קיץ חם

בהגיענו לאוגוסט אנחנו עומדים באמצע פגרת ליגת העל בכדורסל כאשר הסגל הסופי של הקבוצות בליגה מתחיל להתגבש. על מנת להפוך ניתוח זה למעניין החלטתי שמעבר לבדיקת הסגל הנבנה אנסה לתת ציון כזה או אחר לפעילות הקבוצה בפגרה. ציון זה התבסס על הקריטריונים הבאים: שימור הסגל, אסטרטגיה והפקת לקחים , ישראלים ובעיות/הערות נוספות. אנסה ככל היותר להתעלם מהפרשי התקציב בבדיקתי את הקבוצות ויותר ביכולת למצוא פרוספקט במחיר הגיוני (במידה והמחיר ידוע) או פתרון יצירתי ומעניין לבעיה כזו או אחרת כאשר אבדוק את ניצול המשאבים. בנוגע לאיזון ישראלים זרים מכיוון שהחוק הרוסי ימשיך ללוות אותנו בעונה הבאה הצורך בדקות ישראלים איכותיות מהווה חלק מקצועי מהותי בבניית הסגל ולכן יבדק ככזה.

בנוסף לכך, אנסה להתעלם ככל האפשר מהסטטיסטיקות של הקבוצה כאשר היא משחקת במפעל אירופאי מכיוון שהם הושגו בעזרת סגל שונה המשחק בכללים שונים (הגבלת זרים, חוק רוסי). אולם, אתייחס ללחץ של משחק בשתי מסגרות והצורך בסגל עמוק ביותר בהתאם לכך כגורם משפיע על בניית הסגל ועל המשחקים בליגה.

כמו כן רובו של הניתוח מתבסס על סטטיסטיקות ופחות על "מראה עיניים" זאת על מנת לנסות ולהציג דעה אובייקטיבית ומגובשת. זה ברור שסטטיסטיקות משקרות ולפעמים אף הצביע על שקר כזה או אחר. למרות זאת, ייתכן כי דעתכם על שחקן כזה או אחר שונה ואשמח לשמוע את נימוקיכם לכך. כמו גם, לפעמים סטטיסטיקות לא יהיו דיי על מנת להעביר מידע על שחקן ועל כן אתייחס אל הרושם שלי ממנו.

מכבי תל אביב – אלופת הליגה

לכל השינויים בסגל של מכבי ת"א וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הערות נוספות

בקצרה ראוי לציין מספר דברים קטנים. פארגו למרות השבחים שקיבל בצדק לקראת גיל 33 כאשר למרות היכולות שלו ברור שתהיה ירידה בהן עם הגיל. בנוסף לכך, הסטטיסטיקה הנהדרת שהציג לקראת סוף העונה בליגה בשנה שעברה הייתה כאשר שיחק במסגרת אחת ולא בשתיים ויש לשער שמשחק בשתי מסגרות בגילו יפגע בה.

סקוטי ווילבקין הוא שחקן נהדר, הוא מציג השתפרות בכל עונה, הוא מככב ברגעי מפתח ונאמר עליו שיש לו אישיות נהדרת. בכל זאת, החתמתו עלתה כסף רב לא רק על חוזהו אלא גם על פיצויים לקבוצתו הקודמת דרושפאקה, כאלו שמנעו ממכבי ככל הנראה להצטייד בשחקן אחר אשר מוכח ברמת היורוליג לצד ההחתמה של פארגו, במיוחד בעמדות הפנים אשר הן המוגבלות ביותר של מכבי. בליגה השחקנים אשר החתימה יותר ממספיקים בעמדת הסנטר אולם ביורוליג ייתכנו בעיות כאשר כל אחת מהקבוצות המובילות ביורוליג (פנר, ריאל, פאו, אולמפיאקוס) מחזיקה בקו פנים איכותי בהרבה.

בנוסף יש דיבורים על החתמה של שחקן נוסף בעמדת הסנטר, טאריק בלק. בדומה לאובראיינט גם הוא מגיע מהאן בי איי. השחקן מזכיר את טיוס בצורה מסויימת, מתגלגל טוב, מגן נהדר, ולא יכול לקלוע משום טווח שהוא לא מעל הטבעת. יוסיף עומק וקשיחות לסגל אבל יפגע עוד יותר ביכולת העונשין בה הייתה חלשה מכבי תל אביב שנה שעברה ולא יוסיף לגיוון ההתקפי של הקבוצה.

ציון סופי : 9.5 – מכבי עשתה את העבודה נאמנה והחתימה שחקנים מוכחים יחד עם כמה הימורים צעירים שעלולים לפרוץ יותר. כמו כן שמרה את ליבת הסגל התומך ואת המאמן אשר הביא אותה לאליפות ולהצלחה יחסית ביורוליג בשנים האחרונות.

הפועל חולון, מחזיקת הגביע

לכל השינויים בסגל של הפועל חולון וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות

ראוי לציין כי מצבו של אלכסנדר אינו ברור לחלוטין, ואכן ייתכן כי יחזור לחולון. במידה וכן, הסגל הישראלי של חולון יקבל קפיצה משמעותית כאשר יכולתיו של אלכסנדר זהות ליכולתיו של שחקן זר ובעקבות היכרותו עם הקבוצה והמאמן צפוי לתרום אף יותר. (במידה וזה יקרה ציון הישראלים ישודרג ל9).

בנוסף לא התייחסתי לפלטין מכיוון שהוא עוד צעיר ואיני צופה כי ישפיע בצורה מהותית על הקבוצה גם אם יצליח לתת דקות טובות פה ושם.

ציון סופי 8.

הפועל ת“א

לכל השינויים בסגל של הפועל ת"א וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות – לא התייחסתי רבות להשתתפותה המוצהרת של הפועל תל אביב במסגרת האירופאית משום שקשה לי להאמין כי תעבור את המוקדמות. עליה לצלוח שלוש סיבובים לא פשוטים כאשר לבסוף היא צפויה לפגוש את מורסיה הספרדית כאשר היא צפויה להיות רעננה יותר עקב כך שלא שיחקה בשני הסיבובים הראשונים. ציון סופי 8

מכבי אשדוד

לכל השינויים בסגל של מכבי אשדוד/באר טוביה וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות – אשדוד מועדון לא גדול עם תקציב לא ענק ועל כן נאלצת לוותר על הרבה שחקנים שהיא מעוניינת להשאיר כפי שניתן לראות מסעיף השימור. על כן, אתחשב בו פחות בחישובי.

ציון סופי: 6.5

גלבוע/גליל

לכל השינויים בסגל של הפועל גלבוע/גליל וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות – לא התייחסתי רבות ללבנוסקי, אבל בקצרה לדעתי הוא דורך על המשבצת של אלטיט בסגל ופחות איכותי ממנו או רלוונטי. לא מבין מדוע הוא ממשיך בקבוצה. בנוסף אני רוצה לתת קרדיט גם אם לא על השנה הזו אבל על השנים הקודמות בה הצליחה גלבוע גליל לאתר זרים לא מוכרים ולהפוך אותם לכוכבים. איני יודע אם השנה אנו נזכה להנאה דומה אבל במידה וכן שאפו.

ציון סופי 8.

מכבי ראשון

לכל השינויים בסגל של מכבי רשל"צ וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות – בשנים האחרונות מפוטרים מאמני ראשון לציון בקצב דיי מהיר ובאמצע העונה, מגמה שהתחילה בדרוקר בעונת האליפות, שיבק עונה אחריה, וברנר בעונה הקודמת. אני מאחל לצביקה גורל שונה וחייב להודות שבניית סגל על טהרת הישראלים היא מעניינת ולדעתי יכולה להוות מטרה בפני עצמה לקבוצות מסוימות. – ציון סופי 7.5 קשה לי לתת דירוג יותר גבוה לקבוצה שנבנתה מכלום וללא שימור של שחקן אחד בודד. זאת למרות ההשקעה הרבה בליבה ישראלית ובזרים איכותיים, קבוצה שלא התגבשה ולמדה תתקשה מאוד להגיע רחוק.

נס ציונה

לכל השינויים בסגל של עירוני נס ציונה וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות – הקבוצה מתיימרת לשחק גם באירופה השנה, גם אם תעבור את המוקדמות לדעתי לא תגיע רחוק במפעל במיוחד כשהיא מתכננת לשחק רק עם 4 זרים ועם הישראלים שהוזכרו. לטעמי רק יפגע בהצלחתה בליגה. ציון סופי 7.

הפועל אילת

לכל השינויים בסגל של הפועל אילת וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות – קשה להאשים את דרוקר כי לא שימר הרבה משנה שעברה, בעיקר משום שאת הסגל שנה שעברה לא הוא בנה ועל כן היה צריך ליצור מחדש קבוצה בדמותו. – ציון סופי 7.5.

עירוני נהריה

לכל השינויים בסגל של עירוני נהריה וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות – אין

ציון סופי – 5.5.

בני הרצליה

לכל השינויים בסגל של בני הרצליה וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות –אין

ציון סופי 8. 

הפועל ב“ש

לכל השינויים בסגל של הפועל ב"ש וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות – אין

ציון סופי 6.5

הפועל ירושלים

לכל השינויים בסגל של הפועל ירושלים וההכנות עם הסגל הקיים, לחצו כאן

הערות – שני דברים עוד לא ברורים מה קורה עם אמרה ומה קורה עם תומאס. האחד הודיעו שיגיע אך החליט שלא, השני נתפס על סמים בזמן השביתה כשחשב שהליגה מסתיימת וגורלו עדיין לא נקבע. ללא שני אלו קשה לדמיין בדיוק כיצד תראה הקבוצה.

ציון סופי 8.5

אז אנחנו חודש לפני שלאט לאט יעברו ליישורת האחרונה של תחילת הוענה עם גביע ווינר, חלק מהקבוצות כבר נראות חזקות ויציבות ויודעות מי מרכיב את הסגל שלהן. אחרות עדיין מחפשות חיזוקים, ויש כאלו שפשוט ישמחו לאתר איזו מציאה או שניים להשלמת וחיזוק הסגל מעבר למה שהן ציפו. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לג'אמפ שוט הראשון!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית