אימפריות חוזרות לאט

22 במאי 2010, לפני כמעט תשע שנים הייתה הפעם האחרונה שבה אינטר, קבוצת הפאר מאיטליה הייתה בטופ של הכדורגל האירופי. מאז עברו במועדון לא מעט מאמנים, שחקנים ואפילו נשיאים התחלפו ועדיין לא מצליחים המילאנזים לשוב אל קדמת הבמה ולקרוא תיגר גם בליגה האיטלקית ועל אחת כמה וכמה בזירה האירופית.

המועדון האיטלקי הידוע בכינויו "הנראזורי" נוסד לפני 111 שנים ומאחוריו מורשת אדירה של תארים והישגים. למועדון לא פחות מ-18 אליפויות איטליה, שבעה גביעים מקומיים ושישה תארים אירופאיים (ליגת האלופות וגביע אופ"א המיתולוגי) כאשר דור הזהב האחרון של הקבוצה היה בראשית שנות האלפיים אז זכתה הקבוצה בלא פחות מחמש אליפויות רצופות והגיע לשיא בזכייה בליגת האלופות ובטרבל ההיסטורי בהובלתו של מוריניו.  בשורותיה של אינטר שיחקו לאורך השנים שחקנים מהגדולים בעולם : זלאטן, רונאלדו, חאבייר זאנטי, רקובה, ז'וליו סז'אר, קרספו, מייקון ועוד רבים וגדולים ששיחקו את המשחק. אך נדמה שבשנים האחרונות המועדון לא מצליח לעלות על המסלול הנכון שיחזיר אותו לימי הזוהר ויצליח לשכתב לפחות חלק מההיסטוריה המפוארת.

המועדון המפואר יודע שלא יכול להרשות לעצמו עוד שנים מחוץ לרדאר ההישגי ועל כן עושה מספר שינויים וניסיונות להשיב לעצמו את הכבוד והיוקרה שהולכת ונשחקת עם השנים הכושלות ובעיקר לבצע שינויים כלכליים ומקצועיים על מנת שיוכל לחזור לטופ הכדורגל העולמי.

מחכים לשובה של האימפריה (פייסבוק)

השינוי הראשון והמשמעותי ביותר הוא רכישתה של הקבוצה על ידי ענקית הקמעונות הסינית סונינג הסינית. לפני חמש שנים מכר מאסימו מוראטי, הנשיא האגדי של אינטר שכיהן בתפקיד כ-18 שנים את המועדון לידיים של המיליארדר האינדונזי, אריק טוהיר שרכש 75% ממניות המועדון בשווי של 350 מיליון דולר. שנותיו של טוהיר במועדון לא היו רוויות הצלחות בלשון המעטה, המועדון לא הצליח להתרומם בחזרה אל הצמרת הגבוהה ואף לא הצליח להעפיל לליגת האלופות מה שכמובן מביא עמו הפסדים כלכליים עצומים. באותן שנים המועדון נקלע לחובות עצומים בשווי מאות מיליוני דולרים ונראה שנמצא בדרך ללא מוצא הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מקצועית. בשנת 2016 הגיע עבור אינטר האביר על הסוס הלבן והפעם הוא היה סיני, או ליתר דיוק חברת סונינג הסינית. החברה מהמזרח הרחוק, אחת משלוש החברות הפרטיות הגדולות ביותר בסין החליטה לרכוש באותה שנה 69% מהקבוצה מידיו של טוהיר ובעצם הצילה את המועדון האיטלקי מבור כלכלי שאין לדעת איך היו יוצאים ממנו. החברה לקחה על עצמה את חובות המועדון ובעצם נתנה לו אפשרות נוספת לצאת לדרך חדשה ובריאה יותר. בשלוש השנים האחרונות נראה כי אינטר הצליחה להבריא את עצמה מבחינה כלכלית והציגה משנה לשנה שיפור בהפסדי הקבוצה תחת השליטה הסינית. החותם האחרון של עסקה זו הגיעה בשלהי שנת 2018 אז רכשה החברה הסינית גם את האחוזים שנותרו בידיו של טוהיר והשלימו את ההשתלטות שלהם באופן סופי ומוחלט על המועדון. ההשתלטות הסינית על המועדון מביאה בפני אינטר אפשרויות להיפתח לשווקים שונים ומגוונים בעיקר במזרח הרחוק אך לא רק שם. לפני מספר ימים הודיע המועדון שהוא פותח אקדמיית כדורגל בלבנון. האקדמיה שעתידה לקום בביירות תצטרף לאקדמיות כדורגל נוספות שקיימות בארגנטינה, ברזיל, סין, אינדונזיה, יפן, קולומביה וערב הסעודית.

לתוך השיקום הכלכלי שעברה אינטר נכנס בנוסף גם ריענון מקצועי משמעותי. בתחילת השנה הנוכחית הצטרף לצוות המקצועי בפה מוראטה כאחראי על הנושא המקצועי במועדון. מוראטה הגיע מיובנטוס לאחר שעבד מספר שנים בגברת הזקנה והיה אחד הגורמים המשמעותיים להצלחותיה בשנים האחרונות. ההבנה שכסף רב ככל שיהיה לא מקנה באופן אוטומטי הצלחות אלא צריך את האנשים הנכונים והמקצועיים שיעשו שימוש נכון בכסף הרב שקיים כיום במועדון הינה סיבה גדולה לאופטימיות לאוהדים לקראת העתיד לבוא.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
יובילו את המהפך? מארוטה וז'ינדונג הנשיא (פייסבוק)

השילוב בין הכח והגב הכלכלי שקיים כיום לקבוצה ובין הידע המקצועי שמביא אתו בפה מארוטה ואנשים נוספים במועדון מסמנים שבאינטר מתכוונים לכוון גבוה מאוד בשנים הקרובות ויעשו את כל המאמצים על מנת להשיב את המועדון למקומו הטבעי בצמרת הכדורגל האירופאי.  כבר בקיץ האחרון ראינו כיצד הכסף הגדול מצליח להביא שמות יותר אטרקטיביים לקבוצה כגון : נאיינגולן, מארטינז וורסליקו (בהשאלה). הכדורגל האיטלקי השנה קיבל קפיצת מדרגה רצינית לאחר המעבר של כריסטיאנו רונאלדו, אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים ליובנטוס. העובדה ששחקן בסדר גודל של רונאלדו בוחר לשחק בליגה האיטלקית גורם ללא מעט שחקנים לראות בליגה ובכדורגל האיטלקי אופציה מובילה ורצינית ביותר בשוק ההעברות. השילוב של כל הדברים הללו, הכסף הגדול, הניסיון המקצועי ושוק השחקנים שנפתח עבור הקבוצות האיטלקיות הם הדברים שמשרים בראשי המועדון אופטימיות לקראת השנים הבאות. לתוך המצב הנוכחי והמחשבות על עתיד המועדון נכנס כעת שם חדש ישן לתמונה, לא אחר מאשר ז'וזה מוריניו, אותו אחד שאחראי על התקופה המצליחה ביותר בתולדות המועדון ומי יודע אולי הוא יהיה הדמות שתסגור מעגל ותחזיר את אינטר למקומות אליה שואפת כבר כמה שנים טובות.

המיוחד יחזור? (פייסבוק)

בחודשים האחרונים עלתה אינטר לכותרות ולא מהסיבות הנכונות. טלנובלת איקארדי וההשלכות על המשך דרכו במועדון ופרשת הקריאות הגזעניות המכוערות במהלך המשחק מול נאפולי לעבר קוליבאלי שמו את אינטר במרכז העניינים לא כפי שבמועדון היו רוצים לראות וכעת הגיע זמן השינוי. חלון ההזדמנויות שנפתח עבור אינטר נראה מעודד ואופטימי ואולי הכותרות הבאות שיגיעו מהמועדון המעוטר יהיו קשורות לתארים, שערים והצלחות ופחות לדרמות ושערוריות. אולי כבר העונה תזכה אינטר לעדנה מקצועית שכן היא עדיין מתמודדת בליגה האירופית ועתידה לשחק מול פרנקפורט בשמינית הגמר. בליגה אינטר ממוקמת במקום הרביעי ובמחזור הקרוב תפגוש את ספאל מהתחתית (יום ראשון, 16:00). אינטר מגיעה למשחק לאחר הפסד מול קליארי ועם הראש כבר לדרבי הגדול מול מילאן במחזור לאחר מכן בקרב ישיר על המיקום שמוביל בשנה הבאה לליגת האלופות. ספאל תגיע למשחק שהיא נלחמת על כל נקודה במטרה להישאר לליגה ולא ניצחה בחמשת משחקיה האחרונים.

יתר משחקי המחזור :

יובנטוס – אודינזה – יום שישי, 21:30.

פארמה – גנואה – יום שבת, 19:00.

קייבו – מילאן – יום שבת, 21:30.

בולוניה – קליארי – יום ראשון, 13:30.

סמפדוריה – אטלנטה – יום ראשון, 16:00.

פרוזינונה – טורינו – יום ראשון, 16:00.

ססואלו – נאפולי – יום ראשון, 19:00.

פיורנטינה – לאציו – יום ראשון, 21:30.

רומא – אמפולי – יום שני, 21:30.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort