עוד יגיע (אר)תורו

ארתורו וידאל הוא ווינר בנשמה וזוכה בתארים בכל מקום בו משחק בשנים האחרונות ועכשיו הוא צריך להתרגל למציאות שונה כשחקן ספסל בקבוצה שרואה את עצמה כטובה בעולם.
עם אופח חם מזג הוא צריך לצנן את עצמו ולחכות בסבלנות לתורו – שעוד יגיע.

כשארתורו וידאל חתם באוגוסט האחרון במדי ברצלונה הורמו לא מעט גבות והיו כאלו שטענו כי השחקן לא מתאים לדי אן איי של הקבוצה מבירת קטלוניה.
היו אלו אותן הגבות שהורמו, ובצדק, כשאר שנה קודם לכן החתים המועדון את פאוליניו הברזילאי המבוגר בהעברה תמוהה מהליגה הסינית שהוערכה אז בכ -40 מליון יורו.
האוהדים זעמו ולא הבינו את פשר הקנייה אבל עם הזמן למדו להתאהב בשחקן שתרם רבות לקבוצה בפן המקצועי ואז נמכר בחזרה לסין.
קשה לדעת מה בדיוק קרה שם ואין ספק שכל העסק עם פאוליניו מריח לא טוב, אבל הוא גם השאיר חלל מסויים אותו היה צריך למלא.
בדיוק בגלל זה הוחתם ארתורו וידאל באוגוסט האחרון מבאיירן מינכן בה הוא שיחק בשלוש העונות הקודמות.
זה נכון שהוא לא מתאים לקבוצה כמו כפפה ליד אך למאמן כמו ואלוורדה שגם הוא לא מהדמויות המזוהות ביותר עם המועדון – מדובר ברכש מצויין שיכו לתרום רבות.
הוא הגיע פצוע, בן 31 ולא בכושר הכי טוב בקריירה שלו אבל על הנייר אמור להיות טוב יותר ומוכח יותר מהקשר הברזליאי אותו הוא החליף בקבוצה והיה ברור לצוות המקצועי של הבלאוגרנה שאם הם רוצים להיאבק השנה בכל החזיתות הם יצטרכו קשר חזק ואגרסיבי במרכז המגרש שיוכל לגבות מהספסל את שחקני ההרכב שצריכים מנוחה.
ווינר בנשמה ואחד הקשרים ההגנתיים הטובים בעולם בעשר השנים האחרונות.
ודיאל הגיע לברצלונה עם מאזן די מדהים של 7 זכיות באליפות בשבע השנים האחרונות – 4 עם יובנטוס ו- 3 עם באיירן, והוא רוצה להיות הראשון בהיסטוריה שזוכה ב- 8 אליפויות רצופות בשלוש ליגות שונות.הישג אדיר לכל הדעות לקשר אחרוני שהוא כלל לא אירופאי.
ומה עשה עם הנבחרת בזמן הזה? 2 זכיות רצופות בקופה אמריקה עם צ'ילה על ארגנטינה של מסי השבור.

הנקודה עם וידאל שהוא שחקן בעל טמפרמנט גבוה שהסתבך לא פעם עם רשויות החוק וחלק מהצוותים המקצועיים איתם עבד, וכשהוא לא מרוצה מכמות דקות המשחק שלו הוא עלול להסריח את חדר ההלבשה (ולא מסיגריות).
אבל זה סיכון אותו לקחה בארסה כשהחתימה את הצ'ילאני הבינלאומי ועושה רושם שעד עכשיו מדובר בלא פחות מאשר בינגו.

וידאל שותף העונה כמעט בכל משחקי הקבוצה, למרות שברובם עלה במחליף.
את השער הראשון שלו יהיה קשה לשכוח – השער החמישי לרשתה של ריאל מדריד שחתם את תוצאת המשחק – 5:1 מהדהד לבארסה.

על אף השער הנהדר נגד ריאל מדריד והעובדה שוידאל שותף ברוב המשחקים לא גורמים לצ'ילאני סיפוק שהביע חוסר שביעות רצון מכמות הדקות שהוא מקבל.
הוא מרגיש שמגיע לו יותר זמן על המגרש ורק רוצה לשחק אבל כשמסתכלים על כמות השחקנים של אלופת ספרד נמצא את בוסקטס ורקיטיץ' – שהם בלתי ניתנים להחלפה.
לרוב, את עמדת הקשר הנוסף מאיישים ארתור/קוטיניו וגם ראפיניה זכה למעט קרדיט עד שנפצע לפני כחודש.
וידאל צריך ללמוד להסתגל לעובדה שהוא עכשיו שחקן מחליף ולא הכוכב, בקבוצה ששואפת הכי גבוה ואין ספק שהיא תצטרך אותו שמח ובכושר טוב בחלק השני והקריטי של העונה.
הוא לא המוסר הכי טוב, הוא לא הכי מהיר או הכי טכני אבל לוידאל יש כמעט את הכל.
הוא משאיר את הלב ושורף את הדשא, משחק בצורה מאוד אגרסיבית וזוכה בהרבה כדורים במרכז המגרש, מה שיכול לתת לבארסה את האופציה לחטוף את הכדור ולצאת למתפרצות מהירות.
בדומה לפאוליניו הוא גם מצטרף קדימה ומנצל את העמדה שלו כקשר אחורי כדי להפתיע את הגנת היריב ומגיח מאחור.
אף על פי שהתכונות שמאפיינות את וידאל הן קשיחות ואגרסיביות – אל לנו לשכוח שמדובר בשחקן שבנבחרת צ'ילה לעיתים שיחק כ- 9 מזוייף וגם יודע לכבוש שערים, כאשר בעונת השיא שלו הרשית 18 פעמים, במדיה של יובנטוס.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קצת סבלנות.
במועדון כמו בארסה הדברים לפעמים לוקחים זמן וזה לא פשוט לשחקנים להתאקלם לשיטת המשחק האופיינית של הקבוצה, גם אם מדובר בשחקנים אדירים (מישהו אמר זלאטן איברהימוביץ'?).
העונה של הבלאוגרה עוד ארוכה מאוד ובהנחה שהקבוצה אכן תגיע לשלבים הגבוהים בליגת האלופות – וידאל עתיד לקבל הרבה יותר דקות משחק ואחריות.
בנתיים הוא צריך לחכות לתורו בשקט, לא ליצור דרמות ולעזור לקבוצה שלו להתבסס במקום הראשון בליגה והמשך הדרך בליגת האלופות ובגביע הספרדי.

ביום שבת וידאל וברצלונה מארחים את סלטה ויגו (19:30) מהמקום ה- 9 בטבלה וינסו לנצח ולשמור על ראשות טבלת הליגה הספרדית.

יתר משחקי סוף השבוע בלה ליגה:
ז'ירונה – חטאפה (שישי, 20:30)
ריאל סוסיאדד – אלאבס (שישי, 22:00)
בטיס – אייבאר (שבת, 14:00)
אתלטיקו מדריד – אספניול (שבת, 17:15)
אתלטיק בילבאו – ויאדוליד (שבת, 21:45)
ולנסיה – הואסקה (ראשון, 13:00)
לגאנס – סביליה (ראשון 17:15)
ראיו ואייקנו – לבאנטה (ראשון, 19:30)

*משחקה של ריאל מדריד מול ויאריאל נדחה ל-3.1 עקב השתתפותם של הבלאנקוס בגביע העולם למועדונים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort