אימפריות נופלות

בזמן הפלייאוף הרותח שיש לנו בליגת העל, נגמרה לא מזמן ליגה לאומית בכדורסל. במפתיע או שלא, נס ציונה שירדה בשנה שעברה עלתה חזרה לליגת העל .

בסדרת הגמר מחצה נס ציונה 3-0 את הפועל באר שבע, שלמרות אולם חדש, וייב ענק מהכדורגל ורצון להגיע לליגת ולמפת הכדורסל, עם קהל נהדר הפסידה מהר מדי לדעתי ועוד עם יתרון הביתיות.

RELATED POSTS

אולם חדש, קהל נפלא שדוחף וסגל טוב. כל זה לא הספיק לב"ש לעלות ולשמח את האוהדים ביציע עם "דאבל" כדורגל-כדורסל (לימור מלינוף, דף הפייסבוק הרשמי של הפועל ב"ש)

אם מסתכלים על הקבוצות בליגה לאומית, יש כמה קבוצות שכבר היו בליגת העל  והיו אימפריות, הפועל חיפה (היום קבוצת אוהדים), עירוני ר"ג, הפועל גבעתיים ר"ג, אליצור אשקלון.

כולן לא דגדגו את הצמרת. נס ציונה, שכבר הוכיחה שיש לה קהל, ראש עיר מעורב וקבוצה תוססת לא בכתה יותר מדי על הירידה ומהר מאוד ידה הייתה על העליונה והיא רשמה עליה.

מבחינת הכדורסל ראינו הרבה משחקים טובים השנה, יש כדורסל  ומשחקים מותחים. חבל שאין הרבה קהל. הציפייה שלי הייתה שנראה את באר שבע עם האולם החדש חוגגת עלייה ועושה דאבל עם הכדורגל. זה יחכה אולי לעונה הבאה.  מבחינת התחתית, עירוני ר"ג, האימפריה הגדולה שכולנו זוכרים שהמציאה והוציאה עשרות שחקנים גדולים רושמת עוד הישג ביש, ויורדת לליגה הארצית החלשה.

שחקני נס ציונה חוגגים, ככה הם נראו רוב העונה (לימור מלינוף, דף הפייסבוק הרשמי של עירוני נס ציונה)

מה לא עבר בעירוני ר"ג העונה ? סיפור כל שני וחמישי, זרים לא משחקים, מוסר תשלומים בעייתי והנהלה קיצונית בהתנהלותה, לשלילי כמובן. 3 מאמנים עברו בקבוצה. אבי סוכר, עדני דגן, ועידן פלדה.

פלדה שהתחיל את העונה, החזיק 3 חודשים ויש לו כרגע תביעה מול הקבוצה. הוא עדיין מועסק בה במחלקת נוער ולפי דבריו "התעללו בו בכל פינה אפשרית"

יש מספר רב של דוגמאות שמוכיחות שניהול כושל הצליח להוריד את הקבוצה  הזו אחרי 7 שנים לליגה השלישית במספר.

מר"ג נותרו רק הזיכרונות:  אני זוכר שהייתי ילד ובזיסמן  הקטן היו נדחסים 1,400 אוהדים למשחקים מול מכבי ת" א הגדולה שר"ג לא יכלה לה אבל לפחות ניסתה. אז מכבי הייתה מכבי,  אי אפשר היה לנצח אותה, בר"ג נתנו פייט. שחקנים גדולים היו על הפרקט הזה. קטש, ג'מצי, לארי גורדון, קארטר, יריב יצקן ועוד ועוד ועוד.

אם תעברו ברחוב הרמת-גני ותחפשו קצת אוהדים, לא תמצאו המון אבל חלק יודו שכל קבוצה שרצתה בזמנו להתחרות במכבי בשנות ה-90 התרסקה ומתה. דוגמאות לא חסר. הפועל חיפה, הפועל ת"א וגם עירוני רמת-גן.

עונת השיא של ר"ג הייתה ב-2002 שהגיעה לגמר מול מכבי  אחרי ניצחון על הפועל ירושלים ונכנעה 3-0 חלק בסדרת הגמר. כרגע לא נראה שזה יחזור במהרה. אין בארץ הרבה דרבים בכדורסל, הדרבי הגדול בין מכבי ת"א להפועל נשאר על כנו

אבל הדרבי של ר"ג- בין מכבי עירוני ר"ג להפועל ר"ג גבעתיים שהיה השנה לא יתקיים בשנה הבאה. צריך יותר דרבים, זה חסר לי באופן אישי. אני מכור דרבים, בטח בכדורגל אבל גם בכדורסל חסר לי את הפועל חיפה בליגה הבכירה שנראה דרבי חיפאי כמו פעם ברוממה (שהפועל הייתה פייבוריטית על מכבי)

זה היה כיף. הפועל חיפה חזרה מהקבר אחרי שהייתה מפורקת כקבוצת אוהדים, בתהליך הזה כרגע היא לא שווה עלייה, אבל חזרה לשחק ברוממה. הקהל מגיע לא בהמוניו, אך מספיק עלייה אחת היסטורית שתחזיר את העיר לדרבי ולטירוף ברוממה. (הקהל של הפועל נחשב לחם יותר בכדורסל).

הליגה הסתיימה לה, ואני מחכה בקוצר רוח לעונה הבאה. מי שירדה מליגת העל הייתה מכבי קריית גת שעולה וחוזרת בדרך כלל. לקראת העונה הבאה אני מאמין שבבאר שבע יעמידו תקציב טוב איתן ועם הקהל צריך לחשוב עליה. קודם כל,  לב"ש יש פונציאל קהל כדורגל ענק, אולם חדש, אם  התעוררות ספורטיבית ענפה. בנוסף ראש העיר מאוד מחובר לספורט ורוצה בהצלחת הבאר שבעיות. .

קבוצה מעניינת נוספת  היא גליל עליון\קריית שמונה קבוצה שאני מאוד אוהב.

הקבוצה המקורית של הגליל שמשחקת בכפר בלום ומזכירה לי את ימי ה-2,000 הצופים עוד בימים שצה"ל היה בלבנון, לפיני גרשון  היה שיער לבן טרי והבת שלו הייתה איתי בכיתה והייתי מתבייש לשאול בשלומה גם כי היא הייתה יפה

אבל בעיקר כי פיני עשה למכבי את המוות והיה אייקון תרבותי. כולם זוכרים לו את האימרה "אמא הבאתי גביע." אחרי האליפות ההיסטורית ההיא. ששברה רצף של 23 שנה צהובות!

באותם שנים לא היה לי איך לראות את המשחקים, גליל שיחקו באירופה ואם אני לא טועה הגיעו עד חצי הגמר של המפעל האירופי בו השתתפו, היה לי חבר קבוע אוהד שפינדל שהיה מעדכן אותי כל פעם בשכונה לגבי גליל- אהבתי אותם רק בגלל פיני.

ופעם ארזתי אומץ, פיני היה בשכונה שלנו, האבא של.. ושאלתי אותה באומץ- פיני אתם תקחו את התואר באירופה?  אני עוקב אחריכם אתם גדולים. פיני ענה לי : "ילד, זוז אתה מפריע לי לעקוב אחרי הבנות שלי"

עדיין הערצתי אותו- לראות מאמן כזה לידך בגיל הזה ועוד ממש מקרוב היה היי-לייט לתקופה ארוכה. גליל עמדה במשימה, לקחה את האליפות הכי מתוקה שיש, אליפות דובדבן.

האמת שגליל איכזבה העונה, ואולי שנה הבאה- איני יודע איזה תקציב יקום אבל אשמח לראות אותם בצמרת.

גליל גלבוע שהיא התחליף לא מזכירה לי במאומה את האימפריה האמיתית שהייתה בצפון. השם הראשון שעולה לי בראש זה ברד ליף עם השיער בגב. איזה שעיר ואיזה שלשות!

מה שמוזר לי שאני חושב על זה שעמית גל, שהיה האיש החזק בגליל עליון המקורית ואחד האנשים המצחיקים והגדולים שיש בכדורסל מזכיר לי מאוד את איזי שירצקי מקריית שמונה הסמוכה של הכדורגל- נשלב את שניהם ונקבל כן כן," קריית שמונה זה איתוראן" או "שמע סיפור על פפי".  (החיקוי בקול טוב יותר, מבטיח)

כמו שראיתם, יש מספיק קבוצות טובות גם בלאומית, כדי שתרוצו לחפש שידור ותראו יותר שחקנים ישראלים, כי הכדורסל הוא שלנו, לא של אמריקה.

הקהל הכתום מאחורי הקבוצה מנס צינה (דף הפייסבוק הרשמי של עירוני נס ציונה)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?