יום הולדת 53 לרג'י מילר

השביעי במאי 1995, הניו יורק ניקס מארחים בביתם את האינדיאנה פייסרס במסגרת המשחק הראשון של סדרת חצי גמר המזרח ב NBA. עם 18.7 שניות לסיום המשחק, הניקס מובילים 105-99, כדור החוץ מגיע לידיו של רג'י מילר אשר עולה לזריקה קשה מעבר לקו השלוש וקולע אותה, מיד לאחר מכן, אנת'וני מייסון מהניקס מנסה להוציא את הכדור לגרג אנת'וני שבדרך מאוד שנוייה במחלוקת מחליק לרצפה ברגע שהכדור יוצא מידיו של מייסון, ומי אם לא רג'י מילר ייחטוף את הכדור ובדרך הירואית ירוץ לקו השלוש, יסתובב, ויידפוק את השלשה בפרצוף של גרג אנת'וני שעדיין נמצא בהלם מכל המצב. המצב הוא כזה- שוויון 105, בלהט הרגע סאם מיטצ'ל מאינדיאנה מבצע עבירה על ג'ון סטארקס כי חשב שהניקס מובילים במשחק. עבירה זו שלחה את סטארקס לקו העונשין לשתי זריקות. רוב מי שהיה במאדיסון סקוואר גארדן חשב שהמשחק גמור כאשר השעון הראה 18.7 שניות, ובטח שחשב שהמשחק גמור כאשר סטארקס הגיע לקו העונשין. לפי דבריו של מארק ג'קסון, נראה היה כי סטארקס לא רצה לקחת שום חלק בזריקות העונשין הללו, וכך היה באמת, סטארקס החטיא את שתי זריקות העונשין, פטריק יואינג החטיא את הניסיון החוזר, והכדור הגיע אל מי אם לא רג'י מילר, אשר בטיפשות מוחלטת נשלח לקו העונשין בעזרת עבירה של סטארקס. כמובן שמילר למד מסטארקס וקלע את שתי הזריקות- 105-107 לאינדיאנה. הניקס ניסו לייצר מהלך שיינצח את המשחק עם מספר השניות שנותרו להם, אך כשלו במשימה, ובכך נוצרו תשע השניות הגדולות בהיסטוריית הליגה.

מילר עולה לזריקה מעל גרג אנת'וני (amino apps)

רג'ינאלד וויין מילר נולד ב 24 לאוגוסט 1965 בריברסייד קליפורניה, מילר נולד למשפחה של ספורטאים, אחד מבין חמישה ילדים, אחיו דריל שיחק כתופס בליגת ה-MLB, אחותו תמי שיחקה כדורעף באוניבסרסיטת קליפורניה סטייט, עוד אח הלך בדרך אביו והתגייס לצבא ארה"ב, ואיך אפשר לשכוח את שריל מילר, אחת השחקניות הגדולות ביותר בכל הזמנים אשר גנבה מאחיה את אור הזרקורים ואת הכבוד מהחבר'ה בשכונה על ידי כך שניצחה אותו ברוב המשחקים ששיחקו בילדותם.

סיפור אחד מפורסם על יריבותם של רג'י ושריל, הוא שרג'י במשחק אחד קלע 39, כאשר הגיע הביתה בחזה נפוח סיפר על כך לאחותו ושאל אותה: " כמה את קלעת היום?" ולהפתעתו, שריל קלעה 105 נקודות במשחק באותו היום, וכך גדל רג'י בצל אחותו עד שגדל מספיק כדי לנצח אותה פיזית.

מילר קיבל מלגה אחת, והיא הייתה מאוניברסיטת חלומותיו, UCLA הנחשקת. מילר נחקק בספרי ההיסטוריה של האוניברסיטה כאשר היה שחקן המפתח של הקבוצה במשך ארבע שנותיו בקבוצה והוביל את הקבוצה לאליפויות וטורנירים למיניהם. בנוסף למילר ישנם מספר שיאים עונתיים בתולדות הקבוצה, וסיים את הקריירה שלו בקבוצה במקום השני ברשימת הנקודות של האוניברסיטה- רק מאחורי קארים עבדול ג'אבר הגדול.

מילר נבחר במקום ה-11 בסיבוב הראשון של דראפט 1987, בחירה שבזמנו הייתה נראית מפוקפקת בעיני אוהדי אינדיאנה, מכיוון שנבחר על פני יליד אינדיאנה סטיב אלפורד. בדרך מאוד אירונית ומקרית אלפורד הוא עכשיו לא אחר מאחר המאמן של קבוצת הכדורסל של UCLA. מילר ביסס את עצמו כשחקן מוביל בקבוצתו כבר בעונתו השנייה, ובעונת 1992, כאשר צ'אק פרסון הועבר מהקבוצה, מילר קיבל חופש לשלוט במשחק יותר ולבסס את עצמו כחקן מוביל בליגה, עד שבשנת 1994 במשחק החמישי של גמר המזרח, מילר קלע 39 נקודות על הראש של הניקס, מתוכן 25 נקודות היו ברבע הרביעי. מילר הפך את עצמו לשם מסחרי שמוכר בכל בית במשחק הזה, כאשר הדהים את כולם וסיפק את הסיפור שכולם דיברו עליו כאשר לכל אורך הרבע הרביעי מילר וספייק לי, האוהד האגדי והפנאטי של הניקס, הלכו ראש בראש כאשר ספייק לי מדבר מהספסל על שפת המגרש, ומילר כל פעם מחדש משתיק אותו עם קליעות מכל רחבי המגרש. יריבות זו עם ספייק לי סיפקה רגע ענק בתולדות הליגה כאשר מילר שם את ידיו על צווארו והתסכל לכיוון ספייק לי וסימן כי הניקס יצאו צ'וקרים (chokers), והפסידו את המשחק. כל זה רק הוסיף ליריבות של הניקס עם הפייסרס שהייתה בין היריבויות הגדולות של שנות ה-90 ובין היריבויות הגדולות בתולדות הליגה. הרבה אנשים (במיוחד תושבי ניו יורק ואוהדי הניקס) האשימו את ספייק  לי בהפסד במשחק, ובצדק, ספייק לי מילא דלק בטנק של רג'י מילר, וכל מילה שזרק לעבר מילר רק גרמה לו להיות יותר להוט. גם מילר הודה בזה בריאיון, שאם ספייק לי לא היה מדבר, אינדיאנה כנראה לא הייתה מנצחת במשחק…

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הסימון שהכניס ביטוי חדש לעולם הספורט (imgur)

כאשר מדברים על הטראש-טוקרים הגדולים בתולדות הליגה, עולים השמות גארי פייטון, מייקל ג'ורדן, קווין גארנט ורג'י מילר. מילר סיפר בראיון כי כאשר הגיע לליגה, לא היה לו שום יתרון פיזי על שחקנים, אך היה לו יתרון בכך שידע לדבר טראש טוק ולגבות אותו ביכולת קליעה, אז ביום אחד בשנה הראשונה שלו, אינדיאנה שיחקו משחק ידידות נגד שיקגו בולס בהובלת מייקל ג'ורדן, בסוף המחצית הראשונה הפייסרס הובילו ולמילר היה 10 נקודות בעוד לג'ורדן היו 4 נקודות. אז מילר, כמו ילד קטן ובור, החליט לדבר קצת טראש עם מייקל, " מי אתה חושב שאתה? מייקל ג'ורדן הגדול? אז יש לי חדשות בשבילך, יש שריף חדש בעיר", מייקל הסתכל על הילד הכחוש, ונדנד את ראשו לעברו. שיקגו ניצחו את המשחק, מילר סיים עם 12 נקודות, וג'ורדן סיים עם 44 נקודות, בסוף המשחק מייקל ירד לחדר ההלבשה ועבר בדרכו ליד מילר, ואמר לו:" תהיה בטוח, שאתה בחיים לא תדבר ככה יותר אל ישו השחור!".

מילר סיים את הקריירה שלו כאחד הקלעים הגדולים בהיסטוריית ליגה, בנוסף לאחד הטראש טוקרים הגדולים בהיסטוריית הליגה, המספרים מדברים בעד עצמם: חמש פעמים נבחר למשחק האול סטאר, מקום 20 ברשימת הנקודות של כל הזמנים, החזיק בשיא השלשות בליגה במשך הרבה שנים עד שהשיא נשבר על ידי ריי אלן, מקום שלישי ברשימת מספר השלשות בפלייאוף, אחד מששת השחקנים היחידים שנמצאים במועדון ה 50-40-90 (50% מהשדה, 40% מהשלוש, 90% מקו העונשין) וחבר בהיכל התהילה של הכדורסל.

מילר נחשב בעיניי רבים לקלע השלשות הכי גדול בכל הזמנים, ובהחלט השאיר אחריו חותם ששינה את המשחק שכולנו מכירים כיום.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית