קרוב, אבל לא מספיק: מכבי הפסידה בחוץ למילאנו והסתבכה בקרב על ההצלבה

המתח במכבי תל אביב הגיע לשיאו הערב באיטליה, במסגרת המחזור ה-23 של היורוליג, כאשר אלופת המדינה התייצבה למשחק חוץ קריטי מול אולימפיה מילאנו, בקרב ענק על השארת הסיכוי להגיע לשלב ההצלבה של המפעל הגדול באירופה. מכבי, העשירית בטבלה, יצאה למשחק כשהיא נמצאת נקודה אחת בלבד מתחת למילאנו התשיעית, לה מספר נקודות שווה לזה של באיירן מינכן ובאסקוניה, הממוקמות במקום שמוביל לרבע הגמר, מה שמצדיק בבירור על הגדרת המשחק בעיני מכבי כ"משחק על העונה כולה". הצהובים, שניצחו ארבעה מתוך חמשת משחקיה האחרונים במפעל, רצתה להמשיך את המומנטום הנהדר מאז הגעתו של ספרופולוס, כשמנגד מילאנו, שניצחה את שלושת משחקיה האחרונים, ממש לא התכוונה לתת לאורחים מתל אביב לחזור עם חיוך הביתה, כאשר גם היא ראתה במשחק כקרב גורלי על מקום בפלייאוף.

המאמן היווני של המכבים העלה בחמישייה את ווילבקין, קיין, קלויארו, אובראיינט ובלאק כאשר מצידו השני של הפרקט, פיאניג'אני, מאמנה של מילאנו, שמוכר לנו היטב מתקופתו בירושלים, פתח עם ג'יימס, נדוביץ, מיצוב, ברוקס וטרזוסקי.

רבע ראשון

המשחק נפתח בסלים משני הצדדים, כאשר אובראיינט נכנס חזק למשחק, עם שלשה ומהלך של סל ועבירה שהקנו לו שש נקודות רצופות ולמכבי יתרון 6-4., שלוש דקות בתוך המשחק. המשחק המשיך להתנהל כפי שהתחיל, בסלים מצד לצד, כאשר מכבי עלתה ליתרון  14-12, ארבע וחצי דקות לסיום הרבע, בתוצאה שהזעיקה את מאמנה של מילאנו לקרוא לפסק זמן. מכבי עלתה ליתרון קטן של שתי נקודות פעם אחר פעם, עד שכשלוש דקות לסיום הרבע, עלתה ליתרון ארבע, אך האיטלקים ענו בריצת 6-0 שנתנה להם יתרון שתיים, כשעוד דקה וחצי על השעון. משם שתי הקבוצות צלפו, מייקל רול נתן שלשה גדולה ומכבי ירדה לספסל לאחר עשר דקות, עם יתרון של שתי נקודות. תוצאת הרבע הראשון 22-20 למכבי תל אביב.

רבע שני

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מייקל רול המשיך את המומנטום שלו מסיום הרבע הראשון, כאשר שלשה נוספת שלו העלתה את מכבי ליתרון חמש, פחות מדקה בתוך הרבע. התוצאה, במגמה שלא עוצרת, המשיכה להישאר צמודה, עם סלים משני הצדדים, גם בדקות הבאות, כאשר חמש דקות לסיום הרבע, אובראיינט קבע מהעונשין יתרון 34-32 למכבי, אך שוב, בהתקפה הבאה, היתרון עבר לאיטלקים, הפעם בזכות שלשה של ג'רלס. כשנותרו מעט יותר משתי דקות למחצית הראשונה, מייק ג'יימס יצר מהלך אדיר, של מעין שובר שוויון, עם סל גדול ועבירה, אשר העלו את האיטלקים ליתרון שלוש נקודות, אבל ווילבקין הזכיר לפיאניג'אני שהמשחק הזה יהיה צמוד לכל אורכו. המחצית הסתיימה בצורה אדירה, כאשר נאנלי שם שלשה גדולה, ארבע שניות לסיום הרבע, אך מן העבר השני של הפרקט ווילבקין קלע מטווח של ארבע נקודות בשניה האחרונה וקבע שוויון לאחר שני רבעים. תוצאת המחצית, שוויון 47-47.

ווילבקין קולע את השלשה הענקית שהשוותה את תוצאת המחצית בשניה האחרונה (דף הטוויטר של מכבי תל אביב)

רבע שלישי

ווילבקין פתח את המחצית השניה בדיוק כפי שסיים את הראשונה, בשלשה נהדרת כבר בהתקפה הראשונה, אשר העלתה את מכבי ליתרון ואת מאזנו האישי ל-14 נקודות. האיטלקים התעשתו מהר, מייק ג'יימס נשלח לשלוש זריקות מוצלחות מהקו וברוקס הטביע את מכבי לפיגור שלוש, במהלך שהוביל את ספרופולוס לשולחן המזכירות ולהזעקת פסק זמן דחוף. מילאנו לחצה חזק בהגנה, מכבי התקשתה מאוד וברוקס העלה את המארחת ליתרון ארבע, חמש דקות לסיום הרבע. מילאנו כבר עלתה ליתרון שיא של שבע נקודות, אך כמה עצירות בהגנה ושני מהלכי התקפה טובים, הורידו לשלוש הפרש בלבד, דקה לסיום הרבע. לקראת מילאנו כבר עלתה חזרה ליתרון חמש, אך עוד שלשה צהובה על הבאזר, הפעם של מייקל רול, הורידה את מכבי מהמגרש בפיגור שתיים בלבד, רגע לפני הרבע המכריע.

רבע רביעי

מכבי פתחה רע את הרבע, עם שתי החטאות רצופות ופיגור ארבע לאחר דקה וחצי, מה שהוביל להכנסתו המהירה של דיברתולומאו, כאשר מיד לאחר מכן מייקל רול המשיך ביכולת הטובה שלו ושוב צימק לשתיים. שלוש דקות בתוך הרבע, זוסמן חסם בצורה אדירה זריקת שלוש איטלקית, כשבסוף ההתקפה רול נתן עוד שלשה אידרה והעלה את מכבי, אחרי הרבה זמן, ליתרון נקודה. המשחק המשיך להיות צמוד, דיברתולומאו בשני אסיסטים רצופים הביא את מכבי ליתרון נקודה, אבל ברוקס בשלשה גדולה החזיר את מילאנו ליתרון שתיים, ארבע דקות לסיום. 2:40 לסוף המשחק, מייק ג'יימס בשלשת באזר מהסרטים העלה את מילאנו ליתרון שבע והזעיק פסק זמן דחוף של ספרופולוס, רגע לפני שהוא מאבד את המשחק. גם לאחר פסק הזמן, מכבי איבדה כדור וחטפה סל בצד השני, שקבע ריצת 10-0 למילאנו והעלה אותה ליתרון תשע, בור ממנו היה נראה שמכבי כבר לא תצליח לחזור. דקה ורבע לסיום, קיין קלע נקודות ראשונות במשחק, מילאנו איבדה כדור וסקוטי ווילבקין בשלשה גדולה הוריד לארבע בלבד, דקה לסיום. מילאנו איבדה עוד כדור, אבל ווילבקין וקיין החטיאו כדורים קריטיים, נאנלי קלע פעמיים מהקו ומכבי נקלעה לפיגור שש, 16 שניות לסיום. ווילבקין קלע עוד שלשה גדולה, שהובילה לעוד פסק זמן. מכבי ביצעה עבירה, ספגה עוד נקודה מהקו שהגדילה את הפיגור לארבע, הפרש שחתם את תוצאת המשחק והוריד את מכבי לחדר ההלבשה מאוכזבת, עם הפסד קריטי ומדאיג מאוד, לקראת המשך הניסיון להגיע לפלייאוף של היורוליג. תוצאת הסיום 87:83 למילאנו.

הירבו למילאנו: מילר 19 נקודות, ג'רלס 16 וברוקס 15 נק'.

הירבו למכבי: ווילבקין 20 נקודות, רול 16 ואובראיינט 14 נק'.

ערב נפלא שלו לא הספיק. רול (דף הטוויטר של מכבי תל אביב)

תוצאות שאר משחקי הערב ביורוליג

צסק"א מוסקבה– גראן קנאריה 85:107

אנדולו אפס– אולימפיאקוס 65:75

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית