לו הייתי רוטשילד: מנצ'סטר סיטי וצ'לסי נפגשות לקרב בין ענקיות הכסף

"לו הייתי רוטשילד 
אבה דגה דגה דבה דבה דבה דבה דם 
כל היום הייתי בדה בם 
לו הייתי איש עשיר 
אז הייתי נח קצת 
אבה דגה דגה דבה דבה דבה דבה דם 
כל היום הייתי בדה בם 
היידל דילדל דיידל איש עשיר"

כך בדיוק נפתח השיר הידוע מהמחזה כנר על הגג, לו הייתי איש עשיר, חלום קטן של כולנו בערך. כסף המשאב החשוב ביותר היום נכנס גם לעולם הכדורגל. הפריימרליג מספק לנו משחק בין העבר לבין העתיד, בצד אחד אלופת אנגליה, צ'לסי, שעם הבעלים רומן אברמוביץ' הייתה מניצני הקבוצות שהחלו לשגע את המחירים בחלון ההעברות. בצד השני הטוענת לכתר, מנצ'סטר סיטי, הקבוצה של מנסור אל נאהין, היא דור העתיד של קבוצות הכסף ועד כה נראית כמו הדבר הטוב ביותר בכדורגל העולמי. ביום ראשון בשעה 18:00, הן נפגשות לקרב ענקיות נוסף שעשוי להיות העברת הכתר באנגליה, אז לפני שהשריקה תשמע והמלחמה תתחיל, הגיע הזמן לבדוק עד כמה דומות ושונות הקבוצות.

נתחיל באלופת אנגליה, הקבוצה של אנטוניו קונטה, את הבלוז רכש אברמוביץ' בשנת 2003 ומאותו רגע אפשר להגיד ששני דברים צמחו, הראשון הכסף שהחל לשגע את עולם הכדורגל והדבר השני והיותר חשוב שצמח הוא ההצלחה המטאורית של צ'לסי מאותם השנים ועד היום. הצעד הראשון של הבעלים הרוסי היה להנחית למועדון מאמן מנוסה, אחד שכבר זכה בליגת האלופות ובאותו קיץ ז'וזה מוריניו, שמוקדם יותר זכה עם פורטו באלופות אחרי מסע מופלא נקרא לדגל. מה לגבי רכש? עוד ועוד כוכבים החלו להגיע ללונדון, קלאדיו מקאללה, ג'ו קול, הרנן קרספו, חואן סבסטיאן ורון ועוד רשימה של שחקנים עם שם עולמי.

הבעלים הבלתי מעורר של צ'לסי, רומן אברמוביץ' (financenews24)

נעבור קצת קדימה, שנת 2008, השיח מנסור משתלט על הקבוצה החלשה יותר בעיר מנצ'סטר ועשר שנים מאוחר יותר הופך אותה ככל הנראה לקבוצה הטובה ביותר באנגליה, אם לא בעולם. בשונה מאברמוביץ' למנסור לקח קצת זמן להבין את השיטה, אך לפני עונה וחצי האסימון נפל ובעיר מנצ'סטר נחת לו פפ גוארדיולה, המאמן הספרדי, הגיע אחרי ההיסטוריה המשוגעת שעשה בברצלונה, אך גם אחרי שלא הצליח להשיג את מטרותיו עם באיירן מינכן. בשנה הראשונה זה לא הלך כל כך, אבל אחרי שהשיטה נקלטה הפכה הקבוצה למפלצת חסרת מעצורים.

אחרי הדימון ברכש ובניסיון להביא מאמן מוכח ובכיר לקווים, הגיע הזמן לדבר על שוני גדול מאוד וזה מצב הקבוצות היום. הקבוצה של גוארדיולה נמצאת באחת העונות הגדולות שלה בהיסטוריה, הסיטיזנס פשוט לא ניתנים לעצירה, מעבר לתוצאות ולכך שאת הליגה היא מובילה כבר ב-16 נקודות על מקום שני, החבורה של גוארדיולה משחקת על המגרש כמו הקונצרט היפה בעולם. זה מתחיל בחלק האחורי שהושקע בו במיליוני דולרים כדי להנחית שחקנים כמו קייל ווקר, ממשיך לקישור האדיר שבמרכזו הברומטר של הקבוצה, קווין דה ברוינה ומסתיים בחלק ההתקפי שבנוי על קון אגוארו, לירוי סאנה ורחים סטארלינג. כולם ביחד יוצרים הרמוניה מושלמת על המגרש, הנעת כדור שוטפת, ניצול מצבים והזדמנויות ומעל כל זה התוצאות שמדברות בעד עצמן, כולל 0:3 מהדהד על ארסנל במחזור האחרון.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הברומטר של מנצ'סטר סיטי, קווין דה ברוינה (express)

בצד השני, הקבוצה של קונטה נמצאת בעונה קצת פחות טובה, אחרי אליפות סוערת בעונה שעברה, הבלוז פתחו לא טוב את העונה וריב מתוקשר התנהל בין המאמן האיטלקי לקבוצה אחרי שהאחרון טען כי הבעלים לא מספק לו את הרכש הנדרש. עד כה הקבוצה מלונדון ממקומת רק במקום החמישי כשהיא רחוקה שש נקודות מהמקום השני. הקבוצה של קונטה משחקת בסגנון טיפה שונה מן ההרמוניה של סיטי ותלויה הרבה ביכולתם של שלושה שחקנים, הראשון, עדן האזרד, הקיצוני הבלגי הוא השחקן החשוב ביותר בבלוז, האזרד לא רק מניע את הקבוצה אלא גם יכול לשנות משחקים עם כמה ממהלכי הקסם שלו. השני, וויליאן, הקיצוני הברזילאי נכנס לתקופה נהדרת והחל להוביל את החלק ההתקפי והשלישי, אנגלו קאנטה, הקשר האחורי הוא השולט במרכז השדה וללא ספק אחד השחקנים החשובים ביותר בסגל של המאמן האיטלקי.

עדן האזרד, יהיה חייב לשחק טוב בראשון (AS)

לסיום, אתן נקודת מבט נוספת שתראה את הדומה בין שני המועדונים הגדולים האלו. עד להגעת הכסף גם סיטי וגם הבלוז היו קבוצות שנמצאות תחת צל גדול בעיר של עצמן, הבלוז היו רק שניים בלונדון לארסנל והסיטי כלל לא ידעו ניצחון בדרבי מה הוא, כי יונייטד הייתה פשוט גדולה מידי. את השינוי שהכסף עשה, אף אחד לא יכול להתווכח, הקבוצה של קונטה רשמה עם אברמוביץ' כל תואר אפשרי כולל זכייה היסטורית בליגת האלופות והיא כבר ללא ספק הבכירה בלונדון. הסיטיזנס הצליחו לרשום כמה תארים קטנים ואליפות אחת ענקית שהגיעה בדקה ה-90, אך העונה נראה שעוד כמה תארים עומדים להתווסף לקבוצה שממזמן כבר לא השנייה בעיר.

פפ גוארדיולה מביא את הסיטיזנס לאחד העונות הגדולות שלהם (telegraph)

הוויכוח האחרון שנשאר פתוח הוא השימוש בכסף הגדול, מצד אחד יבואו אנשים ויגידו שזה הרס את הכדורגל ולמי שאין תקציבי ענק, אין בכלל סיכוי להצליח, אך מהצד השני יבואו אחרים ויגידו זה העולם, כך התקדמנו ולמי שיש כסף יש את היכולות להצליח ואי אפשר למנוע את זה ממנו. אני טוען שהשאלה כאן בכלל לא חשובה, אנחנו צריכים להודות שזכינו לראות קבוצות גדולות כמו אלו ומיד לשבת על הספה ביום ראשון, לחכות לשעה 18:00 ולראות את המלחמה הטובה בעולם.

רשימת המשחקים המלאה למחזור הקרוב:

ברנלי – אברטון (יום שבת, 14:30)

לסטר סיטי – בורנמות' (יום שבת, 17:00)

ווטפורד – ווסט בורמיץ' (יום שבת, 17:00)

טוטנהאם – האדרספילד (יום שבת, 17:00)

סוונזי סיטי — ווסטהאם (יום שבת, 17:00)

סאות'המפטון – סטוק סיטי (יום שבת, 17:00)

ליברפול – ניוקאסל (יום שבת, 19:30)

ברייטון – ארסנל (יום ראשון, 15:30)

קריסטל פאלאס – מנצ'סטר יונייטד (יום שני, 22:00)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort