שני סיפורים-מטרה אחת

את העונה הקודמת סיימה רומא במקום השני בליגה כשממש ברגעי ההכרעה האחרונים היא לא מצליחה לעמוד בקצב של יובנטוס האלופה. רומא נתנה עונה נהדרת וקיוותה שהשנה היא תצליח להשלים את הגרוש ללירה אבל המציאות הייתה עגומה בהרבה עבור הג'יאלורוסי. הקפטן הותיק והאגדה הגדולה ביותר אי פעם בעיר הבירה האיטלקית, פרנצ'סקו טוטי, תלה את נעליו בגיל 40 והצטרף להנהלת המועדון, המנהל המקצועי מונצ'י שהגיע מסביליה הספרדית כדי להחליף את וולטר סבאטיני בא עם קבלות של בניית קבוצה קטנה יחסית לזוכה כפולה בליגה האירופית אבל בינתיים אצל "הזאבים" העסק לא ממש פורח. תוסיפו לזה את הבעיות הכלכליות הבלתי פוסקות של המועדון מהבירה שנאלץ למכור בקיץ לא מעט שחקני מפתח כשבראשם מוחמד סלאח שעושה חיל בפרמיירליג ותקבלו תסריט די עגום של קבוצה בנפילה חופשית. מי שבינתיים מצליח להחזיק את המועדון בחיים בכל הקשור ליכולת מקצועית הוא ללא ספק השוער הנהדר אליסון בקר שהגיע על תקן שוער מחליף לוויצ'ך סצ'סני במטרה שיהפוך לשוער ראשון כשהפולני יסיים את תקופת ההשאלה שלו. כך זה קרה והברזילאי הפך בין רגע משוער משנה בקבוצת הצמרת האיטלקית למי שככל הנראה יהיה הבאנקר של נבחרת ברזיל בין הקורות, לפני עוד שוער נפלא, אדרסון מוראאש ממנצ'סטר סיטי.

מי שמצליחים לסייע לברזילאי לסחוב את רומא העונה הם שני שחקנים בעלי אופי כל כך שונה וסיפורי חיים שמתקשים למצוא מאפיין משותף. האחד לא נספר כמעט באף מקום שדרך בו וכעת נחשב לאחת הגניבות הגדולות ביותר שרומא הצליחה לבצע. השני כיכב רבות, דעך, והגיע לרומא על תקן כוכב נופל שמנסה להציל את עצמו והוא החזיר לג'יאלורוסי על האמון בו בצורה פנטסטית.

פדריקו פאציו נולד ב-17.3.1987 בבואנוס איירס, ארגנטינה והחל את הקריירה שלו בקבוצה הקטנה פרו קאריל אאוסטה ממנה נמכר לקבוצת המילואים של סביליה תמורת פחות ממיליון אירו.

פאציו במדי סביליה, לא בנו עליו בספרד (AS)

בסבילה פאציו לא ממש היה דמות בכירה אבל עדיין הצליח לפלס לעצמו דרך לקבוצה הראשונה בעקבות פציעות של חאבי נבארו וז'וליין אסקודה ובמשחקים ששיחק הראה יכולת נהדרת גם כבלם וגם כקשר אחורי. כאשר הוא נמכר לטוטנהאם תמורת 8 מ' ליש"ט, גם התרנגולים לא ייעדו לו תפקיד מרכזי במועדון אלא יותר של שחקן מחליף שנותן גיבוי לצמד הבלמים הפותח. הקריירה של הארגנטינאי באנגליה מסתכמת בעובדה שהוא נבחר לטופ-3 הקניות הכושלות ביותר של המועדון הלונדוני על ידי האוהדים ואלו להזכירכם סבלו מנוכחותם של פאוליניו, סנדרו, האורליו גומש ומידו.

אחד משלושת הכושלים בטוטנהאם בכל הזמנים לפי האוהדים (THE SUN)

פאציו הושאל תחילה חזרה לסביליה אבל אשתקד הגיע לרומא תחת השאלה עם אופציית רכישה, אופצייה שהג'יאלורוסי מימשו תמורת 3.2 מ' יורו בלבד במה שמוגדר כאחת הגניבות הגדולות ביותר בעשור האחרון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
העבודה הקשה משתלמת, פאציו פילס את דרכו למדים הלאומיים (הטוויטר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל בארגנטינה)

ברומא פאציו הפגין יכולת נהדרת מהרגע הראשון, כן היו לו פעמים שגרמו לאוהדי הקבוצה לתפוס את הראש, אבל למען האמת, למי לא היו מצבים כאלה? אם לשפוט על פי היכולת הכללית, אז הארגנטינאי הנפלא נכנס באופן נהדר העונה לחור שפער אנטוניו רודיגר שנמכר לצ'לסי אחרי שאשתקד היה על תקן שחקן רוטציה בלבד בין הגרמני וקוסטאס מנולאס. השילוב שלו עם הבלם היווני נראה מעולה ופאציו גם הוסיף כבונוס מספר שערים חשובים עבור המועדון.

פאציו חוגג את השער הדרמטי מול קלייארי מוקדם יותר העונה (SKY)

הצד השני של הכתבה הזו הוא אדין דז'קו הבוסני שנולד ממש באותו יום כמו הבלם, שנה קודם לכן. אם פאציו התחיל בצורה אפורה ועכשיו מתחיל לפרוץ לתודעה אז אצל החלוץ גבוה הקומה זה קצת בסדר הפוך. אמנם בז'לזניצ'אר המקומית ובטפליצה הצ'כית הוא לא הציג מספרים של 9 מובהק אבל כשעבר לוולפסבורג הגרמנית הוא החל לקרוע רשתות והיה הדמות המרכזית יחד עם חברו להתקפה גראפיטה שרמסו את הבונדסליגה באחת האליפויות המפתיעות ביותר במילניום הנוכחי כשכל אחד מהם מתקרב ל-30 שערי ליגה כאשר הדובדבן שבקצפת הוא 5:1 מהדהד על באיירן מינכן.

דז'קו במדי וולפסבורג בחגיגות האליפות ההיסטורית (BILD)

משם שמו של החלוץ הבסני לא הפסיק להיות בכותרות ומנצ'סטר סיטי שפכה לא מעט כסף כדי להבטיח שהחלוץ הנהדר ילבש תכלת. את הקריירה שלו בסיטי דז'קו סיים עם ממוצע של 0.4 שערים למשחק, נתון די סביר עבור מי שהיה חלוץ רוטציה רוב הזמן בקבוצת המיליונים שנבנתה במנצ'סטר.

הכוכב של הנבחרת הלאומית שלו (UEFA)

אחרי שהבין שאין לו סיכוי לקחת לסרחיו אגווארו את אור הזרקורים, הבוסני תחילה הושאל ואז נרכש על ידי הג'יאלורוסי וממש כמו חברו הבלם הארגנטינאי, החזיר לרומא שבעתיים על האמון בו.

דז'קו במדי סיטי, הגיע לרומא עם לייבל של כוכב נופל (SKY)

את העונה הקודמת הוא סיים כמלך שערי הסריה א' וגם את העונה הנוכחית הוא פתח בצורה נהדרת מה שאפילו גרם לפראנס פוטבול לשים את שמו ברשימת ה-30 המועמדים לכדור הזהב. אבל לקראת אמצע העונה הגמגום של רומא החל ויחד איתו גם של החלוץ הבוסני הנפלא. דז'קו סבל מבצורת קשה שאותה היה שובר להעיטים רחוקות עם שער פה-שער שם אבל לא משהו שהזכיר את היכולת הנהדרת מאשתקד.

דווקא ביום שלישי האחרון העולמות של שניהם נפגשו במגרש אחד, במשימה אחת ובמאמץ משותף. רומא אירחה את שחטאר דונייצק בביתה אחרי הפסד 2:1 במשחק הראשון באוקראינה וידעה ש-1:0 קטן יעלה אותם לרבע גמר ליגת האלופות. פאציו, יחד עם מנולאס ואליסון, נעלו הרמטית את הרחבה וגרמו לחלוץ האוקאינים, פקונדו פריירה, להוציא את תסכולו על מביא הכדורים הרומאי. דז'קו, בבעיטה מדוייקת בין רגליו של אנדריי פיאטוב, כבש את השער היחיד במשחק והעלה במו רגליו את הג'יאלורוסי לרבע הגמר.

דז'קו משחיל את הכדור לפיאטוב בין הרגליים (UEFA)

בזמן כתיבת שורות אלו נערכת ההגרלה שתכריע את מי רומא תקבל בשלב רבע הגמר אבל מי שזו לא תהיה היא תצטרך להגיע מוכנה לפגוש את צמד הנפילים הרומאי בשני קצוות המגרש שבינתיים יתפנו מהעומס הבלתי פוסק עליהם העונה וציינו מחר את יום הולדתם המשותף.

פאציו (31) ודז'קו (32) חוגגים באותו יום (17.3), מזל טוב (האתר הרשמי של רומא)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort