לדרבים חוקים משלהם

כל משחק בפרמייר ליג הוא חגיגה בפני עצמו, אז כשיש 3 משחקי דרבי במחזור החגיגה היא כפולה ומכופלת. עכשיו כשהליגות חזרו ואין שום פגרת נבחרות באופק, הקבוצות מתחילות לצבור תאוצה ונקודות, וכל משחק הוא חשוב מאין כמוהו. כל משחק יהיה שדה קרב ואנחנו רק נהנים, אז כדי שתגיעו מוכנים לפניכם 4 ההמלצות שלי למחזור ה-14 בפרמייר ליג:
מנצ'סטר סיטי-בורנמות' (שבת 17:00):
המשחק הראשון עליו אמליץ למחזור הקרוב הוא דווקא לא דרבי, אך הוא כלל לא נופל ברמתו משניים מהשלושה הקרובים.
בורנמות' הנהדרת של אדי האו הנהדר ממשיכה בתנופה האדירה שלה מהשנים האחרונות, לאחר שלפני עשור, עם אותו מאמן על הקווים היא הייתה קרובה מאוד לירידה לליגה החמישית, ושלפני 4 עוד שיחקה לה בצ'מפיונשיפ. השנה הקבוצה של האו רשמה שיפור לא קטן מהעונה שעברה, והיא אולי כבר התחילה לפנטז על מקום באירופה. עם 20 נקודות היא ניצבת במקום השמיני בטבלה, רחוקה 7 נקודות מהמקום החמישי שמוביל בסוף העונה לשלב הבתים של הליגה האירופית, אך גם 2 נקודות מהמקום השישי שעשוי להוביל אף הוא לאירופה, תלוי בזהות הזוכה בFA cup.
נקודה בולטת אצל הדובדבנים העונה היא חוסר יציבות מסויים: מצד אחד ניצחונות מרשימים על לסטר וווטפורד המאתגרות, ומן העבר השני תבוסה מביכה מול ברנלי שהיא בטח לא מה שהייתה בשנה שעברה והפסד לניוקאסל החלשה. ההתקפה שלהם שכוללת את קאלום ווילסון, ג'ושוע קינג וראיין פרייז'ר הנהדרים היה השישית בטיבה בליגה, אולם מבחינת כמות ספיגות שערים היא נמצאת במקום השמיני והלא מחמיא. במשחק הקרוב תתמודד בורנמות', או לפחות תנסה להתמודד, עם הקבוצה הטובה בליגה ואולי הטובה באירופה כיום, וכדי לדוג משהו מהמשחק הזה היא תצטרך לבוא הכי מפוקסת שאפשר ולא כמו שהייתה מול ברנלי או ניוקאסל.
קאלום ווילסון וג'ושוע קינג הנהדרים (Vital Bournemouth)
על הקבוצה של פפ גווארדיולה אין צורך להרחיב יותר מדי, משום שהיא פשוט עושה הכל על המגרש והתוצאות מדברות בעד עצמן. סיטי משחק כדורגל יפהפה, מהנה לצפייה, וזאת על אף כי היא חסרה לא מעט שחקנים שחלקם קריטיים ביותר כמו קווין דה בריינה שנעדר כבר תקופה לא קצרה. ריאד מאחרז שהגיע בקיץ עושה עבודה נהדרת עד כה, וכשהוא מצטרף לקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים בעונה אחת בפרמייר ליג, ההתקפה של סיטי הופכת לבלתי עצירה.
כדאי לשים לב ל: ראחים סטרלינג. הווינגר האנגלי רשם קפיצה אדירה בסיטי, הרבה מאוד בזכות פפ, אך אנשים רבים מייחסים את השיפור שלו אך ורק למאמן הספרדי. סטרלינג מתחילת העונה שעברה מספק בליגה מספרים טובים משל אמבפה בצרפת, אך הוא ממשיך להיות מושמץ ומזולזל. הגיע הזמן שלו לקחת את המושכות ולהוביל את סיטי, להוכיח לכולם שהוא באמת מסוגל.
ניחוש מושכל: 3-1 סיטי, יש מישהו יכול לעצור אותם?
צ'לסי-פולהאם (ראשון 14:00):
אחרי שטעמה במחזור הקודם את טעמו של ההפסד לראשונה העונה, צ'לסי תפגוש את פולהאם בדרבי הראשון שלנו למחזור הקרוב, שבועיים לפני אחד המשחקים החשובים שלה בעונה, נגד סיטי. מאוריציו סארי הצליח לשנות את האווירה ואת רמת הכדורגל בצ'לסי במהירות רבה, וקבוצתו בהחלט יכולה להתמודד על האליפות, בעיקר כשהיריבות שלה לקרב זה עוד נלחמות בצ'מפיונס והיא בזמן הזה בעיקר נותנת זמן למחליפים בליגה האירופית. טוטנהאם הפתיעה את הרויאל בלוז, תפסה אותם עם המכנסיים למטה ולקחה לה 3 נקודות, וזה משהו שלצ'לסי אסור לקחת בחשבון. כל נקודה שהכחולים מפספסים מגדילה את הפער מהמכונה של פפ שכמעט ולא מאבדת נקודות בעונה. לכן, אל לה לחשוב שמצפה לה טיול בפארק בדרבי של לונדון: כידוע, קבוצות עם מאמן חדש מגיעות רעבות יותר, חדות יותר, קל וחומר אם המאמן הזה הוא קלאודיו ראניירי. במשחק הראשון שלו על הקווים של הקוטג'רס הוא רשם 3:2 דרמטי על סאות'המפטון, וגם בראשון הוא לא יבוא להתבטל.
אחד המאמנים המגרשים בעולם חזר לאנגליה (New York Post)
כדאי לשים לב ל: דויד לואיז. הבלם הברזילאי עבר כמה שנים חלשות, אולם עם הגעת סארי הוא נעור לחיים חדשים ונראה שוב כמו בלם בגבוהה. מול טוטנהאם הוא הציג יכולת חלשה שהזכירה נשכחות ורעות, והוא צריך לתקן זאת ולהוכיח לצ'לסי שהיא יכולה לבנות עליו, מכיוון שעל הספסל הכחול יושב אנדריאס כריסטנסן הצעיר והמוכשר שרק מחכה לכל הזדמנות כדי להוכיח את עצמו.
ניחוש מושכל: 2-0 לצ'לסי, הפעם הקסם של ראניירי לא מספיק
ארסנל-טוטנהאם (ראשון 16:05):
הדרבי הלונדוני השני שלנו יפגיש בין ארסנל לטוטנהאם, במה שמהווה בעצם מפגש בין שתי קבוצות שהן מתחרות ישירות אחת של השנייה על כרטיס לליגת האלופות.
הקדנציה של אונאי אמרי בארסנל התחילה עם הרבה ספקות, כשבהתחלה ההרכבים והתוצאות הזכירו את אלה של ארסן ונגר, אך מהר מאוד הפכו הספקות לתקוות. התותחנים לא הפסידו כבר יותר מ3 חודשים, עלו שלב בליגה האירופית בקלילות ובפרמייר ליג הם נמצאים חזק בתמונת הצ'מפיונס, כשהם במקום החמישי עם נקודה פחות מלצ'לסי ושלוש פחות מליריבתה במשחק הקרוב. אוהדי ארסנל שהתרגלו בעיקר להתלונן על קבוצתם בשנים האחרונות רווים ממנה נחת, ונהנים לצפות בכדורגל היפה שלה. בשני המחזורים הקרובים היא תפגוש בטוטנהאם כאמור, ובמנצ'סטר יונייטד, שני משחקים שיהיו חשובים להמשך העונה שלה. לסיטי וצ'לסי היא הפסידה בתחילת העונה ומול ליברפול היא יצאה עם נקודה, ואם היא רוצה באמת להשיג כרטיס לליגת האלופות בסיום העונה היא צריכה לקחת נקודות מול יריבות ישירות שלה בקרב הזה, כמו טוטנהאם (על יונייטד יותר קשה להגיד שהיא בקרב הזה כרגע…).
טוטנהאם רשמה שיפור ביכולת שלה בתקופה האחרונה, ועל אף הסגל הקצר שלה היא מצליחה להוציא תוצאות יפות. היא חפרה לעצמה בור יפה בצ'מפיונס אך הצליחה להתקרב ליציאה ממנו, ובליגה היא רחוקה מסיטי הראשונה מרחק 5 נקודות בלבד. מאוריסיו פוצ'טינו מצליח ליצור רעיונות יצירתיים כמו מוסא סיסוקו בתור קשר הגנתי, מה שעובד יפה עד כה. כמו בכל משחק גדול של התרנגולים, או כל משחק בכללי, רוב המשקל יהיה מונח על הכתפיים של הארי קיין, שהרוויח זאת בצדק. הוא כבש 27 שערים ב41 דרבים לונדוניים למיניהם, אז כדאי לארסנל להיכנס לכוננות ספיגה.
כדאי לשים לב ל: לוקאס טוריירה. האורגוואי הנהדר לא קיבל בתחילה מספיק הזדמנויות להוכיח את עצמו על הדשא, אך מהרגע שעלה עליו הוא כמעט ולא יורד ממנו. הקשר הפך לברומטר של ארסנל, לבוס שלה במרכז המגרש, ומול הקישור הלא חזק במיוחד של טוטנהאם התפקוד שלו יהיה קריטי לשליטה של קבוצתו במשחק.
לא משנה מה תהיה התוצאה, בטוח שיהיה מעניין! (Daily Express)
ניחוש מושכל: 2-1 לארסנל, הצמרת בוערת!
ליברפול-אברטון (ראשון 18:15):
הדרבי האחרון שלנו הוא הדרבי של העיר ליברפול, דרבי המרסיסייד, הדרבי שמתקיים הכי הרבה שנים ברציפות בפרמייר ליג. אם נעיף מבט חטוף בלבד בסטטיסטיקה, נבין מיד לצד מי היא עומדת: הפעם האחרונה בה אברטון גברה על יריבתה העירונית הייתה ב2010, והפעם האחרונה בה ניצחה באנפליד, איצטדיון המשחק, הייתה בכלל במאה הקודמת, ב1999. אולם, מעבר לסטטיסטיקה של העבר, בראשון יפגשו שתי קבוצות כדורגל מצוינות שעשויות לספק לנו משחק מלהיב. לאחר שסיימה שמינית בשנה שעברה, הקבוצה של מרקו סילבה התחזקה בשחקנים ברמה גבוהה כמו ג'ארי מינה, ריצ'ארליסון, לוקה דין ואחרים על מנת להתקרב יותר לרמה של הקבוצות הגדולות בליגה. עד כה זה עובד לה כמו שצריך: על אף פתיחה מעט מגומגמת, הטופיז ניצבים במקום השישי בטבלה. אברטון נמצאת בקצב צבירת נקודות טוב מאוד, אך היא לא ניצחה עד כה ב-3 משחקים מול הגדולות. הקלישאה אומרת שאליפות לוקחים נגד הקבוצות הקטנות, אך אברטון היא לא קבוצה שרצה לאליפות, ואם היא רוצה להתקרב ברמתה לקבוצות החזקות באמת בליגה, היא צריכה להסתכל להן בלבן של העיניים במפגשים מולן. לשמחתה, יש לה מאמן צעיר ומאוד מאוד מוכשר, שעשה עבודה נהדרת בווטפורד והוכיח שהוא לא מפחד מאף קבוצה.
ליברפול טרם הפסידה משחק ליגה ב2018-19, אך מתחילת נובמבר היא לא מרשימה, מה שהוביל לכך שהיא הסתבכה בצ'מפיונס. המייטי רדס התחזקו במספר שחקנים מצויינים שרובם מספקים את הסחורה, אך דווקא הכוכבים של השנה שעברה פחות נוצצים. מוחמד סלאח פשוט לא מה שהיה לפני שנה, ושאלת ה"one season wonder" עדיין מרחפת מעל ראשו. מה שבולט אצל סלאח הוא שעל אף שיש לו 9 שערים בכל המסגרות, המצרי לא כבש מול אף אחת מהקבוצות הגדולות שליברפול פגשה: פריז, נאפולי, טוטנהאם, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי או ארסנל. גם פירמינו ירד משמעותית ביכולת ובתפוקה, עם 3 שערי ליגה ב13 משחקים, ו5 בכל המסגרות. מי שדווקא נראה לא רע על אף מספרים לא מזהירים הוא סאדיו מאנה, שניסה לסחוב את משחק ההתקפה של קבוצתו מול פריז כמעט לבדו, בשל האנמיות של שותפיו לשלישיה הקדמית. יורגן קלופ זקוק לשלושתם חדים כדי להכריע משחקים, כשהם לא מפוקסים זה הרבה הרבה יותר קשה.
כדאי לשים לב ל: ריצ'ארליסון. הברזילאי עליו שולמו 50 מיליון ליש"ט לווטפורד בתחילת העונה כבש 6 שערים ב11 הופעות ליגה, ובינתיים נראה כמו רכישה שעשויה להשתלם. עכשיו זה הזמן שלו להוכיח את עצמו במשחק גדול.
פתח טוב במדים הכחולים (futta)
ניחוש מושכל: 1-1 בין הקבוצות שיצאו שתיהן לא מסופקות מהתוצאה הזו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית