האימפריה הירוקה חזרה???

הרבה דובר בימים האחרונים על כך שמכבי חיפה סופסוף נראית כמו הקבוצה שהאוהדים רצו וקיוו שתהיה… אבל מה באמת הסוד הירוק? מה באמת גורם לאוהדים להיות כל כך אופטימיים עם הרגשה שהפעם זה באמת הולך לקרות?

כל אוהד כדורגל יודע שיש עליות ומורדות של הקבוצה, יונייטד בשנים האחרונות כבר לא אותה יונייטד הגדולה של פרגוסון, ליברפול הגדולה כבר שני עשורים בלי תואר אליפות, ארסנל כבר לא נמצאת ברשימת הזוכות של הליגה האנגלית בשנים האחרונות, אינטר ומילאן באיטליה, ליון בצרפת ואפשר לתת עוד המון דוגמאות נוספות מחו"ל. אצלנו למשל מכבי ת"א הקבוצה הכי מעוטרת במדינה הייתה עד לפני 4 שנים בבצורת של עשור בלי תואר אליפות.

נחזור לירוקים מהכרמל, מכבי חיפה כבר חמש שנים בבצורת של אליפות ומעבר לבצורת של האליפות האוהדים הירוקים לא כ"כ זכו לנחת מהקבוצה שלהם, 8 מאמנים שהתחלפו כבר, הפסדים מבישים לקבוצות קטנות, איבוד נקודות, עשרות שחקנים שפשוט לא התאימו לרמה של המועדון הגדול הזה, תבוסות מהיריבה המושבעת מכבי ת"א, כשבמוקד ה6-0 המהדהד מהמחזור האחרון בעונה שעברה בבלומפילד ועוד. אך על כל זה המתיק במעט התאריך ה-24/5/2016 עם זכייה בגביע המדינה אחרי 18 שנים שארון התארים הירוק בכרמל לא ראה את הגביע.

מחזיקת גביע המדינה, האתר הרשמי
מחזיקת גביע המדינה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

הרבה השתנה ב5 חודשים שעברו מאז אותו משחק, כמעט חצי מסגל השחקנים שהיו בסגל הקבוצה כבר לא כאן ובראשם יוסי בניון שעבר למכבי ת"א, מהלך שגרם גם לתומכיו הגדולים בשורות האוהדים לסלוד ממנו. איתמר צ'יזיק מנכ"ל הקבוצה ב14 שנים האחרונות עזב את המועדון שמאחוריו הוא השאיר רגעים יפים כמו התפעול שלו בכל מה שקשור להעפלה של הירוקים לליגת האלופות, אך מצד שני גם המון תקריות לא נעימות בינו לבין הקהל הגדול של הירוקים ובייחוד עם ארגון "הקופים הירוקים" שגרמו גם לנתק הגדול בין המועדון לקהל.

איתמר צ'יזיק, המנכ''ל הירוק ב14 השנים האחרונות
איתמר צ'יזיק, המנכ"ל הירוק ב14 השנים האחרונות (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

במקביל מינה יעקב שחר את אסף בן דוב לתפקיד מנכ"ל הקבוצה. אסף לשעבר מנכ"ל המשביר לצרכן כבר מרגע המינוי לפני כחצי שנה לקח על עצמו את האחריות לנסות ולהחזיר את החיבור בין הקהל העצום למועדון כשישר פתח פרופיל פייסבוק ובו שם תמונה של חולצת הזכייה בגביע, אסף מחובר מאוד לקהל ועוקב אחרי כל האוהדים הירוקים אצלו בפייסבוק ובמידת הצורך גם מגיב ומדבר איתם באופן אישי. מהלך שהתקבל בברכה אצל האוהדים הירוקים ובאמת קיימת הרגשת קירבה מחדש והרגשה שהסלוגן שמכבי חיפה השתמשה בו בתחילת העונה הוא באמת נכון "משהו טוב קורה בחיפה"

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מי שעוד מונה במהלך חצי השנה האחרונה הוא המנהל הספורטיבי, תור-כריסטיאן קרלסן שעושה את עבודתו עד כה בצורה מאוד שקטה, קרלסן לא מרבה לדבר עם התקשורת באופן ישיר אלא אוהב להשתמש ברשתות המדיה החברתיות, גם הוא מתכתב עם אוהדי הקבוצה באמצעות הטוויטר ושם הוא עונה לכל מי ששולח לו הודעות ולכל איש תקשורת שרוצה לדעת פרטים, כמובן שרק דברים עניינים ולא דברי חולין נקרא לזה כך. קרלסן מאוד פעיל בטוויטר מעלה כמעט מדי יום פוסטים שקשורים לקבוצה ולא פעם הוא גם החמיא ובענק לקהל הירוק. במסגרת תפקידו במועדון קרלסן אחראי גם על טיפוח מחלקת הנוער וכחלק מעבודתו הוא נמצא כמעט בכל משחק של קבוצת הנוער ועוקב בקביעות ומסמן לעצמו את דור העתיד.

שחר בן דוב וקרלסן, ההנהלה הירוקה
שחר, בן דוב וקרלסן, ההנהלה הירוקה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

לפני פתיחת העונה לאחר פיטוריו של רוני לוי אחרי האכזבה האירופית, מונה המאמן ההולנדי רנה מולנסטיין, שהיה בעברו עוזר המאמן של פרגוסון ביונייטד והאיש שהיה אחראי על טיפוח כריסטיאנו רונאלדו. מולנסטיין פתח את העונה עם ניצחון דחוק של 1-0 על הפועל ת"א במשחק לא גדול של הקבוצה, לאחר מכן הקבוצה המשיכה ביכולת הדלה והחלשה וסיימה בהפסד 1-0 בסכנין ותוצאות תיקו מול מכבי פ"ת, בני יהודה וק"ש. כשבתווך הקבוצה ניצחה את האלופה הפועל ב"ש במשחק מצויין אך כאמור לאחר מכן הציגה שוב יכולה ירודה. לפני שבוע לאחר פגרה ארוכה חזרה הקבוצה לליגה ופגשה את מכבי ת"א באצטדיון בנתניה, שם לאחר חמש שנים הצליחה הקבוצה לנצח את מכבי ת"א בתוצאה 2-0 במשחק נהדר של הקבוצה, עבור רבים מאוהדים היה זה אות הפתיחה לשינוי הענק שהקבוצה עוברת ואם זה לא הספיק אז רק בשבת האחרונה הקבוצה הביסה 5-0 את הפועל אשקלון במשחק נהדר כאשר כל הקבוצה שיחקה מצויין וסחפה את המגרש.

רנה מולנסטיין, הרכש הכי טוב של העונה?
רנה מולנסטיין, הרכש הכי טוב של העונה? (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

לפני אותן חמש השנים הרעות של הירוקים זה היה נחשב כמובן מאליו ניצחון על מכבי ת"א ותבוסה על אשקלון, אך כאמור בשנים האחרונות במועדון הירוק לא רגילים לראות תוצאות כאלה ושמחת חיים כזאת מצד השחקנים. במועדון היו רגילים להילחם בשיניים כדי להוציא תוצאת תיקו ממכבי ת"א ובמשחקים מול קבוצות קטנות כמו הפועל אשקלון הם היו מתקשים להציג תצוגות כדורגל גדולות. אך הפעם באמת שרואים את השינוי, דבר ראשון סופסוף רואים שיש נגיעה של מאמן שיודע מה הוא עושה, בין עם זה המערך הטקטי שבו עלה מול מכבי ת"א כשהצליח לשתק את טל בן חיים השחקן הכי מסוכן של הצהובים, ובין המערך ההתקפי מול הפועל אשקלון. רנה דואג לפני כל משחק להתאים את המערך הכי טוב לקבוצה לפי היריבה, זה דבר שלא רואים הרבה בכדורגל שלנו אבל זה מאמן שבא לעבוד. פשוט בא לעבוד!

מעבר לכל זה יש את השחקנים, אותם שחקנים שהיו נראים בשנים האחרונות עם פרצוף ברצפה, שהיו נראים כמי שלא רוצים להגיע אפילו לאימון שלא נדבר על המשחקים, היום פשוט מחכים לכל אימון ואימון ונלחמים באימון כאילו הם בשדה קרב לא מפחדים משום אתגר ומשום קבוצה שעומדת בדרך. מכבי חיפה חזרה להיות מעניינת, חזרה לחייך, השחקנים באים עם מוטיבציית שיא כאשר רואים אותם גם בדקות הסיום בתוצאה של 4-0 או 5-0 נלחמים על כל כדור כאילו הם בפיגור או בתיקו וזה דבר שלא ראו שנים במכבי חיפה.

תשוקה בצבע ירוק, הקהל האדיר של מכבי חיפה
תשוקה בצבע ירוק, הקהל האדיר של מכבי חיפה (הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

וכמובן מעל הכל יש את הקהל הירוק, הקהל הירוק העצום שמלווה את הקבוצה לכל מגרש בארץ ולא מפסיק לעודד, גם בתקופות הרעות ולבטח בתקופות הטובות.

 

האם השינוי הגדול התחיל? האם האימפריה בירוק חוזרת? את זה נדע בהמשך אבל יש סיבה לחייך לכל מי שרואה ירוק בעיניים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort