הטור של מרגוליס:10 השחקנים הטובים ביותר ששיחקו בנבחרת העתודה

מגיא גודס עד לאור לאומי, משנות ה-90 עד היום להלן רשימת עשרה השחקנים האהובים שהיו בנבחרת העתודה [כולל את של השנה וגם שנתון 97]

מאת : עמית מרגוליס

התלבטתי איזו כתבה לעשות, והחלטתי בסופו של דבר לכתוב על עשרת השחקנים הטובים ביותר בעיני שהיו בנבחרת העתודה, וחלקם למרבה הצער לא המשיכו לנבחרת הבוגרת.

אז גבירותי ורבותי, קבלו אותם!!!!

1.עודד קטש:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

נו טוב, בעידן שלו היה קטע של לעבוד קשה יותר מאשר להיות במחשב או בטלוויזיה. הרי בתקופה שלו המחשבים עדיין לא הגיעו לארץ [המקינטוש הגיע בשנים מאוחרות יחסית].

עודד תמיד היה קלעי. מדובר באחד השחקנים הטובים והאיכותיים ביותר של מכבי תל אביב לדורותיה. אך לפני שהגיע קטש לתל אביב הוא בכלל היה במחלקת הנוער של מכבי רמת גן. אז עבר לקבוצת הילדים של מכבי תל אביב, ולבסוף הגיע לקבוצה הבת של מכבי – מכבי דרום שכיום נמצאת בליגת א'. בסיום הסבב חזר קטד לרמת גן לעונה אחת.

אגב אם מדברים על עודד קטש,  כשהוא קיבל זימון ראשון לנבחרת הבוגרת, הוא היה לשחקן הכי צעיר בסגל הנבחרת של תחילת שנות ה-90.

תוצאת תמונה עבור עודד קטש
גדולים נשארים גדולים. קטש [נלקח yent]
2. דורון שפר

הכדורסלן הדתי הטוב ביותר בכל הזמנים.

את קריירת הכדורסל התחיל במקום מגוריו – רמת אפעל. אז עבר שפר להפועל גבעתיים, ומשם ביצע את המעבר להפועל גליל עליון. שם הצליח הרכז/ קלע להפוך לכוכב בצמרת הכדורסל הישראלי.

שלף הביא את גליל עליון לחצי גמר גביע אליפות אירופה לקבוצות. הוא קלע כל משחק 30 נק ממוצע בעונה, נבחר לשחקן העונה ומה לא? כוכב על.

שפר היה אחד השחקנים הטובים ביותר שהיו שייכים לישראל שלנו, וכמובן ששמו עדיין חרוט בליבם של אוהדי הכדורסל הישראלי והאירופאי בכלל.

אחרי זמן מוצלח בארץ עבר דורון למכללת קונטיקט שבארה"ב. שם העניקו לו את הכינוי אייס מן [איש הקרח ] בשל קור הרוח שהיה לו. עד מהרה נבחר איש הקרח בדראפט בסיבוב השני במקום ה-36 על ידי לוס אנגל'ס לייקרס, אך בסופו של דבר הוא חזר לישראל וחתם במכבי וחבר לעודד קטש [קטשפר כונה הצמד].

תוצאת תמונה
שפר תמיד יישאר הכדורסלן הדתי הטוב ביותר בהיסטוריה. [נלקח מוויקיפדיה]
3.גיא גודס

חברם של דורון ועודד. ואגב, לגיא יש קטע מאוד מעניין.

רבים חשבו שגיא במקור מאיזור המרכז; אך ישנה טעות – גיא בכלל מחיפה!

גיא גודס התחיל לשחק כדורסל בהפועל חיפה [שהייתה אז יותר טובה ממכבי הירוקה], וכיכב לראשונה בגיל 15 בליגה לאומית [הייתה אז הליגה הראשונה] גיל 15!!! מטורף..

עונה שהייתה לפני האחרונה, גודס הוביל את חיפה האדומה לגמר, שם הפסיד עם קבוצתו למכבי תל אביב [שאליה עבר עונה אחריי האחרונה שלו] מסל של לבן מרסר האגדי .

בהגיעו למכבי תל אביב, ולמרות גילו הצעיר הפך לרכז ראשון מהר מאוד והועדף על פני ווילי סימס וחן ליפין, שהיו הכוכבים של הקבוצה.

תוצאת תמונה עבור גיא גודס שחקן כדורסל
גודס, היו ימים [ נלקח מ-nrg כדורסל עולמי ]
4.מאיר טפירו

שחקן הקלאץ' הגדול של ישראל שיחק כדורסל עד גיל 41. חלק מהאוהדים הצעירים של היום יודעים מי זה מאיר טפירו, אבל לא את כל ההיסטוריה שלו.

מדובר באחד השחקנים היחידים שאוחזים בתואר שחקן העשור.

טפירו התחיל את קריירת הכדורסל המעניינת שלו במחלקות הנוער של אליצור קריית אתא ומכבי מוצקין ששמה גם היה בבוגרים.

ממוצקין הוא קיים מעבר חד להפועל תל אביב, התפרסם כאשר קלע את סל הניצחון של הפועל בדרבי על מכבי תל אביב בהיותו בן 19 בלבד.

טפירו היה גם לשחקן הישראלי הראשון שהשיג טריפל דאבל. כבוד !

בנוסף לקריירה במוצקין, הפועל תל אביב, הפועל אילת ועוד כמה קבוצות שעבר בהן, הצליח כמו שכל שחקן היה רוצה [וזה שהוא הרגיש הצלחה עזר לו להמשיך לשחק עד גיל 41]

#טפירו נחשב לאחד השחקנים הטובים ביותר שלא שיחקו במדי מכבי תל אביב.

תוצאת תמונה עבור מאיר טפירו נבחרת ישראל
כשהיה בנבחרת. טפירו [נלקח מגוגל תמונות]
5. נאור שרון

מדובר בגארד מיוחד במינו, והרבה אנשים מכירים את השם נאור שרון.

נאור בהתחלה בכלל שיחק כדורגל ובגיל 8 עבר לכדורסל שמה הוא ממשיך עד היום לבנתיים ,והיום נחשב לאחד הגארדים המוכשרים ביותר בקבוצה האשדודית של טפירו .

לפני כל המעברים לחולון ואשקלון, נאור גדל במחלקת הנוער של מכבי ראשון לציון [ כמה אוצרות יש להם וואי וואיייי]

ואז הוא המשיך לאקדמיית הכדורסל של מכבי תל אביב שמה אימן אותו ויטו גיליץ שהוא גם גילה אותו וגם היום הוא המאמן האישי שלו.

שלא נדבר על זה שאי שם בשנת 2014 , לפני אליפות אירופה לנבחרות עתודות, המליצו לשרון דרוקר לא לצרפו לסגל הנבחרת, אך דרוקר החליט לבחור בו – ולקח מקום 7 עם הנבחרת, לאחר תצוגה נהדרת באליפות.

נכון להיום הוא בסגל הנבחרת הבוגרת.

תוצאת תמונה עבור נאור שרון
נקווה שימשיך להצליח. שרון [נלקח מאשדוד נט ]
6. אדם אריאל

אדם אריאל, זה השם.

הילד שגם לקח חלק באליפות אירופה 2014 לנבחרות צעירות עד גיל 20.

מדובר בגארד שהוא כל כך מוכשר, שהיה בין הקלעים המובילים באליפות אירופה עם הנבחרת הצעירה.

אדם התחיל את קריירת המשחק בירושלים כידוע, משם עבר לברמרהאבן הגרמנית, ואז חזר ארצה לחולוניה ולא מזמן חתם במכבי אשדוד ומצטרף ליפתח זיו, נאור שרון, מאיר טפירו [הפעם כמאמן, ולא כשחקן].

אדם לא היה בקדטים, אבל שיחק בנבחרות הנוער העתודה וכמובן זומן לסגל הנבחרת הבוגרת של אדלשטיין.

תוצאת תמונה עבור אדם אריאל נבחרת ישראל
28 נק במשחק של הנבחרת הצעירה וזה שלו . אריאל [ נלקח מגוגל תמונות ]
7.שון דאוסן

שון בהתחלה נקרא "הבן של", מכיוון שהוא בנו של ג'ו דאוסן, שחקן מכבי תל אביב בעבר. היום הוא מככב בדרך שלו ובזכות עצמו, וזה לא מפריע לאף אחד.

גם אצל שון הייתה דרך די מעניינת.

הוא גדל במחלקת הנוער של מכבי ראשון לציון, אבל בתקופה שלו בנערים א' הוא לא שיחק בנערים א לאומית, הוא היה בכלל בנערים ארצית.

גם הוא לא היה בקדטים, והיה רק בנבחרת הנוער והעתודה והבוגרת [זומן לפני שלוש שנים כמעט].

בהתחלה לא האמינו בשון שהוא יצליח כמו שאבא שלו הצליח, אבל בסוף שון נתן בראש לכולם. זה הוכח ללא ספק בכלל כאשר קלע בגמר אליפות המדינה 21 נק' על הפועל ירושלים של טימור, הלפרין ואליהו – שנחשבים לכוכבים בנבחרת.

שום דבר לא הפריע לשון לעשות את הדרך שהוא עשה, ואגב בנוסף לזכייתו עם מכבי הכתומה, הוא עזר לתיכון שלו – תיכון קציר, להעפיל לליגת העל לתיכוניים.

תוצאת תמונה עבור שון דאוסן נבחרת ישראל
גם הבן של וגם כוכב בזכות עצמו. דאוסן [נלקח מגוגל תמונות]
8.עוז בלייזר

השחקן האהוב עליי יחד עם יפתח זיו.

עוז התחיל את קריירת הכדורסל שלו בכפר תבור ושיחק שמה עד כיתה ו, ובכיתה ז שיחק באקדמיה של גלבוע מעיינות ושמה היה עד סוף כיתה יב .

במהלך הקריירה בגלבוע מעיינות עוז זומן לנבחרת הנוער, וגם היה בעתודה ונכון לעכשיו בבוגרת גם שלוש שנים כמעט  בדיוק כמו שון.

עוז עבר בגלבוע גליל תוך כדי שהיה בצבא, אבל הרגיש שהיה לו קושי עם הצבא. למרות זו המשיך גם שם וגם שם. אחר כך ביקש לעבור להפועל עפולה שמשחקת בליגה לאומית, ואז הרצליה ביקשה אותו, ואז עשה מעבר לחיפה הירוקה.

תוצאת תמונה עבור עוז בלייזר

עוזי שלנו – הענק מכולם . בלייזר [ נלקח מגוגל תמונות ]

 

 

 

9. יפתח זיו

השחקן האהוב עליי יחד עם עוז בלייזר.

יפתח היה חצי שחקן אלמוני עד שהתגלה במדי נבחרת ישראל הצעירה, למרות שקודם לכן היה במכבי חיפה.

 

לפני שעבר לחיפה והרצליה הוא היה במחלקת הנוער של קריית אתא ואז עבר למכבי חיפה[ גם מחלקת נוער ] ואז שוב חזר לקריית אתא ואז עבר ליוקנעם מגידו שהתפרקה מאוחר יותר , ושב לעיר הירוקה , שם לא נתנו לו דקות משמעותיות אבל לדעתי כשהכניסו אותו – הוא נתן ממה שהיה יכול , אבל חיפה איחרה את התחנה אפשר להגיד ויפתח ביצע מעבר לבני הרצליה .

יפתח לא היה בקדטים , אבל היה בנבחרת הנוער לאחר שזכה בתואר האם וי פי של ליגת העל לתיכוניים [ שיחק בתיכון ליאובק חיפה] , אחר כך עשה שנה אחת בעתודה ושנה לאחר מכן זומן לנבחרת הבוגרת של אדלשטיין .

תוצאת תמונה עבור יפתח זיו

עונה ענקית הייתה לו. זיו [ נלקח מגוגל תמונות ]

10. איתי שגב

שגב בכלל סיפור קל.

הוא גדל בעמק יזרעאל , אחר כך עשה " חיל " בווינגיט  שנה אחת , ומשם עבר לאקדמיה של מכבי תל אביב למשך שנתיים, ותוך כדי גם שיחק בקבוצה הבוגרת של מכבי . באותם זמנים הוא שיחק שנתיים גם בנבחרת  הנוער ושנתיים בנבחרת העתודה .

במהלך זמנים אלו הוא היה גם במחנה יוקרתי של הNBA , ובמחנה מיוחד של כל השחקנים הכי טובים מאירופה [ למחנה גם נאור שרון היה אמור לטוס אבל בסופו של דבר הוא לא טס  בגלל כמה בעיות שהיו באיגוד אז ].

אבל בקבוצה הבוגרת לא ראה כמעט דקות משחק ואז היה שנה אחת בהשאלה לחולון ושנה אחת בהשאלה לגלבוע גליל שבאותה עונה ירדה ליגה , ואז חזר למכבי תל אביב ובלט במשך העונה .

איתי שגב גם זכה בתואר מלך ההטבעות באולסטאר בעברו .

תוצאת תמונה עבור איתי שגב נבחרת ישראל
מעל כולם. שגב [נלקח מגוגל תמונות]

בטח עוד כוכבים  יגיעו לרמות האלו [ מצפים מעמית עבו ] נאחל לכולם בהצלחה!!

תוצאת תמונה עבור עמית עבו
מצפים ממנו, עבו [נלקח מגוגל תמונות]
נבחרת העתודה 2016 (מנהלת הליגה)
נבחרת העתודה 2016 (מנהלת הליגה)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort