צילום: מדיה ברצלונה

ליגת האלופות לנשים: שלב בתים לא שגרתי מצפה לנו

פינאליסטית השנה שעברה וולפסבורג לא תהיה שם, גם ארסנל הודחה לפני

שלב הבתים של ליגת האלופות לנשים ייצא לדרך באמצע נובמבר ואמש נערכה ההגרלה שקבעה את ארבעת הבתים. פינאליסטית השנה שעברה וולפסבורג הודחה בפלייאוף העלייה לבתים, כשעוד קבוצה חזקה, ארסנל, מצאה את עצמה בחוץ כבר בשלבים המוקדמים יותר. מי כן עלו ואילו בתים נוצרו לנו? בואו נראה!

בית א': ברצלונה, רוזנגארד, בנפיקה, פרנקפורט

האלופה המכהנת ברצלונה, שהיא גם אלופת ספרד, הוגרלה יחד עם אלופות שבדיה ופורטוגל ועם הקבוצה שסיימה במקום השלישי בליגה הגרמנית, פרנקפורט. בתור אלופת המפעל ברצלונה שריינה את מקומה בשלב הבתים כשיתר קבוצות הבית דרסו את יריבותיהן בשלב הפלייאוף.

יעשו בק-טו-בק? שחקניות ברצלונה הפייבוריטיות לזכייה (צילום: האתר הרשמי של ברצלונה)

ברצלונה שבסגל שלה ניתן למצוא שמות כמו אלכסיה פוטייאס, אייטאנה בונמאטי, מאפי לאון, פרידולינה רולפו, לוסי ברונז ועוד הרבה טובות, היא ללא ספק הפייבוריטית לסיים בראש בית א' והשאלה הגדולה יותר תהיה מי תצטרף אליה. על הנייר נראה שבנפיקה, למרות שבסגל שלה נמצאות שחקניות כמו ילביה ריביירו, קיקה נזארת', קרול קושטה, ג'סיקה סילבה ואנדראה פלקון, היא הקבוצה החלשה בבית כשעיקר הקרב על המקום השני הוא בין רונזגארד לפרנקפורט.

ג'סיקה סילבה מבנפיקה חוגגת (צילום: אופ"א)

הייתי אומר שלשבדיות יש יתרון קטן על פני הגרמניות אבל נראה אם הוא יבוא לידי ביטוי גם על כר הדשא. קתרין וייה, רבקה קנאק, קרוליין סגר ואוליביה סקוג הן רק חלק מהשמות הבולטים בסגל של אלופת שבדיה. פרנקפורט תנסה להפתיעה ותיעזר ביכולת טובה של לורה פרייגאנג, שרה דורסון וטניה פאוולק הקפטנית הפולניה הנהדרת.

קפטנית רוזנגארד קרוליין סגר (צילום: אופ"א)

תחזית: 1-ברצלונה, 2-רוזנגארד, 3-פרנקפורט, 4-בנפיקה

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
יאלצח להתאמץ ממש, שחקניות פרנקפורט (צילום: אופ"א)
בית ב': ליון, סלביה פראג, סנט פולטן, בראן

בית שלם של אלופות כשאל האימפריה הצרפתית מצטרפות הנציגות של צ'כיה, אוסטריה ונורבגיה. ליון שריינה לעצמה מקום בשלב הבתים עקב היותה אלופת צרפת בזמן שסלביה פראג הפגינה עליונות בפלייאוף ובראן דרסה כל מה שעמד בדרכה מהשלבים המוקדמים. סנט פולטן אמנם כאן, אבל אפשר לציין שהיא נכנעה לואלור האיסלנדית בגומלין של הפלייאוף, למרות שניצחה 4:0 את המשחק הראשון.

יחזירו לעצמן את השליטה במפעל? שחקניות ליון (צילום: אופ"א)

ליון כמובן הפייבוריטית לסיים במקום הראשון בבית. עם וונדי רנאר ,אאוז'ני לה סומה, קדידאטו דיאני אדה הגרברג ועד הרבה שחקניות טובות בסגל, קשה מאוד לראות אותן לא מסיימות כראש בית. לכאורה, סנט פולטן היא הקבוצה החלשה של הבית כשרק ולנטינה מאנר וריטה שומאכר יכולות להיחשב כשחקניות שוברות שוויון. עם כל הכבוד לסלביה פראג בה נמצאות מרטינה שורנובסקה ופראני צ'רנה, נראה שבראן שמתהדרת במספר שחקניות נבחרת נורבגיה דוגמת השוערת אאורורה מיקלסן והחלוצה אמלי אייקלנד יחד עם אחותה הגדולה של אדה הגרברג, אנדרין, היא זו שבסופו של דבר תסיים במקום השני.

סלביה פראג רוצה להגיע לנוקאאוט (צילום: האתר הרשמי של סלביה פראג)

תחזית: 1-ליון, 2-בראן, 3-סלביה פראג, 4-סנט פולטן

שחקניות בראן מוכנות לאתגר (צילום: אופ"א)
בית ג': באיירן מינכן, פ.ס.ז', רומא, אייאקס

ייתכן וזו ההגדרה המושלמת לבית המוות, בו נמצאות אלופת גרמניה, סגנית אלופת צרפת, אלופת איטליה ואלופת הולנד. באיירן ירשה את מקומה בשלב הבתים עקב היותה אלופת גרמניה בזמן של רומא ואייאקס צלחו את שלב הפלייאוף על ידיד הבסת יריבותיהן. פ.ס.ז' נאלצה להזיע לא מעט מול מנצ'סטר יונייטד בפלייאוף מסלול הליגה אבל בסופו של דבר, גם היא כאן.

אי אפשר להספיד אותן, שחקניות פ.ס.ז' (צילום: אופ"א)

כדי להבין את יחסי הכוחות בבית, יש צורך ממש ללכת לכיוון עומק הסגלים, ובנושא הזה, אייאקס על הנייר הקבוצה החלשה של הבית, לצערה של שרידה ספיצה שקיוותה לעונה מוצלחת במפעל.

ההולנדית הראשונה אי פעם בשלב הבתים. שחקניות אייאקס חוגגות (צילום: אופ"א)

רומא נשענת על סגל מקומי איכותי (לוסיה דה גוליילמו, ולנטינה ג'אסינטי, מנואלה ג'וליאנו, אליזה ברטולי ואלנה לינארי), אבל שחקניות נבחרת איטליה הן עדיין לא הטופ העולמי וגם החיזוק שמגיע מנורבגיה (אמילי האאווי) ויפן (סאקי קומאגאי ומואקה מינאמי) עדיין לא מספיק איכותי כדי להתמודד עם הקבוצות החזקות של אירופה.

יפתיעו בבית המוות? שחקניות רומא חוגגות (צילום: מדיה AS רומא)

למשל בפ.ס.ז' רק בסקירה קצרה ניתן למצוא כוכבות כמו אליזה דה אלמיידה, סקינה קרשאווי, גרייס גיורו ומרי אנטואנט קאטוטו שכל אחת מהן דמות משמעותית בסגל נבחרת צרפת בעבר או בהווה. תוסיפו לזה את ג'קי חרונן ולייקה מרטנס ההולנדיות ורמונה בכמן השוויצרית וקיבלתם קבוצה שלא יהיה קל לעצור. אבל מי שכן יכולה לתת לה פייט וכנראה תעשה זאת היא באיירן מינכן. השלד המקומי שכולל את ג'וליה גווין, לאה שולר, לינה מאגול וקלרה ביול יחד עם גלודיס ויגודוטיר איסלנדית, קיבל חיזוק בדמות רכש קיץ שכלל את ארין ניילר השוערת הנהדרת של נבחרת ניו זילנד שבאה מנורקופינג לתפוס את המקום בין הקורות, טובה הנסן שבאה לחזק את ההגנה יחד עם מגדלנה אריקסון השבדת שכמובן הגיעה יחד עם בת זוגתה הדנית פרניל הארדר, חיזוק נפלא לחוד הבווארי. תוסיפו לזה את ג'ורג'ינה סטאנוויי שפותחת עונה שניה במועדון וקיבלתם סופר-קלאב.

תחזית: 1-באיירן מינכן, 2-פ.ס.ז', 3-רומא, 4-אייאקס

מכוונות גבוה, שחקניות באיירן בצילום קבוצתי (צילום: האתר הרשמי של באיירן מינכן)
בית ד': צ'לסי, ריאל מדריד, האקן, פריז FC

הבית שיש בו הכי פחות אלופות (אחת) כולל את אלופת אנגליה, צ'לסי, סגניות ספרד (ריאל מדריד) ושבדיה (האקן) ואת פריז FC שסיימה במקום השלישי בצרפת. הפריזאיות אחראיות לסנסציה הגדולה של שלב המוקדמות אחרי שהדיחו את סגנית אלופת אירופה וולפסבורג  בפלייאוף וקודם לכן בסיבוב המוקדמות הראשון שלחו את ארסנל הגדולה הביתה. האקן בקושי עלתה לשלב הבתים והייתה קרובה להדחה מול טוונטה אבל בסופו של דבר היא כאן בזמן שריאל מדריד ממשיכה בצמיחה שלה והעיפה את וולרנגה הנורבגית עם 5-1 בסיכום שני המשחקים בפלייאוף.

ממשיכות לצמוח. ריאל מדריד רוצה להגיע גבוה העונה (צילום: אופ"א)

אם לשפוט רק לפי סגלים, פריז FC על הנייר הקבוצה החלשה של הבית, אבל עם שחקניות כמו צ'יאמקה ננאדוזי, קלרה מתאו ותאה גרבוואל, ועם ההדחות של וולפסבורג וארסנל לשמן, לא הייתי ממהר להספיד את הצרפתיות.

סנסציה אחר סנסציה! שחקניות פריז FC חוגגות עליה לשלב הבתים (צילום: אופ"א)

האקן תנסה להסתמך על המון כישרון מקומי, בהנהגת אלין רובינסון הותיקה שאחראית על הסגר בהגנת השבדיות. ומה עם השאר? אבכן צ'לסי מתהדרת באן-קטרין ברגר בין הקורות, הגנה שכוללת את אוו פריסה, מארן מיילדה, קדישה ביוקאנן ומילי ברייט הנפלאה וקישור והפתקה שמצית את הדמיון כשפראן קירבי, מלאני לאופולץ, ארין קאת'ברט, הרכש החדש קטרינה מקאריו, לורן ג'יימס, סם קר וגורו רייטן רק חלק מהשמות!

אחת הפייבוריטיות לזכייה? שחקניות צ'לסי חוגגות (צילום: מדיה צ'לסי)

אבל אין להספיד את ריאל מדריד בקרב על ראשות הבית. הלבנות מציגות חלק לא קטן מאלופת העולם הטריות כשבין היתר נמצאות בסגל השוערת מיסה, שחקניות ההגנה איוואנה אנדרס, אולגה קרמונה ורוסיו גאלווז, טרסה אביירה וקלאודיה סורנוסה בקישור ואת'נאה דל קסטייו בחוד. תוספיו למשוואה הזו את הרכש החדש אויהאן הרננדס שגם נושאת בתוא ראלופת העולם, קתלן הברזילאית וקרוליין וייר הסקוטית ותקבלו קבוצה נהדרת! כמובן שהרכש הטרי היילי ראסו והכוכבת העולה לינדה קייסדו גם חלק בלתי נפרד מהמשוואה.

תחזית: 1-צ'לסי, 2-ריאל מדריד', 3-FC פריז, 4-האקן.

אז האם התחזיות יתממשו או שנראה הפתעות? מי תלך עד הסוף ומי תהיה הקבוצה המפתיעה? כל התשובות, החל מה-14 בנובמבר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort