הוא התאהב במקצוע בגלל האדרנלין ומגיל צעיר חלם להגיע לפסגה. שלומי חיימי, הרוכב הישראלי הראשון שיתחרה בענף האקסטרים של אופני ההרים באוליפיאדיה, לא נותן לשום מהמורה בדרך להפריע לו.
"גדלתי בכוכב יאיר ובתור ילד השתמשתי באופניים כאמצעי תחבורה ממקום למקום, בהמשך הפכתי את התחביב לעיסוק המרכזי שלי ובגיל 15 הצטרפתי לראשונה למועדון הרכיבה בישוב. הגעתי לענף אופני ההרים כי אני אוהב את האדרנלין שיש בו. זה ענף שדורש המון טכניקה ומשלב גם מהירות. בגלל האופניים ויתרתי על הרבה דברים בחיים שלי והתמקדתי באמת במה שאני הכי אוהב".
מחזיק ב-5 תארי אלוף ישראל לבוגרים וגם ברמה הבינלאומית הגיע למספר שיאים לרוכב ישראלי, ביניהם מקום 38 באליפות העולם (2013), מקום 21 בתחרות גביע העולם (2013), מקום 26 בדירוג העולמי (2015) ומקום 18 במשחקי אירופה הראשונים (2015).
בגביע העולם בצרפת השנה, דורג במקום ה-65 מתוך 129 משתתפים, ובכך הבטיח את הקריטריון הישראלי להשתתפות ראשונה אי פעם של רוכב אופני הרים ישראלי באולימפיאדה.
"החלום הזה בער בי מגיל צעיר. אני בן אדם שחי פחות או יותר את החלום שלו, שעושה מה שהוא אוהב".
באתר האישי שלו, שלומי חיימי מנהל בלוג על כל התחרויות שלו ומפרט לא רק את התוצאות וההישגים אלא גם את הרגשות והתחושות שלו תוך כדי הרכיבה.
החשיפה שחיימי (27) מאפשר אל תוך חווית התחרות שלו מספקת לצופה מהצד הצצה אל תוך עולמו הפנימי והמורכב של הספורטאי אך גם מעניקה שירות נהדר לו עצמו.
"התחלתי לכתוב על התחרויות לפני כמה שנים, זה נותן לי סיפוק", מספר חיימי ומרחיב, "כשאתה כותב זה נותן לך תובנות שלא ראית לפני כן. חוץ מזה זה כיף לגרום לאנשים להיכנס לעולם הזה ולהעלות קצת את המודעות לענף".
רכיבת קרוס-קאנטרי אינה מזכירה במאום את מירוצי הכביש המפורסמים כמו הטור דה פראנס או הג'ירו. בניגוד לכבישים הבלתי נגמרים, בקרוס-קאנטרי המירוצים נערכים בשטח, ההתמודדות היא לא רק נגד יתר הרוכבים אלא גם נגד איתני הטבע.
מירוץ קרוס קאנטרי ממוצע נמשך בין 90-105 דקות ובנוי מ-6-8 הקפות של 4-6 ק"מ הכוללות עליות ירידות ואלמנטים טכניים הדורשים מהרוכב יכולות גבוהות. תוואי השטח משתנה ממסלול למסלול ומעונה לעונה. מדי פעם המסלול רטוב, לפעמים צריך להתמודד עם סלעים משוננים או ירידות תלולות וישנם גם קטעים צרים בהם קשה מאוד לעקוף.
ב-7:00 בבוקר חיימי איננו לוגם קפה אלא מתחיל באימון בוקר הנמשך שלוש שעות. לאחריו הוא ינוח עד אחר הצהריים ואז יערוך אימון נוסף. הריטואל הזה חוזר על עצמו שש פעמים בשבוע כשפעמיים בשבוע הוא גם מתאמן בחדר כושר ובשלושה ימים נוספים הוא מבצע תרגילים פונקציונאליים של עבודה כנגד משקל גוף.
מאמנו האישי הוא גרמני והעבודה בין השניים נעשית בעזרת תוכנית אימונים שמכין עבורו המאמן מבעוד מועד. באימונים עצמם הוא לרוב מדווש לבד באזור עין השופט. "הארץ שלנו מיום ליום הופכת לגן עדן עבור רוכבי אופני הרים", הוא מספר בגאווה, "יש כיום היום המון פרויקטים של המדינה לטיפוח הנושא".
ואכן, רכיבה על אופניים נחשבת לפעילות גופנית פופולרית מאוד בישראל. ברכיבות העממיות אפשר לראות המוני רוכבים וגם סתם ככה ביום רגיל לא ניתן לפספס את חובבי האופניים הרבים המדוושים בכבישים, בפארקים ובחיק הטבע. דווקא בשל כך, קשה שלא לתהות מדוע קיים פער כה גדול בין הפופולריות העממית של הענף בארץ לבין ההצלחה המוגבלת ברמה ההישגית.
כולנו תקווה שהגעתו של חיימי לאולימפיאדה תביא קודם כל להצלחה שלו וכתוצאה מכך של המשלחת שלנו ויותר מזה, להצגתו של ענף רכיבת האופניים באור שונה ויותר חיובי בארצנו.