צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד

לואיס רוביאלס הושעה מתפקידו

פיפ"א השעתה את יו"ר ההתאחדות לכדורגל בספרד ל-90 יום

בישיבת חירום שכינסו בבית הדין המשמעתי של פיפ"א הוחלט להורות ללואיס רוביאלס לצאת להשעייה מתפקידו כיו"ר ההתאחדות עקב אירועי גמר מונדיאל 2023.

כזכור בתחילת השבוע עורר רוביאלס סערה אחרי שנצפה מספר פעמים מתנהג בצורה בלתי הולמת בגמר המונדיאל ביום ראשון האחרון. מופע האימים של רוביאלס החל כבר ביציע הכבוד שם חגג את השער של אולגה קארמונה כשהוא אוחז באיבריו המוצנעים והמשיך בטקס הענקת המדליות שם אחז בראשה של השחקנית ג'ני הרמוסו ונישק אותה בפיה בניגוד לרצונה, רוביאלס קינח עם עוד מעשה שלא במקום כשהרים שחקנית נוספת מעל כתפו וסחב אותה לכיוון דבוקת שחקניות חוגגות.

בתגובתו הראשונית כבר ביום ראשון לאירוע הנשיקה מסר רובילס "כששני אנשים מפגינים חיבה אפלטונית, אין סיבה להתייחס לבלבולי מוח". טענה שהופרחה מיידית על ידי הרמוסו שהתייחסה לאירוע בעצמה: "כן, ממש לא אהבתי את מה שקרה ואינני רוצה להרחיב יותר בנושא" אמרה אז הקשרית ההתקפית של "לאס רוחאס".

התגובות למעשיו של רוביאלס לא נותרו אדישות, שר הברבות והספורט מיקל איסטה אמר מספר שעות אחרי האירוע: ״זהו מעשה לא אתי ולא הולם, אני דורש בראש ובראשונה התנצלות פומבית מיידית של אדון רוביאלס. מה יהיה בהמשך? מוקדם מדי לדבר על זה, קודם כל הוא חייב להתנצל". רוביאלס מסר הודעת התנצלות לקונית בניסוח הבא: ״אני מתנצל, טעיתי בגדול, ללא ספק. אני חייב לציין שהכל היה ברגע של שמחה רבה ואמוציות והיה נראה טבעי לחלוטין אבל אני מבין כעת את המהומה שזה יצר כלפי חוץ״.

בוקר לאחר המקרה נשיא אירגון המאמנים בספרד, מיגל גלאן, הגיש נגד רוביאלס תלונה רשמית בבית הדין המשמעתי לספורט בספרד כשסגנית ראש ממשלת ספרד יולנדה דיאז מצטרפת לתביעה עם אחת משלה. גם נשיא ספרד פדרו סאנצ'ס דיבר נגד רוביאלס: ״השחקניות עשו היסטוריה ואני מאוד שמח בשבילן, חבל שההתנהגות המחפירה של אדון רוביאלס העיבה על השמחה״ מסר מנהיג המדינה. גם נשיאת ליגת הנשים בספרד באטריז מסה דרשה את ההתפטרות המיידית של לואיס רוביאלס: ״הוא לא יכול להישאר דקה נוספת בתפקיד שלו בעקבות אירועי הגמר״ אמרה הנשיאה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אבל היו גם מי שתמכו ביו"ר ההתאחדות. יושב הראש של ההתאחדויות האיזוריות בספרד דרשו לקיים ישיבת חירום עקב מה שהם הגדירו כ-"רדיפה תקשורתית" נגד רוביאלס. ישיבה זו בעצם נקבעה להיום (שישי) כשלרוביאלס אין כוונות להתפטר. כשהיה נראה שהוא מחליט לסובב את ההחלטה שלו 180 מעלות אחרי שבית הדין המשמעתי של פיפ"א הודיע שפתח בחקירה רשמית נגדו בגין ההתנהגות שלו בגמר המונדיאל, רוביאלס הופיע לישיבה של ההתאחדות, נשא נאום ארוך מאוד בו ניסה שוב למזער נזקים והכריז שלא מתכוון להתפטר. אחרי אותו נאום הגיע מבול של תגובות חריפות נגדו שכלל את קפטן ברצלונה סרג'י רוברטו, חלוץ נבחרת ספרד בורחה איגלסיאס (שהודיע על פרישה מהנבחרת כל עוד רוביאלס בתפקיד היו"ר) ועוד עשרות שחקניות כשגם המועדונים בספרד מצטרפים להודעות גינוי. בשעות השער בשישי ג'ני הרמוסו פרסמה הודעה דרך ארגון השחקניות בו שוב הצהירה שלא נתנה שום הסכמה לנשיקה מצד רוביאלס וחתמה את ההצהרה שלה יחד עם שאר שחקניות סגל הנבחרת עם דרישה ל-"שינוי מיידי במבנה ההתאחדות לכדורגל". יום בצהריים (שבת) פיפ"א הודיעה שרוביאלס מושעה מכל פעילות מקומית בספרד ובינלאומית לפחות ל-90, אז היא אמורה לסיים את החקירה בעניינו.

כזכור עוד לפני הטורניר רוביאלס לא היה דמות אהובה במיוחד בקרב נבחרת הנשים אחרי שלא תמך במאבקן נגד המאמן חורחה וילדה מה שגרם ל-12 שחקניות בסופו של דבר להחרים את הנבחרת כל עוד וילדה בתפקיד.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort