טקטיקוס 6: במילה אחת – אכזבה

הטור הטקטי של ריאל מדריד – מאת נתיב כפרי

אפשר להגיד שהמגמה העיקרית באירופה העונה היא צמצום הפערים. ניתן לראות את זה בליגות הגדולות; בפרמייר ליג כל קבוצה מסוגלת לנצח את יריבתה ולהפסיד במשחק הבא לקבוצה אחרת. ליברפול, לדוגמה, סופגת שלושה מארסנל ומחטיפה לה ארבעה. אחרת כך כובשת רביעיות וחמישיות אבל מפסידה לברנלי. אינטר מנצחת את יובנטוס ומושפלת על ידי קלייארי. פ.ס.ז' מדשדשת בין תהום לנשייה, דורטמונד עוסקת בהימורים, מפרקת באירופה ומפסידה במבוכה בליגה. אפילו ברצלונה כבר הפסידה פעמיים בליגה בעשרה מחזורים, אחד מהם לאייבר הקטנה בקאמפ נואו..

גם בליגת האלופות רואים את המגמה בבירור. ברצלונה הגדולה לפתע מתקשה ומגמגמת מול סיטי ביתית עם 11 מול 11, יובה חוטפת חתיכה בדקה ה-85 במשחק ביתי ומאבדת 2 נקודות שהיו מבטיחות לה עלייה, ארסנל מנצחת בקושי רב את לודוגורץ(!) ואלופת אנגליה נכנעת לקור הצפוני ולא מצליחה לכבוש לרשת של קופנהגן. אז מה הפלא שפולנייה עקשנית מצליחה למרר לאלופת אירופה את החיים?

זידאן נערך למשחק החוץ מול לגיה ורשה בצורה לא נכונה. הוא פתח במערך 4-4-2 מדומה, שהכיל למעשה  4 שחקנים עם מגמה התקפית, שכולם נוטים לשחק בתוך הרחבה. אלו הם: רונאלדו, מוראטה, בנזמה ובייל. במרכז הקישור הוא שם את קרוס וקובצ'יץ', לכאורה שני קשרים דפנסיביים. מה שהוא קיבל היה לא זה ולא זה. בעמדת הקישור, קובצ'יץ' נכנס פעמים רבות לתפקידו של קשר המרכז היצירתי, התפקיד אותו ממלאים בדרך כלל קרוס, מודריץ' או, במשחקים האחרונים, איסקו. אבל אתמול הלב של הקישור נותר דליל וחשף שוב את מערומיו. אין באמת תחליף לקאסמירו. ההתקפות שהובילו לשערים של הפולנים באו ללא הרף מאותו חור בליבה של ריאל מדריד, מה שהותיר את הבלמים חסרי אונים, ואת שערי הטירה הלבנה חשופים לחיל הפרשים הפולני, שניצל את ההזדמנות שניתנה לו והכה בכל כוחו.

המערך הניסיוני של זידאן עבד רק בחצי השעה הראשונה של המשחק (מארקה)
המערך הניסיוני של זידאן עבד רק בחצי השעה הראשונה של המשחק (מארקה)

בהתקפה היה יום מצוין של בייל, שהיה נקודת האור של ריאל בהתקפה. הוא ביצע מבחינה טקטית את המתבקש ממנו, והיה השחקן היחיד בקישור ההתקפי. הוא תיבל בשער וולי יפהפה כבר אחרי 58 שניות ובישל את השני לבנזמה בפעולה ההתקפית הקבוצתית הטובה היחידה במשחק מצידם של הבלאנקוס. בצד השני, מוראטה נאלץ לשחק קשר שמאלי, תפקיד אותו מעולם לא ביצע. הוא לא הצליח להגביה כדורים, וגם בשלב מאוחר יותר, כשבנזמה יצא ופינה לו את המקום בעמדת החלוץ המרכזי הוא לא הצליח להביא את עצמו לידי ביטוי. רונאלדו אמנם בישל במשחק הזה, אבל הרעב שלו לכבוש מחד וחוסר הדיוק והחדות בכל פעולה מאידך היו בולטות יותר אתמול מבכל משחק בתקופה האחרונה, והדגישו את הכושר הירוד בו נמצא הפורטוגלי. המערך לא סייע, אפילו כשלוקאס ואסקז החליף את בנזמה. רונאלדו לא ויתר על אף כדור וגנב נגיחה מראשו של מוראטה, רק כדי לנגוח החוצה.

ללא קשר דפנסיבי, ההגנה של ריאל שהייתה מאוד חסרה נותרה חשופה להתקפות מהמרכז (מארקה)
ללא קשר דפנסיבי, ההגנה של ריאל שהייתה מאוד חסרה נותרה חשופה להתקפות מהמרכז (מארקה)

מוראטה התנהג כצעיר האחראי ואמנם לא מחה, אבל קשה להבין מהי העקשנות של זידאן לפתוח במערך פופוליסטי כדי לרצות את שחקניו, אם לצטט את חלק מאוהדי ריאל. באותה מידה, לא ברור מה פשר ההתעקשות להעניק 90 דקות לשחקן שבפירוש לא נמצא בכושר. בפעם האחרונה שזה קרה, היה זה ראול. הקפטן הספרדי היה בכושר ירוד בשנים 2005 ו-2006 אך נשאר שחקן הרכב קבוע. הוא אמנם נלחם וירד לעזור בעבודה השחורה במרכז השדה, אבל זה פגע ביכולת ההתקפית של הקבוצה בטווח הארוך, כי הוא פשוט לא הצליח לכבוש.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

זידאן יודע טוב מאוד ששחקן שלא בכושר צריך לפנות מקום בשלב מסוים לשחקנים אחרים, ולא משנה אם קוראים לך ראול, רונאלדו או זידאן. הוא בעצמו הוחלף לא פעם לפני הדקה ה-90, וזה דבר שצריך להשתנות בקבוצה הנוכחית. לשום שחקן לא יכול להיות מקום מובטח בהרכב, בסופו של יום זה יגיע על חשבון הצלחת הקבוצה. אין ספק שכריסטיאנו זקוק לדקות כדי לחזור לכושר, ושריאל מדריד זקוקה לאס שלה בהתקפה בשיאו, אבל כששחקן לא טוב צריך להוריד אותו דקה 70 ולהכניס שחקן אחר, ואם יש משהו בטוח זה שהספסל של אלופת אירופה הוא קרוב לוודאי החזק ביותר בעולם מבחינה התקפית.

לא היום שלהם. מוראטה וכריסטיאנו (מארקה)
לא היום שלהם. מוראטה וכריסטיאנו (מארקה)

הבעיה האחרת של זידאן היא, שנדמה כי הרמה האישית של השחקנים עולה, בעוד הרמה הקבוצתית לא תמיד נשמרת. שחקנים עושים יותר תרגילים, יותר שחקנים בולטים בביצועים אישיים, בכיבוש שערים ובטכניקה אישית. אבל לעתים המשחק הקבוצתי של המרנגס מפסיק לשטוף, ודווקא אחרי דקות טובות של הקבוצה. אין ספק שזידאן רצה להפסיק להיות תלוי בטריו שלו במרכז המגרש ולכן ניסה לבצע שינויים שעשה אתמול בורשה, אבל הם היו מרחיקי לכת. בכל משחק משחקים בהרכב שחקנים אחרים. ועל אף שזיזו מרוויח יכולת טובה משחקנים כמו קובצ'יץ' או אסנסיו, הוא מאבד את הלכידות הקבוצתית. זידאן צריך למתן את הרוטציה ולבנות תלכיד קבוצתי בצורת הרכב קבוע שרץ. אמנם יש לא מעט פצועים, אבל זה לא הזמן לבצע ניסויים מהפכניים. על אף שהייתה תחושה כזאת במשחק שהיה נטול קהל, אמש היה כל דבר מלבד משחק אימון.

איש המשחק גארת' בייל: "אין תרוצים"
איש המשחק גארת' בייל: "אין תרוצים"

כעת ריאל תהיה מוכרחה לחזור לכושר הטוב בליגה לקראת הדרבי ב-19 לחודש בקלדרון, משחק מבחן אמיתי וסופר קשה עבור הבלאנקוס, שיפגשו לראשונה העונה קבוצת טופ אירופית וייראו את כושרם המציאותי. וכן, עליה לנצח את שני המשחקים הנותרים באלופות כדי להבטיח עלייה מראש הבית. לסיכום, הנה דבריו של איש המשחק של הבלאנקוס גארת' בייל בסיום המשחק: "היה נחמד להבקיע אבל אני מאוכזב שלא ניצחנו. לא היה קהל וזה נותן הרגשה אחרת, אך אין תירוצים. אנחנו צריכים להיות יותר טובים וזה לא מה שקרה היום. יש לנו עוד שני משחקים ואם ננצח נסיים ראשונים".

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort