קצת נוסטלגיה ותהילת עולם חלק ב

"השחפים על המזח כבר עפו
והים השתתק ונדם.
זוהי יפו, ילדה, זוהי יפו
שחודרת – כמו יין – לדם."
(מתוך השיר זוהי יפו של אבי טולדנו)

שאני קורא את המילים הללו ושומע את השיר הזה זה מזכיר לי תקופה נהדרת שבה תמיד שהייתי נוסע לדודים. אנחנו היינו צריכים לעבור דרך הכביש שהוביל למגרש הפחים של מכבי יפו ומיד הייתי שומע סיפורי נוסטלגיה על הקבוצה שהייתה אימת כל הליגה, מכבי יפו.

RELATED POSTS

סבא שלי סיפר לי שהם עוד היו גרים בשכונת גן תמר שביפו הם היו יוצאים מבית הכנסת עם הדוד שלי וביחד עם הרב אברהם בכר(אברמיקו), שהיה מגיע עם הטוסטוס האלמותי שלו היו נכנסים למגרש בכדי לעודד את הבולגרים בקריאות היידה בי היידה בו היידה מכבי יפו.

הרב אברמיקו מתוך וויקיפדיה
הרב אברמיקו (ויקיפדיה)

הסיפור של מכבי יפו מתחיל בעליית יהודי בולגריה לארץ ישראל בשנת 1949, חמש שנים לאחר סיום מלחמת העולם השנייה וכמעט שנתיים לאחר הקמת המדינה. הרב אברמיקו היה אחד ממייסדי הקבוצה יחד עם אלברט קיוסו והעקבות עבודתם הקשה, הייתה מכבי יפו הנציגה של העיר בליגה הלאומית לכדורגל .

 

אלברט קיוסו מתוך וויקיפדיה
אלברט קיוסו (ויקיפדיה)

יחדיו עם, פרסיאדו אביגדור (טופצ'ו), משה אלמוזלינו ומשה מרינדה, ששיחקו בקבוצה בשנות ה-50, הייתה מכבי אחת מהקבוצות החזקות ביותר בליגה. יחד עם אוהדי הקבוצה שתרמו כסף בכדי להקים את מגרש הפחים המפורסם ביפו היה לקבוצה בית שבו שיחקה שנים רבות וכך ברבות השנים הקבוצה והמגרש הפכו לבן בית לכול אוהד שאהב את הקבוצה.

מגרש הפחים ביפו בימיו האחרונים מתוך וויקיפדיה
מגרש הפחים ביפו בימיו האחרונים (ויקיפדיה)

מגרש הפחים נהפך למפורסם ביותר כאשר בשנות ה60 הגשש החיוור צילם בו מספר סצנות של משחק כדורגל בסרט "השכונה שלנו" אך בד בבד רוב האוהדים הכירו אותו בתור המגרש שבו כל אוהד מכבי יפו הרגיש בית.

שחקנים רבים וטובים עברו במכבי יפו, שחקנים כמו משה אוננה, משה סיני, הרצל קביליו (שעל שמו כעת נקראת הקבוצה בגלגולה הנוכחי-אבל לשם עוד נגיע), בוחוס ג'וגוסיאן, איציק זוהר, יוסי אבוקסיס ועוד רבים וטובים.

משה אוננה מתוך וויקיפדיה
משה אוננה (ויקיפדיה)
הרצל קביליו מתוך וויקיפדיה
הרצל קביליו (ויקיפדיה)

 

ברבות השנים, הרצל קביליו, השחקן האלמותי, נאלץ לעזוב את הקבוצה עקב מריבות, חלה במחלה הארורה סרטן והלך לעולמו מספר חודשים לאחר מכן. עם מותו של קביליו מתה כנראה גם הקבוצה שהצליחה לשרוד בליגה בקושי ובסוף שנות ה-80 ירדה לנבכי הליגה הארצית. היא זכתה בשנות ה-90 בגביע הטוטו מספר פעמים אך לא הצליחה לעלות אל הליגה הלאומית בואכה ליגת העל ובשנת 2000 ירדה סופית אל הליגה א' דרום. הקבוצה התפרקה ורוב שחקניה עברו לייצג את א.ס. רמת אליהו, מין אלטרנטיבה לא מוצלחת למועדון הגדול.

בעונת 2008-09 הוקמה הקבוצה מחדש תחת השם "מכבי קביליו יפו" ותחת הנהלה חדשה שהדגישה את שם הקבוצה בכך שכל אוהד יפו היה יכול לרכוש את מניות הקבוצה במקום שאיש אחד מליונר שירכוש את הקבוצה  וישתמש בו בתור צעצוע פרטי שלו. בעלי הקבוצה היו האוהדים עצמם שזהו צעד מבורך מאוד.

כיום הקבוצה משחקת כבר 8 שנים בליגה א' עם תקווה גדולה מאוד להגיע אל הליגה הלאומית משם אל ליגת העל ושוב להיות קבוצת על ששלטה ביד רמה. לצערי כבן לעדה הבולגרית, כמו אוהדי הפועל בשעתם שבה הרסו את אצטדיון אושיסקין, כאב לי מאוד לראות את הבולדוזרים של רון חולדאי ויזם פרטי שעלו על מגרש הפחים והרסו אותו כליל במקום לשפר את האצטדיון, לשפץ אותו ולהפוך אותו שוב לבית ראוי לאוהדי הקבוצה ולכל מי שאוהב ואהב את סמל הקבוצה ואת הקבוצה עצמה.

שחקני מכב י קביליו יפו בפעולה העונה (דף הפייסבוק של מכבי קביליו יפו)
שחקני מכב י קביליו יפו בפעולה העונה (דף הפייסבוק של מכבי קביליו יפו)

יש בי תמיד את התקווה שמכבי יפו שוב תעלה לליגת העל ושוב נשמע את השאגה האדירה שהיממה את היריבות, היידה בי היידה בו הייידה מכבי יפו!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?