קבלת שבת England style

אחרי מחזור אמצע שבוע מרגש, הליגה המעניינת בעולם חוזרת אלינו מהר מתמיד, הפעם למשחקים במסגרת המחזור ה-15 שעמוס עם סיפורים מעניינים וקרבות ענק. במוקד, ועידת שלום היסטרית בברייטון, בניטז חוזר למקום מוכר, לסטר הישנה נגד לסטר החדשה וכמובן, ה- משחק של המחזור הקרוב, ארסנל ומנצ'סטר יונייטד בקרב יוקרתי בלונדון על הזכות להישאר קרוב לפפ. קדימה לדרך!

צ'לסי-ניוקאסל (סטמפורד ברידג', 14:30)

רפא חוזר הביתה, בערך. רק להזכיר, ב-2012 הספרדי חתם במקומו של די מתאו בבלוז. העונה נגמרה כמובן עם תואר, בכל זאת בניטז. אמנם התואר היה ליגה אירופית, כי בכל זאת, בניטז, אבל לפחות בניון רשם לעצמו זכייה בתואר כלשהו בתקופה שלו באי הבריטי. אז היום רפא מאמן בצפון מזרח אנגליה, והאמת עדיין קשה להבין מי זאת ניוקאסל. ארבעה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושבעה הפסדים מעמידים את המגפייז במקום ה-12 בליגה. ניוקאסל עולה חדשה, ומטרה של עולה חדשה היא להישאר בליגה בעונת החזרה שלה. אחרי הטלטלות בשנים האחרונות, המועדון רק רוצה יציבות. וכנראה, בזהירות רבה, שרפא יצליח במשימה הזו. בעיקר כי כרגע יש קבוצות שממש מתחננות לרדת (ברבורים, נשרים ופטישים למיניהם). השבת הם מגיעים לברידג' למפגש מול האלופה וקונטה. הבלוז ממוקמים במקום ה-3, אבל רחוקים 11 נק' מלאות מסיטי. זה המון, אמנם רק מחזור 15, אבל המון. כמו בשנה שעברה שצ'לסי פתחה מבערים, השנה פפ שובר כל שיא אפשרי בדרך לפער בלתי מחיק. קונטה רחוק רק שלוש נקודות מהאדומים של מנצ'סטר, קצת יותר ריאלי עבורו נכון לשלב זה בעונה. כל דבר מלבד ניצחון תהווה הפתעה גדולה. ובואו לא נשכח, זאת אלופת אנגליה. הימור שלי: בניטז ממש ינסה להרוס, אבל האיכות תדבר. צ'לסי אחרי הרבה זיעה.

הזדמנות פז לנקמה באקסית, בניטז.
(קרדיט:www.espnfc.com)

ברייטון- ליברפול (פאלמר סטדיום, 17:00)

מאז ימי סאדאת ובגין לא נרשמה התרגשות כזאת. שר החוץ של הכדורגל הישראלי תומר חמד, פוגש את השגריר המצרי מוחמד סלאח. האם תהיה לחיצת יד? החלפת חולצות מרגשת?(חמד כבר הוכיח יכולת בעניין הזה). אבל עכשיו ברצינות, משחק מאד מאתגר של יורגן וחניכיו באצטדיון פאלמר בברייטון. קלופ רושם רצף משחקים פשוט נפלא. בחמשת המשחקים האחרונים ליברפול מנצחת ארבעה, בהפרש של שלושה שערים כל משחק. מפחיד. תיקו 1-1 מאכזב משהו עם צ'לסי גרם למרסיסייד להגיע לסטוק ולפרק שלוש פעמים את ההגנה שלה. כל הטוב הזה של ליברפול שמעמיד אותה חמישית, נגיעה בדמות 2 נק' מארסנל הרביעית, קורה בעיקר בזכות הפרעה עם השיער הפרוע. מוחמד סלאח שמו. המצרי כבר עם 17 שערים העונה בכל המסגרות, יותר מכריסטיאנו ויותר ממסי. מוחמד סלאח רבותיי הוא האיש של האדומים. ביחד עם מאנה שסיים עד הקיץ את נסיעות הפציעה המסורתיות לסנגל, ותפוקה סולידית ומוכרת של צמד הברזילאים, בליברפול יכולים לחלום ביום בהיר על.. על מה? אליפות כרגע היא בגדר דמיון פרוע, טופ 4 זאת המשאלה הראלית של האוהדים, שעדיין מניחים פתקים בכותל לאליפות אחת בעידן הפריימרליג כדי שחבריהם אוהדי יונייטד ייתנו להם קצת שקט, רק קצת. אבל כנראה שהשנה זה שוב לא יקרה. ושוב מלחמות על מיקום ושוב אכזבה שתבוא מההגנה, מחוסר היכולת לסיים משחקים ומהתנהגות ליברפולית טיפוסית שאיכשהו תדע להרוס לעצמה. אולי הישועה של האדומים מחכה בכלל בימי שלישי/רביעי? ימים יגידו איך קלופ יגיע לשלבי ההכרעה במפעל הנוצץ, אבל עד אז תנו להתענג על התקפת טופ 5 באירופה, ולראות אם ההגנה תתן את מופע הקרקס הנודד הידוע שלה או שמה תמשיך דווקא עם היציבות המפתיעה באופן יחסי? בכל זאת, מדובר פה על הגנה, על ליברפול ועל יציבות באותו הקשר. הימור שלי: רק חמד יביא שלום! אבל נכון ל-2017, מוחמד סלאח הוא ה-איש של הליגה הזאת. ליברפול, עם עוד שואו של המצרי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
ירים את ידו מי שחושב שאפשר לעצור אותו. סאלח בפוזה אופיינית בנובמבר.
(קרדיט: Daily Mirror)

לסטר- ברנלי (קינג פאוור, 17:00)

בעונה שפפ עושה תחרות עם עצמו כמה שיאים הוא ישבור, מוריניו שנאבק להישאר רלוונטי ואלף הבעיות באלף הקבוצות מלונדון, קצת שכחנו להעריך את הקטנות והמפתיעות בליגה שכל שנה נראית יותר ויותר בלתי אפשרית להפתיע. אבל, קבלו במחיאות כפיים וירטואליות סוערות את ברנלי! מקום שישי לאחר 15 משחקים וזה מוערך. מאד. אחרי ניצחון מהמם ביופיו על האלופה צ'לסי בברידג' במחזור הפתיחה, ברנלי הוכיחה שהיא פה כדי להישאר. בחמשת המשחקים האחרונים היא ניצחה בארבעה והפסידה באחד רק בדקה ה-92 לפנדל מאד מאד גבולי של אלכסיס. שון דיצ'ה, המנג'ר של הסגלגלים, עושה עבודה פשוט מופלאה השנה. לא הרבה מכירים את סם ווקס ואת כריס ווד. את אשלי בארנס או את סקוט ארפילד, אבל הבחורים האלה הפכו להיות יחידה אחת שלוחמת ללא הפסקה. ברנלי ללא ספק מועמדת לתואר הפתעת העונה עם כדורגל שמזכיר קצת ימים נוסטלגיים ויפים של השועלים מלסטר. הכחולים הם גם אלו שיארחו את ברנלי אחרי ניצחון גדול על הספרס ורוח גבית של מקום תשיעי. מצד אחד קלוד פואל רחוק רק 5 נק' מהקו האדום, אך מצד שני הוא גם לא כל כך רחוק מהטופ שש בליגה ולכן המשחק הזה יכול להראות לנו לאן פניה של לסטר בתקופה הקרובה. אחרי שמאחרז הזכיר לנו ימים גדולים מ-2015 (איך הזמן טס) אני לגמרי הולך איתו ועם ג'יימי האהוב התמידי. ניחוש שלי: לסטר יש רק אחת.

יצטרך לנווט את הקבוצה קדימה. קלוד פואל, מאמנה החדש של לסטר סיטי.
(קרדיט: Daily Mail)

ארסנל- מנצ'סטר יונייטד (אמירויות, 19:30)

מה עוד לא נאמר על הקרב בין שתי הקבוצות האלו? ההיסטוריה תדע לספר על ראיין גיגס ב-1999 עובר את כל ההגנה של ארסנל בחצי גמר הגביע האנגלי ומראה לנו חזה שעיר בדרך לזכייה בגביע ולעונת טרבל בלתי נתפסת לעולמי עד עבור אוהדי היונייטד. היא תדע לספר גם על סילבן ווילטורד כובש ב-2002 שער ששווה אליפות מול הפרצופים ההמומים של יושבי האולד טראפורד. ההיסטוריה גם לא תשכח את היריבות הבלתי נגמרת בין הסמלים והקפטנים פטריק ויירה ורוי קין, שנלחמו כל אחד עבור היוקרה של הקבוצה שלו כשליטה הבלעדית על אנגליה. סוף שנות ה-90 סימנו מאבק עוצמתי בין יונייטד וארסנל בלבד. כל קרב בכל מסגרת היה מראה את הדם הרע שיש בין שני המועדונים הללו. בשונה מהשנאה הכי גדולה באנגליה (יש שיגידו בעולם) בין ליברפול למנצ'סטר יונייטד שמבוססת על היסטוריה ארוכת שנים בין שתי הערים, הבדלי תרבות וריבים כלכליים-היסטוריים ללא קשר בהכרח לכדור, יונייטד וארסנל זה מאבקי שליטה וכוח שהחלו בפן הספורטיבי בלבד. שיא התשוקה והיריבות הגיעה בעונת 2004/5. ארסנל מגיעה לתאטרון עם רצף של 49 משחקים ללא הפסד וכאלופה גאה. המשחק היה אגרסיבי מאד ושקול, עד שווין רוני צלל בצורה מדהימה ברחבה משליחת רגל נקייה של סול קמפבל, השופט סימן על הנקודה ורוד ואן-ניסטלרוי כובש את הראשון. רוני, כוכב הערב, חתם לקראת הסיום ומסיים את הרצף המשוגע של התותחנים. הבלגן שקרה אחר כך כבר יצא משליטה. דחיפות, קללות וחילופי מהלומות בין השחקנים בירידה לחדרי ההלבשה, כשהשיא מגיע בדמות משולש פיצה שמתעופף גבוה ופוגע היישר בסר אלכס פרגוסון. חידת הפיצה הסתיימה רק לפני חודש כשססק פאברגס הודה בתכנית בידור ספורט באנגליה שהוא זה שזרק את המשולש על פרגי, בימיו כשחקן ארסנל, בתקרית שסימנה את המשחק מאז  כ'משחק הפיצה'.

שחקני ארסנל מנסים לעכל את השריקה השגויה ששברה להם את הרצף ב-2005.
הפיצה הצטרפה בסוף המשחק, באדיבות ססק.
(קרדיט:Daily Mail)
יריבים מושבעים, אך יודעים דבר או שניים על כבוד.
סר אלכס וארסן ונגר לפני עוד קרב.
(קרדיט:skysports.com)

אז היריבות הגדולה עדיין נמצאת והיופי בליגה הזאת הוא שכמעט כל מחזור מחכה לנו משחק TOP CLASS. נתחיל עם המקומיים. אוזיל ואלכסיס לא יימכרו בינואר, על פי המנג'ר ארסן. אז מצד אחד בשורות משמחות עבור אוהדי התותחנים, אך מצד שני הם כבר יודעים לאיזה תסריט הם הולכים להיכנס בקיץ הקרוב. ארסנל בתקופה האחרונה נראית טוב. טוב מאד אפילו. ניצחון בדרבי הכי חשוב מול השנואים מטוטנהאם, ניצחון דחוק וקריטי בברנלי והצגה מושלמת השבוע מול האדרספילד שנגמרת עם חמישייה מהדהדת לעולה החדשה. הבשורה הרעה היא הפציעה של אלכסנדר לאקאזט, שיחמיץ את ההתמודדות המסקרנת הזאת. אוליבייה ז'ירו צפוי לפתוח במקומו והמטרות של ונגר ברורות (בסדר עולה): 3. לצמצם את הפער. 2. להמשיך את הרצף החיובי. 1. לנצח את הנמסיס הנצחי ז'וזה מוריניו. ואם במוריניו עסקינן, אז רק העימותים בין שני המנג'רים שווים כתבה בפני עצמה. אבל איך שלא תסובבו את זה, המאבק על האליפות תלוי בעיקר בעיר מנצ'סטר. האדומים במקום השני רחוקים 8 פור מהתכולים, וזה לא נראה כנתון שעומד להשתנות בקרוב. ביונייטד יודעים שכרגע, בדגש על כרגע, סיטי בעונה כה יוצאת דופן ברמה שיהיה קשה להדביק (פפ שבר את שיא פתיחת העונה הטובה ביותר בהיסטוריה של הפרמיירליג). אז עכשיו יונייטד במקום השני, אבל אני לא מכיר הרבה אוהדים של הקבוצה ש'יסבלו' עונה כסגנים של סיטי, זה לא ב-DNA של המועדון הזה ויונייטד לא תגיד נואש עד הגונג האחרון. מאז שפרגי הודה לכולם במבטא הסקוטי הכבד שלו באולד טראפורד בפעם האחרונה ואמר שלום ב-2012/3, האדומים עדיין מחפשים אליפות. 5 שנים מנצ'סטר יונייטד לא אלופה, וזה המון, יותר מדי בשביל המועדון הזה. לצד משחקים גדולים שהזכירו נשכחות, יונייטד מצאה את עצמה תקועה כמה פעמים, ושילמה ביוקר. הפסדים לצ'לסי ולהאדרספילד, ביחד עם שתי תוצאות תיקו  בעונה שסיטי של פפ מנצחת 13 פעמים עם תיקו אחד בלבד, עלולים להיות הרסניים. כדי שמוריניו לא יחנה שום אוטובוס בלונדון, הוא חייב לקבל תמורה מהאגפים. מרסיאל&ראשפורד חייבים לתת אקסטרה גז במשחק החשוב מחר. ריווח שלהם בצדדים עם המהירות המוכרת, יעזור מאד גם ללוקאקו לנוע יותר חופשי באזור הרחבה, וזה האתגר של ונגר עם ההגנה שלו לקראת המשחק. הוא חייב למצוא את הדרך לעצור את השטף ההתקפי של יונייטד, ואז אוזיל יוכל לחלק מסירות לחברים בשקט. הימור שלי: מסוג המשחקים שהכל יכול לקרות. תיקו די צועק כאן, אבל אני הולך עם האנרגיות המאוד מפתיעות לטובה שיש בצפון לונדון לאחרונה. ארסנל שומרת על הבית.

מאבקי השליטה על הליגה גרמו ליצירת מתח חדש בין הקבוצות.
(קרדיט: The Sun)

משחקים נוספים מהמחזור:

אברטון- האדרספילד (גודיסון פארק, 17:00)

סטוק סיטי- סוונזי (BET 365, 17:00)

ווטפורד- טוטנהאם (ויקארג' רואד, 17:00)

ווסט ברומיץ'- קריסטל פאלאס (The Hawthorns, 17:00)

יום ראשון:

בורנמות'- סאות'המפטון (15:30 Dean court)

מנצ'סטר סיטי- ווסטהאם (איתיחאד, 18:30)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (2)

  1. ‫יאיר בן יהודה‬‎

    מעניין מאד..!
    ניתוח מדהים..כיף-כיף-כיף לקרוא!!

  2. חולה על ניתוחים לצד נוסטלגיה, והנוסטלגיה לא מבלבלת את הכותב. כיף גדול להתרגש לפני המחזור

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort