורן המפ ואלסיה רוסו שמשלימות את המשולש ההתקפי הקטלני של הלביאות גם עם 3 שערים כל אחת ובהחלט יעשו צרות להגנה של חורחה וילדה. ואם צריך, גם לוויחמן יש אסית על הספסל בדמותה של "גברת מאני-טיים" קלואי קלי שהביאה ללביאות את הזכייה ביורו ובפיינאליסימה.

"גברת מאני טיים". קלואי קלי חוגגת (צילום: פיפ"א)

הרכבים צפוים:

וידלה צפוי להישאר באותו הרכב שגבר על שבדיה. כלומר קאטה קויי בשער, אונה באטייה ואולגה קרמונה בתור המגנות כשלאיה קודינה ואירן פארדס במרכז ההגנה, טרסה אביירה, אייטאנה מונמאטי ואלכסיה פוטייאס בקישור ומשולש התקפי שכולל את אלבה רדונדו, ג'ני הרמוסו ומריונה קלדנטיי.

אצל ויחמן יש מעט התלבטויות אבל כנראה שגם שם לא יהיה מקום לשינוים קיצוניים. מרי איפרס כמובן תעלה בין הקורות כשלוסי ברונז וג'סיקה קארטר ישחקו כמגנות, עם מילי ברייט ואלכס דרינווד במרכז ההכנה. ג'ורג'יה סטנוויי, קירה וולש ואלה טון ירכיבו את השלישייה בקישור כשבהתקפה ההתלבטות היא האם לצוות את רייצ'ל דאלי במשולש עם לורן המפ ואלסיה רוסו, או שלספסל אותה לטובת לורן ג'יימס שכאומר חוזרת מהשעייה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort