על המחזור שהיה ועל המחזור שיהיה בבונדסליגה

המחזור ה – 19 בבונדסליגה בפתח ואנחנו כאן עם הכנה למפגשים המרכזיים של המחזור. לפני שניגש לעסוק במשחקי המחזור הקרוב, הבה נבחן את מצב הטבלה: כידוע, בראש הטבלה עומדת דורטמונד עם 45 נקודות – נתון מעניין שכן עד כה כל קבוצה שהגיעו למספר נקודות כזה במחזור ה – 18 זכתה באליפות בסיום העונה. השוורצגלבן לא נכנעו ללחץ ופתחו את הסיבוב השני עם ניצחון קטן אבל חשוב על פרוייקט השיווק מלייפציג (ר.ב.). במרחק של 6 נקודות מהמוליכה נמצאת באיירן מינכן שהספיקה להתעורר מאז תחילת העונה ונושפת בעורפה של דורטמונד. במרחק ניצחון בודד ממנה ( 3 נק') עומדים איתן הסייחים ממנשנגלאדבאך, אשר עד לפני רק כמה מחזורים עוד היו במקום השני. חניכיו של דיטר הקינג חזרו לסיבוב השני עם 1:0 קשה (ויש שיאמרו לא מוצדק) על באייר לברקוזן, בעזרתו של אלאסן פלאה הנהדר שחגג ביום שבת האחרון גול ליגה 10 במדי המועדון. במקומות ה – 4 וה – 5 נמצאות לייפציג ופרנקפורט עם 31 ו -30 נקודות בהתאמה כאשר מתחתן במרחק 2 נקודות מן המקום החמישי נמצאת וולפסבורג. אין ספק כי אנו עדים לתחרות עזה בצמרת הבונדסליגה, אך מה בנוגע לתחתית הטבלה? ובכן, את שני המקומות האחרונים מאיישות נירנברג והאנובר עם 11 נקודות לכל אחת כאשר מעליהן במקום ה -16 שטוטגארט עם 14 נקודות, במרחק נקודה אחת מאאוגסבורג אשר נמצאת בדרך הבטוחה אל מתחת לקו האדום.

שאלקה מבולבלת ולהרטה יש הזדמנות לקחת נקודות

אין ספק שמשהו לא טוב עובר על שאלקה: הקבוצה מגלזנקירכן נמצאת במקום ה -12 ומציגה כדורגל פושר למדי. מי שסומן כאחראי למצב ע"י ההנהלה הוא המנהל המקצועי כריסטיאן היידל, ומסתמן כי לא יוארך חוזהו של האחרון אשר יפוג ב – 2020. בנוסף לכך, במועדון שוררת אי נחת לאחר ההתבטאויות הקשות של מאמן הקבוצה דומיניק טדסקו על הקשר המרוקאי הצעיר אמין האריט. טדסקו נשאל בנוגע לאחרון לאחר הניצחון על וולפסבורג וביקר את הגישה של השחקן:"הוא חייב לעבוד על המקצוענות שלו ולהוכיח שהוא אכן מקצוען" אמר והוסיף:"כאשר הוא יחזור לכושר הוא יהיה אופציה נהדרת עבורי – אבל כדורגל מקצועני דורש יותר מכישרון" בהתייחס לידיעות על כך שהשחקן מאחר לאימונים ונעדר מספר פעמים מאספות קבוצתיות. גם על קפטן הקבוצה ראלף פאהרמאן נאמר כי הוא מסוכסך עם טדסקו כאשר האחרון הוריד את השוער בן ה – 30 לספסל במשחקה של שאלקה מול וולפסבורג ובמקומו פתח אלכסנדר נובל הצעיר. לאחרונה פורסם פרט מעניין מתוך חוזהו של נובל שאומר שבמידה והוא לא ישחק העונה שמונה משחקי בונדסליגה הוא רשאי לעזוב בהשאלה בעונה הבאה (העונה האחרונה של חוזהו במועדון). נובל כבר שיחק שלושה משחקים בגלל פציעתו של פאהרמאן והמשחק האחרון מול וולפסבורג היה הרביעי. בשאלקה רוצים שהוא ישלים את המכסה כדי לדון איתו על חוזה חדש לשנים הבאות ופאהרמאן כאמור לא אוהב את המצב החדש. גם מכיוונו של בריל אמבולו אין חדשות טובות: השחקן נפצע בהפסד מול פרנקפורט בחודש נובמבר אשתקד ובמועדון לא שוללים האפשרות כי שיקום השחקן ייתארך עד למרץ. כידוע גם החלוץ גואידו בורגסטאלר מושבת עקב פציעה וטדסקו ייאלץ להסתדר ככל הנראה ללא חיזוק בינואר.

טדסקו והאריט (פייסבוק)

ובכן, שאלקה תתארח באצטדיון האולימפי בברלין ביום שישי בשעה 21:30 למשחק מול הרטה ברלין שלמרות המקום הנוח בטבלה (7) חווה גם היא תקופה רעה עם ניצחון ליגה ראשון מזה שלושה מחזורים מול נירנברג אשר כאמור נועלת את הטבלה. אבל בסך הכל באולימפיאשטדיון מרוצים מהמצב של הרטה והודיעו כי המאמן פאל דרדאי ימשיך לאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה.

דורטמונד לא נשברת תחת הלחץ

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

כאשר מאחוריה חזרה קשה לליגה במשחק קשוח מול לייפציג, תתייצב דורטמונד מול האנובר ביום שבת בשעה 16:30 כדי להשאיר שלוש נקודות בזיגנאל אידונה פארק. משימה קלה לאור מצבה העגום של האנובר האומללה, שנמצאת כעת במקום ה – 17 בטבלה. ביום שבת האחרון דורטמונד הוכיחה לנו שוב שתואר האליפות מגיע לה – למרות הפציעות והחוסרים הצליחו השוורצגלאבן "לתת פייט" לפרוייקט השיווק מלייפציג ולקחת שלוש נקודות עם 1:0 דחוק. ראוי לציון מס' 1 של דורטמונד רומן בורקי שהציל אותה שוב ושוב מספיגת שערים. ומה בנוגע להאנובר? ובכן, להאנובר עדיין יש סיכוי לעלות מעל לקו האדום אך כמובן הכל תלוי ביכולת שתציג במשחקיה הבאים. מסתמן כי במקרה של הפסד מול דורטמונד יהיה זה משחקו האחרון בתפקיד של מאמן הקבוצה, אנדרה ברייטנרייטר.

האם הבעיות של גלאדבאך צפות מעלה?

גלאדבאך אמנם ניצחה את לברקוזן במחזור הקודם 1:0 אבל היה ברור כי זו לא גלאדבאך המצויינת בה צפינו במחצית הראשונה של העונה: החוד של המאמן דיטר הקינג – ת'ורגן האזארד, אלאסן פלאה ולארס סטינדל נראה מצויין אך אני סבור כי אט אט מחריפות הבעיות בהגנה החלשה של גלאדבאך, גם לאחר חזרתו מפציעה של מאטס גינטר. האוהדים מקווים כי זו לא תחילתה של דעיכה ומעוניינים לראות שיפור במבצר הביתי – ה"בורוסיה פארק" מול אאוגסבורג החלשה (יום שבת, 16:30) אשר הפסידה לדיסלדורף ביום שבת האחרון. אאוגסבורג נראית שאננה ומסרבת לשחק כדורגל "מכוער" כיאה למי שנלחמת בתחתית הטבלה. השאננות הזאת עלולה לעלות לה ביוקר בזמן בו מצב הנקודות באיזור הקו האדום צמוד ביותר. חזרה לגלאדבאך, אלאסן פלאה החלוץ הצרפתי שהגיע לגרמניה בחלון ההעברות של הקיץ, ציין אירוע מיוחד ביום שבת: גול 10 בבונדסליגה כאשר ביחד עם שערי הגביע שלו הוא הכניס 13 שערים לזכות הסייחים במסגרות ה״חשובות״ (ליגה וגביע). הוא אחד השחקנים היחידים בהיסטוריה של הקבוצה שהגיעו להישג הנשגב מהר כל כך וככל שעובר הזמן הוא מוכיח איזה רכש חשוב ונהדר הוא. ואי אפשר לדבר על ההתקפה של גלאדבאך בלי להזכיר את ת'ורגן הזארד, שאט אט משתחרר מהתואר "אח של" ומושך תשומת לב מראשי הקבוצות ברחבי אירופה. וככל שעובר הזמן כך מתקרב המעבר לקבוצה גדולה ממנו חוששת כל קבוצה "גדולה מינוס" שמחזיקה שחקן צעיר ומוכשר בעידן הכדורגל המודרני. והנה, לאחרונה דווח כי אתלטיקו מדריד הביעה עניין בבלגי הכישרוני, וחובבי השמועות טרחו להזכיר שבמידה והמעבר של אדן האזארד (האח הגדול) לריאל מדריד יתממש שני האחים יחיו באותה העיר. ואנחנו בינתיים נחיה ונראה… מנגד בבורוסיה פארק בוחנים אפשרויות לעתיד כאשר לאונרדו טרוסארד (24) מגנק הבלגית סומן כמחליפו של האזארד. כזכור, כבר לפני שנתיים בחנו במנשנגלאדבאך את האפשרות להנחית את טרוסארד בגרמניה אך בסופו של דבר החתימו את וינצנזו גריפו מפרייבורג תמורת 6 מיליון יורו.

אלאסאן פלאה – אחד הרכשים המוצלחים של העונה (הפייסבוק הרשמי של בורוסיה מנשנגלאדבאך)
ת'ורגן האזארד – על הכוונת של אריות היבשת (Vaaju)

עוד שחקן שחור-לבן-ירוק ששמו נקשר בחלון ההעברות של ינואר הוא הקשר הצרפתי הצעיר מייקל קואיסאנס. קואיסאנס (19) נחשב גם הוא לכישרון צעיר ומבטיח פרי עבודתו של המנג'ר מקס אברל, אשר חגג לאחרונה 20 שנות עבודה אצל הסייחים. קואיסאנס מקבל דקות משחק מועטות אצל דיטר הקינג ונראה כי הוא מאס בישיבה על הספסל משחק אחרי משחק. ע"פ דיווחים, הקשר ביקש רשות מהמועדון לעזוב לקבוצה אחרת בהשאלה ומעניין לראות האם תיסגר עסקה של הרגע האחרון שתאפשר לו לחזור לשחק.

נירנברג חייבת להבין שהיא בדרך המהירה לירידת ליגה

אומרים שאם אדם לא מעריך עצמו אזי שהסובבים אותו לא יעריכו אותו גם כן, והנה קבוצה שלא מעריכה עצמה באופן מופגן: נירנברג, שעלתה בעונה שעברה מהליגה השנייה נמצאת כרגע במצב פשוט קטסטרופלי. במקום האחרון, עם 11 נקודות מתוך 54 אפשריות הקבוצה האומללה בדרך לירידת ליגה וודאית. ובכל זאת בנירנברג משדרים עסקים כרגיל – הקבוצה משחקת זוועה, ההגנה עומדת חסרת אונים, מתפרקת ממסירות פשוטות ולא מצליחה לעצור התקפות "פלייסטיישן" (כמו שהיטיבו לתאר ב"בונדספוד" – הסכת בונדסליגה ישראלי חדש ומרתק) ובכל זאת ההנהלה נותנת גיבוי למאמן, כמו אומרת "יהיה בסדר". לקבוצה אין אף שחקן התקפה משמעותי והיא לא מצליחה לייצר איומים אך עדיין אין חיזוק וחלון ההעברות של ינואר עומד להיסגר. בפרנקנשטדיון חייבים להתעורר ולצאת מתפיסת היורדת הבטוחה אם ברצונם להישאר בליגה, לפני שיהיה מאוחר מידי. במחזור הקרוב תצא נירנברג למשחק חוץ מול מיינץ ביום שבת בשעה 16:30.

המשחק המומלץ

כמובן שהמפגש המרתק בין ורדר ברמן לפרנקפורט ביום שבת ב – 19:30 הוא משחק המחזור בעיניי. שתי הקבוצות חזרו מהפגרה עם ניצחון והן נמצאות במרחק של 5 נקודות אחת מהשנייה. ההתקפות של שתי הקבוצות מעניינות במיוחד כאשר לפרנקפורט יש את השלישיה ההתקפית הנודעה שלה (יוביץ' האלר ורביץ') ולברמן שחקני התקפה טובים גם כן. נתון סטטיסטי מעניין בנוגע למפגשים האחרונים בין שתי הקבוצות הוא שממוצע השערים במשחקים ביניהן עומד על 3.2 שערים למשחק.

משחקי המחזור הקרוב (19) בבונדסליגה:

הרטה ברלין – שאלקה 04, יום שישי, 21:30

בורוסיה דורטמונד – האנובר 96, יום שבת 16:30

בורוסיה מנשנגלאדבאך – אאוגסבורג, יום שבת, 16:30

פרייבורג – הופנהיים, יום שבת, 16:30

מיינץ – נירנברג, יום שבת, 16:30

וולפסבורג – באייר לברקוזן, יום שבת, 16:30

ורדר ברמן – איינטרכט פרנקפורט, יום שבת, 19:30

באיירן מינכן – שטוטגארט,יום ראשון, 16:30

פורטונה דיסלדורף – ר.ב. לייפציג, יום ראשון, 19:00

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort