המירוץ לפסגה, פרק 8: לקראת המחזור השמיני של ליגת Winner

חולון רוצה לשמור על המקום הראשון מול הטירוף של לאומי, אילת ונהריה במפגש קצוות גאוגרפי, באר שבע תארח את ירושלים ל'קרב אדומות', גלבוע/ גליל תנסה לעצור את ה-MVP פול סטול, הפועל ונס-ציונה ינסו לחבר שני ניצחונות בפעם הראשונה ומכבי עם הופעת בכורה של ספרופולוס על הקווים מול האקס צביקה שרף. הכל לקראת המחזור השמיני בליגת winner.

הפועל חולון- בני הרצליה (שבת, 24.11, שעה 19:00)

מצד אחד קבוצה שרוצה אוויר פסגות, מן הצד השני קבוצה שלא רוצה להגיע לתחתית הבור. הפועל חולון, עם שני הפסדים בלבד העונה ולאחר ניצחון מרשים על גלבוע/ גליל בקרב הצמרת של המחזור הקודם, רוצה לשמור על המקום הראשון בליגה (לפחות עד שמכבי ת"א ישלימו את המשחק החסר) כשהיא מארחת בהיכל טוטו את הקבוצה מהשרון, שנמצאת במקום ה-11.

חולון, שנראית נהדר בליגה, מקבלת תפוקה נהדרת מהזרים שלה (למעט שון ג'ונס) בראשות דקוואן ג'ונס (18 נק' בממוצע) וקאליף ווייאט (15.6), עם איזון ועזרה מהישראלים האיכותיים שלה. דן שמיר מנהל עד כה בצורה נכונה ומדויקת את הסגל המגוון והרחב שלו, בשילוב של כישרון וניסיון, מה שמצעיד אותו אל פסגת הליגה, שם הוא רוצה להישאר שבוע נוסף לפחות.

הרצליה, שלא שיחקה בשבוע שעבר עקב הלו"ז הצפוף של מכבי תל אביב,ממוקמת מקום אחד מעל הקו האדום. המאמן פוטוצ'ניק רוצה לחבר שני ניצחונות רצופים לראשונה העונה, לאחר הניצחון הגדול שהעניק לה אור לאומי על הבאזר במשחק מול הפועל תל אביב. באותו משחק בני הרצליה רשמה שיא עונתי של 21 אסיסטים והיא רוצה להמשיך בקצב הזה, יחד עם העונה הנהדרת עד כה של כארם משעור, השני ברשימת הקלעים הישראלים, כדי לנסות ולהפתיע את המארחת מחולון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מגיע אחרי סל ניצחון שנותן לו הרבה ביטחון. לאומי (הטוויטר הרשמי של בני הרצליה)

הפועל אילת- עירוני נהריה (שבת, 24.11, שעה 19:20)

מפגש קצוות גיאוגרפי. אילת, שנמצאת במקום הרביעי בליגה, עם העיניים לצמרת הטבלה, מארחת באולם 'בגין' את הסגולים מנהריה שרוצים לצאת מהמשבר ולהשיג נקודות יקרות שיעזרו לה בניסיון להתברג בשמינייה הראשונה.

הקבוצה של שרון דרוקר מגיעה למשחק לאחר ארבעה ניצחונות רצופים בליגה, כשהיא מקבלת עד כה עונה נפלאה של אלייז'ה בראיינט שמוביל את הליגה בממוצע הנקודות, עם 22 למשחק, יחד 22.7 במדד העונתי (שני בליגה). במחזור האחרון הדרומיים השיגו ניצחון חוץ ענק על הפועל ירושלים בארנה, עם 134 נקודות מדד, כשהיא רושמת שיא אסיסטים עונתי של 29. ניצחון ישאיר אותה בטופ-4, סביבה אליה התרגלה בשנים האחרונות והיא בוודאי לא רוצה לרדת ממנה.

מן העבר השני, המגמה ההפוכה מזו של אילת. נהריה, אחרי שלושה הפסדים רצופים, מלווים בשיאים שליליים של החטאות ושל איבדים, רוצה לעצור את כדור השלג ולהתחיל לעלות לכיוון מאזן טוב יותר, שכרגע עומד על 2 נצחונות בלבד. נהריה סובלת מאיבודי כדור רבים של יפתח זיו ומייק הנרי (המובילים בליגה בתחום זה), מה שמחייב אותה להגיע הרבה יותר מרוכזת בהתקפה. נקודת האור היא תפוקה אדירה העונה מצדו של הנרי, שחולק עם בראיינט את ההובלה הממוצע הנקודות בליגה (22 בממוצע), כאשר רק עוד ערב נפלא שלו, יחד עם ריכוז וסדר בהתקפה, יתנו סיכוי לצפוניים לחזור את הדרך הארוכה מאילת הביתה עם ניצחון.

הפועל באר שבע/ בני שמעון- הפועל ירושלים (שבת, 24.11, שעה 21:00)

העולה החדשה, שפתחה את העונה נהדר ועומדת כרגע על מאזן 3-3, במקום השמיני, תארח באולם 'הקונכיה' את הקבוצה מהבירה, שמדורגת במקום החמישי, בתקווה לניצחון ביתי שישווה את המאזן ביניהן. שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסד ליגה במחזור האחרון, עם רצון רב לפתיחת מומנטום חיובי חדש, לקראת 'קרב האדומות'.

באר שבע, בכיכובם של כריסטון, עם 18.2 נקודות למשחק ודונאלדסון, שמדורג ראשון בטבלת הריבאונדים של הליגה עם 9.5 למשחק, רוצה לתת פייט רציני לקבוצה הנוצצת והעמוקה מירושלים. האווירה הביתית עם הקהל הבאר- שבעי, יחד עם הכנה נכונה של המאמן רמי הדר, כבר הוכיחו שיש לבאר שבע מה למכור נגד כל קבוצה בליגה. הקבוצה מהדרום קולעת העונה 81 נקודות בממוצע למשחק, 10 פחות מהירושלמים, לכן תצטרך לשמור חזק כדי לעצור את האורחים ולהשיג ניצחון בית יוקרתי.

הקבוצה של עודד קטש אמנם אחרי הפסד ביתי בליגה, אך באמצע השבוע ניצחה את דיז'ון בליגת האלופות והיא נמצאת באווירה טובה מאוד. ג'יימס פלדין מוביל את הקבוצה מהבירה עם 16.8 נקודות למשחק, כאשר בחלק הישראלי תמיר בלאט מקבל השנה את המושכות מקטש ומחזיר בגדול עם 12 נקודות למשחק. לעומת זאת, שאר הישראלים כרגע לא נותנים את התפוקה המצופה מהם, שאמורה להבדיל את ירושלים משאר הליגה. יכול להיות שגם בלעדיהם ירושלים תחזור מבאר שבע עם ניצחון, מכיוון שעל הנייר היא טובה יותר מב"ש,  אבל כדי לרוץ חזק עד האליפות, ירושלים צריכה את טימור, אליהו, צ'וברביץ' ואוחיון ביכולת גבוהה הרבה יותר.

הפועל גלבוע/ גליל-  מכבי אשדוד/ באר טוביה (ראשון, 25.11, שעה 18:50)

הקבוצה הלוהטת והמהנה ביותר הליגה, שעד להפסד מול חולון ניצחה חמש פעמים ברצף, מארחת בגן-נר את הקבוצה מעיר הנמל, שהתחילה את העונה בצורה רעה עם שלל פצועים וסגל דל, אך בהמשך התייצבה והיא כבר במקום השישי במאזן 3-3, עם שני ניצחונות רצופים. הקבוצה של בראד גרינברג תשמח לעזור לקבוצה של בית הלחמי לחבר שני הפסדים רצופים לראשונה העונה, אך הקבוצה מהגליל רוצה להמשיך ולבסס את מקומה בצמרת.

גלבוע/ גליל, שמקבלת העונה עד כה מספרים נפלאים מהזרים שלה כשכולם עם ממוצעים של דאבל- פיגרס, כאשר קרופורד עם 19 נקודות בממוצע למשחק ומדורג שלישי במדד היעילות של הליגה (22), קלי עם 17.9 נק' ושני בליגה בריבאונדים עם 8.9, מילר עם 16.7 נק' ווויטינגטון עם 12.3, אריאל- פגעת בול! בנוסף, בית הלחמי משלב את חואקין שוכמן בצורה נהדרת, עם הכי הרבה דקות בממוצע למשחק עליהם הישראלי נותן מענה של 10.9 נק' בממוצע, יחד עם נתנאל ארצי שגם כן מנצל לטובה את הקרדיט שמקבל.

מול הצפוניים, להם ממוצע הנקודות הגבוה בליגה (92), ניצבת אשדוד, בעלת הממוצע הנמוך ביותר (76.5). למרות הפער בין הקבוצות, אי אפשר שלא להתייחס לשחקן הטוב ביותר בליגה בימים אלו, פול סטול. סטול מוביל את הליגה במדד היעילות עם 28.6 בממוצע למשחק, רביעי בממוצע הנקודות עם 19.4, ראשון באסיסטים עם 8.2 וראשון בחטיפות עם 4 למשחק, ללא ספק נתונים של MVP. יחד עם שאר הזרים, מילברון, שפרד ושושי, שכמו בגליל גם אצל גרינברג נותנים תפוקה נהדרת, בצירוף לעונה היפה עד כה של אייזק רוזפלט, סטול מסוגל לעשות חיים קשים לקבוצה מגן נר, ומי יודע, אולי אפילו לחזור הביתה עם מאזן חיובי לראשונה העונה.

ה-MVP של הליגה בימים אלו. סטול (הטוויטר הרשמי של ליגת winner)

הפועל תל אביב- עירוני נס ציונה (ראשון, 25.11, שעה 19:00)

'היכל קבוצת שלמה' מזמין אליו מפגש בין שתי הקבוצות שעשו במחזור האחרון סימני יציאה ממשבר. שתיהן ניצחו במחזור הקודם לאחר חמישה הפסדים רצופים, ניצחון ראשון מאז מחזור הפתיחה, כשהן חולקות מאזן משותף של 5-2. הקבוצה שתנצח תחבר לראשונה העונה שני ניצחונות רצופים, כאשר המפסידה תחזור למסלול ההפסדים ממנו היא שוקקת להתרחק.

הקבוצה של דני פרנקו, שהחזירה לשורותיה בשבוע שעבר את האקסים האוול ומקניל, נהנית עד כה בעיקר משני שחקנים, אמינו ותומר גינת, שניהם עם 13 נקודות למשחק. לעומת זאת, שאר הזרים לא נתנו את הסחורה המצופה מהם, מה שהוביל לשינוי המקצועי אצל האדומים. עם חזרתם של מקניל והאוול, כשהאחרון נרשם כשחקן ישראלי ומסוגל לתת תפוקה של זר, יחד עם הניצוצות שאנחנו מתחילים לראות מים מדר הצעיר, בהחלט יש מקום לאופטימיות בהפועל. השאלה היא כמה זמן ייקח למרקם החדש להתחבר, בתקווה שזה לא יהיה מאוחר מדי.

מנגד, נדב זילברשטיין הוביל השבוע את הכתומים מנס- ציונה לשלב הבא במפעל היורופ-קאפ, שם קבוצתו נראית העונה אחרת לגמרי מאיך שהיא נראית בליגה. הסגל של זילברשטיין נראה טוב מאוד על הנייר, עם דקוואן קוק שקולע 19.8 נק' למשחק (שלישי בליגה), שאר הזרים שקולעים בממוצע דאבל- פיגרס ושני הישראלים גולן גוט (12.6 למשחק) וטל דן (9) שיעילים מאוד, אך יש תחושה של חוסר סדר בהגנה ובהתקפה כאשר הקבוצה, שאמנם קולעת 83 נקודות למשחק, מאבדת בממוצע יותר מ-15 כדורים למשחק, מה שנותן נקודות קלות לקבוצות היריבות. אם הקבוצה תמשיך לספק את הסחורה בנקודות, אבל תהיה מרוכזת יותר בשני צידי המגרש, היא יותר מיכול לנצח בתל אביב ולהמשיך במומנטום חיובי.

מכבי תל אביב- מכבי ראשון לציון (ראשון, 25.11, שעה 20:40)

מכבי תל אביב, עם הפסד אחד בלבד העונה בליגה כשהיא ממוקמת במקום השלישי (משחק חסר), תארח ב'היכל מנורה' עם מאמנה החדש יאניס ספרופולוס, בהופעת הבכורה, את הקבוצה מעיר היין בראשותו של האקס, צביקה שרף, שנמצאת במקום האחרון עם שני ניצחונות בלבד (גם לה משחק חסר). לשני המאמנים, למרות הפער הגדול במיקומים בטבלה, המשחק חשוב מאוד, כאשר אחד רוצה להצהיר כוונות בתחילת הקדנציה והשני רוצה להוציא את הקבוצה מהתחתית. ניצחון ייתן לכל אחד מהם הרבה אוויר לנשימה.

מכבי, שמגיעה למשחק אחרי שבוע עמוס של שלושה משחקי יורוליג בשבעה ימים, חילופי מאמן ועזיבת סשנס, תשמח להתפוצץ על קבוצה ישראלית, כשכל אחד מהשחקנים ירצה להוכיח למאמן החדש, שכמעט ולא הספיק לאמן את הקבוצה בינתיים, שיש לו מקום לגיטימי ברוטציה הרחבה של הצהובים. ג'ון דיברתולומאו, שמוביל את הצהובים בממוצע הנקודות עם 15.8 למשחק, עבר סדרת חינוך אצל ספאחיה וכעת יכול לחזור למקום הראוי לו אצל ספרופולוס, אך כמובן חובת ההוכחה עליו. טיוס וכהן יצטרכו להעלות את הרמה מכיוון שהם עוד רחוקים מהיכולת המוכרת שלהם, כאשר יהיה מעניין לראות איך המאמן היווני ישלב את הצעירים זוסמן ואבדיה ברוטציה. קשה לראות את מכבי מפסידה במפגש הזה, אבל בטוח יהיה מעניין לראות את הרוחות החדשות המנשבות כעת בהדר יוסף.

ראשל"צ, עם שני הפסדים רצופים ובלאגן גדול בחדר ההלבשה, כשקמרון לונג מחרים את האימונים בדרישה לעזוב ודייוויד וויבר בדרך החוצה מהקבוצה, תנסה להתעשת ולנצל את העייפות של מכבי, בנוסף למחסור באימונים של הצהובים עם המאמן החדש, כדי לגנוב ניצחון חוץ סנסציוני. הקבוצה של שרף חולקת עם אשדוד את ממוצע הנקודות נמוך בליגה (76.5) ותנסה לשחק על תוצאה נמוכה, יחד עם הימנעות מאיבודים (15.8 למש'), על מנת לצמצם נזקים נגד ההתקפה המהירה של מכבי. ראשל"צ, שזכתה הקיץ בשחקן החם של הכדורסל הישראלי, איגור קולשוב, נהנית מ-14 נקודות ממנו בממוצע למשחק (שלישי ברשימת הישראלים), כשיחד איתו מובילים את הקבוצה סטיבנס ולונג הזרים הנהדרים. כרגע לא ברור אם לונג ישחק, אך במידה שיעלה על הפרקט בהיכל והשלישייה תצליח לפעול נכון, בהדרכת שרף, מול העייפות והשינויים של המארחים, אולי נכתוב פה ביום שני בערב על סנסציה גדולה בשכונת יד- אליהו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort