Back to business: המחזור ה-28 בליגת ג'פאניקה יוצא לדרך

זה לא סוד שעונת 18-19 היא לא העונה הכי טובה שהייתה בליגת העל הישראלית, בלשון המעטה. אולם, אחרי פגרת נבחרות ארוכה ומוצלחת ביותר עבור הנבחרת שלנו, אני לפחות חזרתי קצת להאמין בכדורגל שלנו ולהנות ממנו, ואני מאמין שיש עוד המון אנשים כמותי. גם אם הרמה לא בשמיים, זה שלנו, עם השערוריות והבלאגנים, ותכל'ס אנחנו גם קצת אוהבים את זה ככה. המחזור ה-28 בשני הפלייאופים מביא לנו כמה משחקים מעולים ואני כבר מחכה להם, אז הנה ההמלצה שלי לשניים הבולטים יותר מבחינתי:

מכבי תל אביב-מכבי חיפה (שבת 21:00):
מכבי תל אביב אלופת המדינה לעונת 18-19, נקודה. אין צורך בדיונים המיותרים על "יחגגו או לא יחגגו" במשחק הקרוב, או אם מכבי חיפה תצליח למנוע ממכבי תל אביב את האליפות, אם לא במחזור הזה, זה יקרה במחזור הבא. אם כבר, המשחק הזה חשוב הרבה יותר עבור מכבי חיפה. מרקו בלבול שהגיע בדצמבר במקום מושבת ההולנדים הנכשלת, ביצע שיפור יפה מאוד ביכולת של הירוקים וזה התבטא מיידית בתוצאות. כשהגיע, הקבוצה הייתה רחוקה 3 נקודות מהקו האדום, היום היא במקום השני המוביל לאירופה בסיום העונה, אולם אל לה לשכוח שנתניה, באר שבע ובני יהודה נושפות בעורפה. בפלייאוף הזה כל נקודה חשובה, וגם מול האלופה חיפה חייבת לקחת נקודות כדי לא לאבד יתרון ומומנטום להמשך המלחמה על אירופה בפלייאוף, אך היא יודעת שמול המכונה של איביץ' זאת הולכת להיות משימה קשה. הדבר הכי בולט במכבי תל אביב זה ההתנהלות השקטה שמביאה ליציבות גדולה. הסיכויים שאלירן עטר היה נשאר בכל קבוצה אחרת אחרי שסופסל, בעט בבקבוק כמחאה וחטף ביקורת פומבית מהמאמן שלו הם נמוכים ביותר, אבל במכבי הוא נשאר, נלחם על המקום שלו וקיבל אותו כמו ענק-היום הוא מלך השערים של הליגה. עטר הוא דוגמה נהדרת לדרך המצוינת בה המערכת הצהובה ובראשה איביץ' מנהלת את הסגל של מכבי: יש גיוון, רוטציה, אך מצד שני כן ישנו שלד ובסיס קבועים. גם שחקנים שלא מקבלים הכי הרבה דקות שומרים על שקט ומחכים להזדמנות שלהם, לדוגמה ארון שוינפלד שקיבל 160 דקות בלבד בליגה ולא הוציא הגה נגד המאמן, בניגוד לנהוג כאן בארץ.
המקצועיות של מכבי, הכדורגל הפשוט והחכם, הניהול הנכון, כל אלה הביאו למכבי את הצלחת הנכספת, וכעת נותרה לה מטרה אחת בעונה הזאת-לסיים עונה ללא הפסד בפעם השלישית בתולדותיה, ובפעם הרביעית בתולדות הליגה הבכירה בישראל.
ריקן חוגג שער שישי ב867 דקות, הרוטציה עובדת! (הטוויטר של המנהלת)
כדאי לשים לב ל: ירדן שועה. היהלום שהגיע משכונת התקווה הראה לנו בחצי עונה פוטנציאל עצום, אך לא מצליח למצוא עצמו במכבי חיפה בינתיים. שער במחזור הקרוב יפתח לו את השסתום ויתן לו הרבה בטחון להמשך הדרך, ומכבי חיפה בהחלט רוצה להרוויח אותו, גם לעתיד אך גם לעתיד הקרוב יותר, הנראה לעין.
ניחוש מושכל: 2:1 למכבי תל אביב. ההפסד של מכבי חיפה לבני יהודה ייצור מומנטום שלילי שימשיך להפסד נוסף שיכתיר את מכבי תל אביב רשמית וחגיגית לאלופת המדינה. אז יחגגו או לא?
בית"ר ירושלים-בני סכנין (ראשון 20:30):
בימים כתיקונם המפגש בין שתי הקבוצות הללו הוא אחד הכי חמים בכדורגל הישראלי, באווירה כמובן אך גם ברמת הכדורגל. השתיים אמנם סיימו ב-0:0 בינואר, אך ב-10 המשחקים שלפני כן הן כבשו 36 שערים, ממוצע ענק של 3.6 שערים למשחק!
אך למרות מספרי העבר המבטיחים, העונה הסיפור שונה לגמרי עבור שתי הקבוצות:
כידוע בית"ר הגיעה לעונה עם ציפיות די גבוהות, לא אליפות, אבל פלייאוף עליון עם פזילה לאירופה והתקדמות יפה בגביע בהחלט היו על הכוונת. הבעלים משה חוגג הביא שמות גדולים כמו ערן לוי ומאור בוזגלו, אך זה לא עבד בשום צורה. בית"ר החליפה הרכבים, מערכים ומאמנים אולם שום דבר לא הצליח, הכל הלך עקום. גם השחקנים שסמכו עליהם להוביל, עידן ורד ודן איינבינדר למשל, עשו במכנסיים ברגעים החשובים ולא היה מי שינווט את הספינה הזו לכיוון הנכון. אחרי ששמטה את הסיכויים להגיע לפלייאוף העליון, בית"ר הבינה שהעונה שלה די נגמרה ועכשיו זה הזמן להתחיל להציב את היסודות לעונה הבאה. זה כבר ידוע שניר קלינגר לא ימשיך, ועכשיו זה הזמן לכל השחקנים ללא יוצא מן הכלל להוכיח את מקומם בקבוצה. בבית"ר מתוכננת מהפכה, שינוי גדול, משום שהפעם חוגג מתחיל את העונה בבית"ר עם הרבה זמן מראש והוא ואנשיו יחליטו מי ישאר, מי יעזוב ומי יגיע, אף אחד לא חסין. אינברום, קריאף, טיירה, וראן, וודוץ, אנאן ועוד ועד ועוד נמצאים בסימן שאלה גדול לקראת שנה הבאה והזמן לא עומד לטובתם. הם חייבים לתת הכל ולהביא לבית"ר 3 נקודות שיתנו לה לנשום לרווחה סופית ולעשות את החושבים שלה בראש שקט.
הסגל של בני סכנין בתחילת העונה היה נראה מבטיח עם שחקנים כמו מוחמד גדיר, קלאודימיר פריירה, פיראס מוגרבי ועוד, אך הקבוצה רשמה כישלון חרוץ דווקא בשנה בה הליגה חלשה. כמות המאמנים שעברו במועדון העונה מספרים הכל על המצב שלו ועל התנהלותו. 6 מאמנים עמדו על הקווים של סכנין העונה! שיא בליגה שלנו, לא גאווה גדולה יש לומר. למאמן החדש, אלדד שביט, משימה קשה ביותר: סכנין כבר לא במקום האחרון, אך היא איתו בשיויון נקודות ורחוקה 8 נקודות מחוף מבטחים. כדי להישאר בליגה גם בעונת 19-20 סכנין תצטרך להפתיע ובגדול. את בית"ר המתנדנדת אפילו בתקופה הזו היא יכולה להפתיע אם תדע לנצל את היתרונות שלה ואת החולשות של בית"ר כמו האגפים הרעועים של הקבוצה מהבירה והבטחון הירוד שלה. סכנין צריכה לבוא רעבה, ועושה רושם שכך היא תעשה, לכן אני מאמין שהיא תצא עם לפחות נקודה מהמשחק הזה.
כדאי לשים לב ל: אנתוני וראן. החלוץ הצרפתי-ישראלי היה פצוע ולקח לו זמן עד שחזר, אך גם אלה לא מהווים תירוץ ליכולת הלא מספקת שלו העונה, בטח ביחס לעונה הקודמת. 3 שערי ליגה ו-1 בגביע, זוהי התפוקה שלו ב-18-19, ואם לא יעשה שיפור בזמן שנותר לו, לא מן הנמנע שבית"ר תחליף אותו בקיץ.
וראן אחרי השער הנהדר מול מכבי חיפה. צריך לתת עוד כאלה עד סוף העונה (הטוויטר של המנהלת)
ניחוש מושכל: 2:0 לסכנין. בית"ר מגלה שהיא רק 5 נקודות מהקו האדום ונלחצת, אלדד שביט וחניכיו מקבלים תקווה להמשך.
יתר המשחקים:
הפועל חדרה-הפועל באר שבע (שבת 16:00)
מ.ס אשדוד-עירוני קרית שמונה (שבת 18:00)
בני יהודה-מכבי נתניה (שבת 18:30)
מכבי פתח תקוה-הפועל רעננה (ראשון 19:00)
הפועל חיפה-הפועל תל אביב (20:30)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort