פרס הולך לאיבוד דרך מרפסת: המשבר הארגוני של ריאל מדריד

ריאל מדריד. אחד המועדונים הגדולים בעולם, נמצאת במשבר. אין זה סוד שהקבוצה לא מצליחה (בלשון המעטה) העונה. היא נמצאת במקום החמישי עם 30 נקודות בלבד, 10 נקודות מיריבתה המרה שכבשה את הפסגה, ברצלונה. יחסית לעצמה, היא בקושי כובשת (כבשה 13 שערים ב-9 משחקי בית), רונאלדו הוא מלך שערי הקבוצה לשנת 2018 והוא שיחק רק חצי שנה (28 שערים לזכותו, 27 לזכות בייל שבמקום השני), היא הפסידה כבר 9 משחקים העונה – בדיוק אותה כמות הפסדים כמו בכל העונה שעברה.

את האמת, אין צורך בנתונים המדאיגים האלו כדי להבין שריאל מדריד נמצאת במשבר ארגוני חריף. אפשר פשוט להתסכל על המשחק האחרון של ריאל מדריד נגד ריאל סוסיאדד, בו האחרונה גברה 2:0 בסנטיאגו ברנבאו על הבלאנקוס האומללים, או על הריאיון של מודריץ' אחרי ההפסד, בתגובה לטענות שהשופט לא היטיב עמם: "הבעיות שלנו הן אחרות וגדולות מזה".

מה יהיה, סולארי? (AS English)

"דבר אינו נצחי, מלבד השינוי." – הרקליטוס, פילוסוף יווני

העולם הנוכחי משתנה. המציאות שבה אנו חיים הופכת שונה מרגע לרגע, ואנחנו צריכים לדעת להשתנות יחד איתה.
המשבר הנוכחי בריאל מדריד מגיע בגלל סיבות רבות ומגוונות. אבל הדבר החשוב כאן הוא הפיתרון. השינוי שריאל מדריד צריכה לעבור כדי לחזור להיות מועדון מצליח.

ישנן כמה סיבות מרכזיות שמצריכות שינוי ארגוני. קיבצתי כמה מהן לאחר עיון קצר ברחבי הרשת.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
  • גורם דמוגרפי: שינויים בהרכב האוכלוסייה (עליה בתוחלת החיים, ירידה בריבוי הטבעי וכדומה) מצריכים שינוי בהרכב סל התוצרים, בסוגי השירותים שארגונים מספקים לסביבה, ואף בשיטות השיווק, בהתאם לדרישות האוכלוסייה. בריאל למשל, השינוי הקריטי שקרה בתחילת השנה – מכירת רונאלדו פגעה בקבוצה באופן משמעותי ואפשר לומר שהרסני. אי הבאת מחליף ראוי לכוכב הגדול, ההסתמכות על בייל ובנזמה שנכשלה כליל היא הסיבה המרכזית לכישלון שהקבוצה חווה. גם זידאן שעזב במפתיע והבאת מאמן הרבה פחות מנוסה ממנו בדמות לופטגי שפוטר, "תרם" את חלקו. במועדון כזה, אי אפשר להסתמך על "מלך שערי הקבוצה" שכובש רק 7 שערים ב-18 מחזורים, או על שחקן, מוכשר ככל שיהיה, שלא הנהיג מעולם מועדון גדול ובמיוחד אם הוא שביר יותר מכלי החרסינה המונח על חלונכם.
  • גורם כלכלי: מחסור או עודף זמני בחומרי גלם חיוניים, אבטלה, שינויים בכוח הקנייה של צרכנים, עידוד השקעות, שינויים בשערי המטבע הזר וחרם כלכלי על מדינות עוינות, משפיעים בצורה ניכרת על ענפי הייצור, המסחר והשירותים. ארגונים נדרשים לשנות את היקף פעילותם, את שיווקי היעד, את המוצרים, ולהתאים את כל אלו לסביבה המשתנה. "חומרי הגלם" במקרה שלנו הם השחקנים. ריאל מדריד, שבמשך שנים רבות התאמצה לבנות סגל "גלאקטיקוס", אמנם שינתה את מדיניות הרכש שלה – הרבה שחקנים צעירים הגיעו בסכומים שבהשוואה למועדונים הבכירים באירופה נחשבים נמוכים, אך בדיעבד הייתה זו טעות. זה לא כמות הכסף, אלא מה שעשו איתו. איני מתפלא שכעת עפ"י הדיווחים שחקני ריאל מדריד דרשו לרכוש את לבנדובסקי שכבר מדברים עליו שנים כמועמד לקבוצה, ההתעניינות הגוברת באריקסן, או אפילו הארי קיין.
    הרי שחקנים מוכשרים זה נחמד, אבל למועדון כל-כך גדול, אתה צריך להביא כוכב אמיתי.
  • גורם היסטורי וחברתי: ההיסטוריה של הארגון, ההצלחות והכישלונות שלו, שינוי בסוגי המוצרים והשירותים לאורך הזמן, שינוי באופי ההנהלה, בתרבות או בחזון הארגוני. בנוסף, שינוי בסביבה החברתית של הארגון המביא לשינוי במדיניות הגיוס והתעסוקה. ריאל מדריד הוא מועדון וותיק, שידע הצלחות וגם כישלונות. נכון, הזכיה השלישית ברציפות בליגת האליפות היא היסטוריה "חדשה", אבל בהחלט נראה שהמועדון שבע באופן מסוים. לגיטימי שלאחר כל-כך הרבה שנים מוצלחות, ריאל תרגיש מכה קלה בכנף. עוד אחד מהדברים שמייחדים את קבוצות הטופ, הוא הניסיון למצוא שחקנים שיתחברו ל-D.N.A של המועדון. ייתכן מאוד שריאל עדיין לא מצאה את אותם השחקנים המתאימים לה, הן מבחינת מחויבות למועדון והן מבחינה פסיכולוגית-רגשית-אישיותית.

אתגרים רבים עומדים בפני ריאל מדריד וסבסטיאן סולארי העונה. על האליפות הם ככה"נ וויתרו (פער של 10 נקודות הוא לא גדול במיוחד, אבל את ברצלונה של השנה בליגה הספרדית יהיה קשה לנצח), מה שיכול להשאיר להם זמן לבניה מחודשת. את השלד לשנים הבאות הם מכינים טוב עם רכישת שחקנים צעירים ומוכשרים ופיתוח שחקני בית (ויניסיוס ג'וניור, בורחה מיוראל, רודריגו, אסנסיו והרכש החדש ברהים דיאז הם רק דוגמה), אבל שחקני ההווה כבר שחוקים. מודריץ',ראמוס, מרסלו ובנזמה בני 30+, קרוס ובייל בני 29 והשלד העיקרי שהרכיב את הקבוצה בשנים האחרונות הזדקן במונחי הכדורגל. פלורטינו פרס, הנשיא ומקבל ההחלטות הבלעדי של המועדון הוא שועל ותיק. הוא צלח בשנים האחרונות את המשברים שהיו לו. אבל הפעם, כך נראה, זה הולך להיות קשה מתמיד. הפסד בשבת מול בטיס הנמצאת מקום אחד מתחתיה יכול לחרוץ את גורלו של סולארי. אבל לדעתי, פיטוריו של סולארי לא ישנו דבר. הניתוח אמנם יצליח, אבל החולה עדיין ימות. פלורנטינו פרס צריך לעשות חושבים מחדש לא רק בגזרת המאמן הראשי, אלא בצורה שבה הוא מנהל את המועדון, העסק, התאגיד או איך שלא תכנו את הדבר המפלצתי הזה שנקרא "ריאל מדריד".

הבעת הפנים של פרז במסיבת העיתונאים האחרונה של זידאן. תמונה שווה אלף מילים (AS English)

משחקים נוספים במסגרת המחזור ה-19 ב"לה ליגה":

ברצלונה – אייבר (יום א', 19:30)

אתלטיקו מדריד – לאנטה (יום א', 13:00)

אתלטיק בילבאו – סביליה (יום א', 17:15)

ראיו וייקאנו – סלטה ויגו (יום שישי, 22:00)

לגאנס – הואסקה (שבת, 14:00)

ולנסיה – ויאדוליד (שבת, 17:15)

ג'ירונה – אלאבס (שבת, 19:30)

ויאריאל – חטאפה (שבת, 21:45)

ריאל סוסיאדד – אספניול (יום ב', 22:00)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית