אדום של זעם

עוד בימי ניוטון הית' העליזים, היריבות ארוכת השנים של החלק הצפון מזרחי של אנגליה הייתה חלק בלתי נפרד מנוף הכדורגל במדינה.

מי שלימים מזוהה כעת בתור מנצ'סטר יונייטד (הוקמה במקור בניוטון הית') ויריבתה לגורל המשותף הזה, ליברפול, מגיעות בציר הזמן ההיסטורי הזה מ-1894 ועד היום עם שק ענק של משחקים פנומנליים.

היריבות החלה כאשר סוחרים בנמל מנצ'סטר החליטו שבמקום שישלמו מס גבוה ולא מוצדק בנמל ליברפול, לבנות תעלה שתזרים את הספינות היישר ל-"מאנקוניאנס". השכנה ששוכנת 56 ק"מ הצידה לא ממש אהבה את התעלול והיריבות החלה לפרוח בכל פרמטר. מהר מאוד זה הגיע גם לספורט כאשר הקבוצות המובילות של הערים המדוברות החלו להיאבק אחת בשניה עם אקסטרא-מוטיבציה. כאשר יונייטד הוקמה משאריות ניוטון הית', וליברפול קמה לתחייה בעקבות מריבה בהנהלת אברטון שגרמה לגירוש היו"ר שלה דאז לגודיסון פארק, הקבוצות עדיין לא נפגשו ראש בראש. במשחק לא רשמי דרכיהן הצתלבו כבר ב-1894 כאשר ליברפול ניצחה את ניוטון הית' 2:0 במשחק ידידות (וגם הביסה אותה שנה מאוחר יותר 7:1, הניצחון הגבוה ביותר במפגשים בין הקבוצות), וכאשר שתיהן תקעו יתד בליגה הראשונה, ליברפול המשיכה להפגין עליונות במפגשים ביניהן.

ליברפול של שנות השמונים, כוח דורס (Pinterset)

יונייטד מצידה ראתה רצף של לא פחות מ-26 שנה עד שהצליחה לשים את ידיה על התואר, כבר תחת השם העכשיוי של הליגה, הלא היא הפרמיירליג, בזמן שליברפול שלטה בזירה לאורך שנות השבעים והשמונים אבל העניינים התהפכו, ליברפול גרפה את האליפות ה-18 שלה בעונת 1989-90 ומאז? נאדה! ויונייטד?? לא רק שהיא גרפה 13 אליפויות באותם 24 שנים, מה שגרם לה לעקוף את ליברפול בכמות האליפויות (20 לעומת 18) היא גם תפסה את המקום של המרסיסיידרס בתור כוח אירופי עליון. כן, לליברפול היו הבלחות פה ושם, כמו "נס איסטנבול" וכל מיני תארים משניים שהם הצליחו לעקוץ ליונייטד תחת האף אבל זה לא ממש השתווה לכוח הדומיננטי שיצר אלכס פרגוסון אצל השדים האדומים.

יונייטד של השנים האחרונות, עקפה את היריבה המרה בכמות ההצלחה (The Sun)

אינספור משחקים שוחקו בין שני המועדונים, משחקי ליגה, מפגשים ישירים בגביע וגביע הליגה ומה לא. אי אפשר להפריד את שני המועדונים האלה, עד כדי כך ששניהם כעת חווים בו זמנית את הפריחה המחודשת שלהם אחרי השליטה הכחולה באנגליה (סיטי, צ'לסי ולסטר החביבה שנדחפה לה). הן רוצות להחזיר את הצבע האדום לשלטון וכל אחת מהן גם רוצה לחזור להיות רלוונטית בכל הנוגע למעצמה אירופית. לשתיהן מאמן נפלא, מוריניו ביונייטד, קלופ בליברפול, לשתיהן התקפה מדהימה וקישור לא רע אבל בזמן ששתיהן לוקות קצת במשחק ההגנה ליונייטד יש את האיקס-פקטור ומי שבוודאות בטופ-3 שוערים הכי טובים בעולם, דויד דה חאה. לפעמים "קלף" שכזה הוא הגיים-צ'יינג'ר ויהיה מעניין לראות לאן המפגש הזה יגיע.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

11 הפותחים: (11 עובדות שכדאי לדעת על היריבות הזו)

1- רק 9 שחקנים בהיסטוריה עברו ישירות בין המועדונים הללו, מדהים! אם לקחת בחשבון את העובדה שהמועדונים האלה בני יותר ממאה שנים.

2-האחרון שבהם, פיל צ'ינסאל עבר לפני יותר מ-53 שנה!

3-מנצ'סטר יונייטד היא המובילה בכמות התארים (66 לעומת 60) ובכמות הנצחונות (79 לעומת 65 כאשר עוד 54 מפגשים הסתיימו בתיקו)

צמד ה-"ילדים הרעים" רובי פאוולר ורוי קין באמצע עוד מפגש טעון (The Sun)

4-צמד הפרשנים גארי נוויל וג'יימי קראגר שידרו משחק בין הקבוצות כשעיקר נושא השיחה במהלך השידור היה התערבות של שניהם מי מהשחקנים יבקיע ראשון ויחגוג מול אוהדי הקבוצה היריבה (קראגר אגב ניצח הודות לשער של לואיס סוארס אך ליברפול הפסידה במשחק עצמו).

קראגר ונוויל, פעם יריבים כעת חברים לעבודה (The Sun)

5-אם לא הספיקה היריבות הפנימית באנגליה בין הקבוצות, אז אותו סוארס גרם ליצרים להתלקח עוד יותר כאשר העיר הערות גזעניות לעברו של פטריס אברה מיונייטד. במשחק בין הקבוצות שלאחר אותו אירוע סוארס סירב ללחוץ את ידו של אברה מה שגרם לכך שדני וולבק וריו פרדיננד סירבהו ללחוץ את ידו של סוארס.

סוארס ואברה ברגע המחלוקת (Daily Mail)

6-מלך ההופעות בכל הזמנים במפגשים בין הקבוצות הוא ראיין גיגס עם 49 משחקי דרבי "צפון-מזרח".

7-תואר מלך השערים במשחקים הללו מתחלק בין שלושה: ג'ורג' וול וסנדי טרבנול מיונייטד יחד עם סטיבן ג'רארד, אגדת ליברפול של המאה הנוכחית.

8-אוהדי יונייטד איימו לפגוע פיזית בגבריאל היינצה אם לא "יתנצל מיידית ויעזוב כבר הלילה את מנצ'סטר לאלף עזאזל" בעקבות רצונו של המגן לעבור דווקא לליברפול עוד כשהיה שחקן יונייטד.

9-גארי נוויל אמר פעם בזמנו שהרגע הספורטיבי הגדול ביותר בחייו היה הרגע בו ג'ון או'שה כבש מול ליברפול וחגג איתו מול יציעי הקופ. הוא ציין שזה היה יותר גדול מהזכייה בליגת האלופות ב-"נס קאמפ נואו" ב-1999.

10-סטיבן ג'רארד הציג בגאווה את אוסף החולצות שהיה לו לערוץ הטלוויזיה שבא לראיין אותו ואמר בגאווה "And not a single manc shirt, no way this garbage will be allowed in my home".

11-חלק גדול מאוהדי ליברפול לא סולח עד היום למייקל אואן על העובדה ששיחק ביונייטד אחרי שהיה ה-"גולדן בוי" של ליברפול והגיע לריאל מדריד דרכם.

"לא נסלח" אואן במדי 2 הקבוצות (Daily Express)

מי יהיה אחרי המפגש? לא ידוע אבל אווירה מחשמלת בהחלט צפויה להיות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort