יושב לו על הלבה

נבחרת פולין אחת הנבחרת החזקות בבית ח' ביחד עם קלומביה, אבל הכול מונח על הכתפיים של הקפטן שלה רוברט לבנדובסקי. מה יקרה לפולין אם הקפטן שלה "יעלם" ולא יופיע למשחקי המונדיאל? האם היא יכולה להסתדר בלעדיו?

פולין נבחרת שנחשבת בין הטובות בעולם נמצאת בבית ח' במונדיאל הקרוב והיא במלחמה על מקום הראשון הראשון בבית ביחד עם קולומביה ויכולה להגיע גם לעבור את השמינית גמר ולהגיע לרבע ואולי גם את זה לעבור, אבל בשביל זה היא צריכה את הקפטן שלה רוברט לבנדובסקי, החלוץ והסקורר הגדול שלה בכול הזמנים. לבנדובסקי עשה עונה גדולה עד עכשיו, בבונדסליגה הוא כבש 29 שערים ובישל פעמיים, בליגת האלופות כבש חמישה שערים ובישל 1 ובגביע הגרמני כבש 6 שערים ובישל 1, בסך הכול כבש 40 שערים ובישל 4 שערים. במוקדמות המונדיאל לבנדובסקי סיים כמלך השערים עם 16 שערים.

השאלה שנשאלת היא למה שלבנדובסקי לא יגיע מוכן למונדיאל? למה שהקפטן הפולני יעלם דווקא שהם הכי צריכים אותו? כמו בכל שנה בתקופה האחרונה של סיום העונה לבנדובסקי רוצה לעזוב את באיירן מינכן וכמו בכל שנה הדיבור הגדול הוא על אלופת אירופה הנוכחית ריאל מדריד והפעם זה נראה קרוב יותר מבכל שנה, בסוף העונה זינדין זידאן עשה רעידת אדמה שעזב אחרי שזכה עם ריאל מדריד שלוש שנים ברצף בליגת האלופות מאז שהגיע. בנזמה, החלוץ שזידאן נתן לו קרדיט העונה חיווה עונה לא כל כך טובה בכיבוש השערים שלו 5 שערים בליגה הספרדית ו-5 שערים בליגת האלופות, אבל מצד שני הצרפתי בישל 10 שערים בליגה והוא השחקן שבישל הכי הרבה בקבוצה העונה בליגה וזה מה שנתן לזידאן את הלגיטימציה לתת לבנזמה לפתוח בהרכב כמעט בכל משחק, אבל לאחר ש"זיזו" עזב מעמדו של החלוץ הצרפתי מתערער ושוב הדיבור הוא על לבנדובסקי. רוברט לבנדובסקי כבר בן 29 ויכול להיות שזו תהיה ההזדמנות האחרונה שלו לעזוב את באיירן לקבוצה גדולה יותר כמו ריאל, הקבוצה הגרמנית בעצמה אחת מהקבוצות הטובות בעולם, ולאור המצב של החלוץ הצרפתי כנראה שזה או עכשיו או לעולם לא, בגלל גילו המבוגר יחסית כנראה שאם הוא לא יעבור בקיץ הנוכחי הוא כבר יישאר בבאיירן וכאמור זה לא רצונו.

פולין צריכה אותו (talkSPORT)

השאלה האחרת היא האם באמת פולין כל כך תלויה בלבנדובסקי או שהיא יכולה להסתדר גם בטוריניר שהוא לא במיטבו, כי הראש נמצא במקום אחר? האם פולין היא נבחרת של שחקן אחד שבלעדיו הם לא יכולים לרוץ רחוק? לפי דעתי התשובה היא לא בהכרח, בנבחרת פולין יש מגוון של כשרונות, חלקם כבר מבוגרים (30-31 ומעלה) וחלקם צעירים שרוצים להוכיח את עצמם ושיש להם מה לתרום על כר הדשא. נתחיל בעמדת השוער וויצ'ך שצ'סני, שכנראה יהיה השוער הפותח, לאחר שעבר בתחילת העונה מההשאלה ברומא ליובנטוס דרך קבוצת האם ארסנל והתייבש על הספסל מרבית העונה, עכשיו זה הזמן של השוער הפולני בן ה-25, להוכיח מה הוא שווה. יובה קנתה לאחרונה את מתיה פרין מגנואה והקרב על אפודת השוער הפותח מתחילה, לזכותו ומזלו של שצ'סני איטליה לא תהיה במונדיאל ככה שהעיניים של הצוות של יובה יופנו עליו ואם יספק את הסחורה בין הקורות יכול מאוד להיות שזה מה שייתן לו את המקום בהרכב של יובה.

שצ'סני, יש לו למה להוכיח את עצמו (Pinterest)

בחוליית ההגנה לפולין יש מגן ימני לא רע בכלל ששמו הוא לוקאש פישצ'ק, מגנה הימני של דורטמונד היה פצוע כחודשיים בתחילת העונה ושחזר מהפציעה היכולת טיפה ירדה. לזכותו של פישצ'ק 3 בישולים בבונדסליגה העונה, אבל בנבחרת המגן הוותיק בן ה-33 יכול לתרום הרבה שקט ונסיון בחלק האחורי ביחד עם קמיל גליק הבלם בן ב-30 של מונקו שבעצמו נתן עונה טובה בחלק האחורי של הקבוצה הצרפתית וגם כבש 3 שערים בליגה ובישל עוד 3 ויכול להיות שחקן מסוכן מאוד במצבים הנייחים של פולין (הערה: גליק נפצע בהכנות למונדיאל ובספק לצמד משחקי הפתיחה אך לא נגרע מהסגל). בקישור של פולין יש מספר שחקנים שחלקם פחות מוכרים, אבל אל תראו בזה חיסרון, הם יכולים עוד להפתיע. מלבד יאקוב בלאשצ'קובסקי, שחקנה של וולפסבורג, מרבית מהקישור פחות מוכר, אבל מה תגידו אם אגיד לכם שיכול מאוד להיות שקובה בכלל לא יהיה שחקן הרכב במונדיאל? קשרה של וולפסבורג בירידה ביכולת שלו וגם בקבוצתו המעיט לשחק העונה, הוא פתח 6 פעמים בהרכב ועלה כמחליף 3 פעמים. יש מצב שלא שמעתם על רפאל קורזאווה (אין קשר למגן של פ.ס.ז'), שחקנה של גורניק זאברה הפולנית, אבל קורזאווה נתן עונה מצויינת בליגה הפולנית הוא כבש שני שערים ובישל סכום לא מבוטל של 16 שערים ובמשחק טוב שלו הוא יכול לחלק הרבה כדורים להתקפה ולעזור ללבנדובסקי ומיליק לכבוש, טורניר טוב של קורזאווה יכול לגרום לעיניין של מועדונים מהליגות הבכירות באירופה ואני מאמין שזה יכול לקרות, בנוסף קשרה הצעיר בן ה-24 העונה לשם פיוטר זיילינסקי השייך לנאפולי, פיוטר עבר עונה לא רעה בכלל אצל סגנית אלופת איטליה כבש 5 שערים בישל 2 וסך הכול שיחק 36 משחקי ליגה, כאשר 14 מהם בהרכב ו-22 בתור מחליף בנוסף לזיילינסקי יש לפולין גם את קארול לינטי, קשרה של סמפדוריה שגם הוא חווה עונה לא רעה כשהוא כובש 3 שערים ומבשל 2 ב-29 משחקים, 21 בהרכב ו-8 בתור מחליף. בהתקפה לצידו של לבנדובסקי מספר חלוצים מוכשרים שיכולים גם הם לכבוש לא מעט שערים כמו המוכר שבהם ארקדיוש מיליק, חלוצה של נאפולי, אבל מיליק היה פצוע מרבית העונה ולא שותף בהרבה משחקים ושחזר מהפציעה לא פתח, בסך הכל החלוץ בן ה-24 שיחק 15 משחקים שרק ב-3 פתח בהרכב ואם ייתן מונדיאל טוב יכול להיות שזה יקדם אותו לעונה הבאה בנאפולי ואולי מעבר לכך, בנוסף למיליק לפולין יש את לוקאש תאודורצ'יק, חלוצה של אנדרלכט שנתן גם הוא עונה טובה. החלוץ בן ה-27 כבש בבלגיה 15 שערים ובישל אחד ולא מן הנמנע שהוא יפתח בהרכב ואם יוכיח את עצמו יעזוב את בלגיה לליגה בכירה יותר כמו שקרה בעבר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בסך הכל פולין יכולה להסתדר גם בלי לבנדובסקי, כזכור ליורו האחרון פולין הגיעו עד לרבע גמר והפסידו בפנדלים לפורטוגל ומשם אנחנו יודעים איך זה נגמר ולבנדובסקי לא בלט בטורניר הזה וכבש רק שער אחד וגם זה היה באותו משחק, אבל אולי אם לבנדובסקי היה יותר טוב פולין הייתה אלופת אירופה המכהנת. טורניר טוב שלו, מלווה בצרורות של כיבושים יכול להשרות ביטחון על חבריו לנבחרת במיוחד לאור העובדה שהוא הקפטן  ואני מאמין שאם לבנדובסקי ייתן טורניר טוב זה מה שיכול לגרום לריאל או לכל קבוצה אחרת מאריות היבשת לקבל באופן סופי את ההחלטה שהם רוצים את החלוץ הפולני, אני מאמין שגם הוא יודע את זה וייתן את כל כולו לנבחרת גם בגלל שהוא רוצה שהיא תצליח במונדיאל אבל גם בגלל שזה יכול לבוא לטובתו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort