באנר מרכזי: מקבץ סיפורי אולטראס מיוחדים מעולם הכדורגל

כדורגל בלי קהל הוא לא כדורגל. ללא תופעת האולטראס שמוסיפה המון המון צבע למשחק הזה, הכדורגל אולי לא היה נכנס ללב של כל אוהדיו. ארגוני אולטראס רבים סיפקו לנו סיפורים נהדרים לאורך זמן, וכאן קובצו כמה סיפורים מעניינים, מרגשים, מסעירים וגם שערורייתיים.

ההתקפה של אוהדי סביליה על אוהדי שלאסק ורוצלאב:

הסיפור הבא הוא אחד מהמקרים הכי חמורים של חוליגניזם בעולם הכדורגל. סביליה זכתה בעונת 2013-14 של הליגה האירופית, אך את המסע שלה התחילה משלב הפלייאוף, שם הוגרלה לשחק נגד שלאסק ורוצלאב הפולנית והספרדים אירחו את המשחק הראשון. אוהדי סביליה החליטו לעשות מעשה קונדס, ולהתקיף את האוהדים הפולנים שבאו לתמוך בקבוצתם במשחק החוץ. לשם כך התנדבו כ-30 מאנשי ארגון אוהדי סביליה ותקפו את האוהדים של שלאסק, אשר מנו 13 כאלה. כאמור, הספרדים תקפו וגנבו את באנר משחקי החוץ המרכזי של הפולנים, עוד מספר שלטים,  אמצעי פירוטכניקה וכן כמה חולצות. בדרך כלל, בקרב אנשי אולטראס בעולם, גניבת באנרים ואמצעי עידוד נחשבת כגבורה, אך מהר מאוד התברר שאוהדי סביליה השתמשו בסכינים על מנת לדקור את האוהדים, מעשה שמחשיב את הספרדים כ"חלאות" בקרב אנשי אולטראס על כך שפצעו אנושות אוהדים עם כלי נשק ולא עם הידיים (הכל כמובן לטענת אנשי האולטראס, אנחנו לא מעודדים אלימות). הפולנים פונו לבית חולים מקומי בזמן שאוהדי סביליה הצטלמו עם השלטים של אוהדי שלאסק. למשחק הגומלין כמובן דאג המועדון להודיע שאוהדי סביליה לא יצאו לעודד, מחשש לנקמה של הפולנים. עד היום הבאנר של הפולנים מונף הפוך ביציע אוהדי סביליה, ובקרב אוהדי שלאסק הדבר נחשב לבושה אמיתית.

אוהדי סביליה במסר לאוהדי שלאסק (balkanski navijaski)

הפגנת אוהדי הפועל ת"א וסטנדרד ליאז' נגד גיא לוזון:

על הידידות הותיקה בין אוהדי הפועל ת"א לאוהדי סטנדרד ליאז' שמעו רבים. בקיץ 2013 מונה גיא לוזון למאמן הבלגים, ובמקביל טל בן חיים החלוץ היה בדרכו הבטוחה לחציית הכביש למכבי תל אביב, מהלך שכלל מעורבות ותמיכה של משפחת לוזון. אוהדי הפועל החליטו לנקום במשפחה ויצרו קשר עם האולטראס של ליאז' לשם כך, וביקשו מהם בימים הקרובים "למרר לגיא לוזון את החיים". אוהדי ליאז' נענו לבקשה ואלפים מהם ביחד עם מספר אוהדי הפועל שטסו לבלגיה הפגינו מול משרדי המועדון ודרשו לפטר את המאמן הישראלי. אם זה לא מספיק, אל מסיבת העיתונאים של סטנדרד ליאז' בה הוצג גיא לוזון כמאמן הקבוצה, פרצו כמה עשרות של אוהדי ליאז' ששרקו ללוזון בוז, קראו לו להתפטר מאימון המועדון והיללו את מירצ'ה רדניק, המאמן שקדם ללוזון בתפקיד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אוהדי סטנדרד ליאז' (rebel ultras)

קרב גניבות השלטים בין קלן למנשנגלדבאך:

הסיפור שלנו מתחיל בינואר 2018 כאשר אוהדי קלן הצליחו לחטוף מאוהדי גלדבאך באנר חשוב באמצע משחק בין שתי הקבוצות, כאשר היו מחופשים לסדרנים. אוהדי גלדבאך במשך זמן תכננו את הנקמה שלהם שהגיעה בסוף חודש מרץ באותה שנה. קלן בדיוק הייתה במשחק חוץ נגד הופנהיים ואוהדי גלדבאך קנו מספר כרטיסים ליציע של הופנהיים קרוב ליציע החוץ שבו כמובן ישבו אוהדי קלן. במהלך המחצית השנייה קרה הדבר שעליו אוהדי קלן יצטערו למשך שנים רבות, מופע פירוטכניקה עם פצצות עשן באדום ולבן. במהלך המופע, אותם אוהדי גלדבאך פרצו אל יציע קלן כשהם מוסתרים בתוך העשן וגנבו את הבאנר המרכזי של קלן, חזרו ליציע הופנהיים ומשם ברחו מהאצטדיון כשהם נרדפים על ידי מספר אוהדי קלן שלא הצליחו לתפוס אותם. זמן קצר לאחר המשחק, הודיע ארגון האוהדים של קלן שממנו נלקח הדגל שהוא מפסיק את פעילותו לצמיתות ובעצם מתפרק אחרי 17 שנים שבהן היה פעיל. בין אולטראסים בעולם קיים חוק לא כתוב שלפיהו אם הבאנר המרכזי נגנב על ארגון האולטראס שאליו השתייך הבאנר להודיע על הפסקת הפעילות ולהתפרק.

 

 

בונוס – אוהד פורטו נכנס ליציע יובנטוס ומעניק צעיף וחיבוק לאוהד איטלקי:

זה קרה בשמינית גמר ליגת האלופות, כאשר הפורטוגלים זכו לשחק מול היריבה החזקה מאיטליה שהגיעה לגמר באותה עונה. אוהד של פורטו רצה לעשות מחווה עבור אוהדי יובנטוס, והחל לטפס על גדר החציצה ביציע החוץ בטורינו. האוהד נראה מקבל אזהרות מאנשי האבטחה שלא האמינו לו שבסך הכל הוא נותן צעיף לאוהד אחר, ולמרות זאת הוא נכנס ליציע בלי שום בעיה. האוהד הפורטוגלי רץ לכיוון האיטלקיים שחששו שהוא מנסה לפגוע בהם ונרתעו אך הוא שלף את הצעיף, כרך סביב אוהד רנדומלי שגם זכה לחיבוק ממנו וחזר בריצה ליציע האורחים כאשר כל האצטדיון מריע לו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort