מוראטה טיים

עם הגעתו של מוראטה מצ'לסי לאתלטיקו מדריד היו שתי תגובות עיקריות, האוהדים שלו בצד האדום של מדריד שהיללו אותו ושמחו עם הגעתו, והצד הלבן של מדריד עם אוהדי ריאל מדריד שהטיחו עליו מטר של שנאה על כך שרק מספר שנים קודם לכן שיחק בבלאנקוס. אבל הרבה אנשים לא מודעים לכך שבכלל את תחילת הקריירה כילד קטן, התחיל מוראטה בקולצ'ורונס.

מוראטה כילד במדי הרוחיבלאנקוס (חשבון האינסטגרם הרשמי של אלברו מוראטה)

ב-28 לינואר הגיע רשמית מוראטה לעונה וחצי בהשאלה לקבוצתו הראשונה, אתלטיקו מדריד. לפני שהגיע לאתלטיקו שיחק החלוץ באנגליה בצ'לסי והגיע אליה היישר מהצד השני של מדריד, המועדון הלבן, ריאל מדריד, מוראטה היה טוב במדי יובנטוס שנה לפני שהושאל לשם מהבלאנקוס, וריאל מדריד החליטה להחזירו הביתה, אבל את רוב הקרדיט קיבל קרים בנזמה ומוראטה לא מימש את כישרונו. כשהגיע לצ'לסי בקיץ 2017 בסכום מטורף של 80 מיליון יורו והפך להיות השחקן היקר ביותר של הבלוז, את אוהדי צ'לסי זה שימח והוא הגיע בקול תרועה ללונדון. אך כגודל הציפיות כגודל האכזבות, החלוץ לא הוכיח את עצמו והתחיל להתדרדר ברמה. בחלון העברות של ינואר 2018, החתימה צ'לסי את החלוץ הצרפתי אוליבייה ז'ירו, ופעולה זו גרמה למוראטה להרגיש ירידה בביטחון שלו, ובשילוב עם שלל תגובות רעות מהקהל, מוראטה היה בדרך הבטוחה לתחתית הכדורגל. אבל אז כנגד כל הסיכויים, כמה ימים אחרי הגעתו של ז'ירו, מוראטה חזר לכושר המצויין שלא נראה כבר מאז תקופתו בריאל, ואף הוזמן לסגל נבחרת ספרד. אבל לכל תקופה יש סוף ומבחינת מוראטה זה היה הסוף. בקיץ האחרון צ'לסי הביאה את היגוואין מיובנטוס, ומוראטה מצידו הגיע לאתלטיקו מדריד עם הרבה להט סביב ההעברה שלו לרוחיבלאנקוס. מוראטה אף זומן בשנת 2013 לנבחרת ספרד עד גיל 21, ליורו עד גיל 21 שהתקיים כאן אצלנו בישראל. מוראטה הגיע עם נבחרת ספרד עד לגמר, שם ניצחה את נבחרת איטליה עד גיל 21 בתוצאה 4:2 באיצטדיון טדי שנמצא בירושלים.

"יכולתי להבקיע שלושער, אז זה לא היה משחק מושלם." (מארקה)

כנגד כל הסיכויים ודווקא שהקריירה שלו הייתה נראית גמורה, מוראטה מצא את עצמו באתלטיקו מדריד, אחד מהמועדונים הטובים בעולם ובספרד בפרט. אוהדי ריאל זעמו על כך ש"חצה את הכביש" ועבר לשחק בשורות היריבה, אבל אופיו מראה על בוגדניות. קצת לפני חלון ההעברות האחרון, מוראטה לא היה מרוצה ממעמדו בצ'לסי, וניגש להציע את עצמו לברצלונה, הקבוצה השנואה ביותר על ריאל מדריד. מה שעוד יותר מוזר בהחלטה זו היא שלפני שנה פגשה צ'לסי את ברצלונה אוהדי ברצלונה קראו לעברו של מוראטה "אין לך ביצים.", ומוראטה לא שמר על קור רוח, ובתגובה תפס החלוץ באיבר מינו וכיוון אותו לעבר אוהדי ברצלונה. האקט עורר סערה גדולה באירופה, אבל בסופו של דבר העניינים נרגעו. אפילו ג'ורדי אלבה, מגנה של ברצלונה וחברו של מוראטה לנבחרת, אמר שהוא שחקן מצויין ושהוא ישמח שיגיע לקאטלוניה. אבל בסופו של דבר במקום להגיע לבירת קאטלוניה, הגיע לבירת ספרד, מדריד.

"אני מגשים חלום ילדות" (דף האינסטגרם הרשמי של אתלטיקו מדריד)

עם הגעתו של מוראטה לקולצ'ורונס, אתלטיקו פגשה את בטיס, ושם מוראטה עשה את הבכורה שלו, אבל לצערו של הספרדי הקבוצה לא ניצחה והפסידה לבטיס מפנדל של קנאלס בדקה ה-65. מוראטה לא היה טוב במיוחד ולא בלט. אבל ההפסד הזה לא היה סתם הפסד, ההפסד האחרון של חניכיו של סימאונה בליגה הוא גם הפסדם היחידי עד הגעתו של מוראטה, ב-1 בספטמבר נגד סלטה ויגו. מאז הפסידה אתלטיקו רק פעם אחת, בליגת האלופות נגד דורטמונד, מה שאומר שההפסד לבטיס הגיע אחרי 19 משחקים ללא הפסד (כמעט ארבעה חודשים), ו-18 משחקי ליגה ללא הפסד (אחרי חמישה וחצי חודשים). כבר במשחק הליגה השני שלו, מוראטה פגש את האקסית ריאל מדריד. במצב של 2:1 מוראטה גם כבש, אבל בדיקה חוזרת של מערכת ה-VAR פסלה את שער הבכורה שלו. בסופו של דבר אתלטיקו הפסידה וירדה למקום השלישי, ומנגד היריבה המושבעת ריאל מדריד עלתה למקום השני על חשבונה. המשחק הבא של מוראטה ואתלטיקו שמאמנה דייגו סימאונה האריך חוזה אתמול עד שנת 2022, יהיה מחר  (שבת)בשעה 17:15 נגד ראיו ואייקנו, שהיא מנגד לשתי היריבות הקודמות, פחות טובה ומועמדת לסכנת ירידה.

מוראטה בדרבי הראשון שלו מהצד האדום (מארקה)

ברצלונה – ריאל ויאדלויד (שבת 16/2 21:45)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ברצלונה תארח מחר את ויאדלויד בקאמפ נו בביתה. אחרי המעידה מול בילבאו במחזור הקודם, הקאטלונים מתחילים להרגיש את הלחץ על האליפות מריאל מדריד שנמצאת במרחק של רק 6 נקודות מאחוריה ומחכה לכל מעידה בכדי לקפוץ על ההזדמנות ולגנוב לברצלונה את תואר האליפות. ברצלונה לא תוכל לפתוח עם כל השחקנים הטובים וללכת עד הסוף, בעיקר בגלל שביום שלישי הקרוב תצא למשחק הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות נגד ליון, ואחרי שליטה של שלוש שנים מריאל מדריד, ברצלונה תרצה לשחזר את ההישג מ-2014. בצד השני ויאדלויד מתמודדת על ההישרדות בליגה, ומשחק מול המקום הראשון לא יקל על החברה מויאדלויד. על הנייר המשחק הזה אמור להיות של ברצלונה, אבל בליגה הספרדית אי אפשר לדעת כלום, ובשילוב של הלחץ הגדול שריאל מפעילה עליה, המשחק בשלישי והרעב של שחקני ויאדלויד, הסיכויים של ויאדלויד לגבור על ברצלונה הם לא אפסיים. בסיבוב הראשון ברצלונה גברה על ויאדלויד רק 1:0 משער של דמבלה.

יברחו בסוף למדריד? (עמוד הטוויטר של ברצלונה)

משחקים נוספים במחזור הקרוב:

ריאל מדריד – ג'ירונה (ראשון 17/2 13:00)

ריאל מדריד תארח את ג'ירונה בסנטיאגו ברנבאו בביתה. אחרי הניצחון בדבי ריאל מדריד מתחילה לאיים על ברצלונה במאבקי האליפות. הבלאנקוס שיחקו ביום רביעי האחרון באמסטרדם נגד אייאקס במפגש הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות, ריאל ניצחה 2:1 עם מרקו אסנסיו שחזר. מתי שסולארי קיבל את המושכות אחרי לופטגי, ריאל מדריד הייתה במקום החמישי והעונה נראית גמורה, סולארי ביצע מספר שינויים ולא פחד מכלום, וזה השתלם לו. זה התחיל מהספסול של מרסלו שגרם להרבה כעס אבל הסתבר כמדהים, הוא נתן קרדיט לויניסיוס שממשיך להוכיח את עצמו ממשחק למשחק. לאחרונה הוא גם ספסל את אסנסיו על הטעויות הרבות שביצע, ובמשחק ברביעי הספסול השתלם לו, הוא היה מצויין וכבש את שער הניצחון. בצד השני ג'ירונה נמצאת במאבקי התחתית הקשים. ג'ירונה נמצאת ברצף נוראי של 13 משחקים רצופים ללא ניצחון, ו-6 הפסדים רצופים, אחד מהם היה לריאל בגביע. ג'ירונה יכולה לעצור את הרצפים השליליים. ריאל מדריד תחסור את מלך הבישולים שלה, לוקה מודריץ', לאחר שספג כרטיס צהוב בדרבי והורחק עקב הצטברות כרטיסים.

תגנוב לבארסה את האליפות? (דף הטוויטר של ריאל מדריד)

ריאל בטיס – דפורטיבו אלאבס (ראשון 17/2 21:45)

אלאבס תגיע לסביליה להתארח אצל בטיס. לאחרונה בטיס ואלאבס נלחמות על המקום השישי והכרטיס לליגה האירופית. הנה דוגמא לשני המחזורים האחרונים בליגה הספרדית: מחזור 22: אלאבס עם 32, נקודות בטיס עם 29, אלאבס מפסידה לריאל מדריד, בטיס מנצחת את אתלטיקו מדריד ועולה למקום השישי. מחזור 23: שתי הקבוצות עם 32 נקודות, אלאבס מנצחת את לבאנטה, בטיס מפסידה ללגאנס, אלאבס עולה למקום השישי על חשבונה. יהיה מעניין לראות מי מהקבוצות תנצח במשחק. האם אלאבס תברח לבטיס? או מנגד, האם בטיס תנצח ושוב פעם תעבור את אלאבס. ביום חמישי בטיס שיחקה נגד ראן בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, וסיימה איתה בתוצאה 3:3, אחרי שהצרפתים כבר הובילו 3:1 (אדריאן הונו 2', חאבי גארסיה (ע') 9' וחאתם בן ארפה (פ') 45+3', כבשו לראן. לו סלסו 32', כבש לבטיס), סידני (62') ולינז עם שער בתוספת הזמן (90+1') סידרו לבטיקוס יתרון לגומלין בספרד. בסיבוב הקודם המשחק בין השתיים הסתיים בתיקו אפס.

ימשיכו להתחרות אחד נגד השני? (מארקה)

אייבאר – חטאפה (שישי 22:00)

סלטה ויגו – לבאנטה (שבת 14:00)

ריאל סוסיאדד  – לגאנס (שבת 19:30)

ולנסיה – אספניול (ראשון 17:15)

ויאריאל – סביליה (ראשון 19:30)

ווסקה – בילבאו (שני 22:00)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort