ארכיון (צילום: שאול גרינפלד)

הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה את המלצות ועדת נשים, האקדמיה לכדורגל למעשה מתפרקת

בין ההמלצות שהתקבלו: שחקניות האקדמיה יוכלו לצאת רק ל-90 דק׳ בשבוע לקבוצות, מה שהוביל לעזיבת שחקניות את האקדמיה; קבוצה שלא תופיע למשחק ליגה תיקנס בפעם הראשונה ובפעם השניה תרד ליגה. עוד אושרו התוכניות של ארז בלפר לנבחרת הבוגרת, קוד אתי ומוגנות אישית לענף, ביקורת פנים, זרות בליגת העל ובלאומית, חריגות גיל במחלקת הנערות, מינויה של סילבי ז׳אן ליו״ר הועדה המקצועית לנשים, כל הפרטים

אחרי מספר דיונים וישיבות של ועדת נשים בהתאחדות לכדורגל, אמש (ראשון) אושרו בהנהלת ההתאחדות לכדורגל המלצות הועדה. למעט לירון כהן שהתנגדה, ההצעה עברה פה אחד.
נתחיל עם האקדמיה לכדורגל. אחרי שבתחילת הקיץ הורי השחקניות נלחמו על ההחלטה לסגור את האקדמיה, ההתאחדות למעשה סוגרת את האקדמיה בפועל כשהיא מאשרת את החלטת ועדת נשים לגבי שיתוף שחקניות האקדמיה בקבוצות.

שלט שהונף במשחק האקדמיה בקיץ (צילום: שאול גרינפלד)

עד כה עזבו את האקדמיה חמש שחקניות, ומידע שהגיע לידינו מצביע על כך שזה לא המספר הסופי, ואם ההתאחדות לא תחזור בה מההחלטה בקרוב יעזבו מספר שחקניות נוספות מה שיותיר את האקדמיה עם שחקניות בודדות. ההמלצה שהוגשה ע״י הוועדה המקצועית ושאושרה ע״י ועדת הנשים לא מקובלת על קבוצות הליגה שטוענות שההחלטה תפגע ביכולת של השחקניות להתפתח.
שחקניות האקדמיה, צילום ארכיון, למצולמות אין קשר לידיעה (צילום: שאול גרינפלד)

תקנון האקדמיה שאושר אומר כך: ״למען הסר ספק, על השחקנית ועל קבוצת האם להודיע למנהל האקדמיה עד ליום חמישי של השבוע שקדם למשחק באיזה קבוצת גיל תשתתף השחקנית באותו שבוע אך בשום אופן שהוא לא תשתתף יותר ממשחק אחד בשבוע או שתי מחציות בשתי קבוצות גיל שונות (לעניין זה שבוע משמעותו בימים ראשון עד שבת והשתתפות במחצית משמעותה רישום בטופס המשחק ו/או השתתפות של עד מחצית אחת) היה ושחקנית ו/או קבוצת האם תפר סעיף זה, יחשב הדבר כעבירה על סעיפים 19 (יג) (השתתפות שחקן שלא כדין) ו-20 (יז) (שיתוף שחקן שלא כדין) לתקנון המשמעת״
צילום מסך מתוך התקנון

״המלצת הצוות המקצועי היא לאפשר לשחקניות לשחק או בליגה לנערות ביום ראשון או בליגה לבוגרות ביום חמישי. שחקנית רשאית להשתתף ביום ראשון במשחקת הנערות, וככל שנרשמה בטופס המשחק ו/או שיחקה עד 45 דק׳ היא רשאית להשלים עוד 45 דק׳ ביום חמישי במשחק הקבוצה הבוגרת. עצם רישומה של שחקנית בטופס יחשב שהשתתפה 45 דק״. לסעיף הזה שאושר התנגדו הקבוצות שטוענות שגם יילה חוס, המנהל הטכני של הנבחרות אמר שצריך לתת לשחקניות לצאת גם לאימון המסכם יום לפני המשחק. מצב הדברים הנוכחי לא מאפשר לשחקניות להתפתח מקצועית ולצבור דק׳ בליגה הבכירה מה שגרם לחלקן עד כה לעזוב את האקדמיה. התנהלות ההתאחדות לא ברורה כי שנת הלימודים התחילה וההתאחדות לא תוכל להכניס עכשיו שחקניות חדשות לאקדמיה ולמצוא להן בתי ספר.
ארז בלפר, ההמלצות שלו אושרו (צילום: שאול גרינפלד)

נבחרת ישראל:
"אושר פה אחד והוועדה ממליצה בפני ההנהלה לאשר את התכנית כפי שהוצגה על ידי מאמן הנבחרת לתקופה שעד למנוי מאמנת קבועה לנבחרת ו/או עד לקמפיין הבא שיחל בספטמבר 2023 ועל מנת לא להותיר את נבחרת הנשים ללא כל פעילות תקופה כל כך ארוכה. כמו כן כאן המקום להודות לארז ולצוות על התכנית המושקעת״ התוכנית שבלפר הציג בפני הועדה היא:
אנליסט צמוד בכל אימון ומשחק, 2 עוזרים/ות מאמן/ת מנטלית צמד משחקים ( לפחות ) בנלאומיים בכל חלון, אימון נבחרת אחת לשבועיים, מחנה אימון לנבחרת ושצוות הנבחרת הבוגרת יבקר במועדונים וינסה לעזור עם תכנים בעיקר במחלקות הנערות.

לאור מצוקת המגרשים בליגת העל לנשים, הועדה החליטה פה אחד שהקבוצות יהיו רשאיות לשחק גם בימי שישי, וכל זאת שקבוצה ביתית תזמן את הקבוצה האורחת לא לפני השעה 13:00 בשעון חורף ולא לפני השעה 14:00 בשעון קיץ ובתנאי שהקבוצה היריבה תוכל לחזור לפני כניסת השבת.

שחקניות רמה״ש חוגגות, יוכלו לשחק גם ביום שישי (צילום: שאול גרינפלד)

נושאים נוספים שאושרו בועדת נשים ובהנהלת ההתאחדות:

בליגת העל ובליגה הלאומית אושרו חמישה חילופים בשלוש פעימות. בליגה הארצית אושרו שבעה חילופים ללא פעימות. החל מעונת 2022/23 אושרו 2 שחקניות זרות בליגה הלאומית. בליגת העל אושרו חמש שחקניות זרות בהוראת שעה לעונת 2022/23 ובעונה הבאה כמות הזרות תרד לארבע זרות. אושר פה אחד ששחקניות עד גיל 15 יוכלו להשתתף במשחקי הליגה לבנים.
סילבי ז׳אן מותנה ליו״ר הועדה המקצועית לנשים במקומה של אמילי ברנס.

סילבי ז׳אן מותנה ליו״ר הועדה המקצועית (צילום: נפתלי חזקיה)

אושר פה אחד בועדה לתיקון סעיף אי הופעה למשחק ליגת העל גביע המדינה וגביע אתנה כך שקבוצה שלא תופיע למשחק תיענש בקנס של יפחת מ-10000 ש״ח ובפעם השניה תענש בירידת ליגה. בליגת הנערות, ילדות, טרומיות, הליגה הלאומית והליגה הארצית, קבוצה שלא תופיע תיענש בקנס שלא יפחת מ-1500 ש״ח.
חמש זרות העונה בליגת העל, לינדזי קיטסון אס״א ת״א (צילום: שאול גרינפלד)

חריגות גיל בליגת נערות א׳
אושר פה אחד בועדת נשים כי החל מהעונה הנוכחית תשחק ליגת נערות א׳ באותה מתכונת של הנערות, לאורך המגרש ועם שינוי יחיד בעונה הקרובה, שתי מחציות של 40 דק. כמו כן אושרו שתי שחקניות חריגות גיל שנתון 2010 לשחק בנערות א.
בליגת הנערות אושר בועדה פה אחד לאשר בהוראת שעה לעונה הקרובה ארבע שחקניות חריגות גיל שנתון 2007.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. ההתאחדות אינה עומדת בהסכם שנחתם מול השחקניות – JSport

    […] (ידידות). עוד נקבע שימונה מאמן קבוע וצוות מקצועי. בישיבת ההנהלה אושרו ההמלצות של מאמן הנבחרת ארז בלפר, בלפר כזכור מאמן נבחרת זמני ולא מינוי קבוע, הכין תוכנית […]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort