לחשוף שיניים ולצאת קדימה

ברצלונה העפילה ברביעי לגמר גביע המלך אחרי שהביסה 0:3 את ריאל מדריד בגומלין בסנטיאגו ברנבאו. כזכור, במשחק הראשון בקאמפ נואו שתי הקבוצות נפרדו ב-1:1, ו-1:4 לבארסה בסיכום הכללי. כעת, מחזיקת הגביע תחכה למנצחת בין ולנסיה לבטיס, אותה תפגוש בתקווה להשיג את הגביע החמישי ברציפות.

למרות מחצית ראשונה טובה של ריאל מדריד בה ויניסיוס ג'וניור וקארים בנזמה הגיעו להזדמנויות נהדרות, שוער ברצלונה טר שטגן היה ביכולת אדירה ומנע פיגור. במחצית השנייה ברצלונה לקחה את המושכות. בדקה ה-49 סוארס, בתקופה רעה מאוד מבחינתה אישית, העלה את בארסה ליתרון לאחר בישול נהדר של דמבלה.

בדקה ה-69 הקטלונים עלו ליתרון כפול. עוסמאן דמבלה שוב העביר כדור רוחב אל תוך הרחבה כשחיפש את לואיס סוארס, רפאל וראן ניסה להרחיק את הכדור אבל דחק אותו לשערו הוא. ארבע דקות לאחר מכן סוארס הוכשל ברחבה וניגש לבעוט בעצמו את הפנדל, החלוץ האורוגוואי השלים צמד עם השער השלישי של הבלאוגרנה ונתן את האות לחגיגות. החלוץ חזר לעצמו, והוכיח – אפשר גם בלי שמסי יקח על עצמו הכל.

אפשר גם בלי (Evening Standard)

לואיס סוארס התראיין בתחילת החודש ראיון ל"ספורט" הקטאלוני, ובו התייחס, בין היתר, לאפשרות שניימאר ישוב לשתף עמו פעולה. "הוא הביא המון שמחה לחדר ההלבשה, תמיד היה לו חיוך על הפנים, כמו רוב הברזילאים. אי אפשר לדעת מה יקרה, כרגע הוא נהנה בפריס, אבל כמובן שאני תמיד רוצה את השחקנים הכי טובים לידי. הוא שחקן שעושה את ההבדל, אבל כמו שההחלטה שלו לעזוב היתה קשה, כך גם לחזור יהיה קשה".

סוארס השמיע דברים מעניינים בנוגע לחברו להתקפה עוסמאן דמבלה: "הוא רק בתחילת דרכו, אבל לדעתי יהפוך לאחד הטובים בעולם. מעולם לא שיחקתי עם שחקן כל כך מהיר. אף אחד לא ילמד אותו איך לבעוט בכדור, כי הוא כבר יודע, אבל הוא יכול ללמוד הרבה מהשחקנים שבחדר ההלבשה, איך לעבוד, איך ליצור שגרה כדי להשתפר". על פיליפה קוטיניו אמר: "הוא יודע איך לשחק והוא עושה עבורנו את ההבדל. אנשים התייחסו אליו בצורה לא הוגנת".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סוארס הבטיח על הדרך כי ברצלונה תילחם העונה על שלושת התארים הגדולים, ושהיא למדה מהטעויות שעשתה נגד רומא בשנה שעברה כשהודחה על ידה בליגת האלופות. "אנחנו רוצים את הכל. אליפות, גביע, וליגת האלופות, יש לנו מספיק ניסיון כדי להימנע מעוד הפתעה בליגת האלופות. לא יכול להיות ששלוש שנים נודח מהאלופות בלי להגיע לגמר".

בעייתיות מסוימת עולה מהמשפט הזה של סוארס…

כי בלי מסי, קשה להם מאוד לתפקד.

שינה גישה (Viola News)

השלושער שכבש בשבת ליאו מסי לרשת של סביליה היה ה־50 בקריירה של הארגנטינאי. 150 גולים שהגיעו במארז של שלושה. הנתון הזה מרשים בפני עצמו, אבל מרשימה עוד יותר העובדה שבין זה לבין השלושער הראשון, ב־3:3 מול ריאל מדריד, מפרידות כמעט 12 שנים שלמות. ממרץ 2007 לפברואר 2019 הבנאדם ירה שלשות בכמויות ובאחוזים של סטף קרי.

לבד שנת 2008, מסי כבש שלושער אחד לפחות בכל שנה, כשב־2009 עשה זאת תשע פעמים ובשנה שעברה חמש. בגיל 19 כמו בגיל 25 כמו בגיל 31, ליאו מצליח למצוא את הדרך לשים את הכדור ברשת בתדירות שאחרים רק חולמים עליה, ונשאלת השאלה איך הוא עושה זאת? יציבות היא משימה קשה מלכתחילה, והוא נשאר יציב בטופ. שחיקה היא דבר בלתי נמנע, והוא נראה חד כמו בהתחלה.

בארה"ב ניסו לנתח לאחרונה את השינויים שמבצע לברון ג'יימס במשחק שלו כדי להאריך את הקריירה ולשרוד את שנות ה-30 המאוחרות. בקצרה: יותר קליעות מרחוק, פחות חדירות לסל. אותו דבר נכתב על רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, כשהמכנה המשותף לכולם הוא היכולת לשמר אנרגיה כדי לשמור על רמה. בתוך חבורת גאוני המשחק הזאת, נמצא גם מסי, שבקרוב יחגוג 32, והבין שאין ברירה אלא להרגיע.
אם ב־2007 הוא התרוצץ כמו משוגע כדי להכניע את איקר קסיאס שלוש פעמים, בשבת מול תומאש ואצליק הוא בעיקר עמד ונתן לאחרים להתרוצץ. זו מיומנות שהוא פיתח עם השנים, וגם אותה כמו את הסלאלום, הבעיטות החופשיות והחדירה מאגף ימין לכיוון רגל שמאל, שייף הארגנטינאי עד כדי שלמות. זכור במיוחד הקלאסיקו בדצמבר 2017, שבו בארסה ניצחה 0:3 עם גול ובישול של הכוכב, שבילה 83 אחוז מהזמן בהליכה.
יחד (The Crazy Watchers)

עכשיו, ברגע שמסי מרגיע את הקצב, שחקני ברצלונה שמסביבו חייבים לספק את הסחורה הרבה יותר. סוארס במיוחד – בתור הכוכב האולטימטיבי מתחת לשרביטו של הפרעוש. השבוע הוא העלה הילוך עם שלושה שערים בשני משחקים, מתוכם צמד בקלאסיקו – ואם הוא באמת רוצה שברצלונה תלך על כל התארים, הוא יצטרך לתת למסי את הגיבוי הזה.

לסיכום, נסיים עם המשפט איתו סגר סוארס את הראיון אליו התייחסנו מוקדם יותר – ומה לגבי האפשרות שיסיים את הקריירה בברצלונה? "זה יהיה נהדר, אבל קשה מאוד לדעת. זו השאיפה של כל שחקן, לסיים את הקריירה במועדון הכי גדול בעולם, אבל לא הרבה שחקנים עשו זאת". בשביל זה – הוא יצטרך לעבוד קשה. או פשוט לעשות את התפקיד שלו כמו שצריך:

לגבות את השחקן הטוב בעולם, בתור החלוץ הטוב בעולם

בארסה תצא למשחק חוץ בליגה במגרש בו יצאה עם 3:0 נהדר רק לפני כמה ימים בגביע כשתתארח אצל ריאל מדריד (שבת, 21:45) ותקווה שסוארס ימשיך ביכולת שלו כדי לנצח את היריבה המרה שוב וככל הנראה לסגור סופית את סיפור האליפות.

יתר משחקי המחזור:

ראיו וייקאנו – ז'ירונה (שישי, 22:00)

אספניול – ויאדוליד (שבת, 14:00)

ווסקה – סביליה (שבת, 19:30)

אייבאר – סלטה ויגו (ראשון ,13:00)

בטיס – חטאפה (ראשון, 17:15)

ריאל סוסיאדד – אתלטיקו מדריד (ראשון, 19:30)

ולנסיה – אתלטיק בילבאו (ראשון 21:45)

לגאנס – לבאנטה (שני, 22:00)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort