צילום: ההתאחדות לכדורגל של ספרד

מונדיאל 2023: ספרד אלופת העולם החדשה!

שער של אולגה קארמונה במחצית הראשונה נתן 1:0 קטן-ענק על אנגליה בגמר

אחרי חודש אינטנסיבי שכלל לא מעט משחקים נהדרים, הפתעות, דמעות של עצב ושל אושר, הכל התנקז למשחק אחד, על כל הקופה, כשספרד ואנגליה נפגשו לגמר כל-אירופאי לראשונה מזה 20 שנה, כדי לקבוע מי תהיה אלופת העולם החדשה. עבור שתי הנבחרות זאת הייתה הזדמנות לזכות בתואר הנכסף לראשונה בתולדותיהן וכל אחת מהן רצתה לעשות את ההיסטוריה שלה.

מאמן ספרד, חורחה וילדה, השאיר את אלכסיה פוטייאס על הספסל וסמך על סלמה פראייוולו בהרכב, מנגד, סרינה וויחמן קיבלה בחזרה את לורן ג'יימס אחרי הרחקה בת 2 משחקים אך בחרה לפתוח איתה על הספסל ולסמוך על לורן המפ ואלסיה רוסו בחוד.

הרכבים:

ספרד: קאטה קוי, אונה באטייה, אירן פארדס, לאיה קודינה (איוונה אנדרס 73'), אולגה קארמונה, טרסה אבאיירה, אייטאנה בונמאטי, ג'ני הרמוסו, אלבה רדונדו (אוייהאן הרננדס 60'), מריונה קלדנטיי (אלכסיה פוטיאאס 90'), סלמה פראייוולו

אנגליה: מרי אירפס, לוסי ברונז, מילי ברייט, אלכס גרינווד, ג'ס קרטר, קיירה וולש, ג'ורג'יה סטאנויי, אלה טון (בת' אינגלנד), רייצ'ל דיילי (קלואי קלי 46'), לורן המפ, אלסיה רוסו (לורן ג'יימס 46').

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מחצית ראשונה

אחרי 17 דקות של גישושים, הגיע המצב הראשון וכמה קרוב זה היה! טרסה אבאיירה הכניסה כדור עומר לאולגה קרמונה שיירה למרכז הרחבה, פראייוולו בעטה טוב ונעצרה אצל מרי אירפס ואת הריבאונד אלבה רדונדו שלחה היישר לגופה של השוערת האנגליה, החמצה אדירה! בדקה ה-20 גם אנגליה הגיעה למצב הראשון שלה, אלסיה רוסו בעטה מקצה הרחבה את קאטה קויי הייתה במקום.

אולגה קארמונה חוגגת את השער שלה (צילום: פיפ"א)

בדקה ה-29 של המשחק נפרץ הסכר! איבוד כדור אנגלי המרכז המגרש הוציא מתפרצת ספרדית. טרסה אבאיירה הרימה כדור מדוד למריונה קלדנטיי ששלחה עומק לאולגה קארמונה. הקפטנית הספרדית פרצה לרחבה ושלחה בעיטה נהדרת לפינה הנגדית של מרי אירפס, 1:0 לספרד!

המצבים המשיכו לשרוק ליד השער של אירפס. אירן פארדס התחברה לכדור רוחב בנגיחה ונהדפה על ידי ההגנה האנגלית ואת הכדור החוזר שלחה בבעיטה ליד הקורה.

לקראת סיום המחצית האנגליות יצאו מההלם וגם ניסו לאיים על השער הספרדי אבל לא הגיעו למצב ממשי וירדו למחצית בפיגור 1:0.

מחצית שניה

עם תחיל תהמחצית השני הסרינה וויחמן העלתה את לורן ג'יימס וקלואי קלי מהספסל, רייצ'ל דיילי ואלסיה רוסו יצאו.

אנגליה החלה תקוף להשיג את שער השוויון ולורן ג'יימס כבר אותתה שהיא באה לכפר על ההרחקה שלה כשלקחה את המשחק עליה.

בדקה ה-60' חורחה וילדה החליט על חילוף נגנתי, אלבה רדונדו בחוץ, אוייהאן הרננדס במקומה.

האנגליות המשיכו לנסות לסכן את שערה של קאטה קויי אבל התקפה אחת של ספרד הספיקה כדי לגרום לצרות שוב. נגיעת יד ברחבה הוסילה לפנדל, וג'ני הרמוסו קיבלה הזדמנות להעלות את "לאס רוחאס" ליתרון כפול. לצערה של השחקנית הותיקה בעיטה שלה הייתה גרועה והלכה היישר לידיים של מרי אירפס, אנגליה עדיין בחיים.

אירפס הודפת את הפנדל. נתנה לאנגליה סיכוי (צילום: פיפ"א)

וילדה החליט על חילוף שני אחרי החמצת הפנדל, לאיה קודינה פינתה את מקומה לאיוונה אנדרס כדי לרענן את ההגנה.

אנגליה המשיכה לתקוף כשלספרדיות מטרה ברורה: לשמור על היתרון המאוד נזיל שלהן.

האנגליות הלכו על עוד חילוף, אלה טון יצאה ובת' אינגלנד עלתה כדי להציל את המולדת ולהצדיק את השם.

בדקה ה-90 וילדה ביצע חילוף אחרון, מריונה קלדנטיי ירדה לספסל, אלכסיה פוטיאאס עלתה.

דקה בתוך תוספת הזמן ספרד יכלה לגמור את הסיפור כשאייטאנה בונמאטי איתרה את אונה באטייה אבל המגנה נבלמה לקרן על ידי ג'ס קארטר.

כשרוב האנגליות בהתקפה, הספרדיות הסתמכו על מתפרצות, אחת כזו כמעט והניבה שער שני אבל לוסי ברונז בלמה את סלמה פראייוולו לקרן.

בסופו של דבר הספרדיות הצליחו לשמור על היתרון שלהן, 1:0 קטן וזכייה ראשונה בתולדותיהן במונדיאל!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort