תורת הזוהר

אביבי זוהר הוא הרבה יותר מאשר שחקן עבר בנוף הישראלי, מאמן, יועץ ומאמן מנטאלי, אישיות אופטימית והכי חשוב, אדם מאוד חייכן ומאמין. "שחקן כדורגל זה לא רק במגרש" הוא מספר "אם היה לי מאמן מנטאלי, הייתי משחק באירופה" ומוסיף "כדורגל זה מקצוע, אהבה והנאה"

הרבה שחקני עבר פורשים מכדורגל ונעלמים כאילו לא היו שם, רבים ממשיכים את הקריירה ומפתחים אותה לאימון, ניהול וייצוג שחקנים. אביבי זוהר, שחקן עבר בנבחרות הצעירות של ישראל וסמל במכבי יפו, בנוסף למאמן כדורגל הוא בחר בעוד כיוון, משהו חדש בספורט הישראלי, מאמן מנטאלי.

זוהר עוסק כיום בניהול קריירה לשחקני כדורגל ולספורטאים בכלל בסוכנות רוברטו. מלווה אותם אישית, מכווין ומייעץ. הוא עובד עם ילדים החל מגיל 15 "אני מרגיש הרבה סיפוק ללמד אותם, להכווין ולייעץ להם את מה שאני יודע, כל אחד מקבל יחס חם ואישי".

רבים זוכרים את אביבי השחקן, אינטלגנט, כובש שערים בחסד, סימן ההיכר שלו היה הבעיטות החופשיות החזקות והמדויקות. הוא עשה קריירה מאוד יפה כאשר שיחק בליגה הלאומית (כיום ליגת העל) היה מלך שערים בליגה הארצית והיה לישראלי היחיד שמבקיע שער באצטדיון "וומבלי" במשחק ידידות בין נבחרת הנערים של ישראל לנבחרת המקבילה של אנגליה, שער היסטורי שנכבש מנקודת הקרן במשחק שנגמר בתוצאה 1-1.

טובי המאמנים, הפרשנים וכל מי שראה את זוהר משחק ניבא לו עתיד מזהיר עוד מגיל צעיר יחסית. אבל משהו קרה וזוהר לא מימש את הפוטנציאל שבו "עשיתי הרבה טעויות, לא הייתה לי הכוונה מנטאלית ומקצועית, אם היה לי את אביבי זוהר לפני 25 שנים, יכולתי לשחק באירופה".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אביבי זוהר (43) גרוש + 3 ילדים, חי בזוגיות מאושרת עם בת זוגו (קרן). הוא אדם מאוד נינוח ומרשים, נעים הליכות ובעל שפה מאוד רהוטה. הוא נשמע מאוד אופטימי ושידר המון אמונה, כאשר המילים "ברוך השם, תודה לבורא עולם" יצאו מפיו פעמים רבות במהלך הראיון. הוא פתח את ליבו וסיפר בהתרגשות  "אתה יכול לדבר אתי על הכל, עברתי הרבה בחיים שלי, עשיתי טעויות בחיים שלי, למדתי על בשרי בכדי להיות היום במקום הזה, לייעץ לשחקני כדורגל, איך להתנהל נכון, איך להתנהג ואיך לשמור על עצמך בצורה נכונה".

כיום זוהר גם מאמן נערים א' בהפועל בת ים ויועץ מנטאלי של כל מחלקת הנוער של המועדון. הוא נותן מהידע והניסיון שלו לאותם נערים "אני הייתי שם, יודע מה הם צריכים ורוצים, יודע כמה זה חשוב".

במגרש האימונים מתוך האלבום הפרטי של אביבי זוהר)
במגרש האימונים (מתוך האלבום הפרטי של אביבי זוהר)

למי שלא יודע, תן הסבר על העבודה שלך היום, מה אתה עושה? מה זה מאמן מנטאלי?

"זה סוג של רעיון חדש בכדורגל הישראלי, לוקח שחקנים צעירים מגיל 15 ומעלה, כולל שחקנים בוגרים, כל ההתנהלות מול המאמן, מול המועדון, אני נותן להם את ההכוונה המנטאלית, איך להתנהל, עובדים עם השחקנים על הקטע המנטאלי, לחזק להם את הבטחון העצמי, את האמונה העצמית. לדעת לקחת דברים בפרופורציות, לדעת להוציא את מיטב היכולת שבך,לכל אחד יש את היכולות שלו. ספינת הדגל של המשרד זה הקטע המנטאלי יותר. כל הדברים שעברתי וחוויתי, הם היום הבית ספר עבורי ללמד את השחקנים. אני גם מאמן כדורגל. אני לא סוכן".

יועץ, עוזר, מכוון, אביבי זוהר מתפח את הדור החדש מתו
יועץ, עוזר, מכוון, אביבי זוהר מתפח את הדור החדש (מתוך אלבום התמונות הפרטי של אביבי זוהר)

מניסיונך כמאמן מנטאלי, איפה אתה יכול להצביע על הבעיות של הכדורגלן הישראלי?

"חוסר הבנה מה זה מקצוענות, איך להתנהל כמקצוען, הורים שעושים הרבה מאוד נזקים לילדים שלהם, הורה צריך לקחת צעד אחורה ולא לשגע את הילד שלו. לא כולם מבינים כדורגל. כמובן כל אחד בהתאם ליכולת שלו. הרבה שחקנים בעלי כישרון לא הגיעו לשום מקום בגלל יכולת מנטאלית נמוכה".

איזה מסר אתה רוצה להעביר לשחקנים הצעירים?

"יש לי הרבה מה להעביר, קודם כל המסר הוא להורים, כדורגל הוא מקצוע. כמו שהייתם רוצים שהילד שלכם יהיה רופא, ערוך דין או רואה חשבון, כמו שמשקיעים במקצועות האלה, אותו הדבר בכדורגל. זה מקצוע לכל דבר, צריך להבין מעל הכול שכדורגל זה הנאה, אהבה וכיף. לא להיכנס למושגים של לחץ וחוסר בטחון עצמי, להיות במאת האחוזים מקצוען ולא ..  99% . צריך לדעת להתמודד עם משברים, קשיים ותקופות לא טובות. הדרך להצלחה מובטחת כשאתה מתמודד נכון עם הדברים האלה. זו תורה בפני עצמה, תורה שלמה".

תן דוגמא להתנהלות לא נכונה של שחקן, שאתה כמאמן מנטאלי יכול להשפיע על אותו שחקן.

"סתם דוגמא אתה יכול לשמוע משחקנים, המאמן לא נותן לי מספיק בטחון, או האבא אומר, לבן שלי אין בטחון. זו טעות יסודית. אתה נותן למאמן שלך את הבטחון, זה יבוא ממך ולא מהמאמן או קהל או שחקן. צריך להאמין ביכולת שלך וזה יבוא אך ורק ממך. אתה נותן למאמן בטחון לבטוח בך, זה בדיוק הפוך. הפסדים, טעויות ואכזבות הן חלק מהמשחק כמו החיים בכלל צריך לדעת איך להתמודד עם זה, זה מגיע דרך עבודה מנטאלית. כמו ששחקן חסר כושר גופני ורוצה להיכנס לכושר ועובד עבודה אינטנסיבית ורציפה ואם הוא יספיק אז הכושר הגופני יספיק לו שוב. אותו דבר העבודה המנטאלית, היא עבודה רציפה לאורך כל הדרך".

בתור שחקן אתה מרגיש איזשהו פספוס בקריירה שלך?

"אני לא חי בתחושת פספוס, לא חי עם מושגים כאלה. עשיתי הרבה טעויות בחיים שלי, פרשתי בגיל מוקדם, פניתי לעסקים אחרים שלא הבנתי בהם, זה עלה לי בהרבה מאוד כסף. יש לי הרבה מה ללמד, הכל מניסיון אישי שלי. שחקן כדורגל זה לא רק במגרש. עשיתי קריירה מאוד יפה ברוך השם,  כמו שאמרתי, אם היה לי את אביבי זוהר אז הייתי יכול לעשות קריירה הרבה יותר מפוארת".

מה הוא רגע השיא בקריירה שלך כשחקן כדורגל?

"היו לי הרבה הישגים יפים בקריירה, הייתי מלך השערים בליגה הלאומית. השארת הפועל חיפה בליגה כשהגעתי הם היו במקום האחרון. לפני כמה שנים חזרתי לשחק במכבי קביליו יפו בליגה ג' והבקעתי יותר מ-30 שערים ועלינו ליגה. במשחק העלייה כשאנחנו מובילים 0-2 באצטדיון בלומפילד מול עשרת אלפים צופים הוחלפתי 5 דקות לסוף, כל הקהל עמד ומחא כפיים, זה היה משחק הפרישה. אתה עושה קריירה שלמה בשביל רגעים כאלה".

כמובן כשאומרים את השם אביבי זוהר, אי אפשר לא להתייחס לאיציק זוהר הלא הוא אחיו הבכור של אביבי "אנחנו ביחסים טובים מאוד, אני מתייעץ איתו לפעמים"

 

עד כמה העובדה שאתה אח של איציק זוהר השפיעה עליך אם בכלל?

"אם זה השפיע לטובה או לרעה? אין לי תשובה על זה. תמיד השוו בינינו, יש את אלה שאומרים אביבי לא היה פחות טוב מאיציק, איציק עשה קריירה יפה וזה שהשוו אותי אליו מבחינתי זו מחמאה. איציק זוהר השחקן הכי מוכשר שהיה פה, יכול היה לשחק בברצלונה וריאל, מה שפגע בו זו היכולת המנטאלית שלא הייתה טובה, לא הייתה הכוונה, הוא היה כוכב ולקח אליפויות, למעט עונה או שתיים איציק נתן 50% יכולת, אני בטוח שאם היה נותן את ה100% שלו הוא היה משחק בקבוצות הכי טובות באירופה".

 

אין ספק שאביבי זוהר הצטיין ככדורגלן, אך יותר מכל בולט כאישיות ראויה להערצה ומודל לחיקוי. אדם מרשים בידע ובמקצועיות שלו. הוא לא מפזר הבטחות סתם "אני אומר להורים של השחקנים, גם אם הילד שלכם לא יהיה כוכב גדול, הוא יקבל ממני הרבה כלים לחיים בכלל". כמובן לא שוכח לסיים את השיחה, ב…איך לא… "ברוך השם, הכול מבורא עולם".

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort