(צילום: אתר רשמי)

מונדיאל נשים 2023: הכירו את הנבחרות של בית ה'

אין בכלל ספק מי הפייבוריטית בבית הזה אבל ההולנדיות ייתנו מאבק על המקום הראשון. פורטוגל מגיעה להופעת בכורה ותנסה להפתיע, רק שזה לא באמת משהו שנראה באופק. גם עבור וויטנאם זו תהיה הופעת בכורה במונדיאל, אבל מהן בכלל אין יותר מדי ציפיות

 

ארה"ב:

המועמדת הבכירה לזכייה במונדיאל מגיעה לטורניר עם שירת הברבור של מייגן ראפינו שכבר הודיעה שתפרוש בסיום העונה. ייתכן וגם מי שללא ספק הכוכבת הגדולה של הנבחרת הזו ושל כדורגל הנשים בכלל, אלכס מורגן, תעשה צעד זהה למרות שעד כה לא הייתה שום הודעה רשמית בנושא. בכל מקרה, שתיהן ירצו להוליך את הנבחרת לעוד זכייה במונדיאל.

דירוג פיפ"א: 1

הישג שיא: זכייה (1991, 1999, 2015, 2019)

מאמן: וולטקו אנדונובסקי

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קפטנית: אלכס מורגן

שחקניות מרכזיות: אליסה נייהר, קלי או'הרה, קריסטל דאן, ג'ולי ארץ ,לינדזי הוראן, רוז לאוול, כריסטי מיוויס, אלכס מורגן, מייגן ראפינו

שווה מעקב: טריניטי רודמן. הבת של דניס אמנם בחרה בענף ספורט שונה מאבא וגם קצת פחות שערורייתית ממנו אבל ללא ספק שלא מעט עיניים יהיו עליה בגלל הייחוס המשפחתי. למזלה, היא יודעת לעמוד בציפיות בזכות כדורגל נהדר, אותו היא תנס הלהציג גם במהלך המונדיאל.

לקראת הטורניר: לא רק שארה"ב ניצחה את 9 המשחקים האחרונים שלה, היא ספגה בהם רק פעמיים, שער אחד מבריזל ושער אחד מגרמניה. לפני הרצף הזה אמנם היו 3 משחקים שהסתיימו בהפסד אבל נראה שהנבחרת הטובה בעולם חזרה להיות מי שהיא ובהחלט נמצאת כאן על תקן הפייבוריטית לזכייה.

מטרות לטורניר: אי אפשר לתת שום מטרה אחרת חוץ מזכייה בטורניר. לשם כך הנבחרת הזו התכנסה והיא לא תסתפק בפחות מכך.

ווייטנאם:

הופעת בכורה לנבחרת האסיטית החביבה הזו שמראה שיפור והתקדמות בתחום כדורגל השנים אבל עדיין רחוקה שנות אור ממעצמות אסיה כמו יפן, סין ודרום קוריאה. אולי הטורניר הזה ישמש בשכר לימוד לקראת המשך ההתקדמות. מעב רלזה אין להן יותר מדי מה למכור.

נבחרת ויאטנם (צילום אתר רשמי)

דירוג פיפ"א: 32

הישג שיא: הופעת בכורה בטורניר

מאמן: מאי דוק צ'ונג

קפטנית: הויי נו

שחקניות מרכזיות: טראן טי קים טאן, צ'וונג טי קיו, טראן ת'י ת'ו, טראן ת'י ת'ו טאו, נגויין ת'י טוייט דונג, דוונג ת'י ואן, הויי נו, פאם היי יין

שווה מעקב: נגויין ת'י ת'אן נה. הקשרית בת ה-21 של האנוי המקומית בורכה בכישרון ברגליים שמא

לקראת הטורניר: מחד, הנבחרת נתנה טורניר נהדר במשחקי דרום-מזרח אסיה וזכתה בטורניר, מאידך במשחקי ההכנה שלה למונדיאל מול נבחרות רציניות יותר וייטנאם נראתה פחות טוב ונוצחה בידי גרמניה וניו זילנד (2:0 ו-2:1 בהתאמה) לפני שפורקה לגורמים על ידי ספרד בתוצאה 9:0. בלי ציפיות, האסיאטיות ינסו לא להיקלע לגורל דומה מול ארה"ב המוחצת והולנד השאפתנית כשאפילו מפגש מול פורטוגל לא מבטיח שהרשת שלהן לא תחורר.

מטרות לטורניר: אין יותר מדי מה לצפות מוויטנאם, היא אמורה לסיים במרתף הבית ובתקווה בלי יותר מדי תבוסות. כשארה"ב והולנד כאן, אולי אפילו זה לא מובטח להן.

הולנד:

"הלביאות הכתומות" מגיעות לטורניר בלי הכוכבת הגדולה ויווין מיידמה שנפצעה בצורה קשה בסוף 2022 ונאלצת להחמיץ את המונדיאל. למרות זאת, עם סגל מאוזן מבחינת גילאים, ועם קישור יצירתי, ההולנדיות באות לתת פייט במאבקים על השלבים הגבוהים בתחרות.

 

נבחרת הולנד (צילום: אתר רשמי)

דירוג פיפ"א: 9

הישג שיא: סגנית אלופה

מאמן: אנדריס יונקר

קפטנית: שרידה ספיצה

שחקניות מרכזיות: סטפני ואן דר חראחט, מרל ואן דונחן, דומיניק יאנסן, ג'יל רורד, שרידה ספיצה, דניאל ואן דה דונק, ג'קי חרונן, לייקה מרטנס

שווה מעקב: וויקה קפטיין. הקשרית בת ה-17 מטוונטה נכללה בסגל הסופי ולמרות שברור שלא תעלה בהרכב, בהחלט יכולה להיות משב רוח רענן מהספסל של הכתומות. קפטיין משחקת ללא פחד למרות גילה הצעיר ועם ראיית משחק משובחת, בעיטה נפלאה מרחוק ויכולת לשלוח כדורים מדודים לחברותיה לקבוצה, בהחלט יכולה לתרום להצלחת הנבחרת למרו תשעד כה ערכה במדיה רק הופעה בודדת.

לקראת הטורניר: ההולנדיות באות חדות לטורניר אחרי 5:0 מול בלגיה השכנה במשחק ההכנה האחרון שלהן לפני המודניאל. אמנם ויוויין מיידמה תיעדר מהטורניר עקב קרע ברצועה הצולבת, אבל ללביאות בכתום יש עדיין סגל מספיק איכופתי כדי לתת טורניר טוב.

מטרות לטורניר: יהיה קשה מאוד להולנדיות לסיים כאן כראש ולכן מפגש מול שבדיה בשמינית כמעט בלתי נמנע כאן. על הנייר ההולנדיות יכולות לתת פייט ואולי אף להפתיע, אבל שלא יחשבו יותר מדי על רבע הגמר.

פורטוגל:

עד כמה שזה יישמע מפתיע, זוהי הופעת הבכורה של ה-"סלסאו דס קווינאס" במונדיאל! עם בית שכולל את ארה"ב והולנד, אי אפשר לבוא עם יותר מדי ציפיות אבל בכל זאת הפורטוגליות יקוו להותיר רושם ראשוני חיובי על יתר המתמודדות.

נבחרת פורטוגל ביורו האחרון (Photo by Charlotte Tattersall – UEFA:UEFA via Getty Images)

דירוג פיפ"א: 21

הישג שיא: הופעת בכורה בטורניר

מאמן: פרנסיסקו נטו

קפטנית: אנה בורז'ש

שחקניות מרכזיות: פטריסיה מוראיש, סילביה רבלו, קארול קושטה, דיאנה גומש, אנדרייה נורטון, טטיאנה פינטו, פטימה פינטו, דולורש סילבה, אנה בורז'ש, ג'סיקה סילבה, קרולינה מנדש, דיאנה סילבה

שווה מעקב: אנדרייה ג'סינטו. הקשרית בת ה-21 שמשחקת בריאל סוסיאדד היא בהחלט הלב והנשמה במרכז המגרש של הפורטוגליות. ג'סינטו אמנם לא באה לידי ביטוי במספרים על לוח התוצאות, אבל העבודה השחורה שהיא מבצעת ללא ספק תורמת למאמץ הקבוצתי.

לקראת הטורניר: תיקו מול אנגליה והפסד מינימלי לנורבגיה בהחלט מעודדים את הסלסאו על כך שהן יכולות להתמודד כמעט שווה בשווה עם הנבחרות החזקות ביותר בעולם. תוספיו לזה 5:0 מהדהד עם ניו זילנד המארחת בתחילת השנה ותקבלו נבחרת שבהחלט יכולה לעשות צרות לכל הבית.

מטרות לטורניר: ארה"ב והולנד הפייבוריטיות לעלות, ווייטנאם לא מדד. פורטוגל תסתפק במקום השלישי בבית הזה ואם תצליח לעלות לנוקאאוט תרשום את זה כהישג גדול.

תחזית דירוג הבית: 1-ארה"ב, 2-הולנד, 3-פורטוגל, 4-ווייטנאם

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort