עתיד ירוק מתמיד

כמו בשנים האחרונות גם העונה קבוצת הנוער של מכבי חיפה מפציצה ופתחה את העונה עם חמישה נצחונות ליגה מתוך חמישה משחקים. אבל החשוב יותר עבור ראשי המועדון הוא המפעל היוקרתי של אירופה, ליגת האלופות לנוער.

בשבוע שעבר הירוקים אירחו באיצטדיון העירוני בחיפה את קבוצת שחטאר סוליגורסק הבלארוסית במסגרת ליגת האלופות לנוער.

הרבה שאלות הועלו בקשר לשלב הזה בוא נעשה קצת סדר בקשר למפעל.

למפעל ליגת האלופות לנוער יש שתי קטגוריות. הראשון הוא שלב בתים המשוחק עם קבוצות הנוער שקבוצות הבוגרים שלהן בליגת האלופות, שזה אומר שגם אותם הבתים(כמו שקרה בעונה שעברה עם הנוער של מכבי תל אביב). קטגוריה נוספת היא הקטגוריה בה נמצאת מכבי חיפה שהיא בעצם קבוצות שזכו באליפות במדינות שלהן אך הקבוצות הבוגרות לא נמצאות בשלבי הבתים של ליגת האלופות.

בשיטה הזאת בעצם יש שני משחקי פלייאוף של בית וחוץ, ועוד סיבוב נוסף של משחק אחד קובע שכל העולות מהשלב הזה נפגשות ראש בראש עם קבוצות שסיימו במקום השלישי  בשלב הבתים של ליגת האלופות המקביל ואז בעצם ממשיכים את הדרך עד לגמר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

 

נחזור למכבי חיפה, אז כאמור בסיבוב הראשון הירוקים הוגרלו מול שחטאר הבלארוסית ובמפגש הראשון מבין שניהם הביסו הירוקים 5-0 את הבלארוסים משלושער של מוחמד עוואד(אליו עוד נחזור בהמשך), עמית זנאטי המוכשר וכוכב נערים א' דולב בורה, שנקרא לדגל עקב פציעות וידע לקחת את הצ'אנס בשתי ידיים.

כל זה קרה מול עיניהם של כ4,300 ירוקים שהיו לשחקן ה-12 ודחפו את הקבוצה לעבר הניצחון הנפלא.

מכבי חיפה דף הפייסבוק הרשמי של קבוצת הנוער
הירוקים מביסים את הבלארוסים (דף הפייסבוק הרשמי של קבוצת הנוער)

בכלל בשנים האחרונות הקהל של מכבי חיפה מאוד מחובר לקבוצת הנוער, בסוף עונת 2014 ובסיוע של ראש עיריית חיפה יונה יהב הוחלט שגמר הגביע לנוער בין מכבי והפועל חיפה יועבר לקריית אליעזר. המשחק הסתיים בניצחון 4-0 סוחף של הירוקים אבל גולת הכותרת הייתה כ-9,500 ירוקים שבאו ועודדו והרעידו את יציעי קרית אליעזר, כמעט בפעם האחרונה.

 

מעבר לזה זאת השנה השנייה שבה פועל ארגון נוער שנקרא Green Madness המלווה את הקבוצה במשחקי הנוער, מה שיפה לראות זה הרבה ילדים ומשפחות שבאים לעודד וללוות את דור העתיד. הארגון עשה גם מחווה מאוד יפה לאוהד הקבוצה שנפל במבצע צוק איתן כאשר תמיד מלווה את משחקי הבית השלט של "שון כרמלי 13" מהיציע הירוק.

ג'ו הירש, דף הפייסבוק של ארגון הGreen Madness
ג'ו הירש, דף הפייסבוק של ארגון הGreen Madness

העונה יש הרגשה בקרב הקהל הירוק וגם בקרב המועדון שמדובר שוב בדור שיכול להוביל את הקבוצה בשנים הבאות, שחקן אחד כבר עלה ומככב בשורות הקבוצה הבוגרת- נטע לביא.

והשנה הצטרפו אליו לסגל הבוגרת גם יונתן לוי, מוחמד עוואד, עמית זנטי ושי בן-דוד.

חוד העתיד של הירוקים? (מכבי חיפה)
זנטי ועוואד, חוד העתיד של הירוקים? (מכבי חיפה)

לאחר אותו משחק מצויין של הקבוצה במסגרת האירופית החליט קרלסן, המנהל הספורטיבי של המועדון, שהוא רוצה לראות כמה שיותר שחקנים מהקבוצת הנוער משתלבים עוד העונה בקבוצה הבוגרת. משיחה שערכתי איתו באחד ממשחקי הנוער הוא זרק לי את השמות שהוזכרו לפני וכן הזכיר את השם של המגן השמאלי יהב גרופינקל, הקשר המוכשר והקפטן של הקבוצה איתן וולבלום, והקשר שלא מפסיק לרוץ מההגנה להתקפה מוחמד אבו-פאני.

עוד מדברים במועדון שמוחמד עוואד, הסקורר שבעונה שעברה סיים עם 30 כיבושים(שיא בליגת העל לנוער, כאשר השיא הקודם גם היה משחקן ירוק- שובל גוזלאן) יתחיל לקבל יותר ויותר דקות כבר בחודש-חודשיים הקרובים כי רואים בו את החלוץ שיוביל את חוד הקבוצה בעתיד.

מכבי חיפה
עוואד המוכשר, יקבל דקות בחודשים הקרובים? (מכבי חיפה)

ברביעי הקרוב, ה19/10 תתארח הקבוצה למפגש הגומלין בבלארוס, כאמור מפגש זה לפרוטוקול בלבד לאחר הייתרון הגדול של הקבוצה מהמפגש הקודם..

בשלב הבא הקבוצה אמורה לפגוש את דינמו מוסקבה הרוסית לאחר שבמשחק הראשון ניצחו 2-0 בחוץ את גבאלה האזרית.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort