רונאלדו ועוד עשרה

השבוע זכתה יובנטוס, מועדון הפאר האיטלקי מטורינו באליפות ה-37 שלה (יש כאלה המוסיפים כוכבית לשתיים שנלקחו בפרשת הקלצ'ופולי) וישנם כאלו שמתעקשים על 35, זוהי האליפות ה-8 ברצף שלה (פ.ס.ז' זכתה השנה באליפות ה-8 שלה בסה"כ) ובכך שברה את שיאה של ליון אשר עמד על 7 זכיות רצופות באחת מחמש הליגות הבכירות באירופה.

כרזת האליפות הרשמית של יובנטוס (הפייסבוק הרשמי של יובנטוס)

בקיץ האחרון החתימה יובנטוס תמורת 100 מיליון יורו את כריסטיאנו רונאלדו, על הדרך גם החזירה בטרייד עם מילאן את לאונרדו בונוצ'י לאחר עונה אחת, המטרה המוצהרת – זכייה בליגת האלופות.

השחקן הראשון לזכות באליפות אנגליה, ספרד ואיטליה. כריסטיאנו רונאלדו (הפייסבוק הרשמי של יובנטוס)

לאחר חמישה דאבלים רצופים באיטליה ושני הפסדים בארבע השנים האחרונות סימנו ביובנטוס את הגביע בעל האוזניים הגדולות כמטרה העיקרית של המועדון אשר שולט בליגה האיטלקית ללא עוררין וללא תחרות אמיתית, על אף העונה המדהימה של נאפולי בעונה שעברה והקרב הצמוד ממש כמעט עד סוף העונה, אף אחד כמעט לא מאמין שניתן יהיה לאיים על הביאנקונרי בשנתיים הקרובות ולהדיחם מהכס.

חולשתה היחסית של הליגה האיטלקית אכן משפיעה גם על יובנטוס, כאשר רמת היריבות האחרות איננה גבוהה קשה לשמור על מתח גבוה, ואכן יובנטוס לא נראתה במהלך העונה כמו קבוצה מאיימת, רוב המשחקים שלה לא הסתיימו בהפרשים גדולים ובתבוסות, אלא 0-1, 0-2, 1-2, היה ברור שכאשר תצטרך היא תבקיע ותנצח והגברת הזקנה שייטה "על מי מנוחות" כל הדרך לאליפות, אולי בדרך להשוואת שיא הנקודות לעונה (102).

לכן כאשר היא מגיעה להתמודדויות עם אריות היבשת בליגת האלופות היא נתקעת ומתקשה, העונה הפסידה למנצ'סטר יונייטד, ובנס ומחק גדול של כריסטיאנו רונאלדו עברה את אלטיקו מדריד בשמינית הגמר, כזכור הגברת הזקנה נעצרה אצל אייאקס הצעירה והדינמית בהפתעה גדולה ברבע הגמר. לא סתם אנדראה אניילי עומד בראש ארגון הECA , ארגון המועדונים האירופאי הדוחף להקמת סופרליג למועדוני העל של אירופה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רונאלדו הצטרף לסגל מרשים, הבנוי משמות גדולים ומספר אלופי עולם בעבר ובהווה (מטווידי, חדירה, ברצאלי) אך אם זאת, העונה הנוכחית של יובנטוס מוגדרת כסוג של כישלון, הקבוצה איבדה את הגביע האיטלקי ורצף הדאבלים באיטליה ובנוסף, הודחה ע"י אייאקס אמסטרדם ברבע גמר ליגת האלופות, כמו כן היא זכתה באליפות מרשימה ועדיין יכולה להשוות כמה משיאי הליגה האיטלקית.

פאולו דיבאלה, שיתוף הפעולה שלו עם רונאלדו חייב להשתפר (הפייסבוק הרשמי של יובנטוס)

הצטרפותו של כריסטיאנו רונאלדו לליגה האיטלקית בהחלט עוררה (כצפוי) את העניין סביב הליגה ועזרה למשוך קהל בחזרה למגרשים ולהגביר את ההתעניינות בכדורגל האיטלקי אשר מדשדשת בשנים האחרונות, אך יחד עם זאת עוררה הצטרפותו של רונאלדו מספר סימני שאלה כמו הציוות שלו עם מי שהוגדר ככוכב העתידי והפנים של הביאנקונרי בשנים הקרובות פאולו דיבאלה הארגנטינאי וסגן אלוף העולם מריו מנדג'וקיץ', הקרואטי הנהדר אשר לא נהיה צעיר יותר.

כאשר מגיע שחקן כדוגמאת כריסטיאנו רונאלדו סגנון המשחק משתנה, על מאמן הגברת הזקנה מקס אלגרי היה להתאים את המערך, הסגנון וצורת המשחק של יובה לכך שתתאים לרונאלדו, מקבוצה של שחקנים שעובדים ביחד ללא כוכבי-על, שחקני יובנטוס היו צריכים להתאים את עצמם לעבוד בשביל רונאלדו שינוי השיטה והמערכים ובעיקר מציאת האיזון הנכון לקחה זמן, אך ההתקפה איננה הבעיה העיקרית של יובנטוס העונה למרות שבעונה זו היא עם ממוצע ההבקעות הנמוך ביותר ביחס לחמש העונות האחרונות תחת מקס אלגרי (העונה 67 ונשארו עוד 5 משחקים בהם המספרים ככל הנראה יתאזנו), דווקא ההגנה של הגברת הזקנה היא החלק המדאיג, על אף שובו של בונוצ'י מהגלות במילאן וציוותו מחדש עם ג'יורג'יו קייליני הקבוצה ספגה מספר שערים גבוה מהממוצע בחמש העונות האחרונות (העונה 23 ונשארו 5 משחקים).

קייליני, אשר בקיץ יחגוג 35 עדיין שומר על יכולת גבוהה, אך ברבע הגמר ליגת האלופות היעדרותו בשל פציעה הורגשה באופן המשמעותי ביותר והיוותה נקודת תורפה מרכזית אצל הגברת הזקנה, במשחקים בחמשת המשחקים האחרונים בהם נעדר (שלושה בליגה ושניים בליגת האלופות) ספגה הקבוצה 7 שערים ולקראת העונה הבאה יצטרך להגיע בלם נוסף.

ג'יורג'יו קייליני, עדיין אין לו תחליף (הפייסבוק הרשמי של יובנטוס)

כבר עתה לאחר ההדחה מליגת האלופות התחילו ביובנטוס לעבוד לקראת העונה הבאה והקיץ הקרוב, מספר שינויים משמעותיים צפויים בסגל, לא עוד התמקדות בשחקנים אשר סיימו את חוזיהם (למרות הצטרפותו של ארון ראמזי בהעברה חופשית מארסנל), ביובנטוס ייאלצו להכניס את היד עמוק לכיס ולהוציא משם כספים גדולים על מנת להתחזק כראוי ולהשלים את המטרה אותה סימנו – זכייה בליגת האלופות.

לפני שנגיע לדבר על השינויים הצפויים בסגל נזכיר שינוי אחד גדול אשר דובר עליו במהלך העונה, הגעתו של זינאדין זידאן לספסל במקומו של מסימיליאנו אלגרי, עד חתימתו בחזרה בריאל מדריד דרכו של זידאן נראתה סלולה ליובנטוס ולשיתוף הפעולה המחודש עם כריסטיאנו רונאלדו, אותו שיתוף פעולה אשר הביא לריאל מדריד שלושה גביעי אירופה רצופים. זו ניראית בחירה ראויה – החזרתו של הבן האובד וכוכב העבר בחזרה למועדון אותו עזב לטובת ריאל מדריד כשחקן, אך כיום לא נראה כי ייעשה שינוי בעמדת המאמן ואלגרי יאמן את הקבוצה עד סיום העונה הבאה המסיימת גם את חוזהו.

מקס אלגרי בחגיגות האליפות (הפייסבוק הרשמי של יובנטוס)

כרגע לא נראה כי ישנו מאמן איטלקי אשר יוכל להיכנס לנעליו של אלגרי לכן במידה ויוחלף, אנטוניו קונטה, קרלו אנצ'לוטי ומאוריציו סארי כלל לא מועמדים וישנו ספק רב אם בכלל תיעשה פניה לאחד מהם, על המאמן הבא של יובנטוס להיות דמות בכירה, המזוהה עם ערכי המועדון וגם בעלת תארים, לכן, במידה ויוחלט על פרידה מאלגרי, צפויה פנייה אל מאמן נבחרת צרפת, דדייה דשאן, קפטן יובנטוס בעברו.

בסגל השחקנים הקיים ישנו מספר לא מבוטל של שחקנים אשר כבר חצו את רף גיל ה-30, אנדראה ברצאלי בן ה-39 פורש בקיץ. מריו מנדג'וקיץ', סמי חדירה, בלס מטווידי, ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י  כבר כולם מתחילים במגמת ירידה, חלקם תלולה יותר וחלקם פחות, לשם כך יובנטוס תצטרך לבצע חריש בסגל ולהמשיך ולהצעיר אותו אך גם להביא שחקנים מוכחים אשר נמצאים בשיאם, השמועות מדברות על מספר שחקנים בכירים העשויים להגיע.

להגנה, אשר חייבת חיזוק משמעותי לאור פציעותיו הרבות של קייליני וטעויותיו הרבות של בונוצ'י כמו גם חוסר ההצלחה של דניאלה רוגאני להשתלב בהרכב כבר הוצעו שמות כמו רפאל וראן, סמואל אומיטיטי ולא מעט דיבורים סביב מתיאס דה ליכט היהלום של אייאקס, חלק מההעברות אלו יהיו יקרות אך ביובנטוס מבינים כי יהיו חייבים להשתדרג בחלק האחורי, בעמדות המגינים ישנו שקט מסוים עם ז'ואאו קנסלו ואלכס סנדרו (שחקן ההגנה המעורב בהכי הרבה שערים באיטליה בשנתיים האחרונות) והגיבוי של מתיאה דה שיליו ולאונרדו ספינאצולה.

תגלית נהדרת של חצי העונה השניה, לאונרדו ספינצולה (הפייסבוק הרשמי של יובנטוס)

גם הקישור נמצא בסימן שאלה, הצטרפותו של ארון רמזי כבר למעשה סגורה וביחד אליו ככל הנראה יצטרף עוד שחקן אחד לפחות, שמועות מדברות על פדריקו קייזה המצוין מפיורנטינה, הישארותם של חואן קואדרדו ודאגלס קוסטה איננה בטוחה וייתכן כי ביובנטוס יהיו מעוניינים לחזק את האגף הימני.

השחקן הכי חשוב בקישור, מיראלם פיאניץ' (הפייסבוק הרשמי של יובנטוס)

בחוד, בנוסף לעלייתו המטאורית של מואיס קין הבינו ביובנטוס כי יצטרכו להשקיע בהבאת חלוץ בכיר נוסף, שמו של ז'ואאו פליקס כבר עלה ביחד עם עוד שמות נוספים כגון מאורו איקרדי, אך סימן השאלה הגדול יהיה פאולו דיבאלה, האם יישאר במועדון והאם ישפר את שיתוף הפעולה שלו עם כריסטיאנו רונאלדו או שימצא את עצמו מחוץ למועדון.

הכשרון הצעיר בחוד, מואיז קין (הפייסבוק הרשמי של יובנטוס)

הרבה עבודה לקיץ ישנה להנהלת יובנטוס ואנדראה אניילי כמו כן המנהל הספורטיבי פאביו פאראטיצ'י אשר החליף במהלך העונה בתפקידו את בפה מארוטה, עם מטרות גדולות לקראת הקיץ הקרוב והעונה הבאה וכעת כאשר העונה כבר הסתיימה יש להם זמן לשבת ולתכנן ולהתכונן היטב.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית