שינויים בפסטיבל קאן(טה)

אנגולו קאנטה, הקשר הקשוח ונמוך הקומה (1.68 מ' בלבד), אחד השחקנים הטובים והאהובים בעולם על פי רוב פרשני ואוהדי הכדורגל, אשר נמצא כעת בעונתו השלישית בצ'לסי, עבר שינוי משמעותי במהלך הקיץ.

לא, לא מדובר בשינוי מעמדו לאלוף עולם לאחר המונדיאל האחרון, לא מדובר גם על בחירתו ל'שחקן הנחמד בעולם', אפילו לא מדובר על השינוי ביציעי צרפת ואנגליה ששרים לו כפי ששר לו פוגבה לאחר הזכייה- "הוא קטן, הוא נחמד, הוא עוצר את ליאו מסי", אלא בשינוי מיקומו על המגרש עם הגעתו של מאוריציו סארי לבלוז ביולי האחרון, שינוי טקטי שנבחן כל שבוע  עם זכוכית מגדלת ברחבי הממלכה המאוחדת.

סארי, שהגיע לצ'לסי במקומו של אנטוניו קונטה, המאמן היוצא, הצהיר מהתחלה שאצלו צ'לסי תשחק שונה. אם קונטה היה ידוע כאיש נוקשה וקפדן שמקפיד על הגנת ברזל, לעומתו סארי דוגל בסגנון כדורגל התקפי, מה שנקרא באיטליה ה"סאריסימו" שביצע בנאפולי שהייתה כה מרהיבה תחתיו, או ה"סארי-בול" בתרגום לאנגלית, הסגנון אותו הוא מתכוון להנחיל בכחולים. על מנת לעזור להשריש את השיטה היטב, סארי הביא איתו מנאפולי את ז'ורז'יניו, שמכיר היטב את הסגנון.

יחד עם שינוי השיטה ושינוי המערך, הגיע גם השינוי הטקטי במיקומו של אחד השחקנים המשמעותיים ביותר של צ'לסי, אולי הבורג החשוב ביותר בסגל הקבוצה, אנגולו קאנטה. סארי הודיע והבהיר שקאנטה, ששיחק כקשר אחורי במהלך הקריירה, לא ישחק אצלו בתפקיד זה, אלא 50/50 כשהוא נמצא יותר בצד ימין, עם דרישות התקפיות יותר. חשוב להזכיר שסארי הוא מומחה לשינוי מיקומם של שחקנים על המגרש, מה שבלט בנאפולי עם הפיכתו של מרטנס מקשר התקפי ושחקן כנף לתפקיד 9 מדומה בהצלחה, כאשר מטרתו כעת היא להשביח עוד יותר את קאנטה, מגדולי השחקנים בעולם היום.

יצליח לשכלל את קונטה כפי ששיכלל את מרטנס? סארי (sportskoradio)

קאנטה, השחקן היחיד בהיסטוריה שזכה פעמיים ברצף בפרמייר- ליג עם שתי קבוצות שונות, זוכה למעקב וביקורות צמודות מרגע הגעתו של סארי והשינוי אותו המאמן מחולל בבלוז ובקאנטה בפרט. בתחילת העונה שיטת המשחק זכתה לשבחים ולהתלהבות רבה בקרב התקשורת, שציינו לטובה את השילוב של קאנטה וז'ורז'יניו, אך לאט-לאט התגלו גם הליקויים בשיטה החדשה, כשיחד איתם התקשורת הכותשת של אנגליה החלה לנעוץ את שיניה, כאשר השיא הגיע לאחר ההפסד 3-1 לטוטנהאם, אשר "פירקה" את הבלוז. לאחר המשחק נמתחה ביקורת על תיפקודו של קאנטה, גם מצידו של סארי עצמו שביקר את יכולתו במשחקיו האחרונים בטענה שעליו להשתפר טקטית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אם נסתכל על המספרים של קאנטה, הצרפתי שהיה ידוע בתיקולים המדהימים שלו ובעצירת ההתקפות הנגדיות, ירד העונה כמעט בחצי מכמות התיקולים המוצלחים לעומת העונה שעברה, כאשר מדובר ב-1.8 תיקולים בממוצע למשחק בעונה זו. מן הצד השני של המטבע, הקשר בישל העונה כבר פעמיים בפרמייר-ליג, כמות שמשתווה למספר הבישולים שלו בשתי העונות הקודמות יחד. אז מה התשובה לשאלה- האם השינוי של קאנטה פוגע או תורם? נראה שעוד מוקדם לקבוע. כרגע צ'לסי נראית פחות טוב ונראה שהשילוב בין קאנטה לוקה בחסר, אך סארי בעצמו אמר שיקחו מספר חודשים לשחקנים ליישם את השיטה, אז אולי אם ניתן לו את הזמן, יחד עם הרבה סבלנות, נראה לפתע קאנטה טוב יותר, התקפי יותר ואימתני מאי פעם.. או איך שאמר המשורר א. גולן- "ימים יגידו".

היחיד שזכה פעמיים ברצף עם שתי קבוצות שונות באנגליה- השינוי יביא לתואר נוסף בעתיד? (fox sport asia)

יחד עם קאנטה, צ'לסי תארח השבת (19:30) למשחק ענק בסטמפורד ברידג' את המוליכה, מנצ'סטר סיטי, כשהיא יודעת שניצחון ביתי יצמצם את ההפרש ממנה לשבע נקודות, כאשר הפסד לתכולים של גווארדיולה יעלה את הפער ביניהם ל-13, מה שיוציא את הבלוז כמעט בוודאות מתמונת האליפות. צ'לסי מגיעה למשחק כשהיא עם ניצחון בודד בארבעת משחקי הליגה האחרונים, עם לחץ גדול ולאחר הפסד חוץ מפתיע לוולבס. צ'לסי תקווה לקבל עוד הופעה טובה מאדן האזרד, מלך השערים והבישולים של הקבוצה העונה, כדי לנסות ולעצור את המוכנה של פפ. מן העבר השני, הסיטיזנס עם שבעה ניצחונות רצופים בפרמייר- ליג, כשהיא עדיין ללא הפסד העונה בליגה, כאשר אין שום כוונה מצידו של המאמן הספרדי לעצור בסטמפורד ברידג'. סרחיו אגוארו, שהבקיע העונה כבר שמונה שערים, בספק למשחק, אך חברו להתקפה, ראחים סטרלינג, אשר חולק איתו את מלכות השערים של הקבוצה ומחזיק גם את כמות הבישולים הגדולה בקבוצה, בהחלט יכול להספיק לפפ גם אם החלוץ הארגנטינאי לא ישחק.

משחקים בולטים נוספים

בורנמות- ליברפול (שבת, 14:30)- אחת ההפתעות הנעמות של העונה, שחזרה לנצח במחזור האחרון לאחר ארבע הפסדים רצופים, רוצה להמשיך ולספק סנסציות בפרמייר-ליג, הפעם על חשבונם של המרסיסיידס. החבורה הכישרונית של אדי האו נמצאת כרגע במקום השביעי ולא רוצה להתרחק מהטופ- 6, כאשר בראשה חלום רחוק- להצליח ואולי להשתחל לאירופה בסוף העונה. מצידו השני של המגרש, ליברפול מגיעה למשחק כשהיא במקום השני, מרחק שתי נקודות בלבד מהסיטי ובידיעה שלתכולים של פפ משחק חוץ קשה מול צ'לסי, מה שעלול ליצור הזדמנות אדירה עבור החבורה של קלופ לכבוש את הפסגה בתום המחזור ה-16, רגע לפני הקרב המכריע בליגת האלופות מול נאפולי בהמשך השבוע. ליברפול, כמו הסיטי, טרם הפסידה העונה ונראית כמו קבוצה שרק תלך ותשתפר יותר עם המשך העונה, כאשר המטרה של סלאח, מאנה, פירמינו וחבריו ברורה- להילחם על האליפות עד המחזור האחרון.

מנצ'סטר יונייטד- פולהאם (שבת, 17:00)- הקבוצה של מוריניו, כשהיא במקום השמיני בלבד, עם ארבעה הפסדים רצופים, יודעת שהיא חייבת ניצחון ביתי נגד האחרונה בטבלה כדי להישאר בעשירייה העליונה של הטבלה ולא לרדת מתחת למקום ה-10, שנראה לא רחוק מהשדים האדומים. יונייטד, שתמשיך להחסיר את אלכסיס, נמצאת בדאגה גדולה באשר למצבו של מרסיאל, מלך השערים של הקבוצה, ששיתופו במשחק מוטל בספק בעקבות פציעה בשריר. פולהאם, האחרונה בטבלה, מגיעה לאולד טראפורד כשהיא עם ארבע נקודות מתוך תשע אפשריות מאז הגעתו של ראניירי, עם מוטיבציה גדולה ללכת בעקבות חברותיה בתחתית שגרפו נקודות מהקבוצה של מוריניו, מה שיכול להעלות אותה מעל הקו האדום.

לסטר- טוטנהאם (שבת, 21:45)- לסטר, שנמצאת במקום ה-9, במרחק נקודה בלבד מהטופ- 6, תנסה לעקוץ בביתה את טוטנהאם, שמגיעה כשהראש שלה בקאמפ-נואו, רגע לפני המשחק הגורלי בליגת האלופות מול ברצלונה. השועלים, שנראים חזקים ומאוחדים מתמיד לאחר יותר מחודש לאסון מות הבעלים של הקבוצה, כאשר הם ללא הפסד מאז אותה טרגדיה, ירצו להמשיך את המוטיבציה הרבה ולהזכיר לאנגלים שיש להם מקום משמעותי בפרמייר-ליג. לעומתם, התרנגולים שנמצאים בכושר שיא, במקום השלישי בטבלה עם ארבעה ניצחונות בחמשת משחקיהם האחרונים, במרחק שמונה נקודות בלבד מהפסגה, חייבים ניצחון חוץ יקר ב'קינג פאוור' כשהם חסרים את דמבלה, כאשר טריפייר ולאמלה בספק למשחק.

שאר משחקי המחזור 

ארסנל- האדרספילד (שבת, 17:00)

ברנלי- ברייטון (שבת, 17:00)

קרדיף סיטי- סאות'המפטון (שבת, 17:00)

ווסטהאם- קריסטל פאלאס (שבת, 17:00)

ניוקאסל- וולבס (ראשון, 18:00)

אברטון- ווטפורד (שני, 22:00)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort