עשרת ההעברות הגדולות בינואר

השליטה האבסולוטית וחסרת התקדים של צ'לסי בחלון, הארגנטינאי שצפוי לכבוש את צרפת, ההפתעה הגדולה שמגיעה דווקא ממרכז הפריימר ליג וכמובן טירוף הצעירים שמסרב לדעוך. כל אלו ועוד בדירוג עשרת הרכישות הגדולות של חורף 2019 רק במגזין JSPORT.

מקום עשירי- בראהים דיאז (ריאל מדריד)
הדבר היחיד שיכול לעודד את אוהדי אלופת אירופה שממש לא נראית כמו אחת מאז עזיבתם של זידאן ורונאלדו היא מהפכת הצעירים בסגל. הקשר המרכזי בן ה-19 נפלט לבירת ספרד מהספסל העמוס של מנצ'סטר סיטי לאחר שמיעט לקבל דקות מבן ארצו פפ גווארדיולה. רבות היו הביקורות על הנהלת הקבוצה התכולה בעקבות מכירתו של מי שצפוי להיות אחד הכישרונות הגדולים של שנות העשרים במאה ה-21, מה שעוד יותר מדגיש שריאל מדריד היא ללא ספק המרוויחה הגדולה מהעסקה הזו לאחר שנאלצה להיפרד מקצת פחות מ-16 מיליון ליש"ט עבור רכישת הפוטנציאל העצום הזה. דיאז מצטרף אל שורה של שמונה שחקנים צעירים אותם הנחית פלורנטינו פרס בסנטיאגו ברנבאו בתקופה האחרונה ונראה שהבעלים של הקבוצה שם "אול-אין" על מהפכת הצעירים הזו. האם זה גם ישתלם לו בסופו של דבר? ימים יגידו.

מקווה לקבל אצל סולארי את ההזדמנויות. דיאז עם גווארדיולה (itv.com)

מקום תשיעי- דומיניק סולאנקה (בורנמות')
כמה שנים חיכתה אנגליה שחלוץ המטרה הצעיר שגדל בצ'לסי, עבר דרך כל נבחרות אנגליה הצעירות ואף שיחק תקופה בויטסה ההולנדית, יפרוץ, וכמה אוהדי בורנמות' יכולים להיות מאושרים שאותה הפריצה תקרה ככל הנראה דווקא על הדשא בדין קורט סטאדיום. כמו בראהים דיאז, גם החלוץ האנגלי-ניגרי הפיזי של נבחרת אנגליה הצעירה, נבלע בין המושבים של אחד הספסלים העמוסים באירופה- זה של יורגן קלופ. בין סאדיו מאנה לפירמינו, בין סלאח לסטארדיג' ובין שאקירי לאוריגי, המאמן הגרמני לא הצליח למצוא ולו דקת משחק בודדת לסולאנקה העונה וחבל שכך. בורנמות' החליטה שהיא חייבת להכות בברזל כל עוד הוא חם והשילוב המנצח בין שחקן כשרוני שלא רואה מגרש לבין הצעה כספית מכובדת גרמה לסולאנקה להיות זה שיארח את ליברפול בשבת הקרובה בעיר החוף הדרומית במקום להיות זה שיצפה בה מהיציע.

בורנמות' יכולה גם היא להתגאות. סולאנקה (UltraSports.TV)

מקום שמיני- ססק פברגאס (מונאקו)
את חלון ההעברות האחרון פתחה מונאקו בבהלה, ככה זה כשהקבוצה מהנסיכות לא רק מושפלת באירופה אלא אף נמצאת בסכנת ירידה ממשית לליגה השנייה אחרי 23 מחזורים. לאונרדו ז'רדים המאמן שמונאקו הספיקה לפטר ולהחזיר במהלך החודשים האחרונים, עשה שינויים רבים בסגל האדומים-לבנים בחלון ההעברות החורפי הקצרצר. הבולטים שבהם- החתמתו של הבלם הברזילאי נאלדו שסיים קדנציה ארוכת שנים בבונדסליגה, השאלתו של יורי טיילמנס ללסטר, השאלתו של גלסון מרטינס מאתלטיקו מדריד וכמובן רכישתו של אחד הקשרים הטובים ביותר בכדורגל העולמי בשני העשורים האחרונים, ססק פברגאס שיתחיל את סיבוב הפרידה שלו מהכדורגל דווקא במונאקו המתפרקת שעוברת עונה רעה מאין כמוה. פברגאס על כל חסרונותיו ופציעותיו, יכול להיות עוגן מקצועי בחדר ההלבשה הצעיר של מונאקו. שער ראשון בהופעת הבכורה בליג 1 כבר יש לו, אך כולם יודעים שהייעוד של פברגאס בקבוצה היא להיות הבסיס לבנייה המחודשת של מונאקו שהתפרקה כליל לפני שנתיים מיד לאחר שהניפה את צלחת האליפות של הליגה הצרפתית.

יצליח למלא את משבצת המנהיג? פברגאס (merlplus.com)

מקום שביעי- אמאדו חאידרה (ר.ב לייפציג)
שיתוף הפעולה בין רד בול לייפציג למקבילתה מזלצבורג ממשיך לעשות שמות ולבסס את שתי הקבוצות הללו בקדמת הבמה של הכדורגל המערב-אירופאי. הפעם, הייתה זו הגרמנית שנשאה פרי מהשותפות הזו לאחר שהחתימה את אמאדו חאידרה הקשר ממאלי בן ה-21 תמורת 17 מיליון יורו. המשחק של חאידרה נוטה להיות בולט לעין, קשה מאד לפספס את הקשר הצעיר והפעלתן שמוסר מסירות חדות ומפתיעות ולא משאיר שום דבר על המגרש. כאשר חאידרה יתאושש מפציעתו הקלה, הוא ללא ספק יהיה חיזוק משמעותי ללייפציג לקראת הישורת האחרונה של קרבות הצמרת בגרמניה. הסקאוטים המיומנים של לייפציג שוב יכולים להיות גאים בעצמם לאחר ששוב העלו בחכתם כישרון צעיר נפלא.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הכל נשאר ברד בול. חאידרה (merlplus.com)

מקום שישי- לאנרדו פארדס (פ.ס.ז')
שירים את ידו כל מי שחשב שהקבוצה מעיר האורות לא תעטר את הסגל שלה בעוד רכש נוצץ גם בחלון ההעברות האחרון. לרוב הקוראים, השם לאונרדו פארדס לא יאמר דבר אך ב-8 שנות הקריירה שלו, הקשר הארגנטינאי הספיק לשחק בקבוצה הבוגרת של בוקה ג'וניורס בה גדל כמו רבים מכוכבי הכדורגל הארגנטינאי וכמובן גם לנדוד לארץ המגף שם שיחק ברומא, אמפולי וקייבו האיטלקיות ולבסוף גם בזניט, שם סיים את הקדנציה הקצרה שלו בטעם רע לאחר שנחשד בפרשיית כרטיסים אדומים הזויה. אכן רזומה מרשים שאמנם לא יכול בשום צורה להיות מוערך ב-40 מיליון יורו, הסכום אותה הצטרכה פ.ס.ז' לשלם עבורו אך ללא ספק פארדס יכול להפוך לפתרון המושלם ליום שאחרי אדיראן ראביו, עליו ברצלונה, צ'לסי, טוטנהאם ועוד קבוצות נוספות, לוטשות עיניים.

יצטרך להתחרות על מקום בהרכב. פארדס (Soccersouls)

מקום חמישי- לוקאס פאקטה (מילאן)
הילד בן ה-21 שיוכל לגרום למילאן להתרגש מחדש אחרי הרבה מאד שנים שחונות. פאקטה שהגיע למילאן הישר מהמפעל היוקרתי לייצור שחקנים ברזילאים בפלמנגו, מצליח לגרום לאוהדי הרוסונרי באלגנטיות, במהירות ובלוחמנות שלו, להיזכר בברזילאי אחר ששיחק בקבוצה בתחילת המאה, הלא הוא קאקה האגדי. ההחתמות של פאקטה ופיונטק, בו נעסוק בהמשך הדירוג חידשו את האמון בין מילאן לאוהדיה, במיוחד לאחר שהקבוצה האיטלקית הצליחה "לגנוב" את הברזילאי המוכשר ברגע אחרון מידיה של לא אחרת מאלופת ספרד ברצלונה, בדיוק כמו בימיה הגדולים.

בחר במילאן על פני ברצלונה. פאקטה (calciomercato.com)

מקום רביעי- אלבארו מוראטה (אתלטיקו מדריד)
אחד האירועים המסעירים שקרו דווקא בתקופה המנומנמת של העונה הוא כמובן השאלתו של אלאברו מוראטה מצ'לסי לאתלטיקו מדריד. קשה להיזכר בתקופה בה על הנייר לפחות, ההתקפה של הקולצ'ונרוס הייתה חזקה מהתקפת הקבוצה כיום- אלוף העולם אנטואן גריזמן, אימת הבלמים דייגו קוסטה, אנחל קוראה שמסחרר את המגנים בקצב הארגנטינאי, תומא למאר שקרע רשתות בצרפת וכעת גם אקס היריבה העירונית, אלבארו מוראטה שכמו פוליטיקאי מדופלם, עם חתימתו בקבוצה, מיהר לפרסם תמונה מגיל ינקות בה הוא נראה לובש את מדי הקבוצה תחת הכותרת "חלום שהתגשם", כולם הופכים יחד את החוליה הקדמית של צ'ולו סימאונה לחזקה ביותר, כזו שבימים טובים יכולה להדיר שינה מעיניהם של אנשי ברצלונה וריאל מדריד . מה שבטוח, הגורל "סידר" למוראטה בחודשיים הקרובים שלושה מפגשים עם שתי האקסיות המיתולוגיות שלו, ריאל מדריד ויובנטוס. הולך להיות מעניין.

יתאושש מהתקופה הרעה בקריירה דווקא במדי היריבה העירונית? מוראטה (Planet Football)

מקום שלישי- גונסאלו היגוואין (צ'לסי)
צ'לסי ששחררה לפחות עד תום העונה את מוראטה שאין מילה אחרת מאשר כישלון בכדי להגדיר את חודשיו האחרונים בקבוצה, החתימה את אחד החלוצים המוערכים והמדוברים בכדורגל העולמי- גונסאלו היגוואין שגם העונה שלו עד כה במדי מילאן לא הייתה מוצלחת במיוחד בלשון המעטה. היגוואין אינו מכיר את המנטליות של הכדורגל האנגלי יותר מדי, אך את מלאכת הכיבוש ברמות הגבוהות ביותר הוא מכיר גם מכיר עוד מימיו בריאל מדריד, נאפולי ויובנטוס. במשחקו הראשון במדי הבלוז, סירב היגוואין לקבל את ההזדמנות לכבוש את שערו הראשון בקבוצה דווקא מהנקודה הלבנה, על אף שוויליאן הציע לו לקחת את הבעיטה ואכן היגוואין בא על שכרו במהרה- במשחק הבכורה של היגוואין בפריימר ליג, כבש פיפיטה צמד ענק נגד האדרספילד כאשר את שערו הראשון הוא כובש בזכות תפיסת מקום אופיינית בעוד ששערו השני לא נכבש בצורה אופיינית כלל וכלל, אך בצורה "פריימר-ליגית" לחלוטין- טיל בליסטי מחוץ לרחבה הישר אל חיבורי השער של ג'ונאס לוסל האומלל. לטעמי מדובר בהחתמה המסקרנת של החורף כאשר חובת ההוכחה היא על היגוואין שהחודשים הקרובים יהיו החשובים בקריירה שלו מפני שעומדת בפניו הזדמנות פז לזכות גם בתואר אירופאי ראשון בקריירה וגם בגביע ראשון עם הנבחרת, הקופה אמריקה כזכור הוא המטרה שעומדת כעת בראש מעייניו של כל כדורגלן ארגנטינאי גדול בעולם.

הופעת בכורה מרשימה ביותר. היגוואין חוזר לחגוג (90Min)

מקום שני- כריסטיאן פוליסיץ' (צ'לסי)
בשלושה מתוך ארבעת המקומות הראשונים צ'לסי הייתה מעורבת. על אף שהלונדונים לא יזכו לצפות באמריקאי הנפלא חורך את הדשא בסטמפורד ברידג' בעקבות כך שצ'לסי הסכימה להשאיר את פוליסיץ' בדורטמונד עד תום העונה, על מנת שיוכל לסייע לשוורצגלבן לקחת מבאיירן את צלחת האליפות הגרמנית, אפשר לומר שמדובר באחת ההחתמות הטובות ביותר שקרו בכדורגל האנגלי בשנים האחרונות. כאשר עתידם של שני האנשים החשובים במערכת של הקבוצה הזארד וסארי לוטה בערפל, פוליסיץ' הוא האיש שאוהדי צ'לסי סופרים את הדקות להגעתו בציפייה ובתקווה גדולה.

ההחתמה היקרה של החורף- 58 מיליון ליש"ט. פוליסיץ' (Sporting News)

מקום ראשון- קשישטוף פיונטק (מילאן)
מלבד "קאקה הבא", מילאן צירפה לשורותיה גם את "לבנדובסקי הבא", קשישטוף פיונטק, חלוצה הפולני של גנואה בחצי השנה האחרונה וכן החלוץ הפורה ביותר באיטליה במחזורי פתיחת העונה. פיונטק האלמוני הגיע לגנואה מהליגה הפולנית בעקבות היכולת הירודה של החלוצים המרכזיים שלה. באיטליה כולה תמהו על ההחלטה ההזויה של גנואה לסמוך על חלוצה של קארקוביה האנונימית כמי שישיט את הספינה לחוף מבטחים וניבאו לה כישלון חרוץ בעקבות ההחלטה הזו, אך במהרה פיונטק החל לכבוש בצרורות ולסתום פיות. את חציה הראשון של העונה סיים פיונטק עם 14 שערי ליגה ושמונה שערי גביע ואף הדיח במו רגליו כשחקן מילאן את נאפולי החזקה בשלב רבע הגמר, עם צמד שערים מרהיב. מלבד הכימיה המדהימה שהתגלתה בין שני שחקני הרכש החדשים של מילאן, פיונטק בפרט התגלה כבשורה חדשה ואופטימית עבור אוהדי מילאן וכמובן גם לעם הפולני שמשתוקק לראות את היורש של מלך השערים של הבונדסליגה ניצב ליד המקור בהתקפת הנבחרת.

התחיל כבר להחזיר את התמורה. פיונטק מכניע את נאפולי (Kompas Bola)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort