על כל הקופה

ביום שבת הקרוב ייחלו המשחקים של גביע דרום אמריקה הלא הוא, הקופה אמריקה. הקופה הקרוב יתרחש בברזיל ויכלול עשר נבחרות דרום אמריקאיות ועוד שני נבחרות מבחוץ שזה אולי נראה תמוה שהם נבחרו להשתתף בגביע היוקרתי אבל הם קיבלו מקום של אורחות כדי לאזן את הבתים והמדינות הן, יפן וקטאר.

בשני האליפויות האחרונות (2015 ו-2016) זכתה נבחרת צ'ילה אחרי שני ניצחונות בדו קרב הפנדלים נגד ארגנטינה ומסי החסרי מזל. צ'ילה מגיעה לקופה אמריקה הקרוב בעמדת חולשה כאשר דור הזהב שלהם הכולל את אלכסיס סאנצ'ז, איסלה, וידאל, וארגאס, חארה, מדל, ואראנגיס כבר התבגר וכבר לא מציג את היכולות מן העבר והקפטן והשוער משני הזכיות האחרונות, קלאודיו בראבו לא קיבל זימון לקופה אמריקה הקרוב והכוכב הגדול אלכסיס סאנצ'ז מגיע אחרי עונה חלשה מאוד ביונייטד ועם פציעה שמשאירה את צ'ילה בלי תשובות לגבי יכולתו עדיין.

אחרי הזכייה השניה בקופה 2016 צ'ילה המשיכה להציג יכולת נהדרת וסיימה כסגנית לגרמניה במסגרת גביע הקונפדרציות ומשם המצב רק התדרדר, צ'ילה לא הבטיחה מקום במונדיאל ומציגה יכולת שנוטה להיות בין בינונית לחלשה עם הפסדים לנבחרות שיותר חלשות ממנה וניצחונות דחוקים על נבחרות מאוד קטנות וחלשות דוגמאת האיטי.

לאליפות הזאת מגיעות ארבע נבחרות על תקן פייבוריטיות לזכייה וכעת נדרג אותם מההכי פייבוריטית עד לזו שיכולה להפתיע.

  1. נבחרת ברזיל- הסלסאו פייבוריטים בטורניר הביתי למרות שיחסרו את השחקן הטוב ביותר שלהם, ניימאר, שנפצע במשחק ההכנה נגד קטאר ויחמיץ את הטורניר הקרוב. בסגל של טיטה נמצא שמות כמו אליסון ופירמינו שנתנו עונה נהדרת בליברפול (במיוחד אליסון), חוליית ההגנה של פריז סן ז'רמן המורכבת מצמד הבלמים טיאגו סילבה ומרקיניוס והמגן הותיק והקפטן, דני אלבס, שחוזר לנבחרת אחרי שפיספס את המונדיאל האחרון. בקישור אפשר למצוא את קאסמירו הנהדר ואת קוטיניו שאולי לא נתן עונה גדולה בברצלונה אבל במדי הנבחרת לרוב מספק את הסחורה. השמות המפתיעים שאפשר למצוא בסגל של טיטה הם של ריצ'ארליסון שנתן עונה גדולה באברטון, דויד נרס שליהטט בליגת האלופות במדי אייאקס וממשיך למשוך עיניים, אברטון חלוצה של גרמיו הברזילאית ואדר מילטאו שהחל מהעונה הקרובה ישחק בסנטיאגו ברנבאו במדי ריאל. עם ניימאר או בלעדיו ברזיל הנבחרת הפייבוריטית ביותר לזכייה ואחת הסיבות היא שיש לה את האיזון בכל העמדות יש לה שוער מצויין, הגנה וקישור טובים והתקפה מעניינת ונהדרת עם הרבה מהירות באגפים.
  2. נבחרת ארגנטינה- הנבחרת שבשנים האחרונות נוטה לאכזב אותנו מאז אותו גמר מונדיאל מול גרמניה על אדמת ברזיל תבוא לטורניר הזה במטרה לשבור את הקללה על אותה אדמה בה התחילה. הנבחרת הארגנטינאית בהובלתו של לא אחר מאשר לאו מסי לא תגיע עם הסגל הכי נוצץ שיש (למעט ההתקפה המטורפת) אבל עם הרבה מאוד לב ורצון להצליח. חוליית ההגנה הדי אפרורית המורכבת ככל הנראה מאוטמנדי ופונס מורי/פצאלה במרכז ההגנה ורנזו סראביה וטליאפיקו באגפים וינסו לעזור לפרנקו ארמני הנהדר לשמור על רשת נקייה. בקישור אפשר למצוא שמות יותר איכותיים אבל פחות מוכרים כמו ג'ובאני לו צ'לסו שנתן עונה נהדרת בבטיס ורודריגו דה פול שנתן גם הוא עונה נהדרת באודינזה. על חוליית ההתקפה אין בכלל מה לדבר יש שחקנים איכותיים אחד אחד אבל הבעיה שעומדת לפני ליונל סקאלוני הצעיר היא איך לשלב אותם מבחינה התקפית כאשר יש לו שחקנים כמו מסי, אגווארו, לאוטרו מרטינז, דיבאלה ודי מריה, הכיוון בינתיים הוא מערך של 4-4-2 בו מסי ואגווארו בחוליית ההתקפה ודי מריה ודה פול באגפים בקישור. אחרי הסיום המאכזב של העונה האחרונה של ברצלונה, ינסה מסי סוף כל סוף להוביל את חבריו לתואר ראשון שלו במדי הבוגרים של ארגנטינה.
  3.  נבחרת אורוגוואי- אולי היא לא הכי פייבוריטית לזכייה אבל אפחד לא יופתע אם מי שבסופו של דבר תזכה תהיה נבחרת אורוגוואי. אורוגוואי שהגיעה במונדיאל האחרון עד שלב רבע הגמר בו הודחה על ידי צרפת שזכתה בהמשך, תגיע לטורניר הקרוב במטרה להגיע יותר רחוק ולשחזר את הזכייה מ-2011.              לרשותו של אוסקר טבארז הוותיק עומד סגל שכשיר כמעט במלואו, כאשר מי שגורמים לתהיות רבות בהתקפה הם צמד הסופרסטארים של הנבחרת, לואיס סוארז ואדינסון קבאני הותיקים שהראשון לא נמצא בכשירות מלאה לחלוטין והשני החסיר חלק לא קטן מהמשחקים העונה בפריז בעקבות פציעות ודבר נוסף שניהם כבר לא צעירים, בני 32. בחוליית ההגנה אין בכלל דאגה כאשר גודין וחימנס עומדים איתנים ומרכז קישור המבוסס על שחקנים צעירים שיכולים לתת את הפוש למבוגרים יותר.
  4. נבחרת קולומביה- הנבחרת הקולומביאנית תגיע על תקן הסוס השחור של הטורניר כאשר יש ביכולתה את היכולת להפתיע ולזכות בטורניר כאשר יש לה סגל טוב המורכב משוער טוב (אוספינה), שחקני הגנה נהדרים (מינה, זפאטה, אריאס ודווינסון סאנצ'ז) קישור מצויין (חאמס, קוואדראדו, לרמה, אוריבה ובאריוס) והתקפה אולי בוגרת מבחינת גיל אבל נהדרת (פלקאו, מוריאל ודובאן זפאטה שנתן עונה ענקית באטאלנטה האיטלקית ואני כבר מחכה לראות איך הוא ישתלב בהתקפה עם פלקאו המבוגר) אבל בכל זאת תחסר את הכוכב מהמונדיאל האחרון, קינטרו הקשר הקטן. בשני משחקי ההכנה שהיא קיימה לקראת הטורניר הנבחרת הקולומביאנית הציגה כדורגל נהדר ויותר מזה מסודר.
הפעם יהיו דמעות של אושר?(צילום מסך יוטיוב)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית