‏צילום: אלכסנדר בוך
פרסום ראשון

מכבי כשרונות חדרה עתרה לבית הדין העליון: ״אפליה על רקע מגדרי״

ברקע החלטת ההתאחדות לכדורגל הקיץ בענין שיתוף בנות האקדמיה לכדורגל במסגרת משחקי הליגה, פנתה חדרה יחד עם שש שחקניות לבית הדין העליון בעתירה דחופה | ״החרגת השחקניות מהשחקנים הינה בלתי סבירה, בלתי שוויונית ומעלה חשש להפלייתן לרעה של העותרות וכדורגל הנשים בכלל״ | ״בתקנון האקדמיה לגברים לא קיים חוק כלשהו המגביל את השתתפות השחקנים״ | יו״ר חדרה: ״החוק מפלה באופן כללי את הנשים, מפלה את המועדון, ומפלה את שחקניות האקדמיה לעומת שחקניות שאינן באקדמיה

מכבי כשרונות חדרה, סוניה רות צ'יגירינסקי, זהר גת, עפרי סקר, מריאנה וודולזוב, הילה שרון, סופיה וודולזוב נגד ההתאחדות לכדורגל. כך נפתח כתב התביעה שהוגש ע״י מכבי כשרונות חדרה כנגד ההתאחדות לכדורגל. העתירה הדחופה באה בעקבות החלטת הנהלת ההתאחדות לאשר בקיץ האחרון את המלצות ועדת נשים ששחקניות האקדמיה יוכלו לצאת רק ל-90 דק׳ בשבוע לקבוצות, מה שהוביל לעזיבת שחקניות את האקדמיה כפי שפרסמנו כאן. ההחלטה יצרה מצבים לא סבירים, כמו שיתופה של יאוה סריבננקו במחזור הליגה האחרון מול אס״א ת״א מה שגרם לכך שעמק חפר כנראה תעמוד לדין. חדרה עותרת וטוענת בעתירה: ״החרגת השחקניות מהשחקנים הינה בלתי סבירה, בלתי שוויונית ומעלה חשש להפלייתן לרעה של העותרות וכדורגל הנשים בכלל״.

יאווה סריבננקו, קורבן של החלטה שרירותית (צילום: שאול גרינפלד)

עוד מוסיפה חדרה בעתירה: ״התקנה המדוברת גורמת לפגיעה אנושה במועדון אחד, התקנה גורמת לפגיעה קשה בקידום שחקניות המועדון, בתקנון האקדמיה לבנים לא קיים חוק כלשהו המגביל את השתתפות השחקנים״ ובכך ולמעשה טוענת חדרה שהחלטת הנהלת ההתאחדות היא אפלייה על רקע מגדרי.
חדרה מוסיפה בעתירתה שבעונה החולפת התירו לשחקניות שהגיעו לגיל 16 להגיע לכל המשחקים ולכל האימונים, אי שחרור השחקניות כעת מוביל לפגיעה אנושה במועדון ומוביל לפגיעה בהתפתחות השחקניות. אחת הטענות המרכזיות של חדרה, תיקון התקנון החל לאחר שכבר עונת 2022/23 החלה, אם היינו מודעים לזה טרום העונה היינו פועלים להוצאת השחקניות את האקדמיה, כך כותבים בעתירה.
חדרה טוענת שלפי תקנון האליפות חובה להגיע לכל משחק בסגל הכי חזק שלה, התקנה החדשה גורמת לכך שהקבוצה לא תופיע עם הרכבה החזק ובכך עוברת על התקנון. התקנה גורמת להתנהלות בלתי אפשרית וגורמת לחלק מקבוצות המועדון לעמוד על כרעי תרנגולת ואף לסכן את המשך קיום חלק מהקבוצות.
זהר גת, שחקנית האקדמיה וחדרה, נגד ההתאחדות לכדורגל (צילום: ‏אלכסנדר בוך)

לטענת חדרה ההתאחדות לכדורגל משתלטת על שחקניות ששייכות למועדונים ומחליטות במקומן מתי מותר לשחק, כמה דקות משחק מבלי שניתן למועדונים הפעלה של שום שיקול דעת,
שחקניות שאינן באקדמיה לכדורגל אשר מתאמנות לא פחות משחקניות האקדמיה רשאיות לשחק באופן חופשי וללא מגבלת משחקים או דקות בליגות.
התקנות הנ"ל הן בניגוד לכל תקנות ורוח ספורטיבית. חדרה מבקשת מבית הדין שמכל הטיעונים שהעלתה לקבל את העתירה ולהורות באופן מיידי כי שחקניות האקדמיה יוכלו להשתתף בפעילות המועדון ללא הגבלה.

יו״ר חדרה יעקב גלאם מסר ל-JSport:
"במשך שנים רבות מועדון מכבי כשרונות חדרה שיתף פעולה עם האקדמיה בצורה יוצאת דופן ואף נחשב לספק העיקרי של השחקניות, לעתים על חשבון האינטרסים של המועדון וזאת על מנת לקדם את השחקניות. בשנים האחרונות שיתוף הפעולה עם האקדמיה הולך ומדרדר עד שהפך לבלתי נסבל.
ההתאחדות קבעה פה חוק שפוגע בראש ובראשונה במועדון מכבי כשרונות חדרה ובשחקניות שלה.
החוק מפלה באופן כללי את הנשים (לאקדמיה של הבנים אין מגבלה כזו), מפלה את המועדון בכך שהוא לא יכול להופיע עם ההרכב החזק ביותר שלו (דבר שהמועדון מחויב לו לפי התקנון), מפלה את שחקניות האקדמיה לעומת שחקניות שאינן באקדמיה. צריך לזכור שיש לנו 5 שחקניות באקדמיה! והחוק הזה הוא לא סביר. אני חושב שכל מי שעיניו בראשו ואכפת לו מהספורטיביות חייב לתמוך בביטול החוק".

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort