המשוגע שיחזיר את לידס הביתה

מרסלו ביילסה היה המאמן העשירי של לידס יונייטד בארבעת השנים האחרונות ולמרות הרכש המוגבל, סגל השחקנים הצעיר ובעלות הקבוצה שעוברת מיד ליד, מצליח "אל-לוקו" לגרום לאוהדים ב"אלנד רואד" לחלום לראשונה מזה 14 שנים על הפריימר ליג וכמובן על מפגש עם מנצ'סטר יונייטד בדרבי השושנים ההיסטורי.

האוהדים אוהבים אותו כבר מהיום הראשון. ביילסה (skysports.com)

כדי לקלוט את הזמן הרב שלידס יונייטד נעדרה מצמרת הכדורגל האנגלי, צריך להסתכל על הקריירה של אחד מגדולי בלמי אנגליה בכל הזמנים, ריו פרדיננד. בפעם האחרונה שלידס הייתה אחת הקבוצות החזקות בממלכה היא הופיעה בחצי גמר ליגת האלופות והודחה בתום שני מפגשים מול ולנסיה הספרדית. ריו פרדיננד, אז בלם מוכשר בן 20 לא ידע שבתום שנתיים, הקבוצה בה פרח תיאלץ למכור אותו עקב אילוצים כלכליים ליריבה הגדולה מנצ'סטר יונייטד, במדיה עתיד פרדיננד להניף 16 תארים באנגליה וגביע אלופות נוסף. מאותה תקופה, אחת הקבוצות שעיצבו את הכדורגל האנגלי ואימפריית כדורגל בקנה מידה עולמי בשנות השישים והשבעים הפכה לבדיחה מהלכת. "האילוצים הכלכליים" שגרמו למכירת פרדיננד הפכו במהרה להתמוטטות כלכלית. לידס עברה מיד ליד, חלק מבעלי הקבוצה הסתבכו עם הרשויות ובתום עונת 7\2006 במהלכה לידס נראתה רע מאד על המגרש ומחוצה לו (הורדת 10 נקודות בעקבות חובות), אוהדי ה"טווסים הלבנים" מצאו את עצמם בשפל חדש שלא נראה מעולם בכמעט 100 שנות קיומה של הקבוצה- הליגה השלישית.

הוא גם הספיק לפרוש ולהתחיל לשמש כפרשן. פרדיננד בתקופה היפה של לידס (Sports Mole)

השנים עברו ונראה היה שבדומה לנוטינגהאם פורסט, גם לידס שהניפה שני גביעי אופ"א לא תצליח למצוא את דרכה לפריימר ליג מפני שאותה הדרך מצריכה יכולות כלכליות ומקצועיות שלקבוצות כמו לידס יונייטד פשוט אין כרגע.

כרגע מדובר בחלום מאד רחוק. לידס גרסת הסבנטיז (Life, Leeds United, the Universe & Everything)

ואז הגיע מרסלו ביילסה. מינויו הפתיע יש לציין, של אחד המאמנים הטובים והמקצועיים באירופה, התקבל בברכה אצל אוהדי לידס שידעו יותר מדי מאמנים בינוניים בשנים האחרונות. ביילסה נחשב לאחד מהטובים ביותר בתחומו, עבר במועדוני פאר ונבחרות גדולות כמו אתלטיק בילבאו, נבחרות צ'ילה וארגנטינה ואף ניסה לקרוא תיגר על שליטתה של פ.ס.ז בליגה הצרפתית עם הגעתו למארסיי. ביילסה הגיע אל האתגר החדש בקריירה שלו לאחר עונה כושלת בליל ולמרות שמעולם לא אימן קבוצות עם כמות משחקי ליגה בעונה כמו זו של הצ'מפיונשיפ, בלידס חגגו את חתימתו של הארגנטינאי המוערך, שהאגדה אומרת כי בפנקסו ישנן עשרות שיטות לשיבוץ השחקנים במגרש.

לא קיים מאמן בעולם שלא היה רוצה פתיחת עונה כמו של ביילסה- לידס פתחה עוד עונה בצ'מפיונשיפ עם משחק לא קל בכלל- סטוק סיטי היורדת הטרייה מהפריימר ליג שעד לפני מספר שנים הייתה קבוצת אמצע טבלה בליגה הטובה בעולם. לידס פתחה את המשחק עם שני שערים במחצית הראשונה של קליך ופאבלו הרננדז וסיימה אותו בתוצאה 3-1. גם בחמשת משחקי הליגה הבאים נאלצה לידס להתמודד עם משוכות קשות מאד כמו שתי היורדות הנוספות- סוונסי ומידלסברו ומשחקי חוץ מול נוריץ' ודרבי קאונטי. באף אחד מאותם מפגשים לא יצאה מנוצחת. את פתיחת העונה אולי הקשה בתולדותיה, תסיים לידס בעוד שבוע מול הקהל הקשוח של מילוול הלונדונית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
חגיגות של רוחות חדשות. הניצחון על סטוק סיטי 3-1. (Leeds Live)

שישה מחזורים עברו מאז פתיחת העונה ולידס יונייטד נמצאת (בצורה מפתיעה יש לציין) בראש הטבלה. אוהדיה המסורים של לידס לא האמינו שהם הולכים להיות ניצבים במקום הראשון אחרי שיבוץ משחקים כה קשה, במיוחד כאשר קבוצתם השאילה 18 שחקנים הקיץ, בינהם אוריול ואניטה ומכרה את הכישרון האנגלי-גינאי רונאלדו ויירה לסמפדוריה.

רגע קשה מאד מבחינת אוהדי לידס. וויירה מוצג בסמפדוריה (טוויטר)

השחקנים הבולטים, מהם מצפים אוהדי לידס להוביל את הקבוצה חזרה למקומה הטבעי הם צמד השוערים הצעירים ג'מאל בלקמן בן ה24 שמושאל מצ'לסי וביילי פיקוק-פארל בן ה21. את הפיקוד על החלק האחורי לקח פונטוס יאנסון שהצטיין הקיץ במונדיאל כבלם נבחרת שבדיה והפך אט-אט לבלם המבוקש ביותר בליגת המשנה כשלצידו ניצב ליגיונר מנוסה אחר, ברארדי השוייצרי. הרכש הבולט ביותר של לידס הקיץ, לטעמי הוא החלוץ המקומי פטריק באמפורד שבמהלך תקופתו כשחקן צ'לסי הושאל רבות לקבוצות ליגת המשנה של אנגליה וכרגע מדובר באחד החלוצים המנוסים והטובים ביותר בליגה. באמפורד שהגיע כחיזוק ללידס ממי שעומדת להיות יריבתה לצמרת העונה, מידלסברו, עלול לחמם בקרוב מאד את הספסל מכיוון שאת הפוקוס לוקח קמאר רופה הג'מאייקני-אנגלי שכבש כבר 4 שערים העונה.
על אף שרוב נפחו של סגל הקבוצה הוא השחקנים המקומיים, את הטון נותנים הליגיונרים של לידס- פאבלו הרננדז שחקן ההתקפה הספרדי הוותיק ומאתיוש קליך קשרה של נבחרת פולין שכל אחד מהם כבש שני שערים נוספים לאלו שכבשו במשחק הפתיחה וכמובן אזגיין אליוסקי המקדוני שרק לפני שנתיים שיתף פעולה עם אופיר מזרחי בלוגאנו השווייצרית.

פתיחת עונה פנטסטית. רופה (Yorkshire Evening Post)

הצ'מפיונשיפ היא ליגה בה כל עונה מלאה בהפתעות, ככה זה כש24 קבוצות נלחמות על מקום בפלייאוף בו הכל יכול לקרות, אך נראה שעם ליגיונרים מעולים, הנהלה שמצאה את מקומה ומאמן ברמות הגבוהות ביותר, לידס מוכנה לחזיר את הכדורגל הביתה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort